-
Zachowania konsumentów: liczy się zdrowie psychiczne i doświadczenia
... przez klientów nowych doświadczeń związanych ze sprzedażą konkretnych marek. Służą temu, między innym: gromadzenie większej liczby danych konsumenckich, cyfrowe badania i testowanie produktów oraz personalizacja usług. Dzieje się tak głównie za sprawą młodszych konsumentów, ale badanie pokazuje, że jest to powszechnie stosowany instrument ...
-
Product placement w grach wideo
... silniej przyciągają uwagę – pochłaniają tej samej widowni średnio 20 godzin w tygodniu1. Badanie Nielsen Entertainment dowodzą, że w godzinach o największej oglądalności telewizja traci z ... gracz doświadcza zmiennych emocji. Percepcja świata gry, a zatem również produktów i ich marek, za każdym razem może być inna. Tymczasem marka umieszczona w ...
-
Marki godne zaufania 2009
... opinią w dbaniu o ochronę środowiska. Marki te zostały wskazane w 10 kategoriach. Tytuły Marek Najbardziej Przyjaznych Środowisku otrzymały: LOT (Linia Lotnicza), Toyota (Samochód), PKO BP (Bank), Orlen ... , Szwajcaria, Szwecja Węgry i Wielka Brytania. Wzięło w niej udział 23 287 respondentów, w tym 844 Polaków. Badanie realizowano metodą ankiety ...
-
Produkty bankowe wybierane z rozmysłem
... innych stron. Znaczenie marek widać w zapytaniach wprowadzanych podczas wyszukiwania. W 73,1 proc. przypadków zapytań internauci wykorzystują wyłącznie nazwy marek (np. „Deutsche Bank ... czują się na stronach firm, których są klientami. Przeprowadzone badanie wskazuje, że w ciągu ostatnich pięciu lat udział nowych transakcji zawieranych online ...
-
Europejczycy a mobilny Internet
... % w Hiszpanii i 39% w Wielkiej Brytanii. Badanie pokazuje także znaczenie zaufania, zarówno do operatorów, jaki marek próbujących wykorzystać zainteresowanie m-handlem. ... 92% w Wielkiej Brytanii). O klientach — jak, gdzie, kiedy i dlaczego Europejczycy używają mediów mobilnych Badanie Mobile Exposure dostarcza też informacji o tym, jak zmieniają się ...
-
Polacy a samochody hybrydowe
... TNS OBOP. Na początku 2012 r. Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP zrealizował badanie dotyczące świadomości Polaków związanej z samochodami o napędzie hybrydowym. ... oraz Honda mają w ofercie proekologiczne samochody hybrydowe pozytywnie wpływa na wizerunek tych marek.” – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań ...
-
Centra handlowe w Polsce i Europie I poł. 2012
... handlowych. Badanie CBRE Shopping Centre Stock in Europe (Centra handlowe w Europie) analizuje dane na temat istniejących i budowanych w Europe centrów handlowych o powierzchni 10 000 m kw. i większych. Jest to znakomita większość obiektów, w których lokale wynajmują lub chciałyby wynająć sklepy znanych międzynarodowych marek. W pierwszej ...
-
Polacy o podatkach 2014: składanie PIT jak wizyta u dentysty
... bardziej konkretny sposób okazuje się, że najwięcej zwolenników ma… podatek liniowy. W przypadku pytania „Marek zarabia 4000 zł, a Piotr 2000 zł. Ile każdy z nich powinien ... rozciągają się na urzędników – sympatię do nich deklaruje ponad 65 procent badanych. Badanie "Polacy o podatkach 2014" przeprowadzono 24-25 kwietnia 2014 r. na reprezentatywnej ...
-
Ulice handlowe w Warszawie i Krakowie
... Mokotowską, Plac Zbawiciela i Plac Konstytucji, Marszałkowską i Aleje Jerozolimskie. W Krakowie badanie objęło ulicę Floriańską, Rynek Główny, Szewską i Grodzką. CBRE wykazało, że ... zmiany. Pomimo popularności i atrakcyjności Krakowa, w mieście nadal brakuje znanych, międzynarodowych marek, zarówno z branży akcesoriów jak i mody. Wynika to z braku ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 22/2014
... rynku butów do biegania może powiedzieć narzędzie Google Trends, pokazujące zmiany popularności haseł wpisywanych do wyszukiwarki Google. Przeprowadziliśmy małe badanie łącząc nazwy marek sportowych z wyrażeniem "running shoes", czyli buty do biegania. Zdecydowanie najpopularniejszą marką oferującą buty biegowe jest Nike, która największym ...
-
Pokolenie Y zmienia sektor motoryzacyjny
... państw, a z kolei w Japonii wyniósł on jedynie 43 proc.”– mówi Marek Turczyński, Partner w dziale Audytu, Lider Grupy Motoryzacyjnej, Deloitte. Tylko w USA mieszka 80 ... pomiędzy nimi a młodymi mieszkańcami Indii wyniosła aż 81 minut. „Nasze badanie pokazało jak wielki potencjał dla producentów samochodów stanowi pokolenie Y. Jednocześnie ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2014
... & Wakefield raport datuje swoje początki na lata osiemdziesiąte ubiegłego wieku. Najnowsze badanie porównuje stawki czynszowe w 330 lokalizacjach na całym świecie. Tradycyjnie już ... dwóch podrynków. Jej górny odcinek jest tradycyjną lokalizacją dla najbardziej prestiżowych marek, a odnotowywany tam czynsz w stosunku do stawek na jej drugiej części ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... i wygodę w trakcie zakupów. Oczekują szerokich możliwości wyboru: od zróżnicowanych produktów i marek, aż po miejsca, gdzie mogą kupić swoje ulubione produkty. ... . Badanie „Shopper Trends” – coroczne badanie dotyczące zachowań zakupowych konsumentów. Badanie jest realizowane w Polsce oraz innych krajach za pomocą wywiadów on-line. Badanie ...
-
Internauci chętnie płacą za dostęp do contentu premium
... z uwagi na dużą popularność darmowego contentu o tej tematyce (blogosfera, strony marek i sklepów spożywczych z przepisami). Podobnie jest w przypadku treści o tematyce DIY (blogosfera ... , by internauci chcieli się za niego „odwdzięczać”. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane metodą kwestionariuszową na próbie 452 osób - dane deklaratywne ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2015
... także przedsiębiorcy. Dla nas jest to wyjątkowo korzystny okres – mówi Marek Kostykiewicz, właściciel CablePower, firmy oferującej spersonalizowane lampy i inne produkty do wyposażenia ... przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, czyli właściciele mikrofirm. Badanie obejmuje więc unikalny segment mikrobiznesu, który nie jest ...
-
Internauci pytają "gdzie kupić", a firmy milczą
... konkurencyjnymi. To także główne narzędzie mierzenia efektów działań marketingowych lub PR. Badanie marketingowe tego rodzaju skoncentrowane jest na „ja” - czyli na własnej ... z komentarzy tego rodzaju doczekała się odpowiedzi - ze strony użytkowników prywatnych, bądź marek. Tymczasem, jest to doskonała okazja nie tylko do zbudowania eksperckiego ...
-
Kto używa Tindera?
... 22%). Co trzeci użytkownik posiada także dziecko (30%). Ambitni, nowocześni i przywiązani do marek Użytkownicy Tindera to osoby ambitne i nowoczesne. Lubią uczyć się nowych ... trzymać sprawdzonych marek, ale nie wyróżnia ich przekonanie, że dobra marka gwarantuje dobry produkt. Jednocześnie jednak starają się kupować tańsze produkty. Badanie ...
Tematy: Tinder, media społecznościowe -
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2017
... swoje produkty, nie tracąc przy tym ich unikatowego charakteru. „Jak pokazało badanie Deloitte 63 proc. zakupów towarów luksusowych ma miejsce w sklepach tradycyjnych, ale rola ... azjatyckich, spadku konsumpcji oraz presji ze strony nowych graczy (m.in. marek „contemporary”). „Sektor dóbr luksusowych jest wciąż popularny wśród inwestorów głównie ...
-
Pokolenie 55+ zwiększa zakupy w internecie
... proc. Widać więc wyraźnie, że dynamika wzrostu jest dużo mniejsza – mówi Marek Safiejko, CEO 9bits, firmy technologicznej specjalizującej się w tworzeniu aplikacji mobilnych i rozwiązań ... z nich znaleźli się seniorzy, druga stanowiła grupę kontrolną w wieku 21-55 lat. Badanie pokazało duże różnice w sposobie, w jaki te dwie grupy korzystają z e-usług ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2017
... zł. Prognozowana liczba rejestracji w 2017 roku nowych aut marek premium wyniesie 61 tys. sztuk, a marek luksusowych 176 sztuk. Na drugim miejscu znalazł się segment ... spędza z rodziną, ale nie przed telewizorem Firma doradcza KPMG przeprowadziła unikalne badanie na próbie blisko 100 Polaków, których miesięczne dochody brutto wynoszą minimum 20 ...
-
Jak sektor finansowy przygotowuje się na RODO?
... przepisy mobilizują z kolei do powiększenia budżetu przeznaczonego na cyberbezpieczeństwo. Wprawdzie badanie Linux Polska dowodzi, że o kompletnym sfinalizowaniu prac przygotowawczych do ... ograniczenie celu wykorzystania danych (blisko 28 proc.). Jak zaznacza Marek Najmajer, wyniki badania odzwierciedlają rzeczywiste problemy techniczne i ...
-
Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?
... wśród pracowników, jak i konsumentów - mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry sp. z o.o. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki monitorowane w badaniu związane są z komunikacją, wizerunkiem i zakupami. W 2019 r. monitorowano w Polsce 116 ...
-
Szara strefa w Polsce to prawie 11% PKB
... jest to, że są one realizowane w formie gotówkowej. W rezultacie badanie EY koncentruje się na nierejestrowanej wartości dodanej brutto powiązanej z ... wytworzoną w następujących obszarach: ukryta działalność, działalność nieformalna oraz działalność nielegalna - wyjaśnia Marek Rozkrut, Partner, Główny Ekonomista EY. Do jej wyliczenia EY zastosował ...
-
Mieszkania na wynajem: inwestorzy instytucjonalni nie próżnują
... mieszkania na wynajem nie przestraszyły się skutków pandemii – komentuje Marek Wielgo, analityk rynku nieruchomości w GetHome.pl. Marek Wielgo zwraca uwagę, że Resi4Rent nie zaczęła ... najmu – wyjaśnia Paweł Koronkiewicz, właściciel trójmiejskiego biura Estate Polska. Badanie „Studenci na rynku nieruchomości 2020” Centrum AMRON wykazało, że po ...
-
Leasing czy pożyczka? Jak sfinansować zakup samochodu na firmę?
... umowa pożyczki leasingowej? Zrealizowane na potrzeby raportu „Auto w sieci” badanie Santander Consumer Multirent nie pozostawia wątpliwości – leasing jest dziś ... większość właścicieli firm i tak decyduje się na leasing albo pożyczkę – mówi Marek Lewandowski z Santander Consumer Multirent – Potrzeba zewnętrznego finansowania jest duża. Jak ...
-
Zakupy mieszkań przez obcokrajowców wyhamowały przez COVID-19
... A jednak, pandemia COVID-19 przełamała ten trend – mówi ekspert portalu GetHome.pl Marek Wielgo, który dotarł do najnowszych statystyk MSWiA. Jak podaje resort, w 2020 ... zamierzają rezygnować pracujący w naszym kraju obywatele Ukrainy. Wskazuje na to m.in. badanie agencji zatrudnienia Gremi Personal, z którego wynika, że aż 55,5% ukraińskich ...
-
Sieci dyskontowe zyskują na znaczeniu. Dyskont antidotum na inflację?
... ? Na jakich kwestiach powinny skupiać się obecnie sieci handlowe? Jak pokazało badanie Bain & Company przeprowadzone na grupie 20 tys. konsumentów w USA, wskaźnik Net Promoter ... rozważyć zwiększenie inwestycji w rozwój marek własnych, by poprawić ogólne postrzeganie ich cen. Już podczas pandemii, klienci dostrzegli zalety marek własnych, gdy z powodu ...
-
Czynsz najmu vs rata "Bezpiecznego Kredytu 2%". Co się bardziej opłaca?
... pierwszego mieszkania są na razie niedostępne. Ponadto, jak pokazało ubiegłoroczne badanie użytkowników portalu GetHome.pl, dla całkiem sporego odsetka najemców kluczowa jest ... lokalizacji, w której zakup własnego lokum jest poza ich zasięgiem finansowym – mówi Marek Wielgo. I dodaje, że „Bezpieczny Kredyt 2%” działa na korzyść najemców. Przyczynił ...
-
Jak bardzo obchodzą nas zmiany klimatu?
... klimatu? Czy konsumenci cenią firmy inwestujące w zrównoważony rozwój? Globalne Badanie Nastrojów Społecznych IRIS (Global Public Confidence Study 2023) ... większym stopniu będą dostrzegać tę ekologiczną nieuczciwość i doceniać realne zaangażowanie firm i marek w powstrzymanie zmian klimatycznych – uważa Czarnecki. Analizując odpowiedzi Polek i Polaków ...
-
Firmy europejskie i marketing
... niż na długofalowym budowaniu wartości swoich marek; • W Europie Środkowo-Wschodniej zintegrowane kampanie marketingowe są wykorzystywane w większym stopniu niż w Europie Zachodniej. Komentując wyniki badań, Brian Jacobs – szef Global Media Practice działającej w ramach MB powiedział: „Badanie przeprowadzone przez MB pokazało, że konsumenci ...
-
Co wpływa na decyzje zakupowe Polaków?
... słuszności’. Jeśli produkt kupowany jest przez pokolenia konsumentów, a jednocześnie nadal produkowany jest tak samo – to musi być dobry!” – twierdzi Marek Rosłan. Badanie pokazuje, że Polacy są coraz bardziej wyedukowanymi i sceptycznymi uczestnikami rynku. Z dystansem podchodzą do praktyk marketingowych producentów. Blisko połowa Polaków (46 ...
-
Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?
... podczas SuperBowl. Czasami działa efekt śmieszności i familiarności.” Informacje o badaniu Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter raportu „Badanie zaufania do reklamy w telewizji”. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2015 metodą CAWI na reprezentatywnej próbie n=401 aktywnych internautów oraz metodą skanu generycznych dyskusji ...
-
Internetowe oszustwa płatnicze: komu i jak zagrażają najbardziej?
... zakupowe (53 proc.), a aż 77 proc. konsumentów oczekuje od swoich ulubionych marek personalizowanych usług i rabatów. Klienci muszą wybrać – albo szybko i wygodnie, albo ... Kanady, Malezji, Meksyku, Irlandii i Indii (co najmniej 500 respondentów biznesowych w każdym kraju). W Polsce badanie Adyen Retail Report 2023 przeprowadzono na grupie 500 osób ...
-
Podróbki oznaczają utratę 18 tys. miejsc pracy każdego roku
... (14 427). João Negrão, dyrektor wykonawczy EUIPO, stwierdził: Towary podrobione wiążą się z rzeczywistymi kosztami – dla konsumentów, dla marek i dla naszych gospodarek. To najnowsze badanie pokazuje bardzo realne koszty w odniesieniu do utraconych dochodów i miejsc pracy w UE. Ustalenia dotyczące podrabiania towarów podkreślają cenną pracę ...
-
Czego szuka Polak na zakupach i czy to dostaje?
... kolejny wskazują, że konsumenci chcą, by ich przywiązanie do wybranych marek było dostrzegane i premiowane. W tym roku warto skierować swoją uwagę w stronę technologii ... (42 proc.) oraz zwiększoną lojalność klientów (48 proc.). O badaniu Badanie konsumenckie: Badanie przeprowadzone między 15 stycznia 2024 r. a 29 stycznia 2024 r. 38 000 dorosłych ...