2019-08-28 11:13
Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
O nadchodzącej zmianie dominacji na polskim rynku reklamowym mówiło się już od dawna. Wystarczy spojrzeć chociażby na opracowanie IAB Polska (vide: Raport Strategiczny czy Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce) czy analizy i szacunki PwC, w których prognozowano, że momentem, w którym wydatki na reklamę online przewyższą nakłady na telewizję, będzie schyłek drugiej dekady naszego wieku. Zmiana ta stała się faktem już w I kw. 2019 roku. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można również zakładać, że tendencja ta będzie się umacniać. Internet ciągle bowiem charakteryzuje wysoka dynamika wzrostu (8,8% rok do roku w badanym okresie), podczas gdy wydatki na reklamę telewizyjną hamują, co potwierdzają badania agencji mediowej Starcom, na których bazuje porównawcza analiza mediów„Pierwszy kwartał 2019 przyniósł historyczną zmianę na rynku reklamowym w Polsce, zmianę na pozycji lidera. Analizy przewidywały, że ta zmiana wkrótce nastąpi, i podobnie jak to miało miejsce na największych rynkach europejskich, również w Polsce wydatki na reklamę internetową przewyższą te na reklamę telewizyjną. Objęcie pierwszego miejsca ogromnie cieszy, jednak pozycja lidera zobowiązuje. Jako dojrzałe medium, internet czeka w najbliższym czasie wiele zmian w obszarze jakościowym. Widać to doskonale na rynkach bardziej rozwiniętych. Aby nadal budować wartość dla reklamodawców i internautów oraz umacniać pozycję lidera, będziemy musieli sobie poradzić z negatywnymi zjawiskami, nad czym już pracujemy” - komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę - klasyfikacja podstawowa
W I kw. bieżącego roku wydatki wzrosły o 8,8 proc.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę - klasyfikacja dodatkowa
W ujęciu rocznym wydatki na kanał mobile i social media zanotowały wzrost rzędu 20%
oprac. : eGospodarka.pl
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
Rynek reklamy online w Polsce po III kw. 2018
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
Rynek reklamy online w Polsce 2015
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2015
Rynek reklamy online w Polsce 2014
Rynek reklamy online w Polsce 2013
Rynek reklamy online w Polsce 2012
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
stanislaw1946 / 2019-09-23 21:23:25
Coraz więcej form reklamy w sieci się teraz pojawia. Nowoczesną formą jest instytucja eRzecznika erzecznik.com.pl która zakłada działania w sieci przedstawiciela marki na forach czy portalach z oficjalnych kont, w dyskusjach gdzie takie wypowiedzi są dla internautów pomocne czy też mają na celu neutralizację negatywnych opinii. Kampanie takie przynoszą oczekiwane efekty i cieszą się popularnością wśród większych i mniejszych firm. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
Dzień dobry, mam pytanie które zapewne już ktoś przerabiał. Otrzymałam fakturę za kampanie reklamowe z FACEBOOK. Data faktury/płatności ...
Moje pytanie dotyczy popularnej obecnie pracy zdalnej, a konkretniej rzecz ujmując zarabiania na blogach, stronach internetowych w systemie Google ...
Od lipca wyższe wypłaty rent i emerytur
Raty kredytów rosną dużo szybciej niż ceny najmu
Branża eventowa ruszyła z impetem, ale ma 360 mln zł zaległości
Ceny ubezpieczenia OC zaskakują
Jak bardzo opłaca się praca w gamedev? Wynagrodzenia od 6 tys. brutto
EUR/CHF poniżej parytetu
Sprzedaż mieszkań spadła