-
Europa: wydarzenia tygodnia 39/2019
... z kolei wpłynie na obniżenie finansowania gospodarki a w wyniku negatywnie wpłynie na wzrost PKB. W opinii ekspertów omawiany problem dotyczy takich banków frankowych, jak ... ważne jest to, że skorzysta z tego cały region i każdy Polak – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego. ...
-
Kiedy i dlaczego sięgamy po słodycze i słodkie przekąski?
... sprzyja sięganiu po słodycze i słodkie przekąski. W ten sposób chcemy uprzyjemnić sobie coraz dłuższe wieczory i powrót do szkolnych i zawodowych obowiązków. Dane agencji Nielsen wskazują, że w II połowie minionego roku wartościowe wzrosty sprzedaży batonów i wafli sięgnęły odpowiednio 7,9% i 3,5% rdr. Wzmożone zainteresowanie słodkościami skłoniło ...
-
Bezpieczeństwo finansowe: czego boją się mikrofirmy?
... ? Przed nami najświeższa odsłona Indeksu Bezpieczeństwa Finansowego[1]. Cykliczne badanie, zlecone instytutowi agencji badawczej SW Research przez Nest Bank, zrealizowano w sierpniu i wrześniu ... obecnie ponad 2 mln mikroprzedsiębiorców, co względem 2016 roku oznacza wzrost o 3,5%, a w porównaniu do 2008 r. - zwyżkę rzędu 12%[2]. Jak pokazuje ...
-
Za nadużywanie alkoholu płacą niepijący
... fakt, że polski parlament nie zdecydował się na indeksowanie akcyzy o wzrost przeciętnego wynagrodzenia lub przynajmniej o inflację. I tak dochodzimy do skrajnie ... przez polityków wzrosłaby, gdyby powszechnie znane były np. badania Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA). One dobitnie pokazują (np. „Narodowy Program ...
-
Firmy logistyczne w lepszych nastrojach niż ich klienci
... konkurencyjną jako destynacja inwestycyjna w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej (wzrost z 47% z ubiegłego roku). Szybkość działań w ramach łańcucha dostaw i ... Dostaw w Polsce” została opracowana przez CBRE i Panattoni Europe przy wsparciu agencji badawczej Analytiqa. Badanie zostało zrealizowane na grupie 51 respondentów, 26 z nich to ...
-
Firmy logistyczne: spadek zatrudnienia i nadzieje na inwestycje
... obrotów w nadchodzących miesiącach. Jedna piąta firm (20%) przewiduje silny wzrost o ponad 8%, a kolejne 32% rozwój na poziomie 2-5%. Najbardziej optymistycznie ... Łańcucha Dostaw w Polsce” została opracowana przez CBRE i Panattoni Europe przy wsparciu agencji badawczej Analytiqa. Badanie zostało zrealizowane na grupie 51 respondentów, 26 z nich to ...
-
O oferty pracy w produkcji może być trudno. Zatrudniać planuje 7% pracodawców
... zatrudnienia netto w produkcji przemysłowej, a więc różnica pomiędzy odsetkiem firm planujących wzrost i spadek zatrudnienia, sięga obecnie +11%, co oznacza najniższy wynik ... do podjęcia zatrudnienia czy zmiany pracodawcy – mówi Luiza Luranc, dyrektor sprzedaży w agencji rekrutacyjnej Manpower. Nowe oferty pracy pojawiać będą się bardziej w związku z ...
-
Zmiana pracy w czasie pandemii. Czy jest się czego obawiać?
... handlu może odbywać się jedynie w świecie on-line. Nagły wzrost wolumenu zamówień internetowych spowodował trudności w ich sprawnym realizowaniu i dostarczaniu, ... z kimś, kto dobrze zna rynek pracy i może doradzić. Konsultant ze sprawdzonej agencji ma dostęp do najnowszych ofert pracy, ponieważ aktywnie współpracuje z klientami i pracodawcami oraz ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... do niej wkrótce powrócić. Jednocześnie zdecydowana większość (85%) reklamodawców, a także agencji i domów mediowych planuje zmianę przekazów reklamowych. Wśród nich ponad połowa ... zeszłego roku, zaś powierzchnia sprzedawana w modelu programmatic powinna odnotować nieznaczny wzrost. – Jak wynika z badania IAB Polska, branża reklamy w internecie mocno ...
-
Czy postawy wobec pandemii mogą wpływać na wizerunek marki?
... jej poprawę wskazało aż 40 proc. badanych, co względem danych z kwietnia oznacza wzrost o 31 punktów procentowych. Widzimy zatem wyraźnie, że nastroje ulegają dość ... się ponownie, będziemy mieli do czynienia z nową sytuacją na rynku. Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry dodaje: Sklepy muszą zadbać nie tylko o środki higieny, ale także ...
-
Koronawirus: 500 mld euro na pomoc gospodarkom UE
... z kryzysem koronawirusa Covid-19 prawdopodobnie obejmą spadek PKB o 11,4% w 2020 r. i wzrost długu publicznego do 169% PKB. Symbolika funduszu ratunkowego UE wciąż więc ... integracją fiskalną. Utworzenie funduszu mogłoby również być w formie zalążkowej początkiem europejskiej agencji ds. zadłużenia. Mało powszechna jest świadomość, że Komisja UE już ...
-
Najlepszy samochód wg Polaka: jakie kryteria najważniejsze?
... technologiczny, coraz większa koncentracja rynku motoryzacyjnego, ale również wzrost cen, zmiana zachowań konsumenckich, a ostatnio również pandemia. To ... się dzieje? Julia Izmałkowa, psycholog, założycielka i CEO IZMAŁKOWA, pierwszej w Europie agencji badawczej specjalizującej się w wykorzystywaniu psychologii kłamstwa oraz etnografii dla marketingu ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... wynik sprzedażowy nie zmienił się, a mniej niż 10 proc. przedsiębiorstw zanotowało wzrost. Natomiast średni spadek przychodów wyniósł 30 proc. Pomimo niekorzystnej ... – mówi Paulina Zadura, dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Informacja o badaniu: Badanie zostało przeprowadzone między 25 maja a 1 ...
-
Rynek nieruchomości: w Stanach boom, a w Polsce?
... jest najniższa od 1982 r. Przy ograniczonej podaży znamienny jest wzrost średniej ceny sprzedawanej nieruchomości, która obecnie wynosi 304,1 tys. USD, co jest ... oddano do użytkowania o 6,6 proc. mieszkań niż w analogicznym okresie 2019 r. Według danych sieciowej agencji nieruchomości Metrohouse okres wakacyjny sprzyjał także transakcjom na rynku ...
-
"Pół-bezrobocie": czym jest i jakie niesie zagrożenie?
... w lipcu br. stopa bezrobocia w naszym kraju osiągnęła poziom 6,1 proc. I wprawdzie oznacza to wzrost w ujęciu rocznym (0,89 p.p.), to jednak nie jest to tak zły ... takich, które umożliwiają mobilność pracowników: - Najczęstsze zgłoszenia dotyczą np. pracowników agencji reklamowych, firm zajmujących się organizacją wydarzeń kulturalnych, nie brakuje ...
-
Sektor MŚP a inwestycje w OZE: teoria vs rzeczywistość
... dotyczące jej wykorzystywania nie przyprawiają o zawrót głowy - dane Agencji Rynku Energii dowodzą, że pod względem ilości produkowanej odnawialnej energii elektrycznej ... regulacji dla odnawialnych źródeł energii widać́ z roku na rok wzrost liczby i mocy mikroinstalacji OZE w systemie elektroenergetycznym, a dominującą̨ rolę pełni fotowoltaika. ...
-
Ericsson: Polacy chcą polskiej sieci 5G
... lokalizacja produkcji czy pochodzenie geograficzne firmy nie mają znaczenia. Wzrost konkurencyjności gospodarki 63% badanych uważa, że technologia ... rozrywkową (21%). Korzyści dla wielu gałęzi gospodarki potwierdza również najnowszy raport agencji Analysys Mason, specjalizującej się w badaniach i analizach rynku telekomunikacyjnego. Według ...
-
Mapa polskiej energetyki 2030+. Pomysł na zatrzymanie cen prądu?
... , by następnie jako trwale nierentowne planować wydzielenie ich do zewnętrznej agencji, a to wybierając za 750 mln zł po raz drugi tę ... hotelowych do Polskiego Holdingu Hotelowego oraz nieruchomości do Polskiego Holdingu Nieruchomości). Wzrost cen prądu dla odbiorców powinien być z kolei kompensowany dalszym obniżaniem obciążeń fiskalnych (po ...
-
Rynek nieruchomości w 2021 roku. Najważniejsze zmiany prawne
... (przez kilka albo kilkanaście osób) oraz uregulowanie działalności społecznych agencji najmu - wymienia Leszek Markiewicz, ekspert portalu NieruchomosciSzybko.pl Inwestorzy ... budynków wielorodzinnych Zaostrzenie norm dotyczących zapotrzebowania na energię nieodnawialną spowoduje wzrost kosztów budowy domów i lokali o kilka procent. Rząd wprowadził ...
-
Czy pandemia obniżyła ceny mieszkań?
... sprzedawali drożej średnio od 4 do 11 proc., mówi Marcin Jańczuk z agencji Metrohouse, współautor raportu Barometr Metrohouse i Gold Finance. Jednocześnie na wysokim poziomie ... Warszawa (2,4 proc., 10912 zł). W Poznaniu za m kw. płaciliśmy średnio 7236 zł (wzrost o 2,1 proc.). Najmniejsze zmiany, nie przekraczające 1 proc. dotyczą Krakowa i Łodzi. W ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... różna w zależności od regionu i branży. Są takie, które odnotowały wręcz wzrost, inne nadal borykają się z ograniczeniami i skutkami pandemii. Widzimy jednocześnie, że alternatywne ... na pięć – przez rekrutacje wewnętrzne. Z publikacji ogłoszeń na portalach pracy i agencji pracy korzysta 44,3%. Duże firmy najczęściej rekrutują poprzez własną stronę ...
-
Dolar odrobił straty
... do ryzyka. I tak na przykład decyzja Europejskiej Agencji Leków o uznaniu szczepionki AstraZeneca za „bezpieczną i skuteczną” prawdopodobnie nie wywoła rajdu ulgi w Europie, podczas gdy większa uwaga zostanie przyznana rozszerzeniu obostrzeń we Francji, nawet jeśli ponowny wzrost zakażeń był przewidywany. To nie jest moment ...
-
Kursy zawodowe i szkolenia: co na topie?
... internet Jak wynika z opublikowanego pod koniec 2020 roku badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Uniwersytetu Jagiellońskiego, swoje kompetencje zawodowe rozwija 70% ... pandemią koronawirusa i ograniczenia z tym związane, dobrze rokuje natomiast wzrost znaczenia nowoczesnych technologii w rozwoju kompetencji. Według wyników badań ...
-
Kupno mieszkania: które dzielnice Warszawy najpopularniejsze?
... się z dość szerokim zakresem cen. Bazując na cenach sprzedaży mieszkań w sieci agencji Metrohouse można zaobserwować, że najdroższe lokale sprzedano w Śródmieściu, gdzie średnia ... transakcji) oraz między 50 a 65 m kw. (22 proc.). Na uwagę jedna zasługuje wzrost popularności mieszkań o większych powierzchniach. Przed rokiem na zakup lokali powyżej ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... użytkowników odwiedzających stronę WWW miesięcznie, X pozyskanych leadów w kwartale, X% wzrost sprzedanych produktów, X kliknięć w zakładkę „kontakt” na stronie. ... badaniu słów kluczowych, sezonowości oraz potrzeb użytkowników – mówi Sebastian Kopiej z agencji Commplace, która wspiera firmy w obszarze tworzenia strategii marketingowej. – Niezbędna ...
-
Wrocław liderem rankingu miast atrakcyjnych dla inwestorów
... jako miejsca do życia. Projekt został objęty patronatem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Pro Progressio. Wrocław awansuje w rankingu W badaniu Business Environment Assessment Study atrakcyjność inwestycyjna Wrocławia została oceniona na 7,2 punkta (wzrost o 0,2 p w porównaniu do 2019 r.) w 10-stopniowej skali, co plasuje miasto na ...
-
Praca dla inżyniera: gdzie wysokie zarobki i stabilne zatrudnienie?
... się, bo 2022 rok będzie czasem odmrażania inwestycji i wdrażania nowych projektów. To z kolei wygeneruje wzrost zatrudnienia inżynierów, na których zapotrzebowanie w Polsce, zgodnie z raportem „Kompetencje 4.0”, który na zlecenie Agencji Rozwoju Przemysłu przygotowało Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”, ma zwiększyć się o 20%. Eksperci Bergman ...
-
Czy łatwo sprzedać i warto kupić odnowiony smartfon?
... odnowionych iPhone’ów, po wejściu do Polski we wrześniu 2021 r. zleciła agencji badawczej Kantar sprawdzenie, jaki jest stosunek polskich konsumentów do nabywania smartfonów z ... sprzedanych używanych smartfonów (w tym odnowionych) wyniosła łącznie 225,4 mln w 2020 r., co stanowi wzrost o ponad 9 proc. rok do roku. Ekologia? Dla Polaków mniej ważna niż ...
-
Umocnienie złotego było chwilowe
Po piątkowym zamknięciu rynków europejskich złoty gwałtownie zyskał na wartości. Paliwem do wzrostów była wypowiedź prezesa NBP Adama Glapińskiego dla agencji Bloomberg. Przewodniczący RPP jasno stwierdził, że jego zdaniem stopy procentowe w Polsce wzrosną bardziej niż wskazuje to wycena rynkowa. Za nami ...
-
To już moda na używane części samochodowe?
... zakup używanych części samochodowych? Ceny w górę Jak wynika z badania OTOMOTO i Agencji Minds & Roses (grudzień 2021), pandemia nie wpłynęła znacząco na zwyczaje serwisowe ... inflacji. I szczepionki na tę ostatnią nie ma. Eksperci OTOMOTO przewidują dalszy wzrost cen, zarówno samochodów nowych, jak i używanych. I to niewątpliwie wpłynie na decyzje ...
-
Czy można ograniczyć rolę ropy naftowej z Rosji?
... , gdzie już w 2020 r. konsumowano 1,1 mln baryłek norweskiej ropy dziennie Zwiększenie dostaw z USA i Kazachstanu. Wyraźny wzrost aktywności w eksporcie ropy naftowej odnotowały Stany Zjednoczone. Analitycy Europejskiej Agencji Środowiskowej prognozują dodatkowo, że wydobycie ropy naftowej w USA wzrośnie w 2022 i 2023 r. z 9 do rekordowego poziomu ...
-
Koszyk Roku 2022: znamy najbardziej przyjazne sklepy internetowe
... Koszyk Roku jest organizowany przez Twisto, A Zip Company przy pomocy agencji Edisonda. Partnerami raportu są Mastercard i Tpay. Jest to największe badanie ... a także płatności Kup teraz, zapłać później. W tegorocznej edycji badania odnotowaliśmy duży wzrost sklepów, które oferują możliwość skorzystania z BNPL - aż 73% przebadanych e-commerców posiada ...
-
Dlaczego waluty przestały być wymienialne na złoto?
... system waluty złotej został przyjęty przez dużą liczbę państw. Jednak wybuch I wojny światowej w 1914 r. i wzrost wydatków rządowych, finansowanych za pomocą emisji pieniądza, spowodował trudności z utrzymaniem dalszej wymienialności walut. W ... NBP znajduje się 105 ton, a pozostałe jest zdeponowane w Bank of England. Adam Białas - dyr. w agencji ...
-
10 sposobów na rekrutację pracowników lokalnych
... to szczególny rodzaj aktywności – mówi Sebastian Kopiej z Commplace, agencji wspierającej firmy w działaniach budujących markę pracodawcy. - Potencjalnego pracownika warto ... do Internetu.2 Natomiast przynajmniej raz w tygodniu online jest 73% (wzrost o 5 pp. w porównaniu do wcześniejszego roku)3. Pozytywna obecność i widoczność Twojego brandu w ...
-
3 porady jak zapobiegać quiet quitting
... stymulujących wzrost efektywności i kreatywności pracowników, a także budowanie kultury pracy opartej na wartościach reprezentowanych przez daną firmę. Odpowiednia strategia komunikacji wewnętrznej pomaga w skutecznym motywowaniu pracowników, zwiększa ich zaangażowanie i sprawia, że czują się doceniani – wyjaśnia Sebastian Kopiej, CEO agencji PR ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność