-
Ustawa o rachunkowości: wymagania a praktyka rynkowa
... de facto jedna spółka przeprowadza analizę w celu określenia ryzyka wystąpienia korupcji. Gorzej jest z etyką, bo aż 66,4% spółek nie ujawnia informacji z zakresu tego zakresu lub jedynie deklaruje, iż działa w oparciu o normy. Dla 9 (6,4%) podmiotów z analizowanych 140 raportowanie dotyczące zarządzania etyką ogranicza się jedynie do ...
-
Praca w branży IT: oczekiwania wobec kandydatów
... podstawową działalnością firmy jest branża IT – aż 50% - więcej informacji na ten temat uzyskać można bezpośrednio w serwisie Monsterpolska ... zakresu: MySQL DBA (ang. database administrator, DBA) sprawdzające kompetencje z zakresu administracji i zarządzania bazą danych. MS SQL DBA (ang. database administrator, DBA) sprawdzające kompetencje z zakresu ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2016
... obcego. ADMINISTRACJA – OPTYMALIZACJA KOSZTÓW ZWIĘKSZENIE ZAKRESU OBOWIĄZKÓW DZIAŁÓW WSPARCIA Pracodawcy mają coraz wyższe oczekiwania względem osób na stanowiskach asystenckich. Wynika to głównie z faktu, że reprezentują one firmę i kontaktują się z klientami, a ponadto mają dostęp do poufnych informacji. Pożądanymi cechami u kandydatów na tego ...
-
Konstytucja biznesu. Kogo dotyczy? Jak ją stosować?
... Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2018 r. poz. 647). Nowa ustawa określa zasady funkcjonowania Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz Punktu Informacji ... ograniczenie zakresu działalności przedsiębiorców zagranicznych w ramach oddziału czyli do zakresu działalności ...
-
Ochrona środowiska: kończą się dotacje
... z zakresu ochrony środowiska wykluczeni byli przedsiębiorcy działający komercyjnie. Generalnie beneficjenci mogli sfinansować inwestycje zapobiegające wyginięciu zagrożonych gatunków, wybudować ośrodki edukacji ekologicznej, tworzyć systemy ochrony środowiska, czy też tworzyć i modernizować bazy danych do gromadzenia i przetwarzania informacji ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... 23%). Porozumienie znacząco poprawiło możliwości wykonywania zadań użyteczności publicznej z zakresu telekomunikacji przez jednostki samorządu terytorialnego. Każda JST przed przystąpieniem do planowania własnych inwestycji może żądać od TP udostępnienia informacji o posiadanej infrastrukturze. Jest to bardzo istotne dla uzyskania akceptacji ...
-
BMW i3 - samochód elektryczny
... otoczeniem. Żaden inny pojazd nie oferuje tak rozwiniętych możliwości wymiany informacji pomiędzy autem, jego kierowcą oraz światem zewnętrznym. Kluczem dającym dostęp ... i pojazdu również osiąga nowy wymiar. Aplikacja Remote z zakresu BMW ConnectedDrive daje dostęp do przydatnych informacji dotyczących planowania podróży za pośrednictwem smartfona ...
-
PARP o funduszach europejskich na lata 2014-2020
... to o dynamicznym wzroście zainteresowania polskich podmiotów realizacją projektów ESA oraz skutecznym przekazie informacji. Do dziś realizowanych jest już kilkadziesiąt projektów o wartości blisko 14 mln euro, zarówno z zakresu tzw. upstream (instrumentów i technologii wynoszonych w przestrzeń kosmiczną), jak również segmentu naziemnego w ramach ...
-
Archiwizacja dokumentacji pracowniczej - przepisy
... z zatrudnianiem pracowników pracodawca zakłada i prowadzi jest rozp. MPiPS 28.5.1996 r., w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz ... Nie oznacza natomiast uprawnienia do żądania od pracodawcy udzielenia informacji o wysokości wynagrodzenia pracownika bez jego zgody. Ujawnienie przez ...
-
Co, jak i kiedy zgłaszać do GIODO?
... muszą zgłosić stronę www do GIODO, a nie poszczególne zbiory. Mylą Politykę Bezpieczeństwa Informacji z Polityką Prywatności obecną w ich serwisie. Mają trudności z samodzielnym przygotowaniem i wdrożeniem dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych, przeszkoleniem personelu i odpowiednim zabezpieczeniem danych osobowych czy wręcz identyfikacją ...
-
Europejskie zwyczaje dotyczące płatności
... z zakresu zarządzania należnościami, a 45% spośród nich nie udziela zleceń usługodawcom zewnętrznym. Z badania wynika, że chcąc zasięgnąć informacji o wypłacalności swych klientów, zakłady rumuńskie korzystają w pierwszym rzędzie z informacji udzielanych przez banki (50%), następnie z zapytań, kierowanych do banków danych (43%) oraz z informacji ...
-
Zakres obowiązków pracownika nie tylko na piśmie
... organizacja pracy (przeglądanie i puszczanie w obieg korespondencji i informacji), prowadzenie kalendarza biura (ustalanie spotkań, podróży służbowych i ... i konferencji, właściwe użytkowanie urządzeń biurowych. Możliwe jest również, aby w treści zakresu obowiązków zawrzeć również stwierdzenie, że pracownik zobowiązany jest do wykonywania " ...
-
Kompetencje i rozwój zawodowy specjalistów
... posługiwaniu się komputerem, znajomość specjalistycznych programów oraz umiejętność wyszukiwania i przetwarzania informacji. Aby taką wiedzę zdobyć, utrzymać i rozwijać, specjaliści w ... powinni mieć zmysł organizacyjny i pewną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania, w tym z zakresu zarządzania projektami. W wypełnianiu tego typu zadań bardzo ...
-
Zmiany w prawie kontroli koncentracji a fuzje i przejęcia
... formalnych oraz dostarczenie żądanych przez Prezesa UOKiK informacji. Nowelizacja przewiduje również wprowadzenie zawiadomienia o zastrzeżeniach wobec koncentracji wydawanego ... generalnie pozytywnie odniosło się do projektu wprowadzenia dwutorowości postępowań z zakresu kontroli koncentracji oraz competition concern o czym świadczą choćby ...
-
Służby mundurowe: mniejsze wynagrodzenie na zwolnieniu lekarskim
... zakresu działalności kulturalnej oraz z dziedziny nauki. Ustawa wejdzie w życie po 14 dniach od jej ogłoszenia. Ratyfikacja Umowy między Polską, a Republiką Liberii o wymianie informacji ...
-
Czy offshoring usług HR się rozwinie?
... w 2003 roku przegląd działań znanych organizacji ze względu na ujawnienie informacji, że zamierzają one przenieść znaczną liczbę miejsc pracy za granicę. ... na pierwszych stronach gazet, nie można mówić o rozwiniętym offshoringu usług z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Badanie Offshoring Survey, przeprowadzone w 2004 roku przez Confederation ...
-
Usługi księgowe a zwolnienie podmiotowe z VAT
... sporządzanie stosownych informacji, deklaracji podatkowych * podpisywanie oraz składanie deklaracji / informacji w imieniu przedsiębiorców (klientów) ... zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych; 2. pozostali przedsiębiorcy, pod warunkiem, że czynności z tego zakresu będą wykonywane przez osoby uprawnione do wykonywania czynności z zakresu ...
-
Kontrola w małym przedsiębiorstwie
... wykraczać poza zakres wskazany na upoważnieniu. Inspektor nie może samodzielnie poszerzyć zakresu kontroli. Każda taka zmiana łączy się z koniecznością zmiany upoważnienia do ... rozpatrzenia sprzeciwu. Zabezpieczeniu podlegają dokumenty, informacje, próbki wyrobów oraz inne nośniki informacji, jeżeli stanowią lub mogą stanowić dowód w toku kontroli. ...
-
Narodowy Spis Powszechny 2011 - wyniki
... danych dotyczących szerokiego zakresu tematów (obowiązkowych oraz dodatkowych), których pozyskanie w inny sposób było niemożliwe. Podstawowe cele spisu Podstawowe cele Narodowego Spisu Powszechnego ludności i mieszkań w 2011 roku można sprecyzować następująco: Zaspokojenie potrzeb informacyjnych kraju, zwłaszcza zebranie informacji, których nie ...
-
Polskie firmy: automatyzacja poniżej średniej światowej
... , wprowadzanie rozwiązań z zakresu automatyki, robotyki, systemów IT oraz łączenie ich z Lean Manufacturing wpływa na poprawę efektywności produkcji, w duchu tzw. doskonałości operacyjnej. Dzięki temu można m.in. w każdej chwili uzyskać dostęp do aktualnych i wiarygodnych danych produkcyjnych, automatycznie gromadzonych informacji o przestojach czy ...
-
Polacy nie zdają testu z ekonomii
... nie chcą jej pogłębiać. Blisko 60 proc. badanych Polaków przyznaje, że informacji z zakresu finansów szuka sporadycznie lub wcale. Dlaczego? Większość respondentów odpowiada, że ... pewną dysproporcję. Mimo że narzekamy na nieprzystępną formę podawanych informacji dotyczących finansów, to jednocześnie preferujemy przede wszystkim bierne metody ...
-
Ciemne strony internetu
... pojawieniem się i rozwojem internetu dostęp do informacji stał się łatwy, jak nigdy dotąd. Klienci górą! Internet przyczynia się do rozwoju ery informacji. Coraz łatwiejszy dostęp ... konkurencji był zawiniony. Providerzy – na pomoc! Niezależnie od podjętych działań z zakresu PR i prawa, warto podjąć próbę kontaktu z dostawcą usług internetowych, który ...
-
Fundusze unijne a samorządy terytorialne
... wiadomość: planuje się organizację drugiego naboru w 2011 roku. Według informacji podawanych przez instytucję Wdrażającą kolejny raz będzie można składać wnioski o ... roku na inwestycje związane z ochroną i zarządzaniem zasobami środowiska przyrodniczego z zakresu III Priorytetu: 3.1 ,,Infrastruktura ochrony środowiska przyrodniczego’’; 3.3 ,, ...
-
Brak stron o zdrowiu na urządzenia mobilne
... Kobiety intensywniej poszukują wiedzy na serwisach dedykowanych tematyce z węższego zakresu specjalizacji, poświęconych konkretnym chorobom i sposobom ich leczenia. Wśród stron, ... są plusy tak powszechnego dostępu do informacji, tak też nie sposób pominąć minusów tego zjawiska. Uzyskanie informacji przez użytkownika, nie oznacza umiejętność ...
-
Izba skarbowa: ograniczony zakres działania
... do struktury aparatu kontroli skarbowej, nie ma żadnych kompetencji do podejmowania jakichkolwiek działań należących do zakresu przedmiotowego kontroli skarbowej, w tym również wskazanych powyżej uprawnień do zbierania informacji o podatnikach czy ich działaniach w sieci. Również przepisy Ordynacji podatkowej nie mogą stanowić podstawy prawnej dla ...
-
Zmiany w prawie V 2013
... sądu II instancji stwierdzając, że sąd nie przekroczył zakresu zaskarżenia, ale popełnił inny błąd, a mianowicie źle zinterpretował art. 176 § 2 k.c. Sąd I ... prowadzenia rejestru bezrobotnych i poszukujących pracy, zakresy informacji niezbędnych do rejestracji oraz informacji gromadzonych o osobach zarejestrowanych, a także dokumenty niezbędne ...
-
Usługi assistance doceniane
... . Dlatego też bardzo ważne jest wspólne przygotowanie spójnej i czytelnej informacji na temat zakresu opieki oraz wyłączeń ochrony. Należy pamiętać, że świadomy ... U jest podniesienie poziomu ochrony konsumenta poprzez zwiększenie zakresu otrzymywanych przez niego informacji dotyczących danej polisy ubezpieczeniowej, w tym zakresy wyłączeń oraz ...
-
Ustawa o odwróconym kredycie hipotecznym podpisana przez Prezydenta
... testów metod redukcji emisji w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu. Nowelizacja dostosowuje również system kar, uwzględniając w systemie kar pieniężnych za naruszenia przepisów ustawy, korzyści finansowych uzyskanych z tytułu naruszenia i zakresu lub powtarzalności tych naruszeń - jako okoliczności ...
-
Branża spożywcza a systemy ERP
... w lepszej analizie posiadanych informacji. Systemy, np. Microsoft Dynamics, są w stanie uprościć przepływy pracy, dostarczyć dodatkowych informacji o ilości potrzebnych zapasów, o zapotrzebowaniu, ... z Bank Serwis, koszty wdrożenia zależą przede wszystkim od wielkości firmy i zakresu wdrożenia. Według niego, firma handlowa zapłaci zdecydowanie mniej ...
-
ZBP a rozwój gospodarczy Polski
... mandaty i kary pieniężne, niezapłacone składki ZUS) w ustawie o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych. Zmiany w przepisach podatkowych (podatek ... w lokalach banków z dostępem przez 24 godziny. Zwiększenie bezpieczeństwa i zakresu funkcjonalności bankomatów oraz umożliwienie bezpłatnego z nich korzystania przez ...
-
Deregulacja usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
... wykonywania czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, pozostali przedsiębiorcy, pod warunkiem że czynności z tego zakresu będą wykonywane przez ... egzaminu sprawdzającego kwalifikacje). W notatce PAP, będącej na razie jedynym źródłem oficjalnych informacji na temat deregulacji zawodu księgowego, napisano, że w opinii Ministerstwa ...
-
Prawa konsumenta: zmiana przepisów okiem Lewiatana
... informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie informacji ... fizycznej i zakresu regulacji obowiązującej w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. 3. Utrzymanie zakresu odpowiedzialności za ...
-
Abolicja ZUS: co warto wiedzieć?
... pomocy de minimis w tym okresie, "Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis" lub Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę" – w przypadku ubiegania ... podatkowej. Regulacji takich nie zawierają też żadne inne akty prawne z zakresu pomocy publicznej. Tym samym, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, jako organ ...
-
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej podpisana
... – Prawo o aktach stanu cywilnego. Od dnia 1 stycznia 2015 r. wszystkie zdarzenia z zakresu stanu cywilnego rejestrowane są w elektronicznym systemie rejestracji akt stanu cywilnego. ... w związku z akceptacją kart, a dostęp do informacji nie będzie warunkowany świadomością istnienia prawa do tej informacji i aktywnym działaniem. Obowiązek ten ...
-
Jakie wątpliwości wzbudza nowy Kodeks budowlany?
... pozwoli usystematyzować przepisy prawa z zakresu prawa budowlanego, w tym również przepisy z zakresu wyrobów budowlanych. Kodyfikacja ta prowadzić ... 21 (…) § 6. Dane zawarte w rejestrach są jawne i publikowane na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, z wyjątkiem danych (...)” W uzasadnieniu Projektu ...