-
Rynek gier komputerowych oczami Polaków
... , Wiceprezes i główny analityk agencji badawczej SW Research. Wśród najlepiej rozpoznawalnych marek dominowały brandy zagraniczne – Electronic Arts (31,3 proc.), Blizzard Entertainment (10,8 ... zagraniczne uzyskały od 45 do 55% więcej wskazań. Co na to media? Badanie przeprowadzone wśród internautów zostało zestawione przez twórców raportu z analizą ...
-
Najcenniejsze marki świata 2014 - handel detaliczny
... ich życiu zamiast dążenia do zwiększania udziału w portfelu wydatków”. W rankingu marek z sektora handlu detalicznego największy wzrost odnotowała IKEA, zwiększając wartość swojej marki ... Top 100, przesuwając się na miejsce 50. Informacje o badaniu Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward ...
-
Dobra luksusowe: powolny wzrost napędzany turystyką
... % rynku). W przypadku zakupów on-line natomiast wolą mieć szeroki wybór wielu marek. Badanie Bain pokazało, że wielu konsumentów poszukuje towarów o jak najlepszym ... o średnich dochodach (klienci aspirujący) wpływają natomiast na wzrost sprzedaży marek premium oraz na zwiększenie zainteresowania rynkiemużywanych towarów luksusowych (wartym w 2014 r. ...
-
Firmy rodzinne w opinii Polaków
... informacja byłaby dla niego ważna. Rozpoznawalność rodzinnych marek W piątce najczęściej wymienianych spontanicznie przez respondentów marek rodzinnych znalazły się aż cztery związane z ... badań opinii według projektu i pomysłu agencji inACT Public Relations Badanie zrealizowano w dniach 21-28.08.2015 r. metodą indywidualnych wywiadów CAWI z ...
-
Płatności kartą pomogą zmniejszyć szarą strefę
... bez terminali płatniczych. Równocześnie należy zaznaczyć, że przeprowadzone przez EY badanie sektorowe koncentruje się na pasywnej szarej strefie mierzonej na poziomie ... tym korzyści netto dla sektora finansów publicznych mogłyby wynieść 4,2 mld zł – dodaje Marek Rozkrut. Zachęty podatkowe są czasem także stosowane wobec sprzedawców (Korea Południowa ...
-
Lubię to i kupuję to? Czy social media sprzedają?
... . Właściwie można powiedzieć, że skłonność do lubienia i śledzenia marek w social media jest tym większa, im młodsza ... badanie - i wizerunkowy, i sprzedażowy. 46% użytkowników mediów społecznościowych poznaje dzięki nim nowe marki, a 60% aktywnie poszukuje informacji o markach i treści przez nie udostępnianych. Najczęstszym powodem śledzenia marek ...
-
„Lubię to” klikają wszyscy. A kto klika „kup”?
... właśnie pod wpływem informacji w social media. Najczęściej aktywnie profile marek odwiedzają: lubiący kategorie: restauracje (89 proc.), elektronika (88 proc.), moda / ... zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Badanie zrealizowano na dwóch grupach: (1) konsumentów, gdzie zebrano opinie 1637 Polaków, w tym ...
-
Mechanicy obalają stereotypy motoryzacyjne
... – czyli problematyczne technikalia Popularne stereotypy motoryzacyjne dotyczą nie tylko poszczególnych marek, ale także technicznych szczegółów. Te przekonania również ... która w przeciwieństwie do stereotypów ma wartość merytoryczną – uzupełnia Michał Tochowicz. Badanie przeprowadzono wśród 1300 polskich mechaników w okresie lipiec-sierpień 2017 r. ...
-
Świadoma konsumpcja zyskuje popularność
... losy świata wywieramy jako konsumenci niż jako wyborcy. Przemyślane zakupy Badanie „The Meaningful Shift” objęło swoim zasięgiem 12 000 respondentów reprezentujących ... że wkroczyliśmy w nową erę współczesnych sprzeczności, która jest trudna dla marek. Wyzwanie polega na wyeliminowaniu poczucia winy z równania, i podaniu ludziom autentycznych powodów ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... pseudonimy, skróty lub wyrazy z błędną pisownią. Uważnie śledź działania konkurencji (nazwy marek i produktów, szum wokół konkurencyjnych kampanii i promocji), szczególnie tej, która ma już większe ... lub wskaźnik Net Promoter Score (narzędzie oceny lojalności klientów NPS). Badanie satysfakcji poprzez otwarcie się na twórczą krytykę klientów można ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
... koncentrują się obecnie producenci dóbr luksusowych? Co nadwyrężyło wizerunek sprzedawców luksusowych marek? Jak prezentuje się pierwsza trójka wśród 100 największych producentów dóbr ... sektory produktów. Raport omawia również kluczowe trendy kształtujące rynek dóbr luksusowych. Badanie online przeprowadzono w dniach 1-18 listopada 2021 roku, wśród ...
-
Kupno samochodu: dealerzy samochodowi oceniają sytuację na rynku
... 09 pkt. Ten wynik znalazł też odzwierciedlenie w rezultatach poszczególnych marek: wśród 26 importerów uwzględnionych w badaniu, 17 marek zostało ocenionych gorzej niż w ubiegłym roku, ... uległa też średnia ocena biorąc pod uwagę oceny wszystkich marek z 3,12 na 2,95. O badaniu: „Badanie satysfakcji dealerów samochodowych” prowadzone jest przez DCG ...
-
Budowa akademików z rządowym wsparciem uwolni mieszkania na wynajem?
... w największych miastach skala tego zjawiska z pewnością jest ogromna – mówi Marek Wielgo, ekspert portalu GetHome.pl. I przytacza dane GUS, z których wynika, że w ... migrują za pracą do największych miast – komentuje Marek Wielgo. Ile mieszkań mogłoby być „uwolnionych”? Badanie ankietowe, które przeprowadzili w ubiegłym roku analitycy Centrum AMRON, ...
-
Polacy i naprawa samochodu
... na markę posiadanego samochodu. Wśród 10 najczęściej posiadanych przez Polaków marek aut najczęściej we własnym zakresie naprawiane są pojazdy marki FSO (51%), a także Fiat ... części zamiennych, od 2005 r. prowadzony w Polsce przez TNS OBOP. Badanie panelowe prowadzone metodą wywiadów telefonicznych (Computer Assisted Telephone Interviews) 3 razy w ...
-
Marka i wizerunek kraju 2008
... Pierwsze cztery miejsca w tej kategorii zajęły Tajlandia, Indie, Meksyk i Czechy. Badanie Country Brand Index już po raz czwarty przeprowadziły agencja public relations Weber Shandwick i FutureBrand, międzynarodowa firma konsultingowa wyspecjalizowana w rozwoju marek. Pozycja Polski w Country Brand Index, zestawieniu wskazującym elity krajów, które ...
-
Jaki jest polski milioner?
... postawę społeczną, a także stosunek do świata finansów i usług bankowych. „Zrobiliśmy to badanie, aby lepiej poznać naszych klientów i ich potrzeby. Takie raporty jak ten ... większość uprawia czynnie sport, a w Polsce mniej niż jedna trzecia badanych”, mówi Marek Biskup. Badanie wskazuje, że różnice dotyczą także świata bankowości – podczas gdy za ...
-
Przyzwyczajenia Polaków a nowinki technologiczne
... Mindreader szczegółowej analizie poddano m.in. opinie dotyczące stylu życia, sposobu konsumpcji mediów, wykorzystania nowych technologii i sympatię do poszczególnych marek. Badanie realizowane jest metodą wywiadów internetowych. Po raz pierwszy wyniki dostępne są na ogólnodostępnej platformie internetowej http://mindreader.mindshareworld.com. Na ...
-
Praca tymczasowa wygodną formą zatrudnienia
... zatrudnienia - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Start People. Badanie poziomu satysfakcji pracowników tymczasowych zostało przeprowadzone w okresie od ... tylko potwierdza, że praca tymczasowa to dobre rozwiązanie dla każdego” – mówi Marek Jurkiewicz, Dyrektor Zarządzający Start People. Główną grupę pracowników tymczasowych (50 proc.) ...
-
Praca tymczasowa doceniana
... na pracowników biurowych oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Badanie Start People pokazało, że pracownicy tymczasowi są zadowoleni z warunków ... stałe osoby, które pracowały u nich tymczasowo – podsumowuje Marek Jurkiewicz, Start People. Informacje o badaniu Badanie poziomu satysfakcji pracowników tymczasowych zostało przeprowadzone ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2014
... powyżej 20 tys. miesięcznie) Polaków samodzielnie inwestuje posiadany kapitał. Polacy o ponadprzeciętnych dochodach najczęściej inwestują samodzielnie w nieruchomości, akcje i firmy czy start-upy. Badanie KPMG potwierdza, że wraz ze wzrostem poziomu dochodów rośnie także odsetek osób korzystających z określonych usług luksusowych. Duża część osób ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: Avon najbardziej rozpoznawalny
... adres mailowy. Realizowane działania przekładają się na rozpoznawalność marek, ale również na wzrost świadomości konsumentów na temat działania firm sprzedaży bezpośredniej - mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Ostatnie badanie pokazało ponadto, że siedmiu na dziesięciu respondentów miało ...
-
Firmy rodzinne: własny biznes lepszy niż sukcesja?
... kontroli i dywidendy po stronie sukcesora. Tam, gdzie sukcesja dokonywana jest świadomie i profesjonalnie, te rozwiązania prawne powinny być rozważane – konkluduje Marek Jarocki. O badaniu: Badanie zostało oparte o dane zebrane między październikiem 2013 a kwietniem 2014 w 34 krajach na 759 uczelniach wyższych. W sumie przeprowadzono ponad 34 ...
-
Normcore, czyli Normalność, Nonszalancja oraz Niezmienność
... Niezmienności i Nonszalancji, które to definiują się przedstawicieli tej grupy. Badanie oparto na wywiadach pogłębionych z młodymi mieszkańcami stolicy, którzy deklarują awersję do eksponowania marek oraz przywiązanie do zwyczajności. Wyniki raportu uzupełniono o badanie ilościowe, któremu poddano 600 internautów w wieku 20-35 lat, reprezentujących ...
-
8 priorytetów dla zarządów firm na 2017 rok
... rosła – szczególnie biorąc pod uwagę wyniki wyborów prezydenckich w USA - mówi dr Marek Rozkrut, Partner i Główny Ekonomista EY. Cyfrowa transformacja Cyfryzacja, nazywana ... nie ma żadnych standardów, którymi mieliby kierować się biegli prowadzący wspólne badanie - dodaje. Wszystkie te zmiany dotyczą jednostek zainteresowania publicznego, które będą ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2018
... niedobory siły roboczej powinna być szybsza automatyzacja i robotyzacja wybranych procesów – zauważa Marek Rozkrut, Partner i Główny Ekonomista EY w Polsce. 42% z ankietowanych ... oraz badania postrzegania przez inwestorów zagranicznych poszczególnych krajów oraz miast. Badanie telefoniczne zostało przeprowadzone przez instytut CSA w styczniu i lutym ...
-
UOKiK bada ceny owoców i warzyw i uczciwość przetwórców
... znacznie później. Zwłoka wynosi nawet do 200 dni – mówi prezes UOKiK Marek Niechciał. Materiał dowodowy wskazuje m.in., że T.B. Fruit wydłuża terminy płatności ... za wykorzystywanie przewagi kontraktowej może wynieść do 3 proc. obrotu przedsiębiorcy. Badanie cen w łańcuchu dostaw UOKiK bada relacje punktów skupu z rolnikami i największymi podmiotami ...
-
Promed zaprasza na pseudobadania - ostrzega UOKiK
... Marek Niechciał, prezes UOKiK. Na podstawie wydruku pracownicy Promedu sugerują, że stan zdrowia konsumenta jest zagrożony. Pomóc może program medyczny Promedu – czyli mata rehabilitacyjna i pobyt w centrum medycznym. Koszt to 5,5 tys. zł. Jedna z osób napisała, że badanie ... że celem zaproszenia nie jest badanie, a sprzedaż. Ponadto na podstawie ...
-
Oto 10 najważniejszych technologii transformacji biznesowej
... , a dodatkowe 28 proc. twierdzi, że ma wpływ na decyzje o zakupie– mówi Marek Gzowski, dyrektor w dziale usług doradczych w zespole doradztwa informatycznego w KPMG w Polsce. ... odpowiedzi od ponad 740 przedstawicieli firm technologicznych w 12 krajach. Badanie pokazuje technologie, które są postrzegane jako posiadające największy potencjał do ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... marketingowej: analiza konkurencji Analiza konkurencji to proces skupiony na zidentyfikowaniu marek, które stanowią potencjalne zagrożenie dla Twojej firmy. Jakie działania warto ... obszary, w których możesz prześcignąć i wyprzedzić ją, by zyskać przewagę. Tak więc badanie konkurencji rynkowej nie tylko pomoże Ci pozostać na szczycie, ale także ...
-
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne: Francja na czele, Polska nieco dalej
... i trudno w tym momencie jednoznacznie prognozować dalszy rozwój wypadków – mówi Marek Rozkrut. Równolegle praca zdalna spowodowała spadek planowanych inwestycji zagranicznych w ... i średnich firm i stworzyć odpowiednie instrumenty wsparcia tego sektora. Metodyka Badanie EY Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2022 składa się z dwóch części. Pierwsza ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... Jednocześnie sprzedaż internetowa nadal odpowiada za ok. 30 proc. sprzedaży naszych marek odzieżowych. E-commerce pozostaje w centrum naszej uwagi, a maksymalizacja sprzedaży w tym kanale ... to zagadnienie rzuca raport „Zwroty i Wymiany E-commerce 2022”. Badanie zrealizowane na początku roku w USA wskazuje, że zwroty na dojrzałych rynkach e-commerce ...
-
Czy Polacy popierają wejście do strefy euro?
... Kurs na Euro”, w ramach której m.in. mierzymy poparcie dla wspólnej waluty – komentuje Marek Tatała. Celem naszej kampanii jest rozpoczęcie intensywnej debaty na temat ... Sotrender dla kampanii KursNaEuro.pl prowadzonej przez Fundację Wolności Gospodarczej. Badanie jest kontynuacją badania dyskusji internetowych na temat wprowadzenia w Polsce waluty ...
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010
... Plusa (26,3 %), a z Ery korzysta 22,6 %. Takie same tendencje popularności marek występują w dwóch pozostałych grupach. Zarówno druga, jak i trzecia osoba najczęściej korzysta z Orange ( ... telefonicznych (39,8 % ocen 5) i szeroki zakres oferowanych usług (32,4 % ocen 5). Badanie pokazało, że całkowita średnia miesięczna opłata za korzystanie ...
-
Etnografia organizacji: co to takiego?
... pozwala odpowiedzieć etnografia organizacji. Z czasem jednak tempo rozwoju wszystkiego: marek, produktów, firm było tak ogromne, że zaczęto poszukiwać metod ... przed ciągłymi zmianami otoczenia i atakami konkurencji. Etnografia organizacji – jest to badanie 360 stopni – które, skanując organizację, dostarcza jakościowych danych dla każdego z ...
-
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
... drony lub pojazdy autonomiczne w 2020 roku (badanie 2019); obecnie 60 proc. respondentów oczekuje, że nastąpi to do 2022 roku (badanie 2020). Asystenci głosowi – 65 proc. klientów ... , że nie jest w stanie dostarczać standardowych produktów do swoich klientów. 28 proc. marek nie było w stanie dostosować się do obecnej sytuacji i woli przeczekać ten ...