-
Rynek reklamy. Wydatki w Polsce rosną szybciej niż średnia globalna
... – przewiduje się utrzymanie poziomu wydatków w tych kanałach na podobnym poziomie względem 2018 (telewizja +0,6%, radio +0,4%). W odniesieniu do reklamy OOH prognozy wydatków zostały podwyższone z 1,8% do 2,3%. W przypadku reklamy prasowej prognozuje się spadki na podobnym poziomie względem roku 2018, gdzie wydatki na reklamę w magazynach stopnieją ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... Jeśli bedziemy mieć do czynienia ze skutecznym odmrażaniem gospodarki, spadek rynku reklamowego w Polsce może się zatrzymać na koniec 2020 na poziomie -7,3%. ... w miejscach publicznych. Przewiduje się, że udział reklamy outdoorowej w rynku zmniejszy się w tym roku globalnie o 25%, a reklamy kinowej o 51%. W przypadku gazet i czasopism trudno mówić ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... przeprowadzonego przez PwC wskazuje, że wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszej połowie 2011 roku wyniosła 942 mln ... Polsce. W pierwszej połowie 2011 internet odpowiadał za 62,5% wzrostu całego rynku reklamowego – podobnie jak w 2010 roku. Na podkreślenie na pewno zasługuje fakt kontynuacji bardzo dużych tendencji zwyżkowych reklamy ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
... reklamy wideo. Pomimo ciągłych spadków na wydatki reklamowe w prawie wszystkich mediach, rynek online nadal rośnie, osiągając po trzech kwartałach 2012 już 18,9% całego tortu reklamowego w Polsce ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... w odniesieniu do liderów tortu reklamy w internecie: reklamy w wyszukiwarkach i sieciach kontekstowych (SEM 48%) i reklamy graficznej (klasyczny display: 45%, wideo: ... VOD będą musieli zapłacić na rzecz Polskiego Instytutu Sztuk Filmowych 1,5% uzyskanego w Polsce przychodu z tytułu opłat za dostęp do udostępnianych publicznie audiowizualnych usług ...
-
Za głośne reklamy naruszeniem praw widzów
... Reklamy TVP w porozumieniu z Wydziałem Kontroli Technicznej począwszy od marca 2005 emituje reklamy z obniżonym o 3 decybele poziomem dźwięku" - informuje rzecznik TVP. Szef Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce Bohdan Pawłowicz wyjaśnia z kolei, że każda stacja telewizyjna ma określone parametry dopuszczalności poziomu nagrania reklamy ...
-
Reklamy piwa I kw. 2015
... Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. Piwowarzy złożyli wobec Europejskiego Forum ds. Alkoholu i Zdrowia, funkcjonującego w ramach Komisji Europejskiej, zobowiązanie wspierania etycznej reklamy piwa. Komisja Europejska działając w porozumieniu z European Advertising Standards Alliance (EASA), wypracowała siedem standardów reklamy , zwanych ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... wzrósł aż o 2,2 pkt proc. z 34,3% do 36,5%. Udział reklamy kinowej wzrósł z 1,3% do 1,4% oraz udział reklamy zewnętrznej zmienił się z 5,5% do 5,54%. Pozostałe media zmniejszyły swój udział w ... reklamodawcy z pewnością mocno powalczą o konsumentów. Dlatego też podtrzymujemy prognozę, iż reklama w Polsce zakończy 2019 rok wzrostem w przedziale od 3,0 ...
-
Reklama internetowa w Polsce XII 2009
... kolei największa liczba wyświetlanych kreacji reklamowych należy do podmiotów reprezentujących branżę telekomunikacyjną oraz finansową. Oto wnioski płynące z grudniowego raportu o rynku reklamy internetowej w Polsce, przygotowanego przez firmę badawczą Gemius SA. gemiusAdMonitor to nowy projekt Gemius SA, który opiera się na wtórnej analizie danych ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2015
... reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - z najnowszego badania IAB AdEx zrealizowanego przez PwC ... – mówi. Ranking poszczególnych formatów w torcie reklamowym online pozostaje bez zmian. Nadal obserwowany jest wzrost znaczenia reklamy graficznej, która zwiększyła swą wartość o 33%, a udział o prawie 5 punktów procentowych. Duży wpływ na tempo ...
-
Polacy nie chcą ograniczenia reklamy piwa
... już planują kolejne kroki, które uderzyć mogą w branżę alkoholową. Tym razem chodzi o zakaz reklamy piwa. Co o takim pomyśle sądzą Polacy? Okazuje się, że niemal 6 na ... za konsumpcję blisko połowy (46 proc.) alkoholu spożywanego każdego roku w Polsce. Badanie Kantar Public „Opinie na temat akcyzy na piwo w Polsce” zostało przeprowadzone w lipcu 2017 ...
-
Rynek reklamy online w Polsce po III kw. 2018
... reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - po trzech pierwszych kwartałach minionego roku ... na spoty telewizyjne. W analizowanym okresie ciągle widoczne były kluczowe mechanizmy decydujące o obecnym obrazie rynku reklamy online. Dynamicznie nadal rozwija się reklama w urządzeniach mobilnych, a także komunikacja marketingowa prowadzona w social ...
-
Branded content - reklama bez reklamy?
... jest pobudzić percepcję odbiorcy, a wyróżnikiem - kreacja oraz subtelne połączenie reklamy oraz rozrywki. Reklamy atakują nas dziś zewsząd, więc nie ma się co dziwić ... są spoty reklamowe z wizerunkowej kampanii jednego z największych portali internetowych w Polsce. Akcja filmów nawiązuje do szeroko komentowanych wydarzeń politycznych i medialnych ...
-
Nadchodzą nowe formy reklamy online
... reklamy osobistej, czyli dopasowanej do potrzeb potencjalnego klienta. Wydatki na nią będą stanowiły połowę wartości rynku reklamowego w USA do 2017 roku, a w Polsce ... sklepie internetowym lub pozyskanie wniosku o umowę z operatorem telekomunikacyjnym. Wyświetlenie każdej reklamy poprzedza specjalna, trwająca ułamki sekund, aukcja. Stają do niej ...
-
Rynek mediów i reklamy I 2006
... , podobnie jak przy okazji poprzednich badań koniunktury na rynku mediów i reklamy, towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły tym razem marketingu sportowego. Respondenci oceniali m.in., czy działania związane z marketingiem sportowym są w Polsce przeprowadzane profesjonalnie oraz czy sponsoring sportu z punkt widzenia firmy jest działaniem ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce XII 2006
... procent wszystkich monitorowanych materiałów. Wzmianki o Polsce lub Polakach pojawiły się w 19 procentach materiałów, a reklamy naszego kraju stanowiły 8 procent przekazów. W grudniu nasz kraj nie był głównym bohaterem doniesień zagranicznych mediów - odnotowano mniejszą liczbę materiałów o Polsce niż w poprzednich miesiącach, a większość przekazów ...
-
Reklamy dla dzieci trzeba ograniczyć
... postać z reklamy, która sięga po batonik, po czym zamienia się w Spider Mana, to jest przekonane, że z nim stanie się to samo. Zdaniem posła Rzymełki w Polsce trzeba uregulować rynek reklam kierowanych do dzieci, bo sama branża spożywcza tego nie zrobi. Już około 15 proc. pieniędzy wydawanych na reklamy w telewizji dotyczy ...
-
Reklamy coraz bardziej nas irytują
... nie wystąpiła obserwowana wcześniej „zimowa sezonowość” irytacji. W poprzednich latach reklamy znacznie mniej irytowały odbiorców w okresie świątecznym (Boże Narodzenie) i noworocznym – ... im reklamy, z którymi zetknęli się w różnych mediach. Do tej pory przebadano już przeszło 70 tysięcy respondentów. OMD jest najstarszym domem mediowym w Polsce ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2013
... reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - z najnowszego badania IAB AdEx zrealizowanego przez PwC ... należy pamiętać, że rynek polski jest stosunkowo dojrzały i rośnie w stałym, umiarkowanym tempie. Największym motorem wzrostu w Polsce jest obecnie reklama graficzna, która zwiększyła swą wartość o ponad jedną ósmą względem porównywalnego okresu ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
... reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - w pierwszym kwartale bieżącego roku wydatki na reklamę w sieci ... dawna. Wystarczy spojrzeć chociażby na opracowanie IAB Polska (vide: Raport Strategiczny czy Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce) czy analizy i szacunki PwC, w których prognozowano, że momentem, w którym wydatki na reklamę online ...
-
Reklama online w Polsce: viewability w III kw. 2019
... widoczności według ich procentowego rozkładu. Najczęstsze przyczyny słabej widoczności reklam to nieoptymalne pozycje reklamy displayowych oraz zbyt szybkie przełączanie na inne strony. Według raportu średni wskaźnik widoczności reklam displayowych w Polsce wynosi 56 procent, czyli o dwa punkty procentowe mniej w porównaniu do wskaźnika widoczności ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2011
... wideo oraz w urządzeniach mobile. Wydatki na reklamę online w latach W branży reklamy cyfrowej nadal utrzymują się dwucyfrowe wzrosty. W roku 2011 indeks rok-do-roku ... w innych mediach, widać, że internet jest obecnie motorem napędowym całej branży reklamowej w Polsce, która bez internetu, zamiast niewielkiego wzrostu zanotowałaby spadek – powiedział ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce 2014
... , takich jak książki, broszury, ulotki, kalendarze czy banery, po bardziej specjalistyczne rozwiązania, jak np. reklamy gadżetowe czy naklejki 3D – tłumaczy Jacek Bajger, Partner w dziale Doradztwa Podatkowego w KPMG w Polsce. Podobnie jak rok temu zdecydowanie najczęściej wskazywanym przez respondentów kierunkiem eksportu są Niemcy – wśród ...
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
... Polsce. E-commerce nierozerwalnie łączy się z reklamą online. – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska - Przedstawiciele Grupy Roboczej E-commerce IAB Polska przygotowali tę część Raportu, w której zbadali, jak treści na blogach, opinie, influencerzy czy kontekst reklamy ...
-
Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości
... największe telewizje w Polsce - TVP, TVN i Polsat - zwiększyły swoje wpływy reklamowe o blisko 16 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liderem na rynku reklamy telewizyjnej wciąż ... w porównaniu z 17,13 proc.), nie zdołała przekuć tego sukcesu na wpływy z reklamy. Firmy zwiększyły w niej wydatki na reklamę zaledwie o 2,6 proc, przez co Polsat musiał ...
-
Reklamy słodyczy znikną z programów dla dzieci
Siedmiu największych w Polsce nadawców programów telewizyjnych nie będzie emitować reklam niezdrowej żywności w audycjach dla dzieci, w tym reklam słodyczy czy chipsów. Porozumienie zacznie obowiązywać 1 stycznia 2015 r. Po zakazie sprzedaży i reklamy niezdrowej żywności w przedszkolach i szkołach także branża telewizyjna postanowiła zadbać o ...
-
W czym programmatic jest lepszy od zwykłej reklamy?
... jakie daje programmatic Programmatic odpowiada na potrzebę wzrostu wydajności, precyzji i efektywności reklamy online. Technologia pozwala na dynamiczną optymalizację kreacji reklamowych, przez co są one lepiej dopracowane i bardziej skuteczne. W Polsce marketerzy cenią go za dużą oszczędność czasu, lepszą optymalizację i dokładniejsze targetowanie ...
-
Usługi reklamy: sprzedaż zagranicę a rozliczenie VAT
... . 28b ust. 1-3 ustawy o VAT. W odniesieniu do usług w zakresie reklamy, świadczonych na rzecz podatników zagranicznych, przepisy o VAT nie określają ... i kwoty podatku oraz kwoty należności wraz z podatkiem, gdyż dokumentuje czynność niepodlegającą opodatkowaniu w Polsce. Nie musi ona także zawierać numeru identyfikacji podatkowej nabywcy. Przy czym ...
-
Niechciane reklamy? Zostań Robinsonem
... , Rumunii, Bułgarii oraz Węgier. Lista Robinsonów w Polsce System ochrony prywatności konsumentów działa w Polsce pod nazwą Lista Robinsonów, prowadzony jest przez ... 58. przedsiębiorców z różnych dziedzin m.in.: baz danych, mediów elektronicznych, reklamy, finansów, ubezpieczeń. Wśród nich znajdziemy takich przedsiębiorców jak: Google Polska, ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... informacje dotyczące artykułów technicznych, transportu, logistyki, telekomunikacji i reklamy. W USA znana jest firma Ardito Information & Research Inc. (http://www.ardito.com), która wyspecjalizowała się w wyszukiwaniu informacji medycznych i farmaceutycznych dla biznesu i przemysłu. W Polsce dużym zainteresowaniem cieszy się Agencja Infobrokerska ...
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce a ustawa refundacyjna
... jako preparat refundowany. Obecnie tylko leki wprowadzone na listy mogą być refundowane. Zakaz reklamy aptek. Zakaz rabatowania i promocji leków refundowanych na wszystkich szczeblach dystrybucji. Szybszy rozwój leków generycznych W Polsce udział leków generycznych w rynku pod względem wartości jest na jednym z najwyższych poziomów w Europie ...
-
Freelancerzy w Polsce i na świecie. Jaki jest wolny strzelec?
... . FREELANCING W POLSCE Z raportu „Freelancing w Polsce i na świecie 2021”, przygotowanego jak co roku przez platformę Useme.com wynika, że także w Polsce rynek ... zleceń na zagranicznych portalach z ogłoszeniami (8,5%), czy zamieszczają własne reklamy (6%). Z usług freelancerów w pierwszej kolejności korzystają mikroprzedsiębiorstwa (40,4%), ...
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce rośnie
... kontynuacji rozwoju nielegalnego handlu lekami w Polsce (sprzedaż internetowa leków przez podmioty inne niż apteki internetowe jest w Polsce zakazana). Dystrybucja wyłączna ... walutowym) tym, co szczególnie przeszkadza firmom farmaceutycznym są ograniczenia w zakresie reklamy i promocji leków wynikające z rozporządzenia o reklamie leków z listopada ...
-
Inwestycje zagraniczne w Polsce zagrożone?
... Amerykańskie firmy zainwestowały w ciągu ostatnich 20 lat w Polsce ponad 20 mld dolarów. Amerykańska Izba Handlowa w Polsce reprezentuje ponad 340 inwestorów amerykańskich, których rolę ... stylu zarządzania, rozwoju potencjału kapitału ludzkiego, nowoczesnych form marketingu i reklamy, itp. W konsekwencji doprowadzi to do zmiany wizerunku kraju, jako ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce
... firmy działające w segmencie reklamy wielkoformatowej” – zaznacza Marek Gajdziński, Partner w firmie doradczej KPMG. Informacje badaniu Badanie KPMG „Rynek poligraficzny w Polsce” przeprowadzone we współpracy z Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga jest pierwszym tak obszernym badaniem dotyczącym rynku poligraficznego w Polsce. Wzięło w nim udział ...