Dostawca energii z branży telekomunikacyjnej? Czemu nie
2014-03-24 13:56
Energia niekoniecznie od firmy energetycznej © contrastwerkstatt - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rynek energii niestabilny
61% Polaków ma świadomość, że może dowolnie zmienić dostawcę energii, jednak większość (76%) przyznaje, że nie jest zainteresowana zmianą dostawcy. Główną przyczyną jest brak wiary, że dzięki przejściu do innego dostawcy będą płacili mniej (42%). Jednocześnie respondenci zapytani o konkretne korzyści przyznają, że gdyby otrzymali ofertę, dzięki której ich rachunki za energię byłyby o 20% niższe, być może zdecydowaliby się na zmianę, zwłaszcza gdyby firma składająca ofertę była inną firmą z branży energetycznej lub firmą sprzedającą gaz ziemny. Niższy odsetek – około 30% respondentów podjąłby taką decyzję, gdyby oferta pochodziła od operatora telefonicznego lub telewizyjnego.fot. mat. prasowe
Preferowani dostawcy energii elektrycznej
Większość respondentów (59%) przyznaje, że w ostatnim czasie spotkała się z reklamami sprzedawców energii elektrycznej. Głównymi celami w komunikacji marketingowej, z którą respondenci się spotkali były: zachęcenie do zmiany sprzedawcy energii (57%) i popularyzacja marki (50%).
„Od pewnego czasu media informują, że kolejne firmy spoza branży energetycznej – szczególnie firmy telekomunikacyjne planują lub już oferują swoim klientom energię elektryczną. Postanowiliśmy zapytać klientów indywidualnych o ich gotowość do zmiany dostawcy energii jak również o to, jakiego dostawcę wybraliby najchętniej. Z naszego badania jasno wynika, że Polacy sceptycznie podchodzą do możliwości zakupu energii w firmie, której podstawowa działalność nie jest związana z energetyką. Niemniej takie firmy jak operatorzy telefoniczni czy telewizyjni nie są na tym rynku pozbawione szans. Aby odnieść sukces, firmy z innych branż niż paliwowa, które zamierzają sprzedawać energię klientom indywidualnym musiałyby na pewno przekonać do siebie potencjalnych klientów i podjąć działania komunikacyjne i reklamowe na szeroką skalę” – mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone techniką CAWI (internetowe wywiady online), na ogólnopolskiej próbie odbiorców energii elektrycznej N=1271, w dniach 17-23 grudnia 2013 r.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Europejski rynek energii 2014
-
Dostawcy energii pod presją rządów
-
Dostawcy energii walczą o klientów
-
Google wchodzi na rynek energii
-
Sprzedaż energii na giełdzie faktem?
-
Ceny energii: dostawcy zaniepokojeni
-
Rynek energetyczny: co należy zmienić?
-
Ceny energii: porównanie ofert VII 2008
-
Rynek dostawców energii elektrycznej
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)