eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną

Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną

2023-05-11 12:00

Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną

Reklama w telewizji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Jak wynika z najnowszych doniesień Publicis Groupe, w pierwszym kwartale bieżącego roku mieliśmy do czynienia ze wzrostem wydatków na reklamę telewizyjną. Fakt ten może być o tyle zaskoczeniem, że w całym 2022 roku notowano pod tym względem spadki.

Przeczytaj także: Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Z czego wynika wzrost wydatków na reklamę telewizyjną?
  • Które kanały telewizyjne odnotowały w I kwartale bieżącego roku wzrost udziałów w oglądalności?
  • Kto stanowi dziś o sile rynku reklamy telewizyjnej
Według analityków Publicis Groupe, przychody z reklamy spotowej w 10 największych stacjach wzrosły w pierwszym kwartale br. o 0,5 proc., zaś w pozostałych o 10,6 proc.

Wzrost przychodów wynika z utrzymującego się, wysokiego popytu na kampanie reklamowe w telewizji. Pomimo spadającej oglądalności - czas spędzony przed telewizorami, przez widzów w wieku 16-59 lat, był w pierwszym kwartale br. krótszy o 22 minuty niż analogicznym okresie 2022 r - stacje telewizyjne były w stanie zrekompensowac spadki dostępnego inventory dzięki inflacji cen. Największy wzrost udziału w oglądalności obserwowany jest w przypadku poza telewizyjnych źródeł sygnału , których udział wynosi już średnio miesięcznie niemal 15 proc. wobec niespełna 12 proc. w ubiegłym roku. Pokazuje to, że telewizor służy obecnie nie tylko ogladaniu telewizji linearnej, ale również rozrywce dostarczanej za pośrednictwem usług OTT.
Poza telewizyjne źródła sygnału: ta kategoria obejmuje między innymi kanały, które nie są indywidualnie raportowane przez Nielsena (np. HBO), a także streaming z domowej sieci internetowej (np. Youtube, Player, Netflix), biblioteki VOD operatorów udostępniane na życzenie subskrybenta, oglądalność programów tv oglądanych powyżej 7 dni od daty emisji nagranych na dysku.

W TOP10 kanałów wzrost udziałów w oglądalności w pierwszym kwartale odnotowały tylko kanały TVN, TVP2 i TV4. Największy spadek udziałów dotknął kanał TVN24, co jest związane z wysoką bazą ubiegłoroczną, kiedy zainteresowanie kanałem wzrosło z powodu wybuchu wojny w Ukrainie. Spośród stacji dostępnych w dystrybucji naziemnej, największy spadek zanotowała stacja Polsat, pomimo startu nowej ramówki w marcu.

fot. mat. prasowe

Wartość przychodów reklamowych netto (spoty reklamowe) w pierwszym kwartale 2023 r. vs 2022 r.

Przychody z reklamy spotowej w 10 największych stacjach wzrosły w pierwszym kwartale br. o 0,5 proc.


Rynek reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale br. odnotował dosyć wyraźny wzrost, biorąc pod uwagę spadkową tendencję z 2022 r. Warto zwrócić uwagę, że to mniejsze stacje stanowią obecnie o sile tego rynku, bo ich wpływy rosną wyraźnie szybciej niż czołowej dziesiątki. Uważamy, że wynik po pierwszym kwartale stanowi solidną bazę na cały bieżący rok i estymujemy, że w 2023 r. rynek telewizyjny wzrośnie o 0,7 proc. – mówi Iwona Jaśkiewicz - Kundera, Chief Investment Officer w Publicis Groupe Polska.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: reklama, marketing i reklama, telewizja, media

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: