eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Co i za ile reklamuje branża finansowa?

Co i za ile reklamuje branża finansowa?

2019-07-11 12:43

Co i za ile reklamuje branża finansowa?

Reklama telewizyjna © kantver - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Instytut Monitorowania Mediów kolejny raz przeanalizował wydatki na reklamę, jakie w czerwcu br. poniosła branża finansowa. Przeprowadzona analiza dowodzi, że w badanym okresie na promocję w mediach tradycyjnych nie szczędzono - wartość budżetów przeznaczonych na ten cel przewyższyła 141,4 mln zł. Najhojniejszym reklamodawcą okazał się Credit Agricole, najpopularniejszym formatem - reklama telewizyjna, a najczęściej reklamowanym typem produktu - bankowość, której dotyczyła połowa przekazu.

Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?

Z danych IMM wynika, że największe budżety branża finansowa przeznaczyła na reklamę w telewizji. Było to aż 117,1 mln zł. Reklama w radiu pochłonęła 19,4 mln zł, a przekazy prasowe kosztowały 4,8 mln zł.

Budżety reklamowe lokowano głównie w poniedziałki i niedziele - reklama emitowana w te właśnie dni kosztowała 43 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe (18,4 mln zł) dotyczyły piątków.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe branży finansowej w podziale na media

Branża finansowa postawiła przede wszystkim na reklamę w telewizji.


Najhojniejszym reklamodawcą czerwca okazał się Credit Agricole, który zainwestował w reklamę niemal 12 mln zł. Na kolejnych miejscach uplasowały się Pekao (11,3 mln zł), Obligacje Skarbowe (9 mln zł), PZU (8,9 mln zł) oraz Santander Bank Polska (8,6 mln zł).

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe branży finansowej w podziale na dni tygodnia

W czerwcu największe budżety reklamowe branży finansowej lokowane były w poniedziałki i niedziele.


W czerwcu 2019 roku najwyższe budżety w branży finansowej zostały przeznaczone na reklamy bankowości (51 proc.) oraz usług finansowych (17 proc.).

fot. mat. prasowe

Marki o największych wydatkach reklamowych

Najhojniejszym reklamodawcą okazał się Credit Agricole.


Inwestowano również w promocję m.in. ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

W czerwcu 98 proc. budżetu reklamowego branży finansowej (133,4 mln zł) zostało przeznaczone na promocję w blokach reklamowych.

fot. mat. prasowe

Typy reklamowanych produktów

Ponad połowa reklam dotyczyła bankowości.


2 proc. wszystkich wydatków (ok. 3,1 mln zł) przeznaczono na plansze sponsorskie.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe branży finansowej w podziale na reklamę i plansze sponsorskie

Na plansze sponsorskie przeznaczono 2 proc. wszystkich wydatków.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: