eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Media społecznościowe: wykorzystanie w PR

Media społecznościowe: wykorzystanie w PR

2012-12-13 11:23

Przeczytaj także: Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie


Nie zmieniła się też znacznie hierarchia oczekiwań co do efektów dialogu via social media z interesariuszami. W dalszym ciągu na szczycie znajduje się „wzrost świadomości marki”. Badani tym razem nieco większy nacisk położyli na dotarcie do określonych grup i zwiększony „buzz” na swój temat. Budowanie lojalności klientów spadło kilka oczek w dół. Wśród efektów o najmniejszej wadze nadal jest wzrost sprzedaży.

fot. mat. prasowe

Oczekiwane efekty komunikacji

Badani tym razem nieco większy nacisk położyli na dotarcie do określonych grup i zwiększony „buzz” na swój temat.


Gdzie ten kryzys?

Niewiele ponad połowa badanych uważa, że ich obecność w sieci powinna ułatwiać zarządzanie sytuacjami kryzysowymi. Ale tylko jedna czwarta specjalistów jest na taki moment przygotowana, ma spisane zasady i scenariusze komunikowania się przez internet w przypadku kryzysu. I jest to wynik gorszy niż rok wcześniej. Czy możemy z tego wnioskować, że specjaliści już tak pewnie się czują w kontaktach via internet, że nie potrzebują manuali kryzysowych? A może środowisko w sieci jest tak różnorodne, płynne i zmienne, że nie da się, nie warto spisywać zasad komunikacji? W ciągu roku pojawiło się też sporo doniesień o „słomianych kryzysach” w social mediach, które owszem, wybuchały nagle i miały gwałtowny przebieg, ale równie szybko się kończyły. Więc może po prostu nie warto? – komentuje Grabarczyk -Tokaj.

fot. mat. prasowe

Komunikacja w kryzysie

Niewiele ponad połowa badanych uważa, że ich obecność w sieci powinna ułatwiać zarządzanie sytuacjami kryzysowymi. Ale tylko jedna czwarta specjalistów jest na taki moment przygotowana


Pytano też o opinie na temat skuteczności różnych narzędzi komunikacji, które oferuje nam internet. Okazuje się, że podobnie jak rok wcześniej, podstawą pozostaje stara dobra i sprawdzona (oby tylko przyjazna użytkownikowi i bogata w przydatne informacje) firmowa strona internetowa. Za nią uplasowały się publikacje w portalach internetowych, obecność w społecznościówkach z własnym profilem oraz tradycyjny newsletter. Prowadzenie firmowego bloga i mailing miały natomiast więcej wskazań niż wpisy na forach.

fot. mat. prasowe

Jakie narzędzia są skuteczne?

Okazuje się, że podobnie jak rok wcześniej, podstawą pozostaje stara dobra i sprawdzona firmowa strona internetowa.


Informacje o badaniu
Badanie ankietowe „Media społecznościowe: wykorzystanie w PR” zostało zrealizowane w czerwcu 2012 przez Kompas Social Media i Instytut Monitorowania Mediów przy współpracy portalu branżowego PRoto.pl. Ten sam zespół przygotował również pierwszą edycję badania, która odbyła się w kwietniu 2011 r. Próba w 2012 roku liczyła 101 osób i miała charakter nielosowy. Kobiety stanowiły 78 proc. respondentów, większość badanych miała między 26 a 35 lat i zajmowała stanowisko specjalistyczne. Ponad połowa ankietowanych pracuje w działach PR w firmach prywatnych.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: