Branża wydawnicza a e-mail-marketing
2014-05-25 00:20
Przeczytaj także: Kampania e-mail: co warto wiedzieć?
Tylko 56% z nich korzysta z modelu subskrypcji za potwierdzeniem (wysyła – na podany przez subskrybenta adres – wiadomość zawierającą link potwierdzający chęć subskrypcji). A już jedynie niecałe 4% wydawnictw budujących listę mailingową prosi subskrybentów o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Newsletter
Z analizy poszczególnych elementów newslettera wynika, że:
- 13,5% wydawnictw wysyłających newslettery umieszcza w nich przyciski social media (zarówne te promujące ich firmowe kanały social media, jak i te umożliwiające dzielenie się wiadomościami w poszczególnych portalach społecznościowych),
- 15,5% badanych umieszcza w newsletterach link umożliwiający otworzenie wiadomości w przeglądarce,
- 29,5% umieszcza w stopce wiadomości link umożliwiający rezygnację z subskrypcji,
- w 12% wiadomościach zastosowano przyciski wzywające do działania (ang. call to action) ułatwiające odbiorcy nawigację
Zwroty i słowa, które najczęściej powtarzały się w adresach email, znajdujących się w polu nadawcy:
- promocja@....
- mailing@....
- newsletter@...
- subskrypcja@...
- kontakt@...
- redakcja@...
Wysyłane newslettery najczęściej dotyczą:
- nowości wydawniczych
- rabatów i promocji na wybrane publikacje
- ogólnie oferty wydawniczej
fot. mat. prasowe
Częstotliwość wysyłki - wydawnictwa
SZCZEGÓŁOWE WYNIKI BADANIA - księgarnie i megastory
Subskrypcja
Aż 70% z przebadanych księgarni buduje swoją listę mailingową za pomocą umieszczanego na stronie formularza zapisu. A 65,5% z nich wykorzystuje model subskrypcji za potwierdzeniem. Niestety, ale już tylko 11,5% księgarni budujących listę mailingową prosi subskrybentów o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Newsletter
Z analizy poszczególnych elementów newsletterów płyną następujące wnioski:
-
tylko 11,5% księgarni korzysta z integracji email marketingu z social media
niewiele więcej, bo 14% badanych, umożliwia subskrybentom otwieranie wiadomości w przeglądarce za pomocą specjalnego linka umieszczanego zazwyczaj w sekcji preheader, - 31,5% księgarń ma na względzie dobre praktyki email marketingu i umieszcza w stopce wiadomości link umożliwiający rezygnację z subskrypcji
- przyciski wzywające do działania można znaleźć w 14% wiadomości wysyłanych przez księgarnie.
Wszystkie analizowane wiadomości były stricte sprzedażowe – promowały produkty znajdujące się w ofercie księgarni. Żadna badana księgarnia nie wysłała ani jednej wiadomości, która miałaby inny cel niż sprzedażowy, np. budowanie relacji z odbiorcami.
Zwroty i słowa, które najczęściej powtarzały się w adresach email, znajdujących się w polu nadawcy:
- mailing@...
- powiadomienia@...
- newsletter@...
- księgarnia@...
fot. mat. prasowe
Częstotliwość wysyłki - księgarnie i megastory
Badanie zostało przeprowadzone w okresie 15.02 - 31.03.2014.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Co 10. księgarnia trafiła do KRD
-
Czytelnictwo rośnie, a wydawnictwa i księgarnie powiększają długi
-
Kultura w Polsce w 2018 r.
-
7 korzyści z zastosowania automatyzacji marketingu
-
Tam, gdzie Customer Intelligence spotyka Marketing Automation
-
Kultura w Polsce w 2013 r.
-
Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę
-
E-mail marketing: najważniejsze wskaźniki
-
Kultura w Polsce w 2012 r.
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)