Polacy a rynek energii
2012-02-10 12:59
Przeczytaj także: Rynek energii: Polacy nie zmieniają dostawców
"W porównaniu z najbardziej rozwiniętymi państwami Europy, efektywność energetyczna w naszym kraju wypada trzy razy gorzej. To jeden z impulsów do prowadzonej przez nas ogólnopolskiej kampanii „Polska Efektywna Energetycznie”. W celu jeszcze lepszego poznania polskiego rynku energii, we współpracy z URE oraz TNS OBOP, przygotowaliśmy raport, dzięki któremu m.in. poznaliśmy powody, dla których Polacy są skłonni zmienić aktualnego sprzedawcę energii, o jaką kwotę chcieliby obniżyć rachunek za energię, który ze sprzedawców energii elektrycznej jest najbardziej rozpoznawalny oraz czy dostosowujemy się do światowych trendów w oszczędzaniu energii – mówi Wojciech Kuśpik, redaktor naczelny Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, prezes zarządu Grupy PTWP SA.fot. mat. prasowe
Sprzedawca energii
PGE Obrót S.A. liderem rynku energii elektrycznej
Z raportu wynika, iż znajomość sprzedawcy energii wśród Polaków jest wysoka. Zaledwie 8 proc. nie potrafi podać nazwy żadnego sprzedawcy. Są to osoby starsze (powyżej 60 lat) oraz należące do grup o niższym statusie społecznym, niepracujące zawodowo, o niższym dochodzie gospodarstwa domowego.
fot. mat. prasowe
Zadowolenie z obecnego sprzedawcy energii
Polacy są zadowoleni z obecnego sprzedawcy energii
Większość badanych (58 proc.) jest świadomych swojego prawa do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, 33 proc. nie wie, czy takie prawo posiada, a 8 proc. jest przekonanych, że nie ma takiej możliwości.
![Cena prądu zdecyduje o wyborze dostawcy? [© Scanrail - Fotolia.com] Cena prądu zdecyduje o wyborze dostawcy?](https://s3.egospodarka.pl/grafika/obsluga-klienta/Cena-pradu-zdecyduje-o-wyborze-dostawcy-apURW9.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)