eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Reklamy piwa I kw. 2015

Reklamy piwa I kw. 2015

2015-05-11 15:30

Reklamy piwa I kw. 2015

Piwo © draghicich - Fotolia.com

Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziesiąty sprawdził, czy emitowane w naszym kraju reklamy piwa pozostają w zgodzie z Kodeksem Etyki Reklamy. Analizie poddanych zostało 148 nowych przekazów reklamowych, które pojawiły się w trzech pierwszych miesiącach bieżącego roku, czyli w okresie bezpośrednio poprzedzającym tegoroczny sezon piwny. Okazuje się, że żaden ze spotów nie wzbudził zastrzeżeń natury etycznej.

Przeczytaj także: Reklamy piwa I kw. 2014

Jak dowodzi raport, w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku doczekaliśmy się emisji 148 nowych nowych reklam piwa - 19 reklam prasowych, 42 internetowych, 38 telewizyjnych, 2 radiowe oraz 47 outdoorowych. Takie statystyki świadczą o wyhamowaniu aktywności reklamowej branży piwowarskiej - w analogicznym okresie minionego roku liczba emitowanych reklam była niemal dwukrotnie większa.

Dziesiąta edycja raportu IMM już po raz kolejny pokazała, że piwowarzy trzymają się kodeksu etycznegp. W żadnej z wyemitowanych od stycznia do końca marca reklam piwa nie stwierdzono niezgodności z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy. Z raportu wynika także, że zdecydowana większość spotów reklamowych została opatrzona wprowadzonymi dobrowolnie przez branżę znakami odpowiedzialnościowymi „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol – tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”.

fot. draghicich - Fotolia.com

Piwo

W żadnej z wyemitowanych od stycznia do końca marca reklam piwa nie stwierdzono niezgodności z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy.


Samoregulacja piwowarów


Poddanie reklam piwa niezależnemu audytowi jest zwieńczeniem kilkuletniego, trwającego od 2007 roku, procesu samoregulacji przemysłu piwowarskiego w zakresie odpowiedzialnej i etycznej reklamy oraz informacji konsumenckiej. Został on zainicjowany przez stowarzyszenie The Brewers of Europe, do którego należy Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. Piwowarzy złożyli wobec Europejskiego Forum ds. Alkoholu i Zdrowia, funkcjonującego w ramach Komisji Europejskiej, zobowiązanie wspierania etycznej reklamy piwa. Komisja Europejska działając w porozumieniu z European Advertising Standards Alliance (EASA), wypracowała siedem standardów reklamy , zwanych „standardami operacyjnymi”. Dotyczą one m.in. popularyzacji krajowych kodeksów etyki w reklamie piwa, informowania konsumentów o możliwości składania skarg na nieetyczną reklamę oraz kontroli poszczególnych form komunikacji marketingowej.

Siedem standardów etycznej reklamy

  1. Popularyzacja, nagłaśnianie kodeksu etyki we wszelkich formach komunikacji marketingowej; pozyskiwanie sygnatariuszy wśród reklamodawców, producentów reklam oraz mediów.
  2. Zapewnienie zgodności komunikacji marketingowej z duchem i literą kodeksu poprzez szkolenia własnych pracowników, jak i firm realizujących reklamę oraz korzystanie z możliwości oceny reklamy przed jej emisją.
  3. Rozpatrywanie skarg konsumentów dotyczących reklam przez bezstronnych, niezależnych arbitrów.
  4. Szybkość decyzji: zapewnienie sprawnego procesu rozpatrywania skargi i skrócenie czasu od jej złożenia do decyzji rozpatrujących arbitrów.
  5. Funkcjonowanie systemu sankcji, który minimalizuje ryzyko sięgnięcia po niezgodne z kodeksem formy komunikacji marketingowej.
  6. Poprawa stanu świadomości konsumentów – odbiorca powinien być świadomy możliwości złożenia skargi i odpowiedniej procedury w tym zakresie.
  7. Własny, niezależny od systemu skarg konsumenckich, monitoring komunikacji marketingowej, prowadzony przez podmiot samoregulacji.

Przeczytaj także: Reklamy piwa IV kw. 2015 Reklamy piwa IV kw. 2015

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: