-
Przetargi reklamowe w Polsce 2011
Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych w 2011 roku. Specjaliści przeanalizowali blisko 2589 wyniki postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład której ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC na zlecenie IAB Polska, wartość polskiego rynku reklamy on-line w trzecim kwartale 2012 wyniosła 485 milionów złotych. Jest to o 5% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W podziale na formaty reklamowe dotychczasowe trendy są zachowane, między innymi obserwowany jest dalszy wzrost ...
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
Z danych reklamowych admonit wynika, że sieci komórkowe od początku 2013 roku wydały na reklamę około 800 mln złotych. Z tego prawie 40 proc. to wydatki poniesione przez Grupę Orange. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną wybranych sieci komórkowych oraz ich wydatki reklamowe. Zaskoczyła sytuacja najnowszych na rynku marek ...
-
Branża spożywcza rządzi reklamą oline
Branża spożywcza zdecydowanie stawia na reklamę internetową - z badania przeprowadzonego przez Gemius w Europie Środkowo-Wschodniej wynika, że to właśnie ten sektor ma największy udział w polskim rynku reklamy online. Taki wynik w dużej mierze jest następstwem dość sporej ilości reklamowanych produktów. Które branże mają największy udział w rynku ...
-
Reklama a prawa autorskie
Prawo nie zna pojęcia utworu „reklamowego”, niemniej jednak większość reklam w jakimś stopniu będzie podlegać ochronie na gruncie prawa autorskiego. Jakie zatem rezultaty twórczej pracy marketingowców będą chronione i w jakim zakresie? Jaka jest specyfika związana z twórczością w zakresie reklamy? Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
Dom mediowy Codemedia przedstawił raport dotyczący wydatków reklamowych branży FMCG w IV kwartale 2015 r. Jak się okazuje, w badanym okresie osiągnęły one imponujący poziom ponad 316 mln złotych. W dalszym ciągu na popularności zyskuje reklama kinowa, choć bezsprzecznym liderem pozostaje reklama telewizyjna. W IV ...
-
Telewizja i radio w centrum handlowym: hit czy kit?
... reklamowe dostępne na terenie centrum handlowego. Należy do nich reklama audio (in-store radio) oraz reklama wideo (mall TV). Czy są one w stanie wpłynąć na decyzje zakupowe klientów? Jak są przez nich odbierane? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali IMS - firma specjalizująca się ...
-
Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci
... wzrost. Coraz ważniejszą rolę w kampaniach online odgrywać będą również dane o użytkownikach - już przeszło 2/3 agencji i domów mediowych przyznaje, że wpływają one pozytywnie na skuteczność reklamy. Bieżąca edycja badania Netsprint - lidera marketingu technologicznego w Polsce i twórcy polskiego ekosystemu reklamowego - jest już szóstą w historii ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę. Z analizy Codemedia wynika, że na przestrzeni trzech pierwszych kwartałów br. budżety reklamowe banków, ubezpieczycieli i innych instytucji finansowych zostały obcięte o 20%. Największym reklamodawcą okazał się ING Bank Śląski, który przeznaczył na promocję o 4 mln złotych więcej niż w analogicznym okresie ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
W pierwszych trzech kwartałach minionego roku wydatki na reklamę w branży farmaceutycznej były o 14% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego i wyniosły niemal 670 mln złotych - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. 18% tej sumy pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu. Ulubionym medium reklamodawców okazała się ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
Instytut Monitorowania Mediów kolejny już raz przeanalizował wydatki na reklamę w pięciu branżach (handel, farmacja, finanse, Telekomunikacja oraz motoryzacja). Przeprowadzone badanie dowodzi, że w maju na promocję nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się branża handlowa, która odpowiadała za aż 39% ogółu analizowanych wydatków (w ...
-
Małe agencje reklamowe mają duże długi
... połowa bieżącego roku zaowocowała jedynie kosmetycznym wzrostem wydatków na reklamę. Względem analogicznego okresu poprzedniego roku wzrosły one zaledwie o 1,2 proc. Ta stagnacja znajduje swoje odzwierciedlenie również w statystykach Krajowego Rejestru Długów. W jego bazach figurują obecnie dane 3733 podmiotów parających ...
-
Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
Wprawdzie ilość reklam, które każdego dnia wyświetlają się polskim internautom, jest naprawdę pokaźna, to jednocześnie okazuje się, że wiele z nich po prostu umyka uwadze adresatów. Nie inaczej było u schyłku minionego roku, kiedy to wskaźnik Viewability reklamy internetowej w Polsce obniżył się o 2 punkty procentowe, osiągając tym samym poziom 54 ...
-
Wydatki na reklamę: pandemia przyspiesza trendy
weCAN, sieć niezależnych agencji reklamowych i domów mediowych z regionu CEE, której członkiem jest polskie Media People, prezentuje wyniki 7. edycji CANnual Report - cyklicznego opracowania poświęconego sytuacji panującej na rynku reklamy w 15 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Tym razem jego autorzy postanowili przyjrzeć się skutkom, jakie na ...
-
Google udostępnia Moje Centrum Reklam
Moje Centrum Reklam to udostępnione właśnie przez Google nowe narzędzie do personalizacji wyświetlanych reklam. Dzięki niemu będzie można łatwiej i szybciej decydować, jakie reklamy będą wyświetlane w wyszukiwarce Google, na YouTube oraz w karcie Discover. Moje Centrum Reklam zapewnia większą kontrolę nad reklamami w witrynach i aplikacjach Google ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024
Przed nami rezultaty najnowszej, czerwcowej edycji badania gemiusAdReal, poświęconego rynkowi reklamy w naszym kraju. Najświeższe doniesienia tradycyjnie już skupiają się na reklamie internetowej oraz przekazach reklamowych emitowanych w radio i telewizji. Czy podobnie jak w maju wszystkie kanały zdominowała branża handlowa? Odpowiedzi na te i ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 52/2016
Z sondaży wynika, że ponad 80 proc. Polaków chce uczcić tegorocznego sylwestra. Federacja Konsumentów przypomina, że w przypadku niezgodnej z umową zabawy sylwestrowej, można ją zareklamować. Organizator ponosi też odpowiedzialność za zniszczone lub zagubione rzeczy osobiste pozostawione w szatni. Również biuro podróży, które organizuje ...
-
Wydatki na gadżety reklamowe a koszty firmy
Przyjrzyjmy się następującej sytuacji: Spółka z o.o. przekazuje swoim obecnym i potencjalnym kontrahentom gadżety reklamowe opatrzone logo przedsiębiorstwa. Są one rozdawane podczas targów, spotkań z kontrahentami, itp. Wartość jednostkowa przekazywanych przedmiotów nie przekracza kwoty 100 zł brutto. Czy wydatki na takie ...
-
Robak Stuxnet powraca
Wraz z wykryciem Flame'a w maju 2012 r. świat dowiedział się o najbardziej złożonej cyberbroni, jaka kiedykolwiek istniała. W momencie zidentyfikowania tego szkodliwego oprogramowania nie było mocnych dowodów świadczących o tym, że był on wynikiem pracy tego samego zespołu, który odpowiada za Stuxneta i Duqu. Również podejście do tworzenia Flame'a ...
-
„Zgniły kompromis” ws. Cypru pozwoli na odreagowanie rynków finansowych?
Uzgodnione w nocy z niedzieli na poniedziałek porozumienie ministrów finansów strefy euro i władz Cypru zakłada likwidację jednego z największych cypryjskich banków Popular Bank of Cyprus (Laiki), który znajdował się w najgorszej sytuacji finansowej. Ucierpią na tym przede wszystkim udziałowcy banku oraz właściciele depozytów powyżej 100 tys. euro ...
Tematy: komentarz walutowy, notowania giełdowe, giełdy, notowania indeksów, dolar, kursy walut, euro, złoty, funt, dolar, jen, euro, funt, jen -
Dane osobowe pod parasolem RODO. Koniec masowego targetowania?
W Polsce dzieje się teraz na rynku w związku z danymi osobowymi – niebawem wejdzie w życie nowa ustawa o ochronie danych osobowych i RODO, co ograniczy możliwości targetowania reklam. Internauci przyzwyczaili się już do tego, że kieruje się do nich reklamy wg płci, wieku i miejsca zamieszkania; dla nich dane wrażliwe to informacje o tym, jakie ...
-
Reklama na co dzień
Dobra reklama powinna być prawdziwa, zrozumiała, zabawna i wiarygodna. Takie są wyniki badania "Reklama na co dzień" przeprowadzonego przez Taylor Nelson Sofres (w Polsce TNS OBOP) pod koniec 2002 roku w Czechach, Polsce, Słowacji i na Węgrzech. Reklama powinna być prawdziwa zdaniem prawie połowy Polaków, ponad połowy Czechów i Słowaków, podczas ...
Tematy: reklama -
Projektor do zadań specjalnych
Firma Image Recording Solutions wprowadza do swojej oferty projektor Hitachi LCD CP-X870D o przedłużonej żywotności lampy. Urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o zastosowaniu w prezentacji reklam, instalacjach w lokalach rozrywkowych i systemach informacyjno-marketingowych - czyli wszędzie tam, gdzie wymagana jest ciągła, wielogodzinna praca ...
Tematy: projektory -
ARBOzasięg kontra portale
Sieć reklamy internetowej ARBOmedia wprowadza na rynek nowy produkt reklamowy - ARBOzasięg. Opiera się on na kampaniach realizowanych w modelu Run On Network w sieci ARBOmedia, z gwarantowanym dotarciem do określonej liczby unikalnych użytkowników, w określonym czasie. Propozycja ARBOmedia różni się od konkurencyjnych pakietów zasięgowych obecnych ...
-
Kampania reklamowa Onet.pl
Emisją spotu o zakopiańskim niedźwiedziu, który upewnia się, czy turysta pytający o pogodę był na Onecie, najpopularniejszy polski portal rozpoczął multimedialną kampanię reklamową. Obejmie ona telewizję, prasę, radio, reklamę wewnętrzną i BTL. Jest to pierwsza czysto wizerunkowa kampania portalu od 2001 roku. Hasłem przewodnim kampanii jest ...
-
TVP zaniżała ceny reklam?
... wykaże, czy Telewizja Polska naruszyła prawo obniżając ceny sprzedaży czasu reklamowego. Z wnioskiem o wszczęcie postępowania wystąpiły Polsat, TVN oraz Agora. Zarzuciły one Telewizji Polskiej nieuczciwe obniżanie cen sprzedaży czasu reklamowego. Ze względu na swój zasięg i oglądalność TVP jest liderem na rynku rozpowszechniania ...
-
Rośnie rynek reklamy online
... z prognoz, będzie wzrastał niemal o 50% rocznie przez najbliższe 3 lata. Jakie są tego konsekwencje na rynku reklamy jako takiej? Co oznaczają one dla pracodawców i pracowników? Europa Środkowa: Polska przoduje Rynek reklamy internetowej w Polsce rośnie bardzo szybko. Agencje badawcze różnią się dość znacznie ...
-
Obiecujące perspektywy dla reklamy
Universal McCann, ZenithOptimedia oraz GroupM nadal widzą w reklamie duży potencjał. Agencje przedstawiły swoje prognozy na rok 2007 podczas poświęconej mediom konferencji w Nowym Jorku. Średnie szacunki tych firm przewidują, iż tempo wzrostu wydatków na reklamę w przyszłym roku osiągnie poziom 4,3 proc. w Stanach Zjednoczonych, a na rynku ...
-
Reklama wewnętrzna przykuwa uwagę odbiorców
71 proc. Polaków w wieku powyżej 15 lat spędza czas w lokalach gastronomicznych, kinach i centrach sportowych. Blisko 40 proc. respondentów, odwiedzających te miejsca, przyznało, że rejestruje zamieszczone wewnątrz nich reklamy - wynika z najnowszych badań skuteczności reklamy wewnętrznej (indoor), które na zlecenie agencji Polonia Indoor ...
-
Powstaje europejska biblioteka cyfrowa
Pomysł utworzenia europejskiej biblioteki cyfrowej stał się realnym celem, który postawił sobie Parlament Europejski. Przyjęte we wrześniu br. sprawozdanie mówi, że udostępnione zostaną za darmo, wszystkim użytkownikom internetu, głównie dzieła sztuki i literatury. Parlament podkreśla, że dostęp do nich będzie możliwy we wszystkich językach ...
-
UE: migracje specjalistów a prawo
23 października 2007 r. Komisja Europejska opublikowała projekt dyrektywy Rady w sprawie warunków wjazdu i pobytu pracowników wysoko wykwalifikowanych będących obywatelami państw trzecich (zwanej "projektem Błękitnej karty UE"). W chwili obecnej projekt ten jest przedmiotem dyskusji prowadzonej przez Parlament Europejski oraz Radę Unii ...
-
Czas pracy: co powinien zawierać regulamin pracy?
W regulaminach pracy w rozdziale Czas pracy informacji często jest za dużo albo za mało. Określone jest to, co nie jest obowiązkowe, natomiast brakuje tego, co koniecznie powinno się tam znaleźć. Sprawdź więc jakie niezbędne minimum powinien zawierać regulamin pracy w odniesieniu do czasu pracy w Twojej firmie. W regulaminie pracy powinieneś ...
-
Zmiana regulaminu pracy a urlop pracownika
Rozpatrzmy następującą sytuację: pracodawca wprowadza zmiany w regulaminie pracy. Zostaną one podane do wiadomości pracowników w sposób zwyczajowo przyjęty w firmie- w postaci informacji na tablicy ogłoszeń. Tymczasem kilkoro pracowników przebywa na urlopach (macierzyńskich, ...
-
ECK: prawa konsumenta po nieudanych wakacjach
Reklamacja zagubionego bagażu nie przyniosła skutku? Grecka firma wynajmująca samochody nie wywiązała się z umowy? Hotel w Madrycie miał niższy standard niż w ofercie, ale hiszpańskie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację? Konsumenci, którzy z wakacji wrócili z kłopotem, mogą w takich przypadkach skorzystać z serwisu Konsument.gov.pl, ...
-
KDPW: krótka sprzedaż w nowej formule
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła zmiany w Regulaminie Krajowego Depozytu, które pozwolą na zawieranie transakcji krótkiej sprzedaży w nowej formule. W Regulaminie KDPW określone zostały zasady ograniczania możliwości zawierania transakcji krótkiej sprzedaży (KS) i stosowania odpowiednich środków dyscyplinujących w sytuacji przekroczenia ...