eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Kadra zarządzająca w social media I-III 2013

Kadra zarządzająca w social media I-III 2013

2013-04-15 13:16

Kadra zarządzająca w social media I-III 2013

Bossowie o największej ekspozycji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Branża telekomunikacyjna wzbudzała największe zainteresowanie mediów w pierwszym kwartale 2013 roku - informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie. Spośród firm telekomunikacyjnych najczęściej wspominane było Orange, a najbardziej medialnym prezesem był Maciej Witucki. Cena popularności była wysoka - na czołówki gazet firmę wypchnęły w badanym okresie słabe wyniki finansowe, choć też plany naprawcze i zapowiedzi "ucieczki do przodu". Z dużym zainteresowaniem mediów spotkały się też zarobki "krezusów", jak określano prezesów banków.

Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media XI 2012

Energetyka: „Sytuacja na rynku certyfikatów jest nienormalna, państwo powinno interweniować”

Różnica między pierwszym a drugim miejscem była niewielka, ale bezsporna – Dariusz Lubera, prezes spółki Tauron, był najbardziej medialnym bossem z sektora energetycznego w I kwartale 2013 roku. Drugie miejsce zajęła Grażyna Piotrowska-Oliwa, szefowa PGNiG, trzecie zaś Krzysztof Kilian z PGE.

Kluczem do popularności Dariusza Lubery były zielone certyfikaty – Tauronowi zależało na renegocjacji na zakup zielonych certyfikatów zawieranych pomiędzy dystrybutorami energetycznymi, a producentami energii ze źródeł odnawialnych. Lubera komentował tę sprawę w mediach, oceniał rynek funkcjonujący w Polsce, a jego najbardziej nośną wypowiedzią była opinia: „sytuacja na rynku certyfikatów jest nienormalna, państwo powinno interweniować”.

Poza certyfikatami, interesujące dla mediów były doniesienia korporacyjne z Tauronu komentowane przez prezesa spółki, oraz wyniki finansowe i plany.

fot. mat. prasowe

Bossowie o największej ekspozycji

Spośród firm telekomunikacyjnych najczęściej wspominane było Orange, a najbardziej medialnym prezesem był Maciej Witucki.


Telekomunikacja: zwolnienia i rozwody

Maciej Witucki, prezes Orange Polska, był w pierwszym kwartale 2013 roku najpopularniejszym bossem telekomunikacyjnym. Co więcej, Maciej Witucki w walce o tytuł najbardziej medialnego prezesa pokonał w badanym okresie również przedstawicieli innych sektorów biznesu i został liderem zestawienia.

Cena popularności w tym wypadku była wysoka – na medialność Wituckiego złożyły się zwolnienia pracowników w TP i słabe wyniki firmy.

Na drugim miejscu znalazł się Zygmunt Solorz-Żak. Prezes Polkomtela interesujący był dla mediów nie tylko w kontekście swojej działalności biznesowej, ale też życia osobistego – jego postępowanie rozwodowe było interesujące dla wielu – głównie plotkarskich - portali internetowych.

Trzecie miejsce należy do Miroslava Rakowskiego, szefa PTC.

Bankowi krezusi

Cezary Stypułkowski (BRE Bank), Krzysztof Rosiński (Getin Bank) i Luigi Lovaglio (PKO SA) – tak wygląda pierwsza trójka najpopularniejszych w okresie styczeń – marzec 2013 roku bossów branży bankowej.

Prezesi banków w analizowanym okresie bardziej niż przedstawiciele innych branż znaleźli się na medialnym widelcu – Dziennik Gazeta Prawna, Rzeczpospolita i inne media opublikowały dane o dochodach w tym sektorze.

„Najlepiej zarabiał Luigi Lovaglio, prezes Banku Pekao. Zainkasował w 2012 roku ponad 4,5 mln zł. Z kolei Cezary Stypułkowski, szef BRE Banku, razem z 2 mln zł premii za 2011 rok w ubiegłym zarobił prawie 4,3 mln zł. W czołówce jest też Sławomir Sikora, prezes Banku Handlowego, z 3,8 mln zł” – poinformowała Rzeczpospolita.

fot. mat. prasowe

Udział bossów w mediach wg branży

Branża telekomunikacyjna wzbudzała największe zainteresowanie mediów w pierwszym kwartale 2013 roku - informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie.


Cezary Stypułkowski pojawiał się w mediach w najczęściej w badanym kwartale głównie dzięki zmianom w firmie, przeprowadzonym i zaplanowanym.

Paliwa – historyczny kontrakt Orlenu plus dywidenda

Kierujący PKN Orlen Jacek Krawiec był najczęściej cytowanym i wspominanym bossem branży paliwowej w I kwartale 2013 roku.

Orlen zawarł historyczny kontrakt z Rosnieftem, przedstawił nową strategię, uzyskał zgodę na koncesje Exxona i wkroczył w nowy etap łupkowych poszukiwań, a co więcej – wypłacił dywidendę – płocki koncern i jego prezes byli wyjątkowo interesujący dla mediów w badanym okresie.

Drugie miejsce zajął stojący na czele Lotosu Paweł Olechnowicz, trzecie zaś Piotr Dziwok (Shell Polska). Biorąc pod uwagę, jak wiele publikacji na temat Shell w badanym okresie zatytułowanych było „Shell coraz bardziej rozpycha się na rynku” można przypuszczać, że i firma, i boss zyskają na popularności.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: