eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Telewizja i radio w centrum handlowym: hit czy kit?

Telewizja i radio w centrum handlowym: hit czy kit?

2016-04-27 10:55

Telewizja i radio w centrum handlowym: hit czy kit?

Centrum handlowe ©  .shock - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Media In-store, czyli innymi słowy kanały reklamowe dostępne na terenie centrum handlowego. Należy do nich reklama audio (in-store radio) oraz reklama wideo (mall TV). Czy są one w stanie wpłynąć na decyzje zakupowe klientów? Jak są przez nich odbierane? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali IMS - firma specjalizująca się w marketingu sensorycznym - oraz instytut badawczy Millward Brown.

Przeczytaj także: Centra handlowe a gastronomia, czyli jak jemy w galerii

Jak już wspomniano we wstępie, mediami In-store nazywamy kanały reklamowe, które zaznaczają swoją obecność w obiektach handlowo-usługowych. Są to: reklama audio – „In-store radio” oraz reklama video – „Mall TV” lub „Digital Signage”. Firma IMS we współpracy z Millward Brown postanowiła sprawdzić ich efektywność oraz oszacować wpływ, który wywierają na decyzje zakupowe klientów. Badanie przeprowadzono w piętnastu centrach handlowych na terenie całego kraju. Badacze posłużyli się metodą CAPI i w ciągu dwóch dni (czwartek i sobota) zdołali zdobyć opinie 600 osób.

Wpływ mediów In-store na atmosferę w galerii handlowej


Przeprowadzone badanie dowodzi, że reklama w mediach In-store ma pozytywny wpływ na klienta przebywającego w galerii. Blisko 90% osób odwiedzające centrum handlowe, w którym były obecne media In-store, było zadowolonych z wizyty. Reklamy In-store stały się na tyle integralną częścią galerii handlowej, że nie drażnią klienta.
- Odwiedzający galerię przychodzą do niej w celach zakupowych, dlatego akceptują przekaz reklamowy, który pasuje do atmosfery miejsca oraz nie przerywa im ulubionego serialu czy programu rozrywkowego – mówi Jarosław Grzesica, szef marketingu IMS, odpowiedzialny za badanie.
W związku z tym klient w pełni akceptuje ten rodzaj komunikacji. Atmosferę miejsca sprzedaży wspiera także muzyka emitowana z systemów In-store radio. Według badania ponad 83% respondentów uważa, że dzięki muzyce jest w sklepie przyjemniej, a blisko 40% ankietowanych uznało, że dobrze dobrane tło dźwiękowe sprawia, że spędzają więcej czasu w wybranym miejscu.

fot. mat. prasowe

Co klienci galerii myślą o galeria in-store radio?

4 na 10 respondentów uważa, że z głośników są puszczane informacje, na które warto zwrócić uwagę


Efektywność mediów In-store


Media In-store mają istotny wpływ na decyzje zakupowe – co czwarta badana osoba przyznała, że kupuje pod wpływem informacji, które usłyszała z głośników lub zobaczyła na ekranach Mall TV. Taki rodzaj reklam przyciąga uwagę klienta - badanie wykazało, że co druga osoba zauważyła treści reklamowe emitowane za pomocą mediów In-store. Bardzo istotną ze sprzedażowego punktu widzenia cechą reklamy In-store jest generowanie trafficu w danym punkcie sprzedaży. Według badań 15% klientów po obejrzeniu komunikatu reklamowego odwiedziło wybrany sklep. Dzięki mediom In-store zwiększa się nie tylko ruch, lecz także zainteresowanie produktem – badania pokazały, że co dziesiąty klient galerii wydał pieniądze w reklamowanym punkcie sprzedaży.

fot. mat. prasowe

Co klienci galerii myślą o mall tv?

Co czwarty respondent przyznaje, że informacje puszczane na specjalnych ekranach przypominają mu o rzeczach, które miał kupić


Reklama „tu i teraz”


Według badań 24% osób deklaruje, że kupuje produkty pod wpływem reklam słyszanych bądź widzianych w centrach handlowych.
- Treści reklamowe emitowane w mediach In-store mają przewagę nad innymi formami reklamy tego typu, ponieważ polecany produkt i klient spotykają się w tym samym miejscu. Słyszymy lub widzimy komunikat i od razu mamy możliwość kupić reklamowany produkt – komentuje Jarosław Grzesica, szef marketingu IMS.
Dodatkowo 40% badanych twierdzi, że media In-store są przydatne ze względu na reklamy wskazujące na promocje w sklepie, ale przy okazji przypominają co kupić, oraz przekazują inne wiadomości, na które warto zwrócić uwagę (prognoza pogody, informacje, porady)

fot. mat. prasowe

Odczucia z wizyty w galerii

Ponad 40% respondentów deklaruje niezadowolenie z wizyty w galerii


Przeprowadzone badania potwierdzają, że media In-store korzystnie wpływają na decyzje zakupowe oraz komfort klienta. Dobrze zrealizowana kampania z pewnością przyciągnie do marki, zmotywuje do zakupu jej produktu, a także zwiększy odsetek klientów wchodzących do reklamowanych punktów.

Przeczytaj także: Rynek handlowy z potencjałem Rynek handlowy z potencjałem

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: