-
ABIT: nowy sposób reklamacji
... dniem 1 kwietnia br. zostaje wprowadzona nowa procedura umożliwiająca reklamowanie płyt głównych i kart graficznych marki ABIT bezpośrednio w autoryzowanym serwisie tej firmy NMC-PE, bez konieczności zgłaszania tych produktów w AB. Takie rozwiązanie pozwoli na maksymalne skrócenie czasu realizacji reklamacji. Dodatkowo, pod tym samym adresem punktu ...
-
Kupiłeś na raty przez Internet? Masz prawo zwrotu i reklamacji
... . Zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim mamy 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn takiej decyzji. Jedyna różnica to sama procedura odstąpienia, wynikająca z charakteru zakupów. W wypadku zakupu towaru lub usługi bank nie wypłaca pieniędzy bezpośrednio na konto kredytobiorcy, ale kieruje całą ...
-
Płatności kartą: chargeback
... we wspomnianym sklepie, a w ostateczności skierować sprawę do sądu. Problem w tym, że będzie to długotrwała i męcząca procedura. O niebo prostszym rozwiązaniem będzie telefon do banku i złożenie reklamacji. Instytucje biorące udział w obiegu plastikowych pieniędzy umożliwiają bowiem posiadaczowi karty skorzystanie z czegoś, co można na język polski ...
-
Dlaczego linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot?
... sprawie bagażu Ponadto, przewoźnik wymaga złożenia reklamacji w sprawie bagażu na lotnisku bezpośrednio po locie w biurze reklamacji bagażowej. Sporządzany jest wówczas Raport ... proces wypłaty rekompensaty i tak wymaga ponownego kontaktu z przewoźnikiem, wskutek czego taka procedura ostatecznie nie różni się niczym od zrealizowania przez pasażera ...
-
Zakupy online za granicą: jak rozwiązać spór?
... . Więcej możliwości zakupowych to więcej transakcji, a także więcej ewentualnych reklamacji i sporów. Jak je rozwiązywać w sklepach bez granic? Zakupy przez internet robimy ... przypominać konsumentom stronę dostępu do konta bankowego lub zakupów internetowych. Sama procedura składania wniosku ma być prosta – konsument poda kilka podstawowych danych, ...
-
Ograniczony zwrot towaru już od 25 grudnia
... firmy, która go sprzedała – wyjaśnia Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Dodaje również, że brak możliwości zwrotu nie oznacza utraty prawa do reklamacji. Rezygnacja z usług, a konieczność zapłaty Trochę inaczej wygląda kwestia odstąpienia od umowy dotyczącej świadczenia usług, która została zawarta na odległość. Klientowi ...
-
Rozliczanie strat w towarach w kosztach podatkowych
... z zamówieniem. Wtedy przedsiębiorcy mają kilka możliwości - sprzedaż, zgłoszenie reklamacji czy utylizacja. Klasyfikacja takich towarów na potrzeby podatków dochodowych ... tego, czy posiada zasoby, stronę internetową, biuro, doświadczenie itp. Procedura powinna uwzględniać także zasadę podwójnej weryfikacji oraz określać zakresy odpowiedzialności ...
-
Wakacje 2012 a prawa konsumentów
... reklamacji należy: dokładnie opisać wady wyjazdu, dołączyć zdjęcia, oświadczenia innych osób, kopię reklamacji wręczonej Rezydentowi czy Pilotowi, kopię rachunków za konkretne usługi podczas pobytu podlegające reklamacji ... zwrotu pełnej wpłaconej organizatorowi turystyki kwoty. Po drugie, procedura zwrotu jest długotrwała. Zdarza się, ze trwa ...
-
Usługi pocztowe - poradnik konsumenta
... usługa powszechna czy umowna -różne też są zasady ich wykonywania oraz procedura dochodzenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej. ZAPAMIĘTAJ ... w przypadku: odmowy uznania reklamacji przez operatora albo niezapłacenia dochodzonej należności w terminie 90 dni od dnia wniesienia reklamacji. Kiedy można wnieść ...
-
Zasady wystawiania faktur (VAT) w roku 2013
... (stosownie do § 5 ust. 2 pkt 3), wyrazów „procedura marży – towary używane”; „procedura marży – dzieła sztuki” lub „procedura marży – przedmioty kolekcjonerskie i antyki”, które ... W przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont), podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą tę ...
-
Wakacje za granicą a prawa konsumenta
... stwierdza, że w razie reklamacji biuro podróży powinno natychmiast podjąć starania o znalezienie właściwych rozwiązań. W Polsce konsument ma miesiąc na złożenie reklamacji a biuro jest ... zasady zarządzania budynkiem czy informację o prawach do odstąpienia. Jeżeli umowa lub procedura jej zawierania nie odpowiadały standardom to można szukać pomocy w ...
-
Jak rozstrzygać spory konsumenckie?
... się to zgodnie z przepisami prawa. Sąd polubowny / arbitraż – procedura, w której spór rozstrzyga i wyrok wydaje specjalnie powołany organ, złożony z bezstronnych specjalistów ... reklamacji, możemy złożyć wniosek o alternatywne rozstrzygnięcie sporu. Do takiego wniosku powinniśmy dołączyć dowody na to, że przedsiębiorca nie uznał naszej reklamacji ...
-
Odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop
... się organizatora do reklamacji w terminie 30 dni od jej złożenia, skutkuje jej uznaniem. Następnie organizator bez zbędnej zwłoki powinien podjąć działania mające na celu zaspokojenie oczekiwań konsumenta. Procedura reklamacyjna, nie jest jedyną możliwą ścieżką do rozwiązania problemu. W przypadku nieuznania reklamacji możemy dochodzić ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 34/2017
... . Temu właśnie służy przewidziana w ustawie o usługach turystycznych procedura reklamacyjna – wskazuje ekspert. Jak wynika z ubiegłorocznego badania „Wyjazdy Polaków” Instytutu ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK, biura podróży przeważnie uznają większość reklamacji, choć nie zawsze wypłacają całość roszczeń. Ponad ...
-
Lot samolotem a prawa konsumenta
... 261/2004, wyjaśniająca kilka kwestii spornych, m.in. związanych z awariami technicznymi. Procedura prawodawcza w Parlamencie Europejskim i Radzie niestety przedłuża się. Dlatego ... i posiłki numer konta i pozostałe dane bankowe konieczne dla wykonania przelewu międzynarodowego W reklamacji konsument wskazał, czego dokładnie domaga się od przewoźnika: ...
-
Jak reklamować usługi turystyczne
... . W umowie o usługi turystyczne powinna być zawsze procedura reklamacyjna (trzeba się do niej zastosować). Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jeśli organizator nie ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni od zakończenia imprezy lub 30 dni od złożenia reklamacji, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną ...
-
Błędny przelew bankowy? Nie licz na pomoc banku
... zapis uprawniający bank do pobierania opłat za ewentualną pomoc w odzyskaniu pieniędzy. Taka procedura wymaga dodatkowej pracy banku, ze względu na to, że instytucja ta ... na zwrot. W takiej sytuacji sąd uznać może brak podstaw do uznania reklamacji. – komentuje mecenas Brykczyński. Najważniejsze więc to robić przelewy w spokoju, dokładnie sprawdzać ...
-
Wakacje 2016 samolotem? Sprawdź, co robić w razie problemów
... nie jest takie łatwe. Co zrobić w przypadku kłopotów z nadanym bagażem? Procedura jest stosunkowo prosta. W pierwszej kolejności informację o zaginięciu lub uszkodzeniu bagażu ... zguby przez Internet. Drugi krok to złożenie u przewoźnika reklamacji w formie pisemnej. – Na złożenie reklamacji na piśmie mamy 7 dni w przypadku uszkodzenia bagażu oraz 21 ...
-
Prawa pasażera vs upadłość linii lotniczych
... zawiodły? Wówczas pierwszym krokiem powinno być złożenie reklamacji do upadającego przewoźnika lotniczego. - W reklamacji należy wskazać numer lotu, datę i trasę lotu. Linia ... partnerskiej linii w celu uzyskania odszkodowania dla pasażerów. - W innych krajach procedura ta może się nieznacznie różnić, jednakże generalną zasadą powinna być ochrona ...
-
Jakie prawa ma pasażer w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu?
... Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które linie lotnicze mają najwięcej reklamacji: Wizz Air czy Ryanair? Jakie prawa ma pasażer w przypadku problemów z lotem? ... opóźnienia z poprzednich lotów, bez możliwości zredukowania tych opóźnień pomiędzy lotami. Procedura dochodzenia odszkodowania za lot Każda sprawa związana z dochodzeniem odszkodowania ...
-
Nowa usługa serwisowa Plextor Exlusive Service
... każdy odbiorca końcowy będzie mógł zwracać się z reklamacją bezpośrednio do dystrybutora. Procedura postępowania jest następująca: klient wysyła do serwisu Alstor ... swojego właściciela. Koszt transportu w obie strony pokrywa Alstor. Warunkiem uznania reklamacji jest przedstawienie przez właściciela uszkodzonej nagrywarki dowodu jej zakupu i karty ...
-
Sklepy dla dzieci: niska jakość obsługi klienta
... użyty do produkcji pani odpowiedziała, że «to jakiś zamsz jest, ale nigdy nie było reklamacji». Ostatnim elementem ocenianym w tej kategorii była obsługa przy kasie i stosowne pożegnanie klienta. Procedura zakupu przebiegała bezproblemowo – w 90% przypadków klienci uznali czas oczekiwania na obsługę przy kasie za ...
-
Ubezpieczenie pomostowe do zwrotu
... , że składka była pobierana zbyt długo, najlepiej jest zadzwonić na infolinię banku i dowiedzieć się, jak wygląda procedura odzyskania pieniędzy. W wielu przypadkach nie trzeba nawet składać oficjalnej reklamacji, wystarczy odwiedzić placówkę i złożyć wniosek o zwrot środków (pracownik banku powinien pomóc w zredagowaniu pisma). Warto wiedzieć ...
-
Co to jest umowa sprzedaży?
... musi poinformować o danych dotyczących umowy sprzedaży, czyli o: tym, jak wygląda procedura zawarcia umowy, tzn. przede wszystkim jakie czynności musi wykonać kupujący ... – zawsze do 10 dni od daty otrzymania przesyłki) sposobie przeprowadzenia reklamacji wszystkich funkcjach kupowanego towaru tym, jak prawidłowo korzystać z zakupionego towaru (w ...
-
Opinie klientów nie do przecenienia
... niezadowolenie związane z zakupami. Niemal połowa ankietowanych nigdy nie zgłosiła reklamacji. Ale podobny trend spotyka się również w innych krajach: analizowane przez Bazaarvoice ... , że zapłaciłam kartą Visa, a nie przelewem. Zgłosiłam sprawę do banku ― procedura Chargeback ― bank w ciągu tygodnia zwrócił mi pieniążki i ściągnął należność od tej ...
-
OGNIVO ułatwi zmianę konta
... . Jak natomiast wygląda proces przenoszenia konta z wykorzystaniem aplikacji OGNIVO? Procedura jest prosta i przyjazna użytkownikowi. Klient, który decyduje się na ... jedyna funkcjonalność aplikacji OGNIVO. Usługa ułatwia również obsługę reklamacji międzybankowych, monitoring sald rozliczeniowych w systemach ELIXIR® i EuroELIXIR oraz uzyskiwanie ...
-
Czy przedłużona gwarancja się opłaca?
... podobne możliwości żądań. W Polsce nie tylko konsumenci mają problem z rozróżnieniem dwóch podstaw do reklamacji. Badanie „tajemniczy klient„ („mistery client”) pokazało, że często sprzedawcy ... ? Czy konsument otrzyma produkt zastępczy na czas trwania naprawy? Czy procedura reklamacyjna jest jasna i prosta? Czy gwarant pokrywa koszty przesyłki ...
-
Działalność gospodarcza podjęta już w chwili rejestracji firmy? Jak to zrobić?
... opracowanie ogólnych warunków umów, regulacji sprzedaży, obsługi pogwarancyjnej, przyjmowania reklamacji, posiadanie „książek skarg i wniosków/zażaleń”, posiadanie książek kontroli ... instrukcji (np. regulamin zarządzania, regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, procedura sprzedaży on-line). Masz pytania? Wyślij je do naszego eksperta, który ...
-
Transakcje nieautoryzowane. UOKiK postawił zarzuty 5 bankom
... poziomu zabezpieczeń. Zamiast tego widzimy pewną arbitralność w odrzucaniu reklamacji konsumentów, a także nieprzestrzeganie przepisów prawa w zakresie zwrotu środków utraconych w wyniku ... ” od „autoryzacji”. Uwierzytelnienie to – zgodnie z ustawową definicją - „procedura umożliwiająca dostawcy usług płatniczych weryfikację tożsamości użytkownika ...
-
Overbooking, opóźniony lot, zagubiony bagaż. Jakie prawa pasażera?
... artykułów, takich jak odzież i kosmetyki, które pasażer musiał nabyć w wyniku zagubienia bagażu. Procedura ubiegania się o odszkodowanie Pasażerowie mogą składać reklamacje i skargi do przewoźnika lotniczego. Jeśli przewoźnik nie rozpatrzy reklamacji w terminie 30 dni, pasażerowie powinni zwrócić się o pomoc do Rzecznika Praw Pasażerów przy ...
-
Wizz Air ukarany za naruszanie praw konsumentów
... , co sąd uznał za zbyt krótki okres. Nakazano wydłużenie ich ważności oraz umożliwienie klientom odzyskania środków w gotówce. Procedura reklamacyjna Wizz Air wymagał składania reklamacji wyłącznie przez własny portal internetowy, co utrudniało pasażerom dochodzenie roszczeń. Dotyczyło to zwłaszcza klientów, którzy kupili bilety przez ...