eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Internetowy Public Relations dla MŚP

Internetowy Public Relations dla MŚP

2011-08-31 13:57

Przeczytaj także: e-Społeczności w działaniach PR


Grunt to mieć plan

By skutecznie wykorzystać Internet do promocji przedsiębiorstwa ważne jest właściwe przygotowanie strategii internetowego PR’u. Przedsiębiorca musi odpowiedzieć na wiele pytań by jego działania były przemyślane i dobrze dobrane. Dokładne przeanalizowanie grupy docelowej usługi/produktu, a w przypadku promocji całej firmy – również potencjalnych klientów korporacji może okazać się kluczowe. Poznanie konkurencji jest równie ważne. Odpowiedzi na liczne pytania mogą (a nawet powinny) determinować wybór mediów w których firma będzie publikować informacje prasowe czy informacje jakie w komunikatach będą zawierane.

Komunikat

Popularne powiedzenie głosi, że jak się o kimś nie mówi to znaczy, że nie istnieje. W dobie Internetu uaktualniono je i mówi się, że jak firmy nie ma w Internecie to znaczy, że jej nie ma w ogóle. Dlatego tak ważne jest by prócz aktualnej strony internetowej było o przedsiębiorstwie głośno w różnych mediach – i nie jest tu istotne czy będzie to gazetka osiedlowa wydawana raz na miesiąc, patronat szkolnych rozgrywek piłki nożnej czy duży portal branżowy. W zależności od rodzaju działalności oraz wielkości firmy, baza mediów do których komunikaty będą wysyłane będzie różna. Od tego będzie również zależeć gdzie komunikaty będą się pojawiać a co za tym idzie do kogo trafiać. Ważne jest natomiast by przygotowywane informacje prasowe były spójne i ciekawe, by informowały na bieżąco o promocjach, nowościach czy zmianach.

Mail nie takim złym pomysłem

Ciekawym rozwiązaniem niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa może być zbieranie adresów mailowych klientów, którzy korzystają z usług świadczonych przez firmę. Dla wielu osób może być uciążliwe wyszukiwanie informacji w Internecie i może wyrazić zgodę na dostawanie komunikatów z informacjami co się dzieje w ich ulubionej firmie. Stąd też może zrodzić się pomysł na wysyłanie mailingów czy konkursów interaktywnych.

Zyski a straty

Jak każde narzędzie, również ePR niewłaściwie wykorzystany może przynieść więcej strat niż zysków. Dlatego tak ważne jest przemyślenie i stworzenie jednolitej strategii działania. Wymyślona naprędce taktyka może okazać się nietrafiona, a komentarze pod informacjami będą nieprzychylne. A takie opisy nie spowodują wzrostu klienteli.

Każdemu właścicielowi zależy na pomnażaniu zysków a także na rozpoznawalności jego firmy. Oba te aspekty można uzyskać zdając sobie sprawę z rosnącej roli internetu. Przy dobrej organizacji przedsiębiorca może niewiele wydając, zyskać bardzo dużo. Należy jednak patrzeć wprzód i bacznie obserwować rynek. Gdyż to co jeszcze niedawno było nowością jest już prehistorią, a to co jest teraz, za chwilę może być nieaktualne.

Przeczytaj także: Narzędzia PR w Internecie Narzędzia PR w Internecie

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: