-
Tydzień 26/2004 (21-27.06.2004)
... będzie to reakcja Rady na rosnącą presję inflacyjną, będzie próbą utrzymania wzrostu cen konsumenta pod kontrolą". Przypuszczalnie obecny poziom inflacji - w maju 3,4%, a nawet nieco ... Poczyniłem też liczne obserwacje i sformułowałem szereg wniosków dotyczących tych negocjacji mając świadomość, że na te wydarzenia patrzę bez emocji obserwując je " ...
-
Reklama "pod" zysk czy sprzedaż?
... osobowości. To wszystko przekładane jest na zarządzalne wskaźniki marketingowe, takie jak świadomość spontaniczna, wspomagana, top of mind, poziom zawłaszczenia atrybutów, brand recognition, ... sprowadzając wszystkie kanały do wspólnego mianownika – pomiaru share of mind konsumenta, który to wskaźnik, jeżeli jest wysoko skorelowany ze wskaźnikiem ...
-
Organizacje sportowe: kreowanie silnej marki
... działań komunikacyjnych na tym etapie, tym lepsza i szybciej osiągnięta zostanie świadomość marki sportowej. Polega ona na tym, że badane osoby znają, pamiętają ... wizerunku marki, a więc zestawu skojarzeń, wierzeń i przekonań jej dotyczących, które w umyśle konsumenta tworzą określoną tożsamość marki i wpływają często na podejmowane przez niego ...
-
Polacy a rynek energii
... energii elektrycznej dotyczącego, np. wstrzymania dostaw energii czy nieuwzględnienia przez sprzedawcę reklamacji rachunku. Świadomość możliwości odwołania się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ma 25 proc. badanych, a do Rzecznika Konsumenta – 22 proc. Urząd Regulacji Energetyki znalazł się na trzecim miejscu pod względem ...
-
Eko trend - o co w nim chodzi?
... a równoczesne są szkodliwe dla zdrowia. Na stosowaniu pseudonaukowego żargonu, niezrozumiałego dla konsumenta. Na tzw. białym kłamstwie, gdy w reklamie lub na opakowaniach ... w jakimś stopniu przysługują się środowisku – oszczędzają energię, surowce lub choćby budzą świadomość ekologiczną. I często robią to w coraz bardziej sprytny sposób, jak w ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
... budują zaufanie na stronie sklepu. Gwarancja zwrotu pieniędzy ważna dla każdego Świadomość, że istnieje możliwość odzyskania wpłaconych pieniędzy w przypadku, gdy pojawią się ... zwrotu pieniędzy, wzmacniające zaufanie do sklepu. To ważne nie tylko dla konsumenta, ale też dla sprzedawcy. Dzięki takiej konfiguracji znaku jakości klienci nie muszą ...
-
Jakich płatności online chcą internauci?
... taki, który zaoferuje im ciekawsze bonusy. Przenoszenie się do innych banków i świadomość możliwości skorzystania na tym, staje się coraz bardziej powszechna. Informacje o badaniu Wszystkie dane zawarte w materiale pochodzą z projektu Finanse w świecie cyfrowego konsumenta 2015. W projekcie uwzględniono dane z social media z okresu listopad 2014 ...
-
Ustawa deweloperska i co jeszcze? Rynek mieszkaniowy ostatnich 10 lat
... mieszkania. Od tamtego czasu zwiększyła się świadomość nabywców mieszkań zarówno w relacji z deweloperem, jak i bankiem. Kupujący mają większą świadomość przysługujących im praw, ... Poz Inwest Wprowadzenie ustawy deweloperskiej, kont powierniczych chroniących środki konsumenta. Tomasz Pietrzyński z firmy More Place Najważniejszym wydarzeniem ...
-
Opieka zdrowotna: globalne perspektywy 2022
... efektywności działań podejmowanych w tym obszarze opieki zdrowotnej mogą zapewnić: rosnąca świadomość społeczna tego rodzaju zagrożeń, większe zainteresowanie ze strony ... Transformacja cyfrowa jest niezbędnym krokiem w przygotowaniach do zorientowanej na konsumenta przyszłości systemów opieki zdrowotnej. Pomoże też zbudować i wyposażyć „szpital bez ...
-
Polacy o handlu internetowym
... których dotyczy nowa unijna ustawa Omnibus? Sztuczne obniżki 80% konsumentów ma świadomość, że sklepy internetowe czasami sztucznie podwyższają ceny po to, by potem ... ustawa. Unia Europejska dostrzega pewne zjawiska i stara się im przeciwdziałać, chroniąc konsumenta. Z naszego badania wynika, że respondenci najczęściej skarżą się na sztuczne obniżki. ...
-
Marnotrawstwo żywności: tony żywności w koszu i 870 mln niedożywionych osób
... i odpady stanowią jedno z najpilniejszych i najtrudniejszych wyzwań dla naszego społeczeństwa. Świadomość konsumentów znacznie wzrasta Prawie 930 milionów ton żywności marnuje się na poziomie sprzedaży detalicznej i konsumpcji końcowej, przy czym większość przypada na konsumenta – każdy jest częścią problemu i każdy może być częścią rozwiązania ...
-
Frankowicze szukają luk w starych ugodach z bankiem
... związany jest z dużym ryzykiem, wynikającym z niepewnej linii orzeczniczej sądów. Rosnąca świadomość konsumentów Tymczasem korzystne wyroki kredytobiorców, którzy zdecydowali się na pozwanie banków, ... sobą szereg konsekwencji natury finansowej. O tym trzeba dokładnie poinformować konsumenta, tak jak przy zawieraniu nowego kredytu, poczynając od RRSO, ...
-
Jak Dyrektywa CCD II wpłynie na sektor bankowy?
... z Santander Consumer Banku. – Pozytywnie oceniam też objęcie dyrektywą kredytów poniżej 200 euro, ponieważ każdy kredyt powinien być traktowany podobnie przez konsumenta. Sektorowi finansowemu zależy, żeby klienci mieli pełną świadomość i wiedzę na temat produktów, którymi są zainteresowani.
-
3 trendy, które ukształtują rynek pracy 2025
... Skala wykorzystania sztucznej inteligencji rosła na przestrzeni roku, a wraz z nią świadomość jej imponujących możliwości. Automatyzacji podlegały kolejne zadania, m.in. te związane z ... . – W marketingu i sprzedaży, a więc obszarach bazujących na jakości przekazu i zrozumieniu konsumenta, wytwory sztucznej inteligencji na dłuższą metę mogą okazać się ...
-
Zaufanie w handlu elektronicznym
... a sprzedającym oraz bardzo często konieczne jest ujawnienie swoich danych przez konsumenta. Przełamanie tych barier jest podstawą budowania lojalności, a to jak wskazano powyżej ... przeważnie zdają sobie sprawę z obaw klientów. Istnieje więc obopólna świadomość, że konieczne jest zwiększenie zaufania w transakcjach on-line. Bezpieczna infrastruktura ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów
... na rynku bezpieczniej. Reklamacja towaru niezgodnego z umową jest jednym z podstawowych praw konsumenta. Może on żądać od sprzedawcy naprawy bądź wymiany wadliwej rzeczy (wybór należy do niego), a w niektórych przypadkach również zrezygnować z zakupu. Świadomość tego uprawnienia i umiejętność z niego korzystania stanowi zatem ważną miarę adaptacji ...
-
Trafić z ceną
... miejsca zakupu oraz dostępnych w nim produktów alternatywnych, • dostępności funduszy konsumenta, • świadomości samego istnienia produktu oraz jego dostępności, • autentyczności produktu ... cenę, należy wziąć poprawkę na sztuczność sytuacji – stuprocentową świadomość produktu i dystrybucji, ograniczony wybór itp. Do tego respondent nie wydaje ...
-
Skuteczna reklama w interncie
... modelu X3). Umieszczenie gry na stronie internetowej wydłuża czas kontaktu konsumenta z przekazem reklamowym. Gra może dać to, co niemożliwe jest w innych mediach ... reklamy, która z jednej strony zapewnia rozrywkę, a z drugiej strony edukuje i zwiększa świadomość marki. Jest to połączenie jednego z najbardziej mierzalnych mediów (internetu) z jednym ...
-
Tydzień 4/2007 (22-28.01.2007)
... partnerów. Musi umieć: - włączać w fazę przygotowawczą każdego przedsięwzięcia świadomość wszystkich swoich biznesowych partnerów, którą tworzy ich: wiedza, doświadczenie, wyobraźnia, ... rzeczywiście więc istnieje, bo dystrybutorzy będą mogli przerzucić akcyzę w całości na konsumenta. W tym miejscu warto dodać, że tak ten podatek w Polsce należy do ...
-
Państwa G7 obojętne wobec USD
... terminie utrudnią bankom centralnym zarządzanie następnym kryzysem gospodarczym. Inwestorzy mają świadomość, że jedyną odpowiedzią będą obniżki stóp procentowych, co ... spółek, oczekiwania na dane makro, szczególnie te dotyczące sytuacji konsumenta oraz ponownie pogarszająca się sytuacja na rynkach kredytowych. Przewidujemy przełamanie 1.44 ...
-
Obligacje USA: bańka spekulacyjna pęknie?
... że bańka pęknie Jeśli mamy do czynienia z bańką spekulacyjną, powinniśmy mieć świadomość, że - jak każda bańka - może ona pęknąć, pogarszając i tak bardzo złą sytuację ... dolara amerykańskiego. Pogorszyłoby to i tak już złą sytuację największego konsumenta dóbr z całego świata. To z kolei przełożyłoby się na kondycję przedsiębiorstw sprzedających swe ...
-
Dodatki do wędlin coraz popularniejsze
... ich użycia nie można mówić o wyrobie spełniającym oczekiwania najbardziej "konserwatywnego" konsumenta - mówi Andrzej Pawelczak, rzecznik prasowy Grupy Animex. Wartość dodatków i przypraw stanowi ... a tym samym obniża koszt jego wytworzenia. - Przede wszystkim trzeba mieć świadomość, że dodatki stosowane w przemyśle spożywczym, nie tylko mięsnym, ...
-
Telefonia ruchoma: ceny usług 2008
... charakterystycznym jest, iż operatorzy o dłuższym stażu na rynku, posiadający ugruntowaną wśród klientów świadomość marki (Orange Go, Tak Tak i Simplus) oferują połączenia w tych samych cenach ... powoduje pozorny wzrost ceny usługi, nawet gdy jej realna cena dla konsumenta w walucie krajowej spada. Warto podkreślić, iż UKE nie odnotowało w analizowanym ...
-
Producenci napojów a kryzys
... tej kwestii ogromne znaczenie i mogą być czynnikiem decydującym o wyborze konsumenta. Doświadczenia z innych krajów (np. USA) pokazują, że dokonują się przepływy konsumentów między kategoriami ... rynek w coraz większym stopniu staje się rynkiem marki. Zwiększa się świadomość prozdrowotna społeczeństwa. Ponad połowa Polaków zwraca uwagę na właściwe ...
-
E-commerce: klient bardziej wymagający
... dostarczenia. Co więcej, zgodnie z polskimi regulacjami sprzedawca odpowiada wobec konsumenta przez dwa lata, jeżeli towar w chwili zakupu był niezgodny z umową. ... stosunku do sklepu stacjonarnego nakład kosztów, jednak z drugiej – coraz wyższa poprzeczka. „Należy mieć świadomość sytuacji na rynku – ciągłych zmian, także tych, które dotyczą odbiorcy ...
-
Bloki reklamowe oglądane niechętnie
... uwagę, z jednoczesnym budowaniem wizerunku marki i relacji konsumenta z marką. W oparciu o inne badania dotyczące produktów reklamowanych w TV, widać wyraźnie, że produkt, nieobecny w telewizji, jest dużo słabiej rozpoznawany na półce w sklepie. Reklama telewizyjna mocno buduje i utrzymuje świadomość produktów i marek (tzw. Equity). Brak marki ...
-
Rejestr dłużników: co wiemy o BIG?
... BIG może utrudnić dostęp do np. kredytu czy leasingu. 53% przedsiębiorców wskazuje tę niedogodność jako najważniejszą dla konsumenta, którego dane znajdują się w rejestrze dłużników. Wysoka jest świadomość konsekwencji wpisania danych firmy do BIG. Dla największej liczby przedsiębiorców (72%), najpoważniejszym skutkiem dopisania informacji ...
-
Branża mleczarska: szanse i zagrożenia
... Polskiej Izby Mleka Edmund Borawski podkreślił, iż wspaniałą formą promocji mleka i jego przetworów jest program „Szklanka mleka”, który kształtuje świadomość i edukuje młodego konsumenta. W ramach tej akcji mleko i jego przetwory spożywa aktualnie w polskich szkołach ponad 2,8 mln uczniów. Największym zainteresowaniem program cieszy się w szkołach ...
-
Kradzież dokumentów a wyłudzenia I kw. 2011
... województwie łódzkim, kolejny wniosek dotyczył 8 milionów złotych w województwie małopolskim. - Świadomość Polaków w zakresie przeciwdziałania przestępczości i ochrony własnej ... m.in.: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komendy Głównej Policji i Federacji Konsumenta – mówi Grzegorz Kondek ze Związku Banków Polskich, koordynujący ...
-
Kredyty hipoteczne - co po franku szwajcarskim?
... bo o 3,1% (wartość franka szwajcarskiego w tym samym okresie wzrosła o ponad 10%). Banki mają świadomość tego, że prędzej czy później wszystkie kredyty w ich portfelach zamienią się w ... może skłonić bank do pewnych ustępstw. W takim przypadku wybór należy do konsumenta i drobne ustępstwa ze strony banku mogą być decydujące. Negocjacje z bankiem nie są ...
-
Coolhunter czyli analityk trendów rynkowych
... produkcję do potrzeb i oczekiwań danej grupy odbiorców, ulepszyć już istniejący produkt, wreszcie zaprojektować kampanię reklamową dopasowaną do konkretnego konsumenta czy zwiększyć świadomość marki w danej grupie. Mimo dużych korzyści płynących z pracy coolhunterów, rynek usług związanych z analizą trendów rynkowych w Polsce jest jeszcze ...
-
Zmiany w kredycie konsumenckim
... z taką informacją. Ale coś za coś. Wydłuży się okres rezygnacji i zwiększy świadomość istnienia takiej możliwości, ale za ten luksus trzeba będzie zapłacić. ... w reklamie powinien być także czas trwania umowy, całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta, a także wysokość rat. Reklama nie powinna również pomijać kosztów umów ubezpieczenia, jeśli ...
-
Pożyczki na bardzo wysoki procent
... proc. wartości pożyczki, co z góry przesądza o negatywnym rozpatrzeniu wniosku konsumenta. W internecie pojawiają się ostrzeżenia, ale będący w potrzebie finansowej lekceważą je i ... badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie UOKiK potwierdzają niską świadomość Polaków o parabankach. Na pytanie, czym jest parabank, odpowiedzi nie znało 54 ...
-
Kupno mieszkania od komornika: czy warto?
... ten sposób coraz to nowym wymyślnym próbom poddawano elastyczność zdolności kredytowej rodzimego konsumenta, np. poprzez udzielanie kredytów hipotecznych bez wkładu własnego nawet na grubo ... Jarosław Jędrzyński, analityk rynku nieruchomości portalu RynekPierwotny.com. Trzeba mieć także świadomość, że zakup mieszkania „od komornika” wiąże się także z ...
-
Rejestr Dłużników ERIF - wpisy pozytywne
... rejestru dane pozytywne na nasz temat. Możliwe są dwa równorzędne tryby zgłaszania informacji pozytywnej: za zgodą konsumenta lub na jego wniosek. Dlatego tak ważna jest świadomość konsumentów o przysługującym im prawie w tym zakresie. Warto, aby sami konsumenci interesowali się budowaniem własnej wiarygodności płatniczej ...