-
Jak split payment wpływa na płynność finansową firmy?
... przekażą na kontrolowany przez fiskusa rachunek VAT swojego kontrahenta. - Wyniki naszego badania przeprowadzone wśród przedsiębiorstw handlujących z odroczonym terminem płatności potwierdzają, że mechanizm ... finansową przedsiębiorstw też może się zmienić. – Jak na razie wyniki badania skłaniają do wniosku, że split payment nie pogarsza w znaczący ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
... wykorzystywało do płatności aplikację bankową w telefonie bądź na tablecie. Cenną wskazówką na temat preferencji e-zakupowych Polaków jest deklarowany przez respondentów badania „koszyk” zakupowy. Przodują w nim: odzież (60-proc. wskazań), książki (32 proc.), sprzęt i akcesoria komputerowe (27 proc.), kosmetyki (27 proc.), sprzęt RTV/AGD ...
-
Zakup mieszkania. Oczekiwania, motywacje i obawy
... badania "Jak Polacy kupują mieszkania? Oczekiwania, motywacje, obawy". Z opracowania wynika m.in., że tym, co ... że w działaniach tych musiało posiłkować się pieniędzmi z kredytu. Raport Gumtree.pl powstał na podstawie wyników badania ilościowego zrealizowanego przez agencję badawczą SW Research w czerwcu 2019 roku metodą CAWI (wywiady on-line) na ...
-
Klienci wywierają presję na zrównoważony rozwój polskich firm
... .) oraz spełnianiu oczekiwań klientów (27 proc. w Polsce i 23 proc. na świecie). Z badania wynika również, że 51 proc. badanych przedsiębiorstw w Polsce uważa swoją rolę ... większą różnicę – zaznacza Michał H. Mrożek, CEO HSBC Polska. O badaniu Celem badania HSBC Navigator przeprowadzanego w imieniu HSBC przez Kantar jest ocena nastrojów i oczekiwań ...
-
Nowe technologie 2020. 5 prognoz Cisco
... doświadczenie użytkownika przy pierwszym kontakcie z technologią. Zgodnie z najnowszymi wynikami badania AppDynamics App Attention Index, korzystanie z usług cyfrowych stało się ... respondentów przyznaje, że usługi cyfrowe są nieodłącznym elementem ich codziennego życia. Badania pokazują, że ludzie szybko odwrócą się od marek, których aplikacje nie ...
-
Główne wyzwania MŚP na 2020 rok. Może nie być lekko
... mówi Grzegorz Jarzębski z Siemens Financial Services. Potrzebę inwestycji potwierdzają badania. Jak wynika z raportu „Smart Industry Polska 2019” przygotowanego przez Siemens i ... koniunktury często są dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw. Jednak jak pokazują badania, aby utrzymać konkurencyjność firmy muszą inwestować. Często problemem jest ...
-
Ile zarabia programista? Najlepiej płatne języki programowania w 2019 roku
... programiści Java. Mediana ich zarobków wyniosła 8 400 PLN. Z naszego badania wynika również, że największą popularnością cieszył się właśnie ten język (najwyższa próba ... 000 PLN. Informacje o badaniu: W 2019 roku w badaniu uczestniczyły 161 549 osoby. 62% uczestników badania ma nie więcej niż 35 lat, 72% mieszka w miastach powyżej 100 000 ...
-
Różnorodność napędza innowacje. B+R potrzebuje kobiet
... proc. W świetle powyższego nie jest zatem żadnym zaskoczeniem, że, jak wynika z badania Kantar, w przeszło połowie firm prowadzących w naszym kraju działalność ... kobiety nie stanowią więcej niż 15 proc. członków zespołów badawczo-rozwojowych. Z badania Kantar wynika także, że w przypadku co piątej firmy odsetek zatrudnionych pań zawiera się ...
-
Kobiety w branży IT. Ile zarabiają programistki?
... krok może nie tylko podnieść ich pensje, ale również zapewnić możliwości rozwoju zawodowego - czytamy w komunikacie z badania zrealizowanego przez No Fluff Jobs. Jak potwierdzają to autorzy komunikatu z badania, na polskim rynku pracy luka płacowa ciągle pozostaje faktem. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby statystyki ...
-
Polskie firmy już odczuwają wpływ koronawirusa. Są powody do paniki?
... epidemii koronawirusa - czytamy w komunikacie z badania zrealizowanego przez IMAS International dla Rzetelnej Firmy. Wprawdzie w większości przypadków ten ... dobra informacja – mówi Andrzej Kulik, ekspert Rzetelnej Firmy. Jak jednak czytamy w komunikacie z badania, są też przedsiębiorcy, którzy wskazali na pozytywy obecnej sytuacji. 15% przyznało, że ...
-
Lewiatan: firmy wskazują, czego brakuje w Tarczy Antykryzysowej
... % narzeka na niemożność uzyskania wyczerpujących informacji odnośnie pomocy. Przedsiębiorcy mają również swoje postulaty odnośnie zakresu rządowej pomocy. Jak czytamy w komunikacie z badania Lewiatan, polscy przedsiębiorcy sięgają po różne rodzaje oferowanej im pomocy. 43% deklaruje skorzystanie ze zwolnienia ze składek ZUS, a 27% z pożyczki ...
-
Pracownicy z Ukrainy nie wracają do Polski z powodu kwarantanny
... 14-dniowej kwarantanny w Polsce jest jednym z głównych powodów, które utrudniają ukraińskim pracownikom przyjazd do pracy w Polsce. Tak wskazują dane z badania przeprowadzonego przez międzynarodową agencję zatrudnienia Gremi Personal wśród migrantów zarobkowych z Ukrainy. Respondentom zadano jedno pytanie: „Jakie czynniki powstrzymują Pana/ią przed ...
-
Ustawa o zatorach płatniczych nie pomoże. Kłopoty były, są i będą?
... opóźnienie w transakcjach handlowych. Obecnie wynoszą one 11,5 proc. (stopa referencyjna NBP + 10 pp). To kolejne narzędzie dyscyplinowania spóźniających się kontrahentów. Z badania Bibby MSP Index wynika jednak, że 75 proc. przedsiębiorców w ogóle nie nalicza odsetek ustawowych wobec opóźniających się z zapłatą kontrahentów. Praktykę ...
-
Pandemia: nowe zwyczaje zakupowe będą się utrwalać
... DS Smith. Oto, co udało się za jego sprawą ustalić. Jak wynika z badania, blisko 7 na 10 respondentów (68 proc.) przyznało, że w czasie pandemii zakupów online ... na wynos (72 proc.), środki higieniczne (72 proc.) oraz artykuły spożywcze (64 proc.). Z badania wynika także, że przede wszystkim mężczyźni będą nadal robić zakupy online w większości ...
-
Czy zatory płatnicze mogą wynikać z niewiedzy? Jak im przeciwdziałać?
... firma z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – wynika z opracowanego przez KRD badania „Zatory płatnicze”. W celu przeciwdziałania temu zjawisku wprowadzono ... początku roku, to przedsiębiorcy nadal nie orientują się we wprowadzonych zmianach. Z badania „Zatory płatnicze” zrealizowanego przez instytut badawczy Mands na zlecenie Krajowego Rejestru ...
-
Pracownicy o swoich oczekiwaniach: w pracy liczy się autonomia i elastyczność
... pracy w domu na początku pandemii jako przełomowy moment dla sposobu, w jaki mogą współpracować w ramach swoich organizacji. Przed lockdownem, tylko 5% uczestników badania przez większość czasu pracowała zdalnie. W nowych warunkach, jeden schemat działania nie będzie pasował dla wszystkich pracowników, ponieważ przytłaczająca większość z nich ...
-
Imponujące wynagrodzenia w zarządach spółek giełdowych w Polsce
... narzekać na wysokość wynagrodzenia. Potwierdzeniem tego jest najnowsza odsłona cyklicznego badania EY Polska. Opracowany na jego podstawie raport wskazuje, że mediana ... zarządów? Czy spółki publikują szczegółowe sprawozdanie z wynagrodzeń zarządu i rady nadzorczej? Badania prowadzone przez EY Polska dowodzą, że wysokość wynagrodzeń członków zarządów ...
-
Kupno samochodu. Zobacz najnowsze trendy zakupowe
... a w przypadku opla Astry – 40%. Wybór najniższej oferowanej wersji wyposażenia nie jest przypadkowy. Z badania, jakie Carsmile przeprowadził w czerwcu wynika, że miesięczny koszt użytkowania ... do opanowania i często trudno w nich znaleźć, to na czym nam zależy. Badania Samaru również to potwierdzają. Klienci znacznie częściej korzystają z gotowych ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... Wincza z firmy Mood Media, specjalizującej się w customer experience oraz marketingu sensorycznym. Badania wykonane przez firmę Sitel Group pokazały, że aż 79,1% konsumentów uważa ... kapitał Customer Experience, w obliczu choćby jednej większej wpadki. Z globalnego badania Mood Media dotyczącego nastrojów konsumenckich na świecie wynika natomiast, że ...
-
W pandemii liczą się inne benefity dla pracowników
... dla pracowników, które okazują się kluczowe w czasach pandemii - wynika z badania zrealizowanego przez ManpowerGroup i HRlink. Okazuje się również, że podczas kryzysu ... atrakcyjniejszy zestaw benefitów to motywator do zmiany pracy? Jak wynika z badania, wśród najbardziej pożądanych w czasach pandemii benefitów dla pracowników w pierwszej kolejności ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
... jaki wpływ ma według respondentów reklama mobilna na ich proces zakupowy, uczestnicy badania AdColony i Mobiem najczęściej odpowiadali, że bardzo istotny (54 proc). Ponad 7 ... się dla niego odpowiednio dobrany. Co więcej, aż 44 proc. uczestników badania przyznało, że kupiło produkt poprzez angażującą reklamę. Reklama mobilna w procesie zakupowym może ...
-
Rynek mieszkaniowy odpiera drugą falę pandemii. Ceny mieszkań rosną
... bardzo stanowczo przeciwstawiają się działania władz państwowych i monetarnych. Jest to jeden z powodów, dla których planujemy w przyszłym roku przegląd metodologii naszego badania. Faktycznie bowiem w tym miejscu to zastosowana metodologia, a nie zasilające ją dane, mogła tym razem doprowadzić do niewielkiego zaniżenia wskaźnika badającego ...
-
Subskrypcja VOD: czy Netflix kończy erę tradycyjnej telewizji?
... triumfy przez kolejne dekady? Tak może się stać tym bardziej, że prowadzone badania wyraźnie dowodzą, że odbiorcami platform OTT są już właściwie wszystkie grupy wiekowe, ... i marka. Prawie 70 proc. z ponad 40 dyrektorów mediów, z którymi przeprowadzono wywiady w ramach badania „OTT Streaming Wars: Raise or Fold”, zadeklarowało, że dane mają kluczowe ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... chętniej korzysta w celach rekrutacyjnych z firmowej strony www i wsparcia urzędu pracy. Na portalach pracy częściej publikuje oferty branża przemysłowa. Metodologia badania: XV edycja badania Barometr Rynku Pracy została przeprowadzona przez ARC Rynek i Opinia sp. z o.o. na zlecenie Work Service. Zostało zrealizowane w dniach 21.12 ...
-
UOKiK radzi: jak kupować produkty bezglutenowe?
... żywności. Stwierdzenie, a tym bardziej udowodnienie, że produkt wbrew etykiecie zawiera alergeny jest jednak bardzo trudne. Pomocne dla konsumentów mogą być badania produktów, takie jak przeprowadzone przez UOKiK i Stowarzyszenie Przyjaciół Bezglutenowej Mamy. Jeżeli na podstawie badań laboratoryjnych konsument wie, że został wprowadzony ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... więc więcej o 3 p.p. niż pół roku temu, gdy ten wynik był najwyższy w historii badania – deklaruje, że są bardziej optymistycznie nastawieni do perspektyw finansowych swojej ... . W przypadku Polski to odpowiednio 56 proc. i 23 proc. Analiza wyników badania w poszczególnych branżach pokazuje jednak spore różnice w poziomie optymizmu. Podczas gdy ...
-
Nie ma ofert pracy dla pokolenia Z?
... NIŻ PRZED PANDEMIĄ Powyższe obserwacje znajdują odzwierciedlenie w sondażu internetowym Hays, przeprowadzonym w Polsce na grupie ponad 700 respondentów poniżej 25 r. ż. Wyniki badania wykazują, że aż dwie trzecie młodych pracowników zgadza się z tezą, iż ich sytuacja jest obecnie trudniejsza niż przed pandemią. Kolejne ...
-
Atradius: rośnie gospodarka światowa, rosną niewypłacalności
... o 6,2 proc., równocześnie wskazując, że głównym zagrożeniem dla odbudowy nadal będą wariant Delta oraz spowolnione tempo szczepień w niektórych krajach. Jak wynika z badania Atradius Economic Research, światowy handel towarami przekroczył poziom sprzed pandemii, a 12-miesięczna średnia krocząca wzrosła w maju 2021 roku o 3,5 proc. r/r. Przewiduje ...
-
Przebranżowienie zawodowe i automatyzacja. Co na to Polacy?
... światowa średnia wyniosła tymczasem 41%. Bardzo cenne obserwacje przynoszą bardziej szczegółowe wyniki badania. Jak podaje raport, w Polsce przyspieszenia automatyzacji najczęściej dopatrują się ... telekomunikacji. Tego typu działania mogą przynosić realne zmiany. Jak pokazują badania The Network, podobne inicjatywy będą kluczowe dla wielu osób z ...
-
Freelancerzy w Polsce i na świecie. Jaki jest wolny strzelec?
... jest corocznie przez Useme.com od 2014 roku. Raport dotyczący „Freelancing w Polsce 2021” został opracowany przez Useme.com na podstawie badania zrealizowanego z wykorzystaniem metody CAWI (Computer Assisted Web Interview) - standaryzowanego kwestionariusza ankietowego dystrybuowanego i wypełnianego drogą elektroniczną w maju 2021 roku, na próbie ...
-
Największe firmy budowlane w Polsce: podium bez zmian
... logistyczne natomiast zauważa się wyhamowanie w sektorze projektów biurowych i handlowych. Eksperci Deloitte przeprowadzili ankietę wśród podmiotów z polskiego sektora budowlanego. Celem badania, którego wyniki są integralną częścią raportu, było poznanie opinii branży w zakresie możliwości rozwoju koniunktury, wpływu dywersyfikacji usług, a także ...
-
Cyberataki: w Polsce pod ostrzałem bankowość, rząd i wojsko
... doświadczały w zeszłym roku średnio 602 ataków tygodniowo – o 46 proc. więcej niż w 2020 roku. Badania i edukacja wciąż najczęściej atakowanym sektorem W 2021 r. sektorem, który doświadczył największej liczby cyberataków były badania i edukacja z średnio 1605 atakami na organizację tygodniowo. Był to wzrost o 75% od 2020 r. Za ...
-
Rynek hoteli w CEE: 4 polskie miasta w czołówce
... dziesiątce rynków postrzeganych jako najbardziej atrakcyjne i wyprzedzają kilka stolic regionu CEE, takich jak: Bratysława, Sofia czy Kijów. Warszawa, względem ubiegłorocznego badania, poprawiła swoją pozycję w rankingu i jest drugim najbardziej atrakcyjnym rynkiem hoteli w 2021 roku, po Pradze. W sumie ponad 70% operatorów jest zainteresowanych ...
-
Dystrybutorzy części samochodowych na fali, gorzej producenci
... plug-in w polskim parku samochodowym. Trend ten będzie wymuszał zmianę zakresu usług warsztatów samochodowych i dostosowanie ich do innego rodzaju napraw. Według badania połowa dystrybutorów zamierza podjąć działania wspierające warsztaty motoryzacyjne w przygotowaniu do pojawienia się na większą skalę samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
... itp.). Duzi producenci żywności konfekcjonowanej przeznaczają równowartość 3-8% swojej rocznej sprzedaży na samą reklamę i trochę więcej na inne działania marketingowe (badania rynku, badania konsumenckie itd.). Europejscy konsumenci powinni przygotować się w 2022 roku na wzrost rachunków za żywność o 250 EUR. Europejskie gospodarstwa domowe ...