-
Meaningful Brands 2019: Nivea i Google znowu na szczycie
... konsumentów (55% na świecie) jest zdania, że to nie rządy czy politycy, ale właśnie marki i firmy mają dziś większe pole do popisu, jeżeli chodzi o zmienianie współczesnego świata na lepsze. Nie jest zatem zaskoczeniem, że dziś decyzje zakupowe ...
-
Co napędza sprzedaż samochodów elektrycznych?
... mobilności konsumentów, w tym m.in. na preferowane przez nich środki transportu i decyzje zakupowe. Okazuje się - i nie jest to w zasadzie zaskoczeniem - że już przeszło połowa badanych planuje zakup samochodu elektrycznego. Co przemawia za takim właśnie wyborem? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak duży odsetek konsumentów planuje ...
-
Grupa OLX z zarzutami Prezesa UOKiK
... wykorzystywania w nieuczciwy sposób wiedzy na temat zachowań konsumentów w internecie do wpływania na ich decyzje zakupowe. Decyzja Prezesa UOKiK Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Grupę OLX do zmiany praktyk. Portal odda klientom pieniądze i poinformuje o tym konsumentów: jeśli konsument odpowie na tę wiadomość, otrzyma zwrot ...
-
Doradca klienta walczy o prestiż
... raczej ciężki kawałek chleba niż bułka z masłem. Doradca klienta jest wizytówką każdego przedsiębiorstwa. To on swoim zachowaniem bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Według przeprowadzonych badań 40% respondentów przyznało, że pod wpływem pozytywnego zachowania doradcy przekonało się do korzystania z produktów lub usług firmy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... pożądany produkt wykorzystuje dzieci do pracy w ciężkich warunkach. Dla polskich konsumentów ważniejsze od działań z zakresu odpowiedzialności społecznej są te ograniczające ... Polaków, że mają wpływ na to, jak postępują firmy. Ich decyzje zakupowe są istotnym wyznacznikiem polityki stosowanej nawet w dużych przedsiębiorstwach. Przed nami ...
-
6 kluczowych cech skutecznego marketingu referencyjnego
... usunąć się nieco w cień. Według badań, już 72% konsumentów deklaruje, że decyzje zakupowe podejmuje w oparciu o polecenie oferty przez inną osobę. Z drugiej jednak ... Istotą marketingu referencyjnego, zwanego także marketingiem rekomendacyjnym jest zmotywowanie konsumentów do dzielenia się swoim doświadczeniem. Wdrożenie nie wymaga nakładów finansowych ...
-
OLX z zarzutami Prezesa UOKiK
... konsumentów. Zakwestionowane praktyki to między innymi wprowadzające konsumentów w błąd sortowanie ofert w serwisie oraz iluzoryczna ochrona kupujących w ramach "Pakietu ochronnego". Do UOKiK napływały skargi od konsumentów ... zachowań konsumenckich w internecie do wpływania na ich decyzje zakupowe w nieuczciwy sposób to tzw. dark patterns. Mogą one ...
-
Prawa młodego konsumenta
... zrozumieć cel reklamy, ośmiolatek natomiast podejmuje już w pełni samodzielne decyzje zakupowe. Młodzi konsumenci są jednocześnie szczególnie narażeni na negatywne ... pieniędzy, ponieważ jest nieważna. Obowiązek uzyskania takiej zgody dotyczy również konsumentów, którzy nie ukończyli 18 lat. Zwiększeniu świadomości najmłodszych uczestników rynku ...
-
Najbardziej znane marki w Polsce - Nokia liderem
... Consumers in the Post-Recession World" [Wychodząc poza zaufanie – jak budować zaangażowanie konsumentów po recesji]. W 22 badanych krajach okazało się, że marka mająca ... , Global BrandZ Director. „Konsumenci mają poczucie, że muszą lepiej uzasadniać swoje decyzje zakupowe. Ze względu na świeże jeszcze wspomnienie o niepewnych czasach ludzie wyżej ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe firmy 2015
... zaufania”, która wytworzyła się między klientami, a sprzedawcami. „Okazuje się, że z zaufaniem ściśle wiąże się poczucie bezpieczeństwa, które także wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Aż 80 proc. osób jest bardziej skłonnych do zakupów, jeśli wierzą, że ich dane powierzone producentom i sprzedawcom są należycie chronione ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
... kontekstach. Nie jest zatem zaskoczeniem, że zaczyna on w dużym stopniu determinować zachowania konsumentów. Potwierdzeniem tego jest analiza przeprowadzona przez Inquiry, z której wynika, że 6 na 10 polskich kupujących podejmuje swoje decyzje zakupowe, bazując m.in. na swojej wiedzy odnośnie działań proekologicznych danej firmy. Do jakich ...
-
Marketing offline wpływa na zachowanie online
Marketing offline motywuje konsumentów do poszukiwania informacji o produkcie w sieci i wpływa na ich decyzje zakupowe. W badaniu JupiterResearch 67 proc. respondentów do poszukiwania w sieci informacji o produkcie lub usłudze zachęciły kanały offline. 39 proc. spośród tych osób ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... się z produktem czy usługą poprzez osobę występującą w reklamie. Być może decyzje zakupowe u mężczyzn działają nieco sprawniej, dlatego też nie potrzebują oni ... szczególności wykorzystanie w reklamach wizerunku rodziny oraz samego seniora mocno oddziałuje na konsumentów z grupy 65+. Wykorzystany jest w tym przypadku argument potwierdzenia, który ...
-
Polacy mają zaufanie do banków
... Światowego Badania Klientów Banków Detalicznych przeprowadzonego przez firmę doradczą Ernst & Young. Zdaniem konsumentów w polskich bankach wciąż "kuleje" obsługa klienta. 39% klientów banków w ... & Young pokazało także kto jest w stanie wywierać największy wpływ na decyzje zakupowe klientów banków detalicznych. Na pytanie o to, z jakich źródeł Polacy ...
-
Media społecznościowe bez znaczenia dla e-commerce?
... zakupów dokonywanych przez smartfony. Raport podkreśla, że Internet stał się obecnie najważniejszym kanałem wpływającym na decyzje zakupowe (wyprzedzając wszystkie inne kanały, w tym także tradycyjne sklepy), a 75% konsumentów ocenia, że jest ważny, lub bardzo ważny w procesie zbierania informacji przed dokonaniem zakupu. Media społecznościowe ...
-
Najpierw lajk, a potem pieniądze. Jak kupuje pokolenie Y?
... in., że Millennialsi, aby kupić jakiś produkt, muszą go najpierw polubić, a ich decyzje zakupowe często podyktowane są emocjami. To zupełnie inne podejście niż to, które ... jemu dedykowany. Niestety, nie wszystkie marki rozumieją potrzeby nowego typu konsumentów. Ich zbadanie i określenie realnych problemów, zarówno wewnątrz organizacji jak i w ...
-
Pośrednictwo finansowe: wyniki ZFPF I kw. 2021
... najbliższych kwartałach. Dominik Skrzycki, Wiceprezes Zarządu ZFPF, mFinanse: – Nasze przewidywania dotyczące negatywnego wpływu pandemii i wprowadzonych obostrzeń na handel i decyzje zakupowe konsumentów, a tym samym na zainteresowanie kredytami gotówkowymi, okazały się celne. Jeżeli chodzi o sprzedaż produktów tej kategorii przez firmy zrzeszone ...
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
... sprzedaje Naturalną rolą mediów społecznościowych stało się także wpływanie na decyzje zakupowe konsumentów. 43 proc. Polaków przyznaje, że choć raz kupiło coś na Instagramie, ... sami – wyjaśnia Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift. TikTok przyciąga nowych konsumentów Dziś oprócz Instagrama głównym medium dla branży influencerskiej stał się ...
-
Rynek mieszkaniowy wyhamowuje?
... o 13% więcej niż przed rokiem. Istotne ograniczenia nowych inwestycji, restrykcyjna polityka kredytowa banków oraz brak dopłat rządowych wpłyną na decyzje zakupowe konsumentów, którzy odłożą w czasie zakup nowego mieszkania. Dodatkowo pogarszająca się sytuacja gospodarcza kraju i stagnacja dochodów znajdą odzwierciedlenie w istotnym wyhamowaniu na ...
-
Sprzedaż nowych samochodów I-VIII 2014
... , prezes Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji. Na razie też nie widać dużego wpływu konfliktu za naszą wschodnią granicą na decyzje zakupowe konsumentów i firm. Polacy korzystają z nowych ofert i rabatów, które przygotowują producenci i dilerzy samochodowi – dodaje Gos. Europa rośnie, ale nie wszędzie Sierpień był ...
-
E-mail marketing w branżach B2B i B2C. Podobieństwa i różnice
... praktyk, które okazały się skuteczne w komunikacji skierowanej do konsumentów, rzadko przynosi taki sam skutek. Dlaczego? Strategie marketingowe dla sektora ... jednak ścieżki, które prowadzą do ich osiągnięcia. Proces podejmowania decyzji W sektorze B2C decyzje zakupowe są często podejmowane pod wpływem emocji. Klienci częściej kierują się sercem ...
-
Firmy rodzinne, czyli biznes nie tylko dla pieniędzy
... oraz komfort, i to właśnie firmy rodzinne postrzegamy jako miejsca pracy, w których te warunki będą spełnione. Czy rodzinność firmy wpływa na decyzje zakupowe konsumentów? Jednak nie da się zupełnie pominąć aspektu finansowego. W raporcie pojawia się pytanie o gotowość Polaków do zapłacenia więcej za produkt ze ...
-
Strategia marketingowa firmy z branży kulinarnej. Jak zmaksymalizować efekty?
... jest aktualne? Obecnie konsumenci opierają swoje decyzje zakupowe na wielu zmiennych. Nie zawsze kierując się "żołądkiem". W jaki sposób zatem zaplanować ... z realizacją profesjonalnej sesji zdjęciowej. Fotografia żywności może odwoływać się do emocji konsumentów, zatrzymując ich przy naszym produkcie i obiecując ucztę dla zmysłów. Co więcej, w ...
-
Samochody elektryczne: co hamuje kupujących?
... światło na zagadnienia związane z mobilnością konsumentów, w tym m.in. preferowanych przez nich środków transportu. Nie jest zaskoczeniem, że ... EY, Lider Sektora Produkcja Przemysłowa i Mobilność. Te preferencje przekładają się na decyzje zakupowe. Rekordowa liczba (45% badanych) osób planuje kupić nowy samochód w ciągu najbliższych 24 miesięcy ...
-
Pośrednictwo finansowe: wyniki ZFPF IV kw. 2022
... wyników. Dominik Skrzycki, Wiceprezes Zarządu ZFPF, mFinanse: Stale rosnące ceny oraz spadek realnej wartości pieniądza mają coraz mocniejszy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Okres Świąt Bożego Narodzenia, który tradycyjnie zawsze był nacechowany zwiększoną konsumpcją, w tym roku w wyniku rekordowo wysokiej inflacji okazał się dużo ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... innowacji w gospodarce, łączenia świata nauki i biznesu oraz monitoruje zachowania konsumentów i trendy w polskiej gospodarce. Od kilkunastu lat zleca przeprowadzanie badań, które mają na celu analizę głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe Polaków. W tegorocznym badaniu uwzględniono również wpływ pandemii na rynek i konsumentów.
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... taki produkt. Dominujące zachowania konsumentów mogą wynikać ze wzrostu zamożności społeczeństwa oraz ciągłego dążenia jednostek do poprawiania swojej sytuacji materialno-bytowej. Patrząc całościowo na wyniki badań, można zauważyć, że cena produktu jest nadal bardzo ważnym determinantem wpływającym na decyzje zakupowe. Polacy chcą nabywać produkty ...
-
Co czeka e-commerce w 2022 roku?
... dotrzeć do nowego segmentu klientów. Zakupy w Social Media Social commerce to odnoga e-handlu, która coraz szybciej zdobywa popularność. Wielu konsumentów decyzje zakupowe podejmuje podczas przeglądania mediów społecznościowych. Część z nich kupuje produkt bezpośrednio przez Facebooka lub Instagram. Coraz popularniejszy staje się np. Instagram ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... porównaniu do 17% rok wcześniej) wskazało je jako ulubione miejsce zakupowe. To jednak nie powstrzymuje konsumentów przed zakupami online, a wręcz coraz mniejszy odsetek badanych ... systemu, właściciele firm mogą mapować zachowania konsumentów i identyfikować trendy, które będą miały wpływ na ich decyzje. Pozwala to mieć pewność, że podjęte działania ...
-
Jak nowe technologie wspierają zakupy w sklepie stacjonarnym?
... decyzje zakupowe mają Facebook i Youtube. Zakupy ze smartfonem w ręku były naszą codziennością jeszcze w czasach przed pandemią. To, z czym mamy do czynienia teraz, jest utrwaleniem tego trendu i rozszerzeniem go na kolejne grupy społeczne. Pandemia znacząco wpłynęła na zwyczaje konsumentów ...
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
... najprostszy i dawać jak najlepsze doświadczenie zakupowe. Nie można tworzyć barier, które utrudniają decyzję o kupnie – mówi Wojciech Łaszkiewicz. Social commerce i live streaming Social commerce to odnoga e-handlu, która coraz szybciej zdobywa popularność. Wielu konsumentów decyzje zakupowe podejmuje podczas przeglądania mediów społecznościowych ...
-
Czy porzuciliśmy sklepy stacjonarne na rzecz zakupów online?
... większy wpływ na decyzje zakupowe młodszych konsumentów. Ta grupa zwraca też większą uwagę na kwestie zrównoważonego rozwoju. Około połowa milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z twierdzi, że jest gotowa zapłacić więcej za towar, który jest przyjazny środowisku. Dla porównania, tylko 29 proc. najstarszych konsumentów zajmuje podobne stanowisko ...
-
5 powodów, dla których retail potrzebuje Big Data
... w jaki sposób dokonujemy zakupów. – Wiedza o tym, w jaki sposób klienci podejmują decyzje zakupowe, impulsywnie, emocjonalnie, czy też w przemyślany i racjonalny sposób, pozwala markom przewidywać, i to coraz częściej w bezbłędny sposób, przyszłe działania konsumentów – zauważa Krzysztof Grabowski, ekspert ds. technologii. Big data in store Analiza ...
-
Czy deweloperzy obawiają się koronawirusa? Jak widzą przyszłość rynku?
... strumienie, bo każdy kryzys wywołuje też „efekt mrożący”, kiedy to u konsumentów decyzje zakupowe odkładane są na lepsze czasy. Nie wiązałbym zatem wprost zjawiska z ... której się aktualnie znajdujemy będzie miała wpływ na decyzje zakupowe klientów, nawet tych inwestycyjnych. Szacujemy, że decyzje te będą ograniczane, przynajmniej w najbliższym czasie ...
-
Czy Black Friday rzeczywiście się opłaca?
... zakupowe, ale które promocje są najbardziej skuteczne? W Czarny Piątek konsumenci są gotowi, by kupować, czekają jednak na najlepsze okazje. Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym ma nadal znaczący wpływ na decyzje zakupowe ...