eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marka i wizerunek kraju 2008

Marka i wizerunek kraju 2008

2008-12-16 14:01

Przeczytaj także: Marka i wizerunek kraju 2007


Tegoroczne badanie CBI wskazuje również kilka wyróżniających się trendów w światowej turystyce:
  • Zmiana krajobrazu – Obserwowany jest znaczący rozwój państw przeżywających wzrost ruchu turystycznego. Tradycyjne cele wyjazdów turystycznych są obecnie w cieniu wschodzących gwiazd ruchu turystycznego. Najdynamiczniej rozwijają się Afryka, Azja Pacyficzna oraz kraje Bliskiego Wschodu, które cechują się wyższym współczynnikiem zwiększonego zainteresowania ze strony branży turystycznej. Chęć wielu turystów doświadczenia wyjątkowych doznań wakacyjnych doprowadziła do wzrostu zainteresowania turystyką biedy – odwiedzania miejsc i społeczności dotkniętych biedą i/lub wysokim stopniem zanieczyszczenia pokazujące rzeczywistość niedostępną w inny sposób.
  • Wzrost podróży specjalnych – Gwałtowny wzrost znaczenia dotychczasowej turystyki niszowej, w tym:
    • Turystyka kobieca – Kobiety coraz częściej podróżują bez towarzystwa mężczyzn, stąd wyjazdy organizowane tylko dla kobiet stają się coraz bardziej popularne. Kobiety stanowią obecnie ponad połowę światowych turystów.
    • Wnuki na pokładzie – Zamożni emeryci z Stanów Zjednoczonych, Kanady i Japonii coraz częściej podróżują. Połowa z nich, na swoje wojaże zabiera wnuki, tworząc tym samym nowy segment turystyki określanej jako międzypokoleniowa.
    • Ostatnia szansa – Obserwuje się wzrost liczby ludzi odwiedzających miejsca i/lub gatunki, które są postrzegane jako zagrożone lub będące w stanie zagrożenia zniszczenia lub wyginięcia. Od wypraw za koło podbiegunowe, po wyprawy do lasów deszczowych, dużo turystów preferuje takie kierunki zanim zostaną one bezpowrotnie utracone.
    • Turystyka spontaniczna – Przy wzroście liczby krótszych wyjazdów, rośnie też liczba turystów korzystających z usług oferowanych przez internetowe biura podróży, często rezerwujących oferty na zasadzie „last minute”.
    • Turystyka religijna – Idea odwiedzania miejsc świętych oraz pielgrzymek ponownie nabiera znaczenia wśród turystów. Na przykład, Watykan uruchomił pierwszą linie lotniczą dla pielgrzymów wyznania katolickiego. Organizowane są także specjalne podróże dla ortodoksyjnych wyznawców różnych religii.
  • Rozwój lotnictwa luksusowego – W odpowiedzi na potrzeby rynku, wiele linii lotniczych rozwija swoje usługi, aby wejść na lukratywny rynek turystyki luksusowej. Obejmuje to tworzenie dedykowanych terminali dla klasy pierwszej i biznesowej, jak również tworzenie nowych i ulepszanie klas wyższych w samolotach należących do takich czołowych operatorów jak Singapore Airlines czy Emirates Airlines. Dodatkowo, rośnie liczba alternatywnych możliwości sprostania wymaganiom bogatych turystów. Wśród nich najważniejsze stają się regionalne połączenia samolotami odrzutowymi oraz taksówki powietrzne. Szybciej rozwijają się również porty lotnicze korzystające z innowacji technologicznych, takich jak identyfikacja za pomocą fal radiowych (RFID), inteligentne karty identyfikacyjne oraz samoobsługowe punkty check-in, które nabierają coraz większego znaczenia. Proces check-in również podlega ciągłej modernizacji. Na przykład Air Canda rozwija technologię bazującą na kodach kreskowych umożliwiającą pasażerom boarding za pomocą ich telefonów komórkowych (bez drukowania biletów elektronicznych).
Informacje o badaniu
FutureBrand opracowało trzypoziomowy system ewaluacji służący do przygotowania rankingu marek krajów. Blisko 2,700 respondentów z Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Chin, Australii, Japonii, Brazylii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec i Rosji, wzięło udział w badaniu dotyczącym podróżowania. Wśród uczestników uwzględniono równą liczbę kobiet i mężczyzn między 21 a 65 rokiem, którzy często podróżują (odbywają międzynarodowe biznesowe lub rekreacyjne podróże więcej niż raz w roku). W badaniu wzięło również udział ponad 20 międzynarodowych ekspertów z branży turystycznej, pisarzy, wydawców oraz analityków.


poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: