eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów i reklamy I 2006

Rynek mediów i reklamy I 2006

2006-02-02 00:39

Rynek mediów i reklamy I 2006

Wskaźnik BriefIndex - styczeń 2006 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wynosi 81,0 punktów i wzrósł w stosunku do poprzedniej fali badania o 0,25 (w październiku 2005 r. wynosił 80,75). Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Magazynu "Brief" w styczniu br.

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy X 2005

fot. mat. prasowe

Wskaźnik BriefIndex - styczeń 2006

Wskaźnik BriefIndex - styczeń 2006

Utrzymujący się od kilku miesięcy wysoki wskaźnik to efekt optymistycznej oceny rynku mediów i reklamy. Aż 75% respondentów uważa obecną sytuację za dobrą, a 9% za bardzo dobrą. Wysoki poziom wynika z poprawy sytuacji w branży oraz z faktu, że marki nadal inwestują. Na optymistyczną ocenę wpłynął również okres poświąteczny. W efekcie, trend wzrostowy obserwowany w ciągu ostatnich lat, sprawia, że badane osoby oczekują, że koniunktura będzie jeszcze lepsza niż w poprzednich miesiącach (42%), natomiast aż 51% uważa, że wysoki wskaźnik utrzyma się.

Strategia firm na najbliższe miesiące jest również optymistyczna, większość firm nastawiona jest na rozwój – wynika tak z odpowiedzi 57% badanych. Respondenci uważają, że klimat do wchodzenia nowych firm na rynek mediów i reklamy jest dobry, a co za tym idzie inwestycje w porównaniu do I kwartału 2005 roku są mniej ryzykowne.

fot. mat. prasowe

Opinie na temat marketingu sportowego.

Opinie na temat marketingu sportowego.

Styczniowej fali BriefIndexu, podobnie jak przy okazji poprzednich badań koniunktury na rynku mediów i reklamy, towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły tym razem marketingu sportowego. Respondenci oceniali m.in., czy działania związane z marketingiem sportowym są w Polsce przeprowadzane profesjonalnie oraz czy sponsoring sportu z punkt widzenia firmy jest działaniem efektywnym.

BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy dotyczące koniunktury na rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

Pomysłodawcą i inicjatorem BriefIndexu jest magazyn "Brief". Badania na zlecenie Magazynu prowadzi instytut badawczy SMG/KRC.



oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: media, reklama, Rynek mediów i reklamy, BriefIndex
Wirusy i robaki I 2006

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: