eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marka i wizerunek kraju 2007

Marka i wizerunek kraju 2007

2007-11-16 00:38

Marka i wizerunek kraju 2007

Kraje o najlepszej marce © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Polska wchodzi do elity krajów, które mogą się poszczycić najlepszą marką - wynika z Country Brand Index 2007, przeprowadzonego przez międzynarodową firmę konsultingową wyspecjalizowaną w rozwoju marek FutureBrand i agencję public relations Weber Shandwick. Wśród 54 notowanych krajów świata znaleźliśmy się na 8 miejscu w kategorii "Wschodząca gwiazda".

Przeczytaj także: Marka i wizerunek kraju 2008

fot. mat. prasowe

Kraje o najlepszej marce

Kraje o najlepszej marce

Najlepsza markę na świecie zachowała Australia, a za nią znalazły się Stany Zjednoczone i Wielka Brytania. Spośród krajów naszego regionu Europy ponownie uznanie w oczach specjalistów znalazły Węgry i Czechy zajmujące odpowiednio 2 i 3 miejsce w kategorii „Warte poniesionych wydatków”. Po raz pierwszy i to od razu w trzech kategoriach znalazła się Rosja: 9 – „Wschodząca gwiazda”, 8 – „Kultura i sztuka”, 7 – „Historia”. Jednak najlepsze oceny w naszym regionie zdobyła Chorwacja – numer jeden w kategorii „Wschodząca gwiazda”.

„Wschodzące gwiazdy” to kraje, które w ciągu najbliższych 5 lat mają szansę stać się jednym z głównych kierunków wypraw turystycznych. Oprócz Chorwacji, Polski i Rosji w pierwszej dziesiątce znalazły się: Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuba, Islandia i Argentyna. W rankingu Country Brand Index 2007 kraje są zestawiane w 22 kategoriach, na podstawie których tworzy się listę krajów posiadających najlepszą markę. Polska znalazła się w tym zestawieniu po raz pierwszy. Badanie jest prowadzone trzeci rok z rzędu.

W tworzeniu rankingu wzięło udział ponad 2 600 podróżników, turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa z całego świata. „Silna marka kraju pomaga w ugruntowaniu jego pozycji w każdym sektorze” – mówi Rina Plapler, Dyrektor Zarządzający FutureBrand. „W tegorocznym CBI dokładnie pokazaliśmy w jaki sposób kraje są postrzegane jako marki”.

Tegoroczny raport CBI porusza szeroki wachlarz tematów istotnych dla podróżników i turystów – od marki kraju najbardziej zorientowanego na ochronę środowiska (Szwecja), do kraju w którym najchętniej prowadziliby działalność biznesową (USA).

„Reputacja marki kraju sama w sobie jest jej silną walutą. Wpływa ona na finansowe i biznesowe inwestycje, zrównoważony rozwój oraz dodatkowo wspiera sektor prywatny i detaliczny” – wyjaśnia Rene A. Mack, szef globalnego działu Tavel&Lifestyle w Weber Shandwick. „Odwiedzający kraj są najlepszą reklamą dla marki każdego kraju. Importują oni wszystkie doświadczenia zdobyte w danym kraju bezpośrednio do swoich domów, biur i społeczności, w których żyją. Ponadto, dokonują tego w najbardziej przekonujący sposób, poprzez marketing szeptany – word of mouth”.

fot. mat. prasowe

Kraje najlepsze w poszczególnych kategoriach: 2007 Country Brand Index

Kraje najlepsze w poszczególnych kategoriach: 2007 Country Brand Index

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Inflacja X 2007

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: