eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Dostawca energii z branży telekomunikacyjnej? Czemu nie

Dostawca energii z branży telekomunikacyjnej? Czemu nie

2014-03-24 13:56

Dostawca energii z branży telekomunikacyjnej? Czemu nie

Energia niekoniecznie od firmy energetycznej © contrastwerkstatt - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Dostawca energii z sektora telekomunikacyjnego? Czemu nie! Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, w którym 30 procent respondentów zadeklarowało, że rozważyłoby zakup energii od operatora spoza branży energetycznej. Warunek jest jednak jeden - niższe rachunki.

Przeczytaj także: Rynek energii niestabilny

61% Polaków ma świadomość, że może dowolnie zmienić dostawcę energii, jednak większość (76%) przyznaje, że nie jest zainteresowana zmianą dostawcy. Główną przyczyną jest brak wiary, że dzięki przejściu do innego dostawcy będą płacili mniej (42%). Jednocześnie respondenci zapytani o konkretne korzyści przyznają, że gdyby otrzymali ofertę, dzięki której ich rachunki za energię byłyby o 20% niższe, być może zdecydowaliby się na zmianę, zwłaszcza gdyby firma składająca ofertę była inną firmą z branży energetycznej lub firmą sprzedającą gaz ziemny. Niższy odsetek – około 30% respondentów podjąłby taką decyzję, gdyby oferta pochodziła od operatora telefonicznego lub telewizyjnego.

fot. mat. prasowe

Preferowani dostawcy energii elektrycznej

Niemal co trzeci Polak przyznaje, że zdecydowałby się na zakup energii elektrycznej od operatora telefonicznego bądź telewizyjnego, gdyby otrzymał ofertę, dzięki której rachunki po zmianie dostawcy byłyby o 20% niższe.


Większość respondentów (59%) przyznaje, że w ostatnim czasie spotkała się z reklamami sprzedawców energii elektrycznej. Głównymi celami w komunikacji marketingowej, z którą respondenci się spotkali były: zachęcenie do zmiany sprzedawcy energii (57%) i popularyzacja marki (50%).

„Od pewnego czasu media informują, że kolejne firmy spoza branży energetycznej – szczególnie firmy telekomunikacyjne planują lub już oferują swoim klientom energię elektryczną. Postanowiliśmy zapytać klientów indywidualnych o ich gotowość do zmiany dostawcy energii jak również o to, jakiego dostawcę wybraliby najchętniej. Z naszego badania jasno wynika, że Polacy sceptycznie podchodzą do możliwości zakupu energii w firmie, której podstawowa działalność nie jest związana z energetyką. Niemniej takie firmy jak operatorzy telefoniczni czy telewizyjni nie są na tym rynku pozbawione szans. Aby odnieść sukces, firmy z innych branż niż paliwowa, które zamierzają sprzedawać energię klientom indywidualnym musiałyby na pewno przekonać do siebie potencjalnych klientów i podjąć działania komunikacyjne i reklamowe na szeroką skalę” – mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone techniką CAWI (internetowe wywiady online), na ogólnopolskiej próbie odbiorców energii elektrycznej N=1271, w dniach 17-23 grudnia 2013 r.

Przeczytaj także: Europejski rynek energii 2015 Europejski rynek energii 2015

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

  • Komentarz usunięty

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: