Reklamy coraz bardziej nas irytują
2013-04-15 21:08
Nie lubimy reklam © SkyLine - Fotolia.com
Przeczytaj także: Telewizja Polska mocno na minusie
Z porównanie pierwszych kwartałów 2012 r. i 2013 r. wynika, że największy wzrost irytacji reklamami nastąpił w grupie osób w wieku 15-24 lat oraz wśród studentów i uczniów, spędzających najwięcej czasu w Internecie. Najmniej przybyło osób poirytowanych w grupie wiekowej 50-59 lat, oraz pośród emerytów i rencistów, czyli w grupach które już wcześniej, podczas ankiet telefonicznych były najbardziej rozdrażnione reklamami.Autorzy badania zauważają, że w tym roku nie wystąpiła obserwowana wcześniej „zimowa sezonowość” irytacji. W poprzednich latach reklamy znacznie mniej irytowały odbiorców w okresie świątecznym (Boże Narodzenie) i noworocznym – spadki takie OMD odnotował w latach 2009 i 2010. Grudzień 2012 roku, w odróżnieniu od wcześniejszych lat nie przyniósł już spadku irytacji - w tym miesiącu wskaźnik pobił rekord, bowiem aż 44% ankietowanych wskazało na wysoki stopień irytacji reklamą.
OMD prowadzi badania irytacji reklamami od lutego 2009 roku. Każdego tygodnia próba 340 respondentów w wieku 15-59 lat odpowiada na pytanie o to, w jakim stopniu na skali 1-10 przeszkadzają im reklamy, z którymi zetknęli się w różnych mediach. Do tej pory przebadano już przeszło 70 tysięcy respondentów.
OMD jest najstarszym domem mediowym w Polsce. Działa od 1993 roku.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Firmy nie szczędzą pieniędzy na reklamę telewizyjną
-
Reklama telewizyjna: wydatki rosną, a oglądalność spada?
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
-
Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań
-
TVP wychodzi z dołka finansowego?
-
Najbardziej dochodowi dziennikarze telewizyjni 2011
-
Najbardziej dochodowi dziennikarze telewizyjni
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)