eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Kampania e-mail: co warto wiedzieć?

Kampania e-mail: co warto wiedzieć?

2014-05-14 00:40

Kampania e-mail: co warto wiedzieć?

Szykujesz się do przeprowadzenia kampanii e-mail? © Brian Jackson - Fotolia.com

Kampania e-mail to taktyka marketingowa, która wciąż wiąże się z negatywnymi emocjami. Na szczęście, istnieje wiele firm, które wiedzą, jak przeprowadzić profesjonalną kampanię tego typu. Mimo powszechności spamu, "pocztowy" marketing ma się całkiem dobrze i może doprowadzić do wielu biznesowych sukcesów. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, ułatwiających działania w tym zakresie.

Przeczytaj także: Jak stworzyć e-mail, który nie trafi do spamu?

Według badań agencji Merkle, nawet 74% konsumentów preferuje otrzymywanie komunikatów handlowych, za pomocą skrzynki e-mail. Klucz do sukcesu w e-mail marketingu, to dostarczenie profesjonalnej, nienachalnej wiadomości, jak również dokładne sprawdzanie wszystkich treści przed wysłaniem. Takie podejście umożliwi uniknąć często występujących błędów, takich jak zamieszczenie w treści niedziałających linków lub wysłanie wiadomości z rażącymi błędami.

Szykujesz się do przeprowadzenia kampanii e-mail? Zanim naciśniesz przycisk „wyślij”, przeprowadź test wiadomości, za pomocą autorespondera i upewnij się, że wszystkie elementy są profesjonalnie przygotowane oraz ...

1) Sprawdź pole „Temat wiadomości”

Temat to pierwsza rzecz, którą zobaczą odbiorcy, kiedy wiadomość wyląduje w ich skrzynkach pocztowych. Upewnij się, że przyciąga on uwagę i zachęca do otwarcia e-maila. Temat powinien być jasny i skoncentrowany na korzyściach. Unikaj słów, takich jak „darmowy”, „okazja”, „obniżka” lub „przypomnienie”, ponieważ mogą zniechęcić odbiorców i sprawić, że wiadomość wyląduje w koszu lub nie zostanie w ogóle otwarta. Postaraj się również, aby długość tematu nie przekraczała 50 znaków.

fot. Brian Jackson - Fotolia.com

Szykujesz się do przeprowadzenia kampanii e-mail?

Zanim naciśniesz przycisk „wyślij”, przeprowadź test wiadomości, za pomocą autorespondera i upewnij się, że wszystkie elementy są profesjonalnie przygotowane.


2) Sprawdź pole „Od” oraz adres e-mail, z którego wysyłana jest wiadomość

Jak zapewne się domyślasz, wiadomości wysyłane przez ludzi, mają znacznie wyższy współczynnik otwarć, niż te, których nadawcą są firmy. Jeśli w Twoim przedsiębiorstwie nie obowiązują surowe zasady co do pola „Od”, postaraj się uwzględnić w nim imię i nazwisko prawdziwej osoby wysyłającej wiadomość. O wiele łatwiej jest otworzyć e-mail od człowieka niż od zautomatyzowanej maszyny marketingowej. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zawsze możesz przeprowadzić krótki test A/B, aby dowiedzieć się, która wersja jest skuteczniejsza.

3) Sprawdź tagi służące do personalizacji wiadomości

Używanie dynamicznych tagów w wiadomościach – takich jak imię, nazwa firmy, lokacja itp. – to świetny sposób na sprawienie, aby e-mail stał się bardziej personalny. Jednakże, nie ma nic gorszego, niż wysyłanie wiadomości, która zaczyna się od „Witaj [Imię]”. Upewnij się, że tagi zawierające dane osobowe użytkowników na pewno działają!

4) Sprawdź zachęcenie do podjęcia akcji („call-to-action”)

Po pierwsze, należy się zastanowić, czy Twój e-mail w ogóle je zawiera. Bez określenia specyficznego celu, nigdy się nie dowiesz, czy wysłana wiadomość odniosła sukces. Jeśli posiadasz jednak zachęcenie do podjęcia akcji (klucz do sukcesu kampanii), upewnij się, że link, prowadzący do odpowiednio przygotowanej strony (tzw. „landing page”), na pewno działa.

5) Sprawdź treść wiadomości

Sprawdzenie błędów w pisowni, błędów gramatycznych oraz funkcjonalności linków to podstawa. Oprócz tego, warto również sprawdzić ogólny styl wiadomości. Upewnij się, że używasz języka skoncentrowanego na akcji. Jasne, energetyczne słownictwo utrzyma uwagę czytelników. Spróbuj również, pisać w drugiej osobie i używać zaimka „Ty”, aby wiadomość brzmiała bardziej naturalnie. Nie powinna być również zbyt długa, dlatego postaraj się przekazać najważniejsze informacje, za pomocą jak najmniejszej liczby słów.

6) Sprawdź listę mailingową

Aby kampania odniosła sukces, najpierw należy przeprowadzić segmentację listy, tak aby wybrać tylko tych użytkowników, którzy mogą być najbardziej zainteresowani Twoją ofertą. Przypadkowe wysłanie wiadomości do niewłaściwej grupy osób, może doprowadzić do wielu problemów i utracenia adresów z listy mailingowej.

7) Sprawdź, czy wiadomość nie zostanie oznaczona jako spam

Być może myślisz, że jest to część kampanii, która liczy się najmniej, jednak w rzeczywistości jest ona bardzo ważna. Niespełnienie odpowiednich wymagań co do treści wiadomości, może doprowadzić do problemów z prawem. Upewnij się, że Twoja kampania na pewno nie zostanie oznaczona jako spam. Aby to sprawdzić, możesz przeprowadzić krótki „test antyspamowy” za pomocą autorespondera, z którego korzystasz.

8) Sprawdź design wiadomości na wszystkich możliwych urządzeniach

Wiadomości e-mail prezentują się różnie na poszczególnych skrzynkach oraz urządzeniach. Właśnie dlatego warto jest sprawdzić ich design, zanim ostatecznie klikniesz na „wyślij”. Być może nie będzie możliwe otworzenie e-maila na wszystkich możliwych platformach. Upewnij się jednak, że jest on czytelny na najbardziej popularnych klientach poczty i urządzeniach mobilnych.

9) Sprawdź wersję tekstową wiadomości

Autoresponder, którego używasz, powinien oferować możliwość stworzenia wyłącznie tekstowej wersji wiadomości, którą chcesz wysłać. Ta mało popularna opcja, może okazać się dość przydatna. Niektóre programy pocztowe nie wyświetlają poprawnie e-maili przesłanych w wersji HTML. Jeśli wiadomość nie jest dostępna w formie tekstowej, z pewnością część użytkowników nie będzie w stanie jej przeczytać.

Sprawdzenie powyższych dziewięciu elementów, z pewnością pozwoli Ci uniknąć najczęściej pojawiających się błędów i zwiększyć szansę na sukces kampanii e-mail marketingowej. Powodzenia!

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: