eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów i reklamy VII 2006

Rynek mediów i reklamy VII 2006

2006-07-27 00:03

Rynek mediów i reklamy VII 2006

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

25 lipca br. w Polskiej Radzie Biznesu odbyło się ogłoszenie wyników XI fali badania BriefIndex. Wskaźnik koniunktury na rynku komunikacji marketingowej - BriefIndex - wzrósł o 0,75 punkta i obecnie wynosi 75,00 punktów. Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie magazynu "Brief" w lipcu br.

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy I 2006

Utrzymujący się od kilku miesięcy wysoki wskaźnik to efekt optymistycznej oceny rynku mediów i reklamy. Aż 73% respondentów uważa obecną sytuację za dobrą, a 11% za bardzo dobrą. Tylko 1% badanych uważa obecną sytuację za złą i bardzo złą.

63% badanych oceniło, że obecnie firmy nastawione są na rozwój. Respondenci mówili o spadającej na rynku konkurencji (o 8% w porównaniu z poprzednią falą) oraz o tym, że firmy coraz chętniej nastawione są na redukcję kosztów (o 14% w porównaniu z poprzednią falą). Jednocześnie respondenci uważają, że w ciągu najbliższych 3 miesięcy sytuacja na rynku mediów i reklamy nie ulegnie zmianie.

Lipcowej fali badania BriefIndex, podobnie jak przy okazji poprzednich badań koniunktury na rynku mediów i reklamy, towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły oceny festiwali międzynarodowych oraz konkursów branżowych w Polsce. Respondenci oceniali między innymi, czy nagrody uzyskiwane w międzynarodowych festiwalach oraz konkursach branżowych są efektywnym narzędziem w pozyskiwaniu budżetów reklamowych. Szczegóły badania znajdują się na załączonych wykresach.



BriefIndex obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: media, reklama, Rynek mediów i reklamy, BriefIndex

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: