-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
Media społecznościowe już od dawna stanowią nieodłączny element życia wielu Polaków, ale ich rola na przestrzeni lat wyraźnie się zmieniła. Kiedyś służyły głównie do komunikacji, dziś są także kluczową częścią procesu zakupowego. Potwierdzeniem tego są chociażby wyniki opublikowanego przez Santander Consumer Bank raportu "Doświadczenia e-commerce ...
-
Używane samochody elektryczne: czy to się sprzedaje?
... ramach programu "Mój Elektryk" udzielono wsparcia na zakup około 25 tysięcy pojazdów elektrycznych w kwocie blisko 660 mln zł. Od 1 września 2024 roku program został wstrzymany, a teraz zastąpiły go ...
-
Dlaczego kupujemy odzież używaną?
Sklepy z odzieżą używaną nie znikają z polskich ulic. Kolejki, które ustawiają się przed nimi w dzień nowej dostawy, wyraźnie pokazują, że ubrania z drugiej ręki ciągle cieszą się wśród Polaków popularnością. Jak dużą i co popycha nas do zakupów w second-handach? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza najnowsze badanie przeprowadzone na ...
-
Tokenizacja kluczowa dla rozwoju nowych metod płatności
Rynek płatności rozwija się w dynamicznym tempie, proponując coraz to nowsze metody opłacania zakupów czy rachunków. Konsumenci nie powinni mieć zatem powodów do narzekania tym bardziej, że już nie raz okazywali zainteresowanie możliwością wyboru spośród różnych narzędzi płatniczych. Opracowany na bazie badania zleconego przez Mastercard raport ...
-
Prawa konsumenckie powinny być elementem edukacji w szkole
Z najnowszej edycji badania Barometr Providenta, przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta wynika, że Polacy stanowczo zbyt często udostępniają swoje dane osobowe w zamian za zniżkę na zakupy i akceptują regulaminy sklepów internetowych czy zasady przetwarzania danych osobowych bez ich wcześniejszego przeczytania. Coraz częściej jednak ...
-
Zakupy online, a lokalny biznes ciągle offline
Zakupy online w sąsiedztwie to trend, który - jak pokazały badania TrustMate - zdecydowanie zyskuje na popularności. Nie jest zatem żadnym zaskoczeniem, że opinii o lokalnym biznesie poszukuje w sieci już ponad 2/3 Polaków. Tymczasem zaledwie co czwarta firma działająca lokalnie posiada stronę internetową. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak dużą ...
-
Płatności odroczone albo porzucony koszyk w sklepie internetowym
BNPL, czyli buy now pay later, a mówiąc po polsku – płatności odroczone cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością. Badanie PayPo dowodzi, że ponad połowa kupujących rezygnuje z zakupów, gdy sklep nie oferuje takiego sposobu płatności. Okazuje się zatem, że rozwiązanie to nie jest już interesującą nowinką, ale pożądaną przez konsumentów ...
-
Coraz lepiej znamy prawa konsumenta?
Przed nami trzecia już edycja badania "(Nie)świadomy Konsument", przeprowadzonego w ramach kampanii "sPRAWA dla konsumenta". Jego autorzy postanowili rzucić światło na poziom wiedzy Polaków w zakresie bezpiecznych zakupów oraz praw konsumenta. Odpowiedzi udzielone przez badanych wskazują, że ich świadomość konsumencka ma się coraz lepiej. Z tego ...
-
Stare nawyki czy nowe zwyczaje? Jak robimy zakupy online?
Pojawiły się właśnie wyniki szóstej edycji badania agencji badawczej Inquiry, a w niej garść najświeższych informacji dotyczących zwyczajów zakupowych w internecie. Opracowanie wskazuje najważniejsze trendy konsumenckie, potwierdzając m.in., że Polacy to zaawansowani już użytkownicy elektronicznych kanałów sprzedaży. Z tego tekstu dowiesz się m.in ...
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?
Lojalność klientów to dziś efekt jakości, obsługi i wygody, a nie tylko ceny. Z badania PolCard from Fiserv wynika, że 91% Polaków najczęściej wraca tam, gdzie jakość produktów i usług jest wysoka. Cena znalazła się dopiero na drugim miejscu. Coraz większe znaczenie mają również nowoczesne formy płatności i usługi samoobsługowe, takie jak click & ...
-
Sklepy convenience na fali, dyskonty w odwrocie? Nowe trendy zakupowe
Czy dyskonty tracą swoją pozycję lidera? Wiele wskazuje na to, że materializuje się właśnie taki scenariusz. Polacy coraz chętniej robią zakupy w sklepach convenience i hipermarketach, zostawiając dotąd dominujące dyskonty nieco w tyle. Co stoi za tą zmianą? Jak zmieniają się nasze nawyki i czego naprawdę oczekujemy od sklepów? Sprawdź, kto dziś ...