Marki ukraińskie w polskich sklepach?
2022-08-14 00:54
Marki ukraińskie w polskich sklepach? © pixabay.com
Przeczytaj także: Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023
Z badania przeprowadzonego przez agencję Inquiry w lipcu br. wynika, że tylko 20% Polaków zna ukraińskie marki, a 15% zauważyło je w polskich sklepach. W pytaniu ze wspomaganiem spośród ukraińskich marek najczęściej wskazywana jest marka wódki Nemiroff (rozpoznaje ją co trzeci Polak) oraz słodyczy Roshen (jej znajomość deklaruje co czwarty z nas). Ogólnie bardziej rozpoznawalne są marki alkoholi (oprócz Nemiroff także Obolon czy Khlebniy Dar), co sprawia, że częściej znają je mężczyźni. Kobiety z kolei częściej wskazują marki słodyczy – Roshen czy Koronę.Pomimo że nie znamy zbyt dobrze ukraińskich marek, jesteśmy skłonni je kupować. Najchętniej kupowalibyśmy ukraińską żywność i napoje (46%), a także alkohole (35%). Najchętniej widzielibyśmy produkty ukraińskie w sieciach sklepów spożywczych (58% wskazań), ale także w drogeriach (45%) oraz sklepach odzieżowych (44%).
fot. mat. prasowe
Gotowość do kupowania ukraińskich marek
Warto zauważyć, że ponad połowa Polaków jest zdania, że należy wspierać rozwój marek ukraińskich na polskim rynku – deklaruje tak 54% rodaków. Zdaniem 52% badanych dzięki temu oferta naszych sklepów będzie bardziej atrakcyjna. Dodatkowo, Polacy upatrują w obecności ukraińskich marek również szans na rozwój polskich sieci sklepów poprzez poszerzanie oferty, niemniej jeszcze jeden aspekt ma znaczenie: zdaniem 48% Polaków, uchodźcy z Ukrainy powinni móc odnaleźć na polskich półkach produkty znane im z rynku ojczystego. Rzadziej spotykamy się z opinią, że obecność marek ukraińskich w Polsce to zagrożenie dla polskich producentów (z taką tezą zgadza się 38% badanych).
fot. mat. prasowe
Przekonania na temat obecności ukraińskich marek w Polsce
Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry, dodaje:
Widzimy wyraźnie, że z zaangażowaniem podchodzimy nie tylko do bezpośredniej pomocy naszych sąsiadom. Z podobną otwartością Polacy chcą wspierać rozwój marek ukraińskich, których sytuacja w wyniku wojny znacząco uległa pogorszeniu. Chętnie widzielibyśmy takie produkty na półkach sklepów, bo dzięki temu ich oferta będzie bogatsza, a nasi goście znajdą tam swoje ulubione produkty. Badanie zrealizowane przez agencję Inquiry pokazuje nie tylko naszą niezmienną gotowość do pomocy, ale daje także ważną wskazówkę dla rodzimego handlu, aby wspierać ukraińskie marki i zapewnić ich dostępność.
O badaniu
Badanie zostało zrealizowane w lipcu 2022 r. na reprezentatywnej próbie 10136 dorosłych Polaków metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Smartfony i operatorzy komórkowi w Top Marka 2020. Kto liderem?
-
Są wyniki Top Marka 2020. Które marki najsilniejsze w mediach?
-
Najlepsze marki świata a kryzys
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
-
Najsilniejsze marki w mediach 2023. Na podium Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media
-
Najsilniejsze marki w e-commerce 2022. Allegro numerem jeden
-
Najsilniejsze marki w mediach 2022. PKO Bank Polski liderem
-
Najsilniejsze marki w mediach 2021
-
Co robić, aby marka dobrze się sprzedawała?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)