eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Internetowy Public Relations dla MŚP

Internetowy Public Relations dla MŚP

2011-08-31 13:57

Public Relations kojarzy się z dużymi pieniędzmi oraz znanymi koncernami. Wielu właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw uważa, że PR to luksus na który ich nie stać. Czy rzeczywiście tak jest?

Przeczytaj także: e-Społeczności w działaniach PR

Ciągły postęp technologiczny, a co za tym idzie informatyzacja niemal każdego aspektu naszego życia sprawiają, iż PR w tradycyjnym ujęciu już nie wystarcza. W związku z tym specjaliści by dotrzeć przy niskich nakładach finansowych do większej liczby odbiorców usługi lub produktu korzystają z Internetu jako głównego pola zasięgu. Takie internetowe działania wizerunkowe nazywane są PR’em internetowym – w skrócie ePR-em.

Co to takiego?

Public Relations w Internecie to umiejętność rozpowszechniania informacji w sieci, a co za tym idzie wpływanie na opinie społeczności internautów. Celem internetowego PR-u jest wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy, co w konsekwencji ma również przyczynić się do zwiększenia popularności (w tym również sprzedaży) danego produktu czy usługi.

Właściwe wykorzystanie licznie dostępnych narzędzi internetowych pozwoli nie tylko na lepsze wypozycjonowanie strony internetowej przedsiębiorstwa, ale także na kontakt z mediami, a przede wszystkim na nawiązanie i utrzymanie relacji z klientami. W ePR ważne jest by poza wypromowaniem usługi/produktu sprawić, by osoba poszukująca danej rzeczy w internecie znalazła właśnie naszą, a nie konkurencji. Wypromowanie marki jest tym co determinuje sukces danej firmy. Nie należy jednak zapominać, iż działania, które pozwoliły na rozwój jednej firmy niekoniecznie spowodują, że druga również zacznie lepiej prosperować. Każdy przypadek należy traktować oddzielnie.

Ile to kosztuje?

Rozwój techniki pozwala na dotarcie do wielu odbiorców jednocześnie, przy bardzo niskich nakładach finansowych. Jest to niezwykle cenna informacja dla wszystkich właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, gdyż to budżet determinuje działania promocyjne firmy. Mało tego – w przypadku usługodawców otrzymujemy do ePR’u wartość dodaną w postaci informacji zwrotnej. Jak to możliwe?

Wartość dodana

Sceptyk powie – gdy klient skorzysta z naszej usługi wystarczy zapytać co na jej temat sądzi. Owszem – ale skąd przedsiębiorca ma pewność, iż usłyszał prawdę? Często zdarza się bowiem, że klient zapytany przez sprzedawcę wprost co myśli na temat danego produktu/usługi nie powie prawdy, bo się boi, wstydzi czy po prostu chce uniknąć kłopotliwej sytuacji, w szczególności jeśli miałby wyrazić niepochlebną opinię. Interakcja z klientami w sieci ma jedną zaletę – nie muszą klienci kłamać. Usługobiorca może (anonimowo lub nie) powiedzieć co mu się podobało, a co nie przypadło mu do gustu. Ma również możliwość śledzenia zmieniających się trendów, a co za tym idzie komentowanie informacji wysyłanej przez przedsiębiorstwo. Dzięki temu firma wie jakie jest zapotrzebowanie na produkt czy usługę, co należałoby zmienić, co można odjąć a co dodać. Jest to bezcenna wiedza, którą inteligentny właściciel przekuje w sukces. Natomiast w przypadku licznych negatywnych komentarzy przedsiębiorca jest w stanie szybko zareagować w sytuacji kryzysowej.
Przeczytaj także: Narzędzia PR w Internecie Narzędzia PR w Internecie

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: