eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marka i wizerunek kraju 2008

Marka i wizerunek kraju 2008

2008-12-16 14:01

Marka i wizerunek kraju 2008

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Polska awansowała w rankingu Country Brand Index 2008 wskazującego kraje, które mogą poszczycić się najlepszą marką. Zaledwie w 2007 roku nasz kraj zadebiutował w wynikach badania jako "Wschodząca gwiazda", a już w tegorocznej edycji przesunął się do kategorii krajów "Wartych swojej ceny" zajmując wysokie, piąte miejsce i wyprzedzając takie kraje jak Stany Zjednoczone, Malezja, Turcja, RPA oraz Węgry. Pierwsze cztery miejsca w tej kategorii zajęły Tajlandia, Indie, Meksyk i Czechy.

Przeczytaj także: Marka i wizerunek kraju 2007

Badanie Country Brand Index już po raz czwarty przeprowadziły agencja public relations Weber Shandwick i FutureBrand, międzynarodowa firma konsultingowa wyspecjalizowana w rozwoju marek.

Pozycja Polski w Country Brand Index, zestawieniu wskazującym elity krajów, które mogą poszczycić się najlepszą marką, znacząco umocniła się. W 2007 roku respondenci wskazali nasz kraj jako jeden z dziesięciu, który ma potencjał żeby w ciągu najbliższych 5 lat stać się głównym kierunkiem podróży. Jak się okazało w tym roku, już teraz osoby badane wskazały Polskę jako kraj, do którego warto się wybrać. Według autorów badania, kategoria „Warte swojej ceny” wskazuje kraje, których oferta i możliwości są najatrakcyjniejsze w odniesieniu do poniesionych kosztów.

„W porównaniu do zeszłego roku Polska przebiła się z kategorii „Wschodząca gwiazda” do kategorii „Warte swojej ceny”. Oznacza to, że już nie tylko budzimy zainteresowanie jako kierunek wyjazdów turystycznych i biznesowych, ale potwierdzamy swoją atrakcyjność w oczach tych, którzy nasz odwiedzili. To bardzo ważne, ponieważ mamy w świecie coraz więcej spontanicznych promotorów. W tej kategorii i w naszym regionie nadal wyprzedzają nas Czesi, ale już jesteśmy lepsi niż Węgrzy” – mówi Andrzej Godewski, partner zarządzający polskiego biura Weber Shandwick. Niekwestionowanym zwycięzcą tegorocznej edycji badania CBI jest Australia, która już trzeci raz uplasowała się na pierwszym miejscu. Na drugiej pozycji znalazła się Kanada (skok z szóstego miejsca rok temu). Trzecim krajem o najsilniejszej marce na świecie w 2008 roku są Stany Zjednoczone. CBI bada jak poszczególne kraje są ocenianie według kluczowych kryteriów i identyfikuje przewodnie trendy w najszybciej rozwijającym się sektorze światowej gospodarki. Ocenia się, że wartość sektora turystycznego w 2008 roku wyniesie 5,9 biliona dolarów, a pracuje w nim ponad 238 milionów ludzi.

fot. mat. prasowe

Zestawienie wybranych kategorii badania Country Brand Index 2008

Zestawienie wybranych kategorii badania Country Brand Index 2008

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: