-
Gdzie praca na święta Bożego Narodzenia?
... sklepy do nawet dwudziestoczterogodzinnej pracy. I tutaj przy realizowaniu zamówień czy pakowaniu przesyłek również można sobie dorobić. Stawki w sklepach internetowych czy firmach kurierskich zaczynają się od 8 zł/godz. Chociaż możliwości dorobienia sobie w święta co roku przybywa wraz z rozwojem rynku świątecznego handlu i usług, to ...
-
Jak Polacy spędzą Boże Narodzenie 2012?
... przy zakupie prezentów – dziesięciokrotnie rzadziej korzystamy ze sklepów internetowych chociażby przy poszukiwaniu karpia. Na luksus zamówienia gotowych potraw wigilijnych w firmach cateringowych i restauracjach (lub świętowanie kulinarne poza domem) pozwolić sobie może tylko 1 na stu respondentów. Sklepy osiedlowe i targowiska są popularniejsze ...
-
Komornicy zajmują konta bankowe
... osób z kłopotami finansowymi. - Z naszych obserwacji wynika, że Polacy najpierw przekredytowywali się w bankach, a gdy te zaostrzyły politykę kredytową pożyczają ponad możliwości w firmach poza bankowych i to dla nich obecnie coraz częściej pracujemy – mówi Robert Damski, komornik i rzecznik Krajowej Rady Komorniczej. Jednocześnie przestrzega: Może ...
-
Dyrektywa Solvency II coraz lepiej wdrażana
... oceniają Solvency II Badanie KPMG wykazało, że jednym z problemów związanych z wdrażaniem dyrektywy jest brak zasobów. Dążenie do redukcji kosztów w firmach ubezpieczeniowych i niedobory wykwalifikowanych specjalistów ograniczają zdolność ubezpieczycieli w regionie CEE do zwiększania zatrudnienia w celu usprawnienia procesu wdrażania Solvency II ...
-
Spotkanie wigilijne w koszty podatkowe?
... zaliczenia w koszty podatkowe spotkań wigilijnych z kontrahentami są bardzo ograniczone - ostrzega Tax Care. Spotkanie wigilijne dla pracowników czy kontrahentów w wielu firmach stanowi już tradycję. Trzeba jednak pamiętać o odpowiednim rozliczeniu takich wydatków. Organizacja imprez firmowych w wielu przypadkach okazuje się przedsięwzięciem dość ...
-
Kłopotliwa zaliczka na podatek dochodowy?
... celu mnożyli wyliczoną wysokość zaliczki za listopad razy dwa i wpłacali do 20-tego grudnia. Takie rozwiązanie nie było dobre gdyż w wielu firmach naruszało płynność finansową. Dotyczyło to jednak w szczególności tych biznesów, w których grudzień był znacznie słabszym miesiącem niż listopad. Gdy sytuacja jest ...
-
Zmniejszenie podatku VAT i dochodowego za rok 2012
... natomiast uzyskanie faktury jeszcze w tym miesiącu. Końcówka grudnia daje już jasny obraz tego, z jakim wynikiem finansowym firma zakończy rok. W wielu firmach okres grudniowy oznacza kumulację sprzedaży związanej ze Świętami, a tym samym większe zobowiązania na rzecz fiskusa. Tax Care podpowiada co zrobić ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 52/2012
... inwestycji chińskich w USA. Jej zdaniem stwarzają one poważne zagrożenie, bo coraz częściej te chińskie firmy ubiegają się o pakiety kontrolne w firmach amerykańskich, a zainteresowane są głównie inwestycjami w ważne obszary gospodarki amerykańskiej, w tym w spółki finansowe i w te przedsiębiorstwa, które wykorzystują zaawansowane technologie ...
-
Upadłości firm w Polsce 2012 r.
... w liczbach bezwzględnych - pokazuje opinii publicznej trend, który przedsiębiorcy widzą w dużo większej skali, w formie pogarszającej się ściągalności należności w swoich firmach. Większość z nich (szczególnie tych małych) w obliczu utraty płynności zmuszona jest zakończyć działalność gospodarczą, a tylko nieliczna grupa decyduje się potwierdzić ...
-
Nowoczesna komunikacja: trendy 2013
... przez użytkowników i działy biznesowe, czyli poza tradycyjnym technicznym działem IT obecnym w każdej korporacji. Logiczną konsekwencją tego trendu dla zarządzania IT w firmach jest to, że już nie będzie centralnego źródła rozporządzeń, konfiguracji i zabezpieczeń. Zamiast skupiać się na scentralizowanej polityce administratorzy będą musieli ...
-
Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013
... przemysłowa lub spożywcza. - Z naszych badań wynika, że w roku 2013 nie wystąpią żadne rewolucyjne zmiany w obszarze wydatków na działania PR w polskich firmach. Redukcje budżetów PR w przypadku 15% firm oraz wzrosty w przypadku 14% wzajemnie się zrównoważą. Badanie nie obejmowało wartościowej skali zmian, ale ...
-
5 sposobów na wysokie odszkodowanie z AC
... które będziesz musiał przejść. Sprawdź zapisy ogólnych warunów ubezpieczeń (OWU), w których określone są terminy zgłoszenia szkody, są one różne w różnych firmach ubezpieczeniowych i różne w zależności od rodzaju szkody (szkoda częściowa lub całkowita). Pamiętaj, że masz prawo wglądu do dokumentacji szkodowej na każdym ...
-
Sektor TMT a bezpieczeństwo informatyczne 2012
W 2013 r. priorytetem dla menedżerów z sektora Technologii, Mediów i Telekomunikacji (TMT) w dziedzinie bezpieczeństwa informacji będzie opracowanie strategii działania dostosowanej do strategii biznesowej przedsiębiorstwa. Zapewnienie bezpieczeństwa informacji nie jest już tylko koniecznością wynikającą z przepisów prawa lub regulacji sektorowych ...
-
Mały podatnik: preferencje w podatku VAT i PIT
... za pierwszy i drugi kwartał są zobowiązani wpłacać zaliczki. Metoda ta chociaż jest rozwiązaniem o charakterze preferencyjnym nie będzie jednak dobra w tych firmach, których struktura biznesu łączy się z nadwyżkami podatku np. przy dużym udziale eksportu lub wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów. Rzadziej wpłacane zaliczki na ...
-
Bez większych zmian w irlandzkim sektorze budowlanym
... z rzędu, a skala spadku była tylko nieznacznie mniejsza niż w poprzednich miesiącach. Utrzymujące się niekorzystne tendencje w branży skłaniają do redukowania zatrudnienia w firmach budowlanych. Oczekiwania przedsiębiorców odnośnie do koniunktury w najbliższych 12 miesiącach były najlepsze od 5 miesięcy. Liczą oni na wzrost aktywności sektora. HOME ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów IV kw. 2012
... oznacza wzrost o 6,5 mld złotych w stosunku do 2011 roku. Te dane przekładają się na zwiększone zapotrzebowanie firm na specjalistów i managerów zarówno w firmach bazujących wyłącznie na internetowych kanałach sprzedaży, jak i tych, dla których Internet jest uzupełnieniem tradycyjnej sprzedaży” – zauważa Martyna Kozioł, konsultantka Antal ...
-
Rynek IT: trendy 2013
... na świecie 4. Wirtualizacja obejmuje infrastrukturę brzegową Wirtualizacja centrów danych rozszerza się i w coraz większym stopniu zmierza do krawędzi sieci w firmach. Technologie wirtualizacyjne umożliwiły firmom stworzenie w oddziałach wielozadaniowych “skrzynek”, całkowicie eliminując zapotrzebowanie na tradycyjne serwery zdalne. 5. Sieci SDN ...
-
Zakup mieszkania w gestii kobiet
... wskazówka dla osób odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż mieszkań. Zarówno prywatni właściciele jak i pracownicy działów marketingu czy sprzedaży w biurach nieruchomości i firmach deweloperskich powinni uwzględniać to, że odbiorcami przekazu reklamowego, w tym przede wszystkim zdjęć i opisów, a także osobami decyzyjnymi w kwestii zakupu (choć ...
-
Ontrack Eraser 4.0
... polskiego oddziału Kroll Ontrack. Najnowsza wersja oprogramowania Ontrack Eraser jest dobrym fundamentem polityki bezpiecznego kasowania danych zarówno w mniejszych, jak i większych firmach. Najważniejsze zmiany, jakie w niej wprowadzono, to m.in.: Funkcja kasowania danych z systemów VMware: program kasuje dane z systemów VMware, zapewniając tym ...
-
Połączenia telefoniczne: coraz taniej, stacjonarne w odwrocie
... Internetu miesięcznie płacą średnio 54 zł, zaś do mobilnego 55 zł, za usługi głosowe (stacjonarne i komórkowe) płacą średnio 49 zł. W firmach za dostęp do Internetu stacjonarnego płaci się miesięcznie średnio 102 zł, za dostęp do Internetu mobilnego 86 zł, za usługi ...
-
Polski system podatkowy zasługuje na słabą ocenę
Jak wynika z najnowszego raportu KPMG, według kadry odpowiedzialnej w firmach za finanse i podatki, polski system podatkowy zasługuje na słabą ocenę – zaledwie 2,3 w pięciostopniowej skali. Tak negatywna opinia wynika przede wszystkim z niestabilności ...
-
Najważniejsze trendy IT w 2013 roku
... Yoshida, Chief Technical Officer w Hitachi Data Systems przygotował listę trendów na 2013 rok, które w istotny sposób wpłyną na działy IT w firmach i organizacjach publicznych. 1. Radykalne zmiany wydatków operacyjnych i kapitałowych Przez 10 minionych lat łączny koszt użytkowania pamięci masowej zwiększał się o około 7 proc ...
-
Wyniki przedsiębiorstw 2011
... . Przeciętne wynagrodzenie miesięczne brutto na 1 zatrudnionego w badanych jednostkach wyniosło 3 481 zł (wzrost w skali roku o 5,5%). Najwyższe wynagrodzenia odnotowano w firmach prowadzących działalność związaną z informacją i komunikacją (6 431 zł), najniższe – w działalności związanej z pozostałą działalnością usługową (2 117 zł). W 2011 ...
-
Kondycja przedsiębiorstw - IV kw. 2012 i prognoza I kw. 2013
... 2012 r. redukcje cen obserwowano już nieznacznie częściej niż wzrosty. Częstsze obniżki cen cechowały szczególnie sektor budowlany, nieco rzadziej obserwowano je w firmach usługowych (poza handlem) oraz w sekcji Przetwórstwo przemysłowe. W efekcie wyraźnego spadku inflacji oraz spadków cen surowców na rynkach międzynarodowych zjawisko rosnących ...
-
Pracownicy tymczasowi: co ich motywuje?
... dopasowanym do tej grupy pracowników doborze motywatorów. "Osoby zatrudnione w oparciu o umowę o pracę tymczasową wykonują pracę równie rzetelnie, jak pracownicy zatrudnieni w firmach na stałe. Pomimo innej relacji z pracodawcą, niż ta, która łączy go z pracownikami stałymi, pracownicy tymczasowi mocno utożsamiają się z firmą na ...
-
Poszukiwanie pracy coraz trudniejsze
... są potencjalne inwestycje i profile firm. Łatwo wówczas zgadnąć, gdzie i kogo będą potrzebować przyszli pracodawcy, a co więcej, można szukać pracy w tych firmach, jeszcze zanim zacznie się oficjalna rekrutacja – radzi Agata Zdybicka. Pomóż swojemu szczęściu „Nie od razu Rzym zbudowano”. Postaw na swój ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2013
... Frankfurtu, co oznacza likwidację ok. 850 miejsc pracy. Pozostałych 250 pracowników zamierzają przenieść do partnerów i klientów HP.Oznajmiono, że w unijnych firmach koncernu będzie pracowało ok. 10 tys. ludzi.W ubiegłym roku w ramach restrukturyzacji ogłoszono plan zwolnienia 29 tys. pracowników w ciągu dwóch lat ...
-
Jakość obsługi klienta w branży finansowej
... z takich kontaktów jest okazją do wzmocnienia relacji z firmą. Warto wspomnieć przy okazji, że klienci zwykle niechętnie szukają niższych cen w innych firmach. 35% przebadanych w Polsce respondentów stwierdziło, że nigdy nie sprawdza w porównywarkach internetowych cen usług finansowych. Najczęstszą formą kontaktu z pracownikami obsługi klienta ...
-
Rejestr Dłużników ERIF - wpisy pozytywne
... o przysługującym im prawie w tym zakresie. Warto, aby sami konsumenci interesowali się budowaniem własnej wiarygodności płatniczej i sami wnioskowali o wpis informacji pozytywnej w firmach i instytucjach, z których usług korzystają. Każdy z nas powinien dbać o swoją pozytywną historię płatniczą. Na stronie infoPozytywni.pl można pobrać wzór ...
-
Warszawski rynek nieruchomości przyciąga inwestorów
... mln funtów. Według raportu „Emering Trends in Real Estate Europe” w 2013 roku rynek nieruchomości w kluczowych miastach powinien skupić się na firmach z sektora telekomunikacji, mediów i technologii (TMT) oraz przedsiębiorstw kreatywnych. Dodatkowo, Europa pozostanie głównym kierunkiem dla turystów z Chin i innych rynków wschodzących, dlatego ...
-
Wizerunek pracodawcy w cenie
... . … i mniej Stare przysłowie mówi, że „szewc bez butów chodzi” i takie można by mieć wrażenie patrząc na skłonność do podejmowania pracy w firmach o złej renomie wśród pracowników branży marketing i reklama. Aż 46% z nich podjęłoby pracę w firmie, która nie cieszy się dobrą opinią. Jednak ...
-
Zarobki w energetyce i ciepłownictwie
Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak, wynagrodzenia w branży energetycznej i ciepłowniczej plasują się dość wysoko. W 2012 roku mediana w tym sektorze kształtowała się na poziomie 4 700 PLN brutto. W obrębie branży zauważyć można spore różnice pomiędzy wynagrodzeniami w energetyce, a płacami w ...
-
Finansowanie MSP w Polsce w 2012 roku
... utrudnienia. Jednak nie wydaje się, by to ich zniechęcało, gdyż 33,7 proc. z nich planuje w najbliższym czasie wdrożyć nowoczesne rozwiązania w swoich firmach. – Widać wyraźny wzrost świadomości, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, przedsiębiorstwo może być bardziej konkurencyjne na rynku. Firmy widzą w innowacjach szansę na ...
-
Urządzenia mobilne wspomagają administrację
... w 2000 r. do 23,3 proc. w 2009 r. W Wielkiej Brytanii w ciągu dziesięciu lat (1997-2007) produktywność w sektorze publicznym spadała średnio o 0,3 proc. rocznie, podczas gdy w firmach prywatnych rosła o 2,3 proc. W całej Europie pomiędzy 1990 a 2000 rokiem wydajność w biznesie wzrosła trzy razy szybciej niż w sektorze publicznym. „Skąd tak ...
-
Monitor Acer Display DA220HQL
... oparty na systemie operacyjnym Android. Urządzenie to zostało zaprojektowane z myślą o użytkownikach domowych, poszukujących monitora z dostępem do Internetu, a także firmach potrzebujących wyposażenia punktów informacyjnych. Nowy, inteligentny monitor All-in-One firmy Acer otwiera przed użytkownikami zupełnie nowe możliwości, pozwalające na ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem