eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Media społecznościowe: wykorzystanie w PR

Media społecznościowe: wykorzystanie w PR

2012-12-13 11:23

Media społecznościowe: wykorzystanie w PR

Media społecznościowe © mtkang - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Wszechobecność Facebooka, skrajnie niepopularny Twitter oraz brak spisanych zasad postępowania w wypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej w internecie - to najważniejsze wnioski z ubiegłorocznego raportu na temat wykorzystania mediów społecznościowych na potrzeby PR. Co zmieniło się w 2012 roku? Czy ktoś jeszcze nie korzysta z social media? Jak mają się zeszłoroczne deklaracje do rzeczywistości? Przedstawiamy wyniki drugiej edycji badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów przy współpracy z PRoto.pl.

Przeczytaj także: Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie

Niemal wszyscy badani (93 proc.) zadeklarowali włączenie mediów społecznościowych do komunikacji PR lub marketingowej. To o prawie 10 punktów procentowych więcej niż w ubiegłym roku.

fot. mat. prasowe

Wykorzystanie mediów społecznościowych w PR/marketingu

Niemal wszyscy badani (93 proc.) zadeklarowali włączenie mediów społecznościowych do komunikacji PR lub marketingowej. To o prawie 10 punktów procentowych więcej niż w ubiegłym roku.


Facebook, YouTube i wzrost Twittera

Na Facebooku znajduje się jeszcze więcej PR-u niż rok wcześniej. Praktycznie wszyscy badani (96 proc.), którzy zadeklarowali w ankiecie wykorzystywanie mediów społecznościowych do kontaktów z interesariuszami, „robi to” na Facebooku. W porównaniu do 2011 r. widać bardzo wyraźny wzrost, jeśli chodzi o korzystanie z YouTube, blogów oraz… będącego wówczas na skraju antypopularności Twittera. Wtedy też Twitter był najczęściej wskazywany jako medium, w którym dopiero chcemy rozpocząć komunikację.

fot. mat. prasowe

Miejsca dialogu z interesariuszami

Na Facebooku znajduje się jeszcze więcej PR-u niż rok wcześniej. Praktycznie wszyscy badani (96 proc.), którzy zadeklarowali w ankiecie wykorzystywanie mediów społecznościowych do kontaktów z interesariuszami, „robi to” na Facebooku.


PR-owcy dotrzymali słowa

W zeszłorocznej ankiecie odpowiedź „to narzędzie zamierzam wykorzystywać w przyszłości” najczęściej zaznaczano przy Twitterze, następnie YouTube i blogach. I faktycznie te platformy zanotowały największy wzrost. Największy zawód mógł spotkać Blipa i Goldenline: prognozowany 10 proc. wzrost nie został osiągnięty.

Badani zwrócili też uwagę na serwisy, które pojawiły się w ciągu ostatniego roku. 17 proc. ankietowanych PR-owców chciałoby w przyszłości wykorzystać potencjał Pinterestu, a 15 proc. Google+. Podobny odsetek chce jeszcze wypróbować możliwości YouTube.

fot. mat. prasowe

"W przyszłości zamierzam korzystać z..."

17 proc. ankietowanych PR-owców chciałoby w przyszłości wykorzystać potencjał Pinterestu, a 15 proc. Google+. Podobny odsetek chce jeszcze wypróbować możliwości YouTube.


Doświadczenie zweryfikowało opinie?

W zeszłym roku pytaliśmy m.in. o to, czym dla specjalistów ds. PR są social media – mówi Magdalena Grabarczyk-Tokaj, kierownik ds. rozwoju badań w Instytucie Monitorowania Mediów. – Co ciekawe, odpowiedzi ułożyły się prawie w tej samej kolejności rankingowej. Media społecznościowe jawią się respondentom nadal głównie jako narzędzie wspomagające komunikację z grupami docelowymi. I słusznie, bo taki jest ich podręcznikowy cel.

Natomiast nastąpiła wyraźna zmiana, jeśli chodzi o traktowanie social media jako mody, do tego takiej, która wkrótce przeminie. W 2011 r. pod tym stwierdzeniem podpisał się co piąty badany, obecnie jest to tylko 8 proc. wskazań. W 2012 Badani rzadziej też identyfikowali się z opinią, że social media powinny służyć wyłącznie rozrywce, oraz że nie do końca wiedzą jak ich potencjał wykorzystać w PR.

fot. mat. prasowe

Media społecznościowe to dla mnie...

Media społecznościowe jawią się respondentom nadal głównie jako narzędzie wspomagające komunikację z grupami docelowymi.


 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: