eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża wydawnicza a e-mail-marketing

Branża wydawnicza a e-mail-marketing

2014-05-25 00:20

Branża wydawnicza a e-mail-marketing

Księgarnie internetowe prezentują najwyższy poziom email marketingu w branży wydawniczej © ricardoferrando - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Z dobrodziejstw płynących z email marketingu w największej mierze korzystają księgarnie internetowe. Na drugim biegunie znajdują się agencje literackie, które nigdy nie korzystają z tej formy promocji. To niektóre z wniosków płynących z raportu, w którym eksperci GetResponse przyjrzeli się działaniom email marketingowm podejmowanym przez firmy z branży wydawniczej.

Przeczytaj także: Kampania e-mail: co warto wiedzieć?

Eksperci email marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, tym razem podjęli się sprawdzenia działań email marketingowych firm związanych z sektorem wydawniczym. W tym celu przebadali ponad 200 firm wśród których były wydawnictwa, agencje literackie, księgarnie internetowe, hurtownie i dystrybutorzy oraz biblioteki.

Określenie poziomu zaawansowania i skuteczności email marketingu w branży wydawniczej opierało się na analizie takich elementów jak: budowa listy odbiorców, przestrzeganie dobrych praktyk email marketingu, częstotliwość wysyłania newsletterów oraz ich niektóre elementy.

Księgarnie internetowe prezentują najwyższy poziom email marketingu w branży wydawniczej. Żadna z przebadanych agencji literackich w ogóle nie wykorzystuje marketingu opartego na wiadomościach email.

Firmy ze wszystkich sektorów (oprócz agencji literackich) wykorzystują stronę internetową do budowania listy mailingowej oraz prowadzą subskrypcję z potwierdzeniem. To jest zdecydowanie najmocniejszy element budowy listy mailingowej. Piętą achillesową tego procesu jest natomiast pozyskanie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Z analizy poszczególnych elementów newsletterów wynika, że żaden z sektorów wydawniczych nie wierzy w skuteczność przycisków social media. Korzysta z nich średnio ok. 10% firm. Na szczęście dużo lepiej prezentują się elementy związane z dobrymi praktykami email marketingu oraz przyciski wzywające do działania.

Najczęściej wysyłane są newslettery sprzedażowe - promujące nowe oferty wydawnicze. Wyjątek stanowią biblioteki, które za pomocą newsletterów informują o aktualnościach i wydarzeniach specjalnych.

fot. ricardoferrando - Fotolia.com

Księgarnie internetowe prezentują najwyższy poziom email marketingu w branży wydawniczej

E-księgarnie prowadzą najbardziej regularną komunikację. 9% z nich wysyła newslettery nawet 2-3 razy w tygodniu.


E-księgarnie prowadzą najbardziej regularną komunikację. 9% z nich wysyła newslettery nawet 2-3 razy w tygodniu. Pozostałe firmy i organizacje ograniczają się do sporadycznych wiadomości wysyłanych ok. 1-2 razy w miesiącu lub rzadziej.

Większość firm z branży wydawniczej wykazuje stałą aktywność w obszarze komunikacji opartej na wiadomościach email. Mimo to, zróżnicowaniu podlega poziom poszczególnych aspektów z zakresu dobrych praktyk email marketingu. Pozyskane dane trudno uśrednić ze względu na specyfikę całej branży wydawniczej, gdzie każde przedsiębiorstwo prowadzi komunikację w innym celu, co ma znaczny wypływ na sposób postępowania z bazą odbiorców czy realizację wysyłek. - komentuje wyniki badania Maciej Górski, Ekspert ds. Edukacji w GetResponse.

SZCZEGÓŁOWE WYNIKI BADANIA - wydawnictwa
Subskrypcja

68% z przebadanych wydawnictw buduje swoją bazę mailingową za pomocą formularza zapisu umieszczonego na stronie internetowej.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: