eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Branża handlowa nie szczędzi na reklamę

Branża handlowa nie szczędzi na reklamę

2018-06-22 11:51

Branża handlowa nie szczędzi na reklamę

Branża handlowa nie szczędzi na reklamę © Talaj - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Instytut Monitorowania Mediów kolejny już raz przeanalizował wydatki na reklamę w pięciu branżach (handel, farmacja, finanse, Telekomunikacja oraz motoryzacja). Przeprowadzone badanie dowodzi, że w maju na promocję nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się branża handlowa, która odpowiadała za aż 39% ogółu analizowanych wydatków (w kwietniu 38%). Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na reklamę telewizyjną.

Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w podziale na branże


Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej, której majowy budżet reklamowy stanowił 39 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczył nakłady, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Nadal największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa.


Wydatki reklamowe w podziale na media


Tradycyjnie już największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji (w przypadku finansów i telekomunikacji to ponad 80 proc. budżetów). Widać również, że handel dość chętnie inwestuje w reklamę radiową.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na media

Nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach pochłaniane są przez reklamy telewizyjne.


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych


Na wykresie prezentującym marki o największych wydatkach reklamowych w branży handlowej wyraźnie widać przewagę Lidla, który w maju zainwestował w promocję ponad 60 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Euro RTV AGD, Kaufland oraz Media Markt.

fot. mat. prasowe

Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych

W maju Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu.


Handel: typy reklamowanych sklepów


Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych na wysokich miejscach dyskontów (27 proc.) i sklepów z elektroniką (26 proc.) – pojawiły się także hipermarkety oraz sklepy meblowe.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej

Ponad połowa reklam dotyczyła dyskontów i sklepów z elektroniką.


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W maju marka Molekin wygenerowała największe wydatki w branży farmaceutycznej – niemal 10 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach z mniejszymi wynikami znalazły się Steper, NeoMag, Rostil i Liporedium.

fot. mat. prasowe

Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę

W maju największe wydatki reklamowe wygenerował Molekin.


Farmacja: typy reklamowanych produktów


Na szczycie zestawienia najczęściej reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej w maju znalazły się suplementy diety, tabletki przeciwbólowe, żele na ból mięśni i stawów oraz witaminy.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej

W maju farmacja najczęściej reklamowała suplementy diety.


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych


W maju na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych znalazł się SKOK, który przeznaczył 9,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Kolejne pozycje zajmują marki Credit Agricole, BGŻ BNP Paribas, Alior Bank i Provident.

fot. mat. prasowe

Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych

W maju największy budżet na reklamę przeznaczył SKOK.


Finanse: typy reklamowanych usług


W maju branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy kont osobistych (36 proc. wszystkich kategorii produktowych), pożyczek gotówkowych, usług finansowych i transakcji elektronicznych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej

Więcej niż co trzecia reklama promowała konto osobiste.


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych


Plus nadal pozostaje liderem wśród reklamodawców w branży telekomunikacyjnej, wydając w maju ponad 25 mln zł. W pierwszej piątce znalazły się także marki Play, Orange, T-Mobile oraz Cyfrowy Polsat.

fot. mat. prasowe

Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach

W maju najczęściej reklamowano ofertę Plusa.


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług


W branży komunikacyjnej większość majowych reklam dotyczyła ofert na abonament oraz dla firm. Dalej zmonitorowaliśmy oferty na kartę i łączone (TV, Internet i telefon).

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży telekomunikacyjnej

3 na 10 reklam dotyczyło oferty na abonament.


Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych


Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe nakłady na reklamę w telewizji, radiu i prasie znalazły się Volkswagen (z budżetem sięgającym niemal 16 mln zł) oraz Ford, Toyota, Renault i Mercedes.

fot. mat. prasowe

Marki motoryzacyjne o największych wydatkach

Największe wydatki stały się udziałem Volkswagena.


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów


Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w maju aż 82 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się samochody dostawcze, samochody sportowe oraz części samochodowe.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej

Motoryzacja reklamuje przede wszystkim samochody osobowe.


Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 maja 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: