-
Europa: wydarzenia tygodnia 5/2010
... UE było na poziomie 9,6% - najwyższy poziom od 2000 roku. Bez pracy pozostawało 23 mln osób w całej Unii, z czego 15,7 mln ludzi zamieszkiwało kraje strefy euro). Najmniejsze bezrobocie w krajach UE jest w Holandii - 4% i Austrii - 5,4%, a najwyższe na Łotwie (22,8%) i Hiszpanii (19,5%). Nouriel Roubini, Profesor ...
-
Rośnie polska klasa średnia
... Laboratory w 2009 roku - w Polsce rośnie klasa średnia, grupa ludzi wykształconych, dobrze sytuowanych, świadomych konsumentów. Badacze przewidują, że w dużej mierze ... zatrudnienie na etacie). Inną drogą do finansowego sukcesu jest też własny biznes. „Silny wpływ na rozwój klasy średniej w Polsce mają zagraniczne inwestycje. Międzynarodowe firmy ...
-
Jakość i zarządzanie jakością
... . Wiąże się z tym ujmowanie jakości w sposób względny lub bezwzględny. Jeśli traktujemy je jako pojęcie względne oznacza to, że dla różnych ludzi może mieć ono różne znaczenie. Przykładowo zegarek marki Rolex jest zegarkiem o odpowiedniej jakości dla bardzo zamożnych osób, natomiast zegarek marki ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy 2010
... , wiernych, z postawą do nauki nowych rzeczy, które wcale nie są już takie trudne. To powrót do wartości, które budują dobry biznes. Tak powinno być. Z kolei młodzi ludzie są bardziej roszczeniowi i niezadowoleni, ale dzięki temu mają więcej energii, żeby coś zmieniać i to ...
-
Architektura marek i strategie portfolio ofertowego
... , oddanie pola konkurencji. W rzeczywistości, decyzje o zamykaniu ofert mają na celu poprawę efektywności biznesu jako całości i pozwalają lepiej wykorzystać posiadane zasoby - ludzi, środki finansowe i przede wszystkim czas. Przykładem marki doskonale zarządzającej w tym zakresie jest Apple. Sukces Apple polega na zbudowaniu zamkniętego świata ...
-
Potrzebne nowe sposoby zarządzania
... kryzys zaufania do firm i instytucji, spowodowany światową recesją, ale także nieufność pracowników do przedsiębiorstw. Postępująca globalizacja wymusza pracę w wielokulturowym środowisku ludzi wywodzących się z różnego otoczenia, a zmiany demograficzne sprawiają, że dziś często współpracują ze sobą osoby w różnym wieku. Nowe technologie zmieniają ...
-
Etykieta biznesu a relacje z klientami
... krokiem na drodze do polepszenia reputacji biznesowej i zwiększenia pewności siebie podczas oficjalnych przyjęć i konferencji branżowych. (1) Wszyscy dzielimy się na ludzi punktualnych i niepunktualnych. Można jednak wydzielić jeszcze jedną grupę z punktu widzenia respektowania czasu: osoby punktualne lub niepunktualne, w zależności od tego ...
-
Jaka jest kobieta-szef?
... na odpowiednim poziomie. Dlatego zdaniem przebadanych rozmówczyń cele biznesowe są dużo łatwiejsze do osiągnięcia niż zarządzanie ludźmi. Zarządzanie całą masą ludzi, to bowiem zarządzanie całą masą problemów. W jaki więc sposób: motywują? angażują? pobudzają do działania? tak, aby osiągnąć sukces biznesowy? Czym ...
-
Contact center a media społecznościowe
... społecznościowych do kompleksowej strategii dotarcia i obsługi klienta. Facebook, Twitter, LinkedIn - biznes "lubi to" ponieważ "lubią to" odbiorcy jego produktów i usług. ... także w sytuacjach nietypowych lub kryzysowych. Wynika to z faktu, że dla wielu ludzi media społecznościowe stały jednym z podstawowych narzędzi komunikacji, nie tylko w gronie ...
-
Praca dla specjalistów: CSR i employer branding
... na polskim rynku miały stanowisko dla specjalisty dbającego o wizerunek firmy jako pracodawcy. - Dla naszej organizacji zawsze ważne było pozyskiwanie najlepszych ludzi, stąd zasadność istnienia zespołu ds. employer brandingu. Istotne jest dla nas bowiem budowanie przewagi konkurencyjnej opartej na kapitale ludzkim.– tłumaczy ...
-
Pożyczki "chwilówki" nieopłacalne dla banków
... nie wysoko oprocentowanym chwilówkom. Czy to oznacza, że teraz to banki wejdą w ten biznes? W żadnym wypadku. Banki z jednej strony chciałyby odebrać klientów pozabankowym firmom pożyczkowym, ale w ... od 12 do 20 proc. Nie jest to jednak szybki pieniądz dla ludzi bez konta. Zazwyczaj trzeba mieć w banku konto, zasilane wpływami od przynajmniej 6 ...
-
Kogo słuchają liderzy polskiego biznesu?
... i firmy doradczej Values - podkreśla, że znajomość procedur technicznych nie jest już w firmach wyzwaniem. Konkurencyjność zależy od tego, czy uwalniamy potencjał ludzi. Liderom brakuje zaś wiedzy o tym, jak skutecznie dotrzeć do serc i umysłów. W czołówce najbardziej poważanych doradców znaleźli się również prof. Witold ...
-
Outplacement menedżerski
... źródłem nowych ofert. Ważna jest również funkcja firmy outplacement jako istotnego środowiska networkingowego. W codziennej praktyce jest to miejsce spotkań ludzi z kontaktami w różnych branżach, a coraz liczniejsi menedżerowie-absolwenci programów chętnie sięgają po kandydatów, którzy przeszli podobną drogę. Firma outplacementowa zazwyczaj ...
-
Komunikat w e-mail marketingu
... ”, “bądź pierwszy” zazwyczaj powodują dużo lepsze wskaźniki otwarcia maila. Czy jestem bezpośredni? Skrzynka e‑mailowa to bardzo prywatne miejsce, a przynajmniej większość ludzi w taki sposób o nim myśli. Skoro jednak twój odbiorca postanowił podzielić się z tobą tą prywatnością (wszak zapisał się na newsletter), warto ...
-
Rynek pracy: zawody z przyszłością
... ludzi młodych, skłania do szukania odpowiedzi na pytania: w jakim kierunku warto się kształcić oraz w zdobywanie jakich ... do tego przygotować i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy potrafią przedstawić swoje umiejętności w taki sposób, aby biznes dostrzegł korzyści z nich wynikające. Ale już dziś humaniści nie pozostają zupełnie bez szans na ciekawą ...
-
Big Data - wielkie nadzieje
... Architektura hardware zmieniła się - wzrosło zapotrzebowanie na horyzontalne skalowanie jak w Google. Przeżywamy znaczącą eksplozję ilości danych na temat ludzi (np. serwisy społecznościowe, wykorzystanie urządzeń mobilnych przez użytkowników, etc.), a w konsekwencji wzrasta potrzeba precyzyjnego analizowania i zarządzania tymi danymi. Największą ...
-
Polski sektor BPO liderem regionu
... się do wzrostu sektora BPO. Wszystkie łączy to, że poszukują pracowników mówiących w języku obcym, najczęściej angielskim. Znajomość języków wśród młodych ludzi w Polsce jest na coraz wyższym poziomie – obecnie, po raz pierwszy, ponad połowa populacji twierdzi, że włada przynajmniej jednym językiem obcym ...
-
Rekrutacja pracowników: czy LinkedIn uśmierci CV?
... proces docierania do kandydatów, ale także wzbogacają tradycyjne metody poszukiwania zatrudnienia o niedostępne wcześniej możliwości autopromocji oraz bezpośredniego docierania do ludzi decydujących o wakatach i prowadzących procesy rekrutacyjne. Jeśli trend się utrzyma, być może w niedalekiej przyszłości CV w tradycyjnej formie stanie się ...
-
Polska edukacja jedną z najlepszych
... , że jakkolwiek wyniki polskich uczniów cieszą, to istnieje szereg umiejętności, o które polskie szkoły powinny szczególnie zadbać, by dobrze przygotować młodych ludzi do wyzwań na rynku pracy. Jednym z podstawowych czynników jest znajomość języków obcych. – Umiejętności koniecznych do obsługi procesów na początkowym etapie ...
-
Sektor BPO w Katowicach w Metropolii Silesia
... wysoki stopień znajomości niemieckiego, a z mniej popularnych języków – czeskiego. - Na kierunkach językowych na samym tylko Uniwersytecie Śląskim studiuje w sumie 4000 młodych ludzi. To dla inwestorów z sektora usług dla biznesu bardzo dobra wiadomość. Dostęp do potencjalnych pracowników ze świetną znajomością języków obcych jest ...
-
Business Intelligence: trendy 2014
... , eliminując wszelkie niespójności. Musimy zająć się tym na poważnie, bo jeśli nie my, to zrobi to nasza konkurencja. Moc w rękach ludzi Dzięki rozwiązaniom koncentrującym się na potrzebach konkretnego użytkownika, stawiającym go w centrum, każdy - od dyrektorów po pracowników działu sprzedaży - może używać ...
-
Kampania e-mail: co warto wiedzieć?
... przekraczała 50 znaków. 2) Sprawdź pole „Od” oraz adres e-mail, z którego wysyłana jest wiadomość Jak zapewne się domyślasz, wiadomości wysyłane przez ludzi, mają znacznie wyższy współczynnik otwarć, niż te, których nadawcą są firmy. Jeśli w Twoim przedsiębiorstwie nie obowiązują surowe zasady co do ...
-
Inwestowanie w sztukę coraz popularniejsze
... ” podkreślała znaczącą rolę tego rodzaju aktywów w dywersyfikacji portfela majątkowego. „Rozwój globalnego rynku sztuki zbiegł się w czasie ze wzrostem populacji najzamożniejszych ludzi świata HNWI (High Net Worth Individual), którą szacowano w 2013 roku na13,7 mln osób. Dodatkowo majątek osób zaliczanych do Ultra High ...
-
Gaz łupkowy: Polska jak USA?
... sukcesu, m.in.: Georga Mitchella, Harolda Hamma, Aubreya McClendona, Toma Warda czy Marka Papy. Autor utrzymuje, że to właśnie determinacja tych ludzi pozwoliła Stanom osiągnąć tak spektakularny sukces w tym obszarze, dzięki któremu droga do samowystarczalności energetycznej wydaje się być otwartą. „George Mitchell ...
-
Przetwarzanie w chmurze: korzyści i wyzwania
... pracodawcom, jak i pracownikom gdyż przyczynia się to wzrostu produktywności (54% wskazań) oraz wzrostu poziomu satysfakcji pracowników (48% wskazań). Oczekiwania ludzi jako pracowników w zakresie korzyści, które niesie wykorzystanie technologii, w tym chmury obliczeniowej i urządzeń mobilnych, znacząco zmieniły się w ostatnich latach. Wynika ...
-
Słaba gospodarka i niezłe wyniki, czyli małe firmy o 2014 r.
... wyraźnej poprawy na rynkach, na których działają mikrofirmy, żeby ich właściciele, zwłaszcza prowadzący działalność samodzielnie, zdecydowali się na zatrudnienie nowych ludzi. Zwłaszcza dla nich bowiem przyjęcie nowego pracownika oznacza znaczne koszty, na które składają się pensja pracownika oraz obciążenia pozapłacowe, a także ...
-
Negocjator
... ważne jest praktyczne wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennych sytuacjach – nie tylko na polu zawodowym, ale i prywatnym. Pozwala to lepiej poznać psychikę ludzi, ich tok myślenia, reakcje na określone sytuacje i zachowania itp. Negocjator musi posiadać i pielęgnować intuicję w tym zakresie. Ważne są umiejętności komunikacyjne ...
Tematy: negocjator -
Analiza potrzeb klienta kluczowa w procesie sprzedaży
... nie poznamy motywów, którymi kieruje się nabywca, co w rezultacie może doprowadzić do przedstawienia klientowi oferty niedopasowanej do jego potrzeb. Problemem ludzi zajmujących się sprzedażą jest również to, że szybko rezygnują, tracąc cierpliwość. Według statystyk opisanych w książce Jeremy Cassell, Tom Bird Skuteczna ...
-
Firmy rodzinne = 18% PKB
... nie tylko lokalnie, ale także wspierać wiedzę o przedsiębiorczości (chociażby przez takie inicjatywy jak książka dla dzieci „Świat pieniądza”) i przedsiębiorczość młodych ludzi. I budować wizerunek, na który firmy rodzinne w pełni zasługują – przedsiębiorstw rozwijających się, rosnących, otwartych na nowe rozwiązania, stabilnych, odpowiedzialnych ...
-
Employer branding – moda czy konieczność?
... Firmy już dawno zdały sobie sprawę, że kluczem do sukcesu jest zespół właściwych ludzi. Temu właśnie służą działania employer brandingowe. Opinie na temat tego zjawiska ... Żaden producent nie może sobie pozwolić, aby stracić choćby jednego konsumenta. Biznes to transakcja między dwojgiem ludzie: producentem i kupującym lub usługodawcą i usługobiorcą. ...
-
Polscy przedsiębiorcy nieufni wobec siebie
... w grę wchodzi element kulturowy – Opolskie, Dolny Śląsk, Lubuskie, Pomorze Zachodnie to regiony z ludnością napływową, gdzie nie istnieją tradycyjne więzi łączące ludzi na wschodzie Polski. Tam nie wypada oszukać kogoś kogo się zna – tłumaczy Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura ...
-
Gdy przedsiębiorca wraca na etat w korporacji
... ? Czy to motywacja bardziej „od” („nie powiodło mi się, nie sprawdziłem się”) czy „do” (brakuje mi zespołu, zarządzania dużą grupą ludzi, międzynarodowego środowiska, prestiżu związanego z nazwą stanowiska itp.) Jak duża/prężna była to firma? Co się z nią stało? Czy nie przetrwała na ...
-
Jak bez dużych pieniędzy skutecznie reklamować sklep internetowy?
... formą jest także przeprowadzanie konkursów. O sukcesie decyduje pomysł, konsekwencja w działaniu, regularna aktywność, umiejętność prowadzenia dyskusji i zjednywanie sobie ludzi, czyli fanów, a przede wszystkim – wyciąganie wniosków z prowadzonych działań. Najważniejsze zalety: Niskie koszty reklamy Tworzenie konkretnej grupy odbiorców Szybkie ...
-
Instynkt, intuicja i emocje. Tak podejmuje decyzje CFO
... konieczność współpracy dyrektorów finansowych z pozostałymi działami. Ponad połowa badanych (52 proc.) twierdzi, że decyzje są często podejmowane zbiorowo, z udziałem ludzi spoza działu finansowego. „Dzisiejsze realia biznesowe wymagają szybkiego działania i pomocy systemów, które wspierają w skutecznym podejmowanie decyzji. Stare systemy biznesowe ...
-
Jak przerwać zabójczy łańcuch, czyli o atakach APT
... biznes. W ciągu ostatnich dwóch lat łupem cyberprzestępców mogło paść ponad 1,3 mld rekordów. Metody kradzieży ... szkodliwego oprogramowania już znamy. Cyberprzestępcy, choć bardzo kreatywni, ulegają tej samej słabości, co większość ludzi: lenistwu. W ubiegłym roku prawie jedna czwarta szkodliwego oprogramowania liczyła sobie ponad 10 lat, a niemal ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem