Marka i wizerunek kraju 2008
2008-12-16 14:01
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marka i wizerunek kraju 2007
Badanie Country Brand Index już po raz czwarty przeprowadziły agencja public relations Weber Shandwick i FutureBrand, międzynarodowa firma konsultingowa wyspecjalizowana w rozwoju marek.Pozycja Polski w Country Brand Index, zestawieniu wskazującym elity krajów, które mogą poszczycić się najlepszą marką, znacząco umocniła się. W 2007 roku respondenci wskazali nasz kraj jako jeden z dziesięciu, który ma potencjał żeby w ciągu najbliższych 5 lat stać się głównym kierunkiem podróży. Jak się okazało w tym roku, już teraz osoby badane wskazały Polskę jako kraj, do którego warto się wybrać. Według autorów badania, kategoria „Warte swojej ceny” wskazuje kraje, których oferta i możliwości są najatrakcyjniejsze w odniesieniu do poniesionych kosztów.
„W porównaniu do zeszłego roku Polska przebiła się z kategorii „Wschodząca gwiazda” do kategorii „Warte swojej ceny”. Oznacza to, że już nie tylko budzimy zainteresowanie jako kierunek wyjazdów turystycznych i biznesowych, ale potwierdzamy swoją atrakcyjność w oczach tych, którzy nasz odwiedzili. To bardzo ważne, ponieważ mamy w świecie coraz więcej spontanicznych promotorów. W tej kategorii i w naszym regionie nadal wyprzedzają nas Czesi, ale już jesteśmy lepsi niż Węgrzy” – mówi Andrzej Godewski, partner zarządzający polskiego biura Weber Shandwick.
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Zestawienie wybranych kategorii badania Country Brand Index 2008
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Co zrobić, aby utrzymał się efekt Euro 2012?
-
Polski branding narodowy w powijakach
-
Marka dla Polski
-
Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
-
Zachowania konsumentów: czy chcemy kupować ukraińskie marki?
-
Marki ukraińskie w polskich sklepach?
-
Co robić, aby marka dobrze się sprzedawała?
-
Smartfony i operatorzy komórkowi w Top Marka 2020. Kto liderem?