-
Wizerunek kobiet w reklamie i komunikacji marketingowej wymaga zmian
... reklamach pojawiają się przedstawiciele obu płci mężczyźni są o 38% częściej pokazywani w istotniejszym miejscu niż kobiety. Wizerunek płci w komunikacji marketingowej nadal nie unika stereotypów – w większości reklam kobiety są przedstawiane jako „miłe” lub „opiekuńcze”, a w zaledwie 6% są autorytetami. Reklamy ukazujące postacie kobiece cieszące ...
-
Dlaczego kobiety mają mniejsze długi? Łamiemy stereotypy
... sobie poradzą z ewentualnymi problemami ze spłatą zadłużenia. Ten wizerunek nieco psują dłużniczki - rekordzistki. Piątka najbardziej zadłużonych kobiet w kraju ma do spłacenia ponad 104 miliony złotych. Takich rekordzistów nie brakuje jednak i wśród mężczyzn. Kobiety zarabiają mniej niż mężczyźni, charakteryzuje je mniejsza aktywność zawodowa ...
-
Wizerunek pracownika w Internecie
... stanowisko doradcy finansowego w banku. Uważaj - wszystko, co wrzucasz do Internetu tworzy twój wizerunek w sieci, ostrzega serwis otopraca.pl. Zwykła wyszukiwarka internetowa pozwala pracodawcy ... , gdy klikasz, żeby stać się fanem grupy „Seksowne kostiumy reniferów” czy „Kobiety kłamią, ale mają piersi. Lubię piersi”. Jednak zdziwienie może przyjść, ...
-
Kobiety antidotum na brak kierowców zawodowych?
... Kierowców (OCRK) wynika, że mężczyźni to aż 98 proc. ogółu truckerów. I wprawdzie kobiety za kółkiem 40-tonowej ciężarówki ciągle należą do rzadkości (choć i tak jest ... kobiety mierzą się ze znacznie wyższymi barierami wejścia do zawodu – m.in. ze względu na stereotypy. Panie zauważają ten problem - aż 63 proc. z nich przyznaje, że zły wizerunek ...
-
Femvertising. 8 sposobów na reklamę, którą pokochają kobiety
... - zdjęć przedstawiających silne, niezależne kobiety - uzyskał 54 proc. wzrost w sprzedaży. - Nie powinno dziwić, że kobiety chętnie sięgają po produkty, które w ... bezpośrednim otwarciem na klienta. 8. Patrz w przyszłość Microsoft - Girls Do Science Pozytywny wizerunek marki można budować już u najmłodszych odbiorców. Doskonale o tym wie Microsoft, ...
-
Kobiety realizują postanowienia noworoczne. Prawie 1000 zgłoszeń do czwartej edycji TOP Women w e-biznesie.
... Dorota Bachman, Wiceprezeska Fundacji Kobiety e-biznesu. Kobiety z pokolenia silver też idą po swoje! 50+ to świetny wiek na nowe wyzwania i kolejne sukcesy. Kobiety z tej ... pierwszemu webinarowi z cyklu, uczestniczki zdobędą niezbędną wiedzę dotyczącą zadbania o swój wizerunek, co wzmocni ich pewność siebie - mówi Magdalena Mularuk, dyrektor ...
Tematy: TOP Women w e-biznesie, kobiety w biznesie -
Studia techniczne: kobiety wciąż rzadkością
... szkół ponadgimnazjalnych. Nie pomaga tu też funkcjonujący wciąż w społeczeństwie przestarzały wizerunek nauk technicznych jako tych niezwykle trudnych, żmudnych i „brudnych”, ... do dziekana nie byłoby żadnej kobiety. Szklany sufit? – kariery naukowe kobiet na polskich uczelniach technicznych Kobiety stanowią 35,4% ogółu doktorantów na publicznych ...
-
Marka i wizerunek kraju 2008
... podróży specjalnych – Gwałtowny wzrost znaczenia dotychczasowej turystyki niszowej, w tym: Turystyka kobieca – Kobiety coraz częściej podróżują bez towarzystwa mężczyzn, stąd wyjazdy organizowane tylko dla kobiet stają się coraz bardziej popularne. Kobiety stanowią obecnie ponad połowę światowych turystów. Wnuki na pokładzie – Zamożni emeryci ...
-
Marka i wizerunek kraju 2007
... statystyk dotyczących aktywów marek, ich rozwoju i ekspansji. Ponad 2,600 respondentów z siedmiu krajów wzięło udział w badaniu dotyczącym podróżowania. Wśród uczestników uwzględniono kobiety i mężczyzn między 21 a 65 rokiem, którzy często podróżują (odbywają międzynarodowe biznesowe lub rekreacyjne podróże więcej niż raz w roku). W badaniu wzięło ...
-
Wizerunek Polaków: jacy jesteśmy?
... rodzin (90%) jak i instytucję małżeństwa (70%). Postrzegamy się także jako osoby szczere (70%), przy czym częściej wskazywały tę cechę ankietowane kobiety, respondenci w wieku do 60 lat, a także przedstawiciele rodzin z dziećmi. Pomimo tak wysokiego odsetka wskazań, Polacy rzadziej przyznają się do szczerości ...
-
Social media. Kreują wizerunek firmy czy generują kryzysy?
... innego Przykładem może być nietrafiony post na fanpage’u marki Gold’s Gym przestawiający zdjęcie gruszki z podpisem „To nie jest kształt dla kobiety”. Po fali protestów użytkowników, marka opublikowała na międzynarodowym profilu oficjalne przeprosiny i poinformowała o wszczęciu wewnętrznej procedury w celu zbadania sprawy i aby zapobiec ...
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
... kształtuje rzeczywistość. Jeżeli ma ona uwzględniać kobiety, to media powinny nie tylko chętniej rozmawiać z kobietami, ale także śmielej korzystać z feminatywów – podsumowuje Izabela Grzechnik, ekspertka ds. analiz, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie „Wizerunek kobiety w debacie publicznej na podstawie telewizyjnych serwisów informacyjnych ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
The Economist: równouprawnienie kobiet w Polsce ma się świetnie
... są w stanie wzmocnić społeczny wizerunek kobiety jako eksperta, szefowej, pracownika, czy polityka. – uważa Labudda–Krysztofczyk. Percepcja ma znaczenie – Zmiana społecznej percepcji kobiet na eksponowanych stanowiskach jest w stanie silnie wpłynąć na postawy społeczne, a w dłuższej perspektywie znacznie poprawić wizerunek, odbiór i, co za tym ...
-
Power dressing. 10 sposobów na strój biznesowy, który podkreśli twoją siłę
... Underwood), Suits (Jessica Pearson) czy The Good Wife (Alicia Florrick). Jakie konkretnie modowe triki pomogą wykreować wizerunek silnej kobiety sukcesu? Najważniejsze są proporcje figury. Sekretem każdej kobiety sukcesu nie są wyłącznie klasyczne fasony ubrań, ich dobra jakość ani przestrzeganie określonych wytycznych, ale umiejętność ...
-
Finanse zyskują kobiecą twarz
... również, że firmy dostrzegają, jaki wpływ na efektywność biznesową oraz wizerunek marki wywiera oparta na różnorodności kultura organizacyjna. Sytuacja kobiet ... kobiety coraz częściej sięgają po te tytuły. Powoli zmienia się również utarty przez historię wzorzec kobiety, nie tylko w ujęciu społecznym, ale nawet na szczeblu prawnym. W efekcie kobiety ...
-
Kobieta-szef budzi strach
... pracowników; Błąd "Wściekłej tygrysicy" - popełniają go kobiety szefowe poprzez skłonność do reakcji wybuchowych, okazywanie negatywnych uczuć wobec każdego pracownika, który akurat pojawi się w zasięgu wzroku; Błąd "Romantycznego łabędzia" - popełniają go menedżerki nadmiernie dbające o własny wizerunek. Szefowe tego typu często są nieobecne ...
-
Równość płci? Za 168 lat
... swoje możliwości w typowo męskich specjalizacjach. To najlepiej pokazuje, pod jak wielkim wpływem stereotypowych wyobrażeń o samych sobie są nadal kobiety. Nawet w Europie XXI wieku wizerunek kobiety, która robi karierę zawodową bywa negatywny, a to osłabia wolę, żeby próbować coś zmienić w świecie zdominowanym przez mężczyzn. Ann-Sophie ...
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
... kobiet w mediach, masowy przekaz będzie niepełny i zubożony o ich cenną perspektywę – podsumowuje Urszula Nowakowska, Prezeska Fundacji Centrum Praw Kobiet. Badanie „Wizerunek kobiety w debacie publicznej na podstawie telewizyjnych serwisów informacyjnych” objęło łącznie 268 wydań „Faktów” TVN, „Wiadomości” TVP1 i „Wydarzeń” Polsatu w okresie od ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Wypić reklamowane piwo
... opakowania. Wyznaczono główny nurt w reklamie: piwo dla kobiet. Budowano wizerunek piwa, przy którym kobiety mogą się zrelaksować. W reklamówkach Karmi zagrał idol – Bogusław ... Reklama kończy się hasłem "Daj im Beeru". Reklamodawcy chcieli stworzyć nowy wizerunek kobiety - odważnej, pewnej siebie, która wie, czego chce. Sam tytuł kampanii nawiązywać ...
-
Jest praca w Holandii
... pokutuje negatywny wizerunek polskiego pracownika: awanturniczego „dresa” i bezrobotnego lenia, osoby bez wykształcenia, nie znającej języka, która przyjechała jedynie szybko się dorobić w pracy sezonowej. Tymczasem realia wyglądają zupełnie inaczej – mówi Ragan. Dziś ponad 55 proc. osób wyjeżdżających do pracy w Holandii to kobiety. Znajdują ...
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
... hasłem „Druga młodość zaczyna się po 60. roku życia” i zaprezentowano wizerunek kobiety nie-celebrytki: radosnej, która akceptuje swój wiek i czuje się piękna. Jak ... wieku i skupić przekaz na zdrowiu, dbaniu o skórę i emocjach. Sami o sobie Wizerunek seniorów w przekazach reklamowych jest bardzo zróżnicowany. Coraz częściej seniorzy prezentowani są w ...
-
Polscy internauci a apteki internetowe
... sprzedaży. Wśród użytkowników aptek internetowych zdecydowanie dominują kobiety. Użytkowników aptek można podzielić na dwa segmenty: kobiety w wieku 26-33 lata i osoby powyżej ... Wysokie zapamiętywanie działań mailingowych wskazuje również na pozytywny wpływ tej formy na wizerunek marek aptek. Social Media dla aptek to poboczny, ale kluczowy rodzaj ...
-
Jak się ubrać do pracy?
... . Eksperci monsterpolska.pl radzą jak unikać wizerunkowych wpadek mogących niekorzystnie wpływać na nasz wizerunek. Krótkie spódniczki zostaw w szafie Najczęściej popełnianym błędem wizerunkowym jest zbyt wyzywający sposób ubierania się w pracy. Kobiety, które zdecydują się na epatowanie walorami w pracy, narażają się na negatywne postrzeganie ...
-
Rynek gier komputerowych oczami Polaków
... Grają kobiety, mężczyźni, przedstawiciele różnych pokoleń. Przeciętnie spędzamy na elektronicznej rozrywce aż 13 godzin tygodniowo. ... o nich dużo i dobrze. W ślad za sukcesami rynkowymi polskich producentów nie idzie jednak pozytywny wizerunek rodzimych gier wśród polskich użytkowników. Jak wynika z raportu opublikowanego przez Monday PR i Agencję ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
... Goplana i Xenna jednogłośnie przekonywały na przykład, że każdy z ich produktów „rozumie kobiety”, Itaka i PKN Orlen zachwalały „radość podróżowania”, a Kia i Chio Chips ... motywy związane z góralszczyzną. Reklamowy Harnaś to rozbójnik, wcielenie siły i męskości. Chwacki wizerunek piwa wydawał się więc atrakcyjny, choć w polszczyźnie słowo „zbój” ...
-
Matka Polka Instagramowa
... z życia codziennego, jak np. relacje z kreatywnych zabaw z dzieckiem. Prawie co piąte zdjęcie przedstawiało wizerunek kobiety. We wpisach o sobie samej, kobieta najczęściej pisze o tym, w jaki sposób dba o siebie (porusza zarówno kwestie ... love). Chętnie używano opisów płci dziecka (#babyboy, #babygirl). Do wpisów podkreślających atrakcyjność kobiety ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... odsłonie kampanii kosmetyków Evelin, wykorzystano wizerunek Barbary Brylskiej. Obok promieniejącej radością aktorki widnieje claim: „Maksymalna skuteczność przeciwzmarszczkowa”. Wizerunek znanej osoby ... , w które zaangażowane zostały znane osoby. Jednak o ile wizerunek Jane Fondy, bogatej kobiety, która może pozwolić sobie na częste liftingi czy inne ...
-
Social media pracownika rysą na wizerunku firmy?
... pracownicy danej organizacji, a nasze działania mogą znacząco wpłynąć m.in. na wizerunek firm, które reprezentujemy. Patrząc w ten sposób na cyfrową część naszego świata ... aktywności w mediach społecznościowych. Podobne deklaracje w tym zakresie składają zarówno kobiety (24%) oraz mężczyźni (23%), jak i wszystkie grupy wiekowe. Media społecznościowe ...
-
Cross marketing wabi panie
... wizerunek autorki bloga, która podpisuje się pod publikowaną opinią, kobieta musi być całkowicie przekonana do danego produktu i zdecydowanie zadowolona z jego działania. Na stronie www.znamy-sie.pl kobiety ...
-
Polacy a działalność i finansowanie samorządów
... . Prezentacja wyników badanie została podzielona na 5 bloków tematycznych: Blok A: Wizerunek samorządów Blok B: Podatki i inwestycje Blok C: Usługi publiczne Blok D: Wykorzystanie środków ... w 100% w gestii samorządów. Ciekawe jest to, że nieco inaczej sprawę widzą kobiety i mężczyźni. Mężczyźni częściej opowiadają się za powierzeniem spraw lokalnych ...
-
7 czynników sukcesu firmy rodzinnej
... 95%) oraz etykę prowadzenia biznesu (wg 97%). Kobiety na wysokich stanowiskach W firmach rodzinnych kobiety odgrywają większą rolę niż w pozostałych przedsiębiorstwach. Ponad ... biznesem. 64% respondentów twierdzi, że to ich wyróżnia i buduje pozytywny wizerunek wśród klientów. 68% silnie identyfikuje się z firmą, która jest częścią ich istnienia, ...
-
Wyjazdy turystyczne 2014
... 54 proc. wyjeżdżających w pojedynkę stanowią kobiety. I jeszcze jeden znamienny fakt: wśród użytkowników strony www.travelplanet.pl aż 63% stanowiły kobiety. Mamy zatem do czynienia ... tworzenia zintegrowanej oferty, nagradzania za lojalność, dbanie przez firmy o wizerunek i kontakty z mediami - szerokie postrzeganie konkurencji i odpowiadania na jej ...
-
Redukcja luki płacowej - jakie wyzwania?
... wśród kobiet. Stereotypy zawodowe Niektóre z zawodów, gdzie większość pracowników stanowią kobiety postrzegane są jako „zawody żeńskie”, których stawki wynagrodzeń są zazwyczaj ... wyrównania płac. Informacja o tym, że kobiety w organizacji są gorzej opłacane od mężczyzn może wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy, co z kolei może doprowadzić do odejść ...
-
Portale randkowe: profil użytkowniczek
... bliższym przyjrzeniu się pozwala odkryć sporo subtelnych szczegółów, składających się na pełny wizerunek dorosłej internautki. Portret Polki Jak wynika z badań, użytkowniczki portali randkowych mają nowoczesne podejście do życia. Uważają, że kobiety powinny realizować się w pracy (40% respondentek spełnia się zawodowo), a rodzice powinni ...
-
Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Czy jesteśmy gotowi?
... , jakie jest wynagrodzenie na danym stanowisku. Niemal 8 na 10 kandydatów lepiej ocenia wizerunek pracodawcy, który stawia na transparentność w tym zakresie. Tu ponownie ... kursy i szkolenia z zarządzania finansami osobistymi. Ponownie – takie wsparcie bardziej docenią kobiety (55%) i nieco mniej, ale również w dużej mierze mężczyźni (48%). Aż 75% ...