-
Zmiany klimatu. Walczymy, ale w social mediach
Globalne ocieplenie i zmiany klimatu przerażają nas. Wskazują na to choćby dyskusje w mediach społecznościowych. Niestety w ślad za tym nie idą konkretne działania. Dlaczego? Oto wnioski z raportu "Inteligencja społeczna dla działań na rzecz klimatu" przygotowanego przez Capgemini. Capgemini z partnerami technologicznymi (firmy Dassault Systèmes i ...
-
TikTok dostosowuje się do przepisów UE. Jakie zmiany niesie dyrektywa DSA?
TikTok poinformował o postępach, jakie poczynił, pracując na zgodnością serwisu z wymaganiami unijnej dyrektywy DSA (Digital Services Act). Jednymi z jej głównych założeń są poprawa moderacji w mediach społecznościowych oraz walka z niepożądanymi treściami. Co to oznacza z punktu widzenia europejskich użytkowników tej platformy społecznościowej? Z ...
-
Szpitale walczą z epidemią cyberataków ransomware
Ostatnio szerokim echem w mediach odbiła się zmiana na stanowisku ministra zdrowia, której przyczyny można upatrywać w sprawie upublicznienia danych i treści recepty pacjenta-lekarza. Bezpieczeństwu danych pacjentów zagrażają jednak nie tylko rządzący, ale i cyberprzestępcy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które sektory są najbardziej narażone na ...
-
79% Polaków robi zakupy online, social commerce mniej popularny
... Polaków rosnącą popularnością. Przez internet kupuje już blisko 80% badanych. Rośnie również rzesza osób decydujących się na zakupy poprzez social media, jednak satysfakcja kupujących w tym kanale jest mniejsza aniżeli w przypadku transakcji dokonywanych w sklepach internetowych. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie problemy ...
-
Czy technologia deepfake wpłynie na wyniki wyborów parlamentarnych?
Tuż przed wyborami polskie media obiegła informacja o fałszywych SMSach i mailach mających szerzyć dezinformację. Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa zwracają uwagę, że potencjalnych zagrożeń na ostatniej prostej przed ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
Prowadząc działalność w mediach społecznościowych należy liczyć się z przepisami prawa regulującymi taką działalność także poza Internetem. Przekonują się o tym boleśnie kolejni influencerzy, którym Prokuratura stawia zarzuty dotyczące nielegalnej reklamy, a także ci, którzy otrzymują od Prezesa UOKiK kary za kryptoreklamę i wprowadzanie ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Uwaga na fałszywe zbiórki dla ofiar wojny w Izraelu
... związanych ze zbieraniem środków na pomoc ofiarom wojny pomiędzy Izraelem a Hamasem. Oszuści tworzą fałszywe strony i profile zbiórek, a następnie poprzez social media proszą o datki. W jaki sposób pomagać, by nie dać się oszukać? Poniżej komentarz Kamila Sadkowskiego, analityka laboratorium antywirusowego ESET: Cyberprzestępcy jak ...
-
Liderzy polityczni w trakcie kampanii wyborczej 2023 - kto najcenniejszy medialnie?
Mateusz Morawiecki, Donald Tusk i Jarosław Kaczyński byli najdroższymi medialnie politykami w polskim internecie w czasie kampanii wyborczej. Wartość przekazów z ich udziałem wyniosła odpowiednio 450 mln zł, 421 mln zł i 339 mln zł - podaje Instytut Przywództwa. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one ...
-
Czy Bezpieczny Kredyt 2% miał wpływ na marże deweloperów?
Sezon publikacji wyników finansowych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie ponownie odbija się szerokim echem w mediach. Tradycyjnie sporo emocji budzi nie tyle komunikowanie kwartalnych profitów osiąganych przez deweloperów mieszkaniowych, co wysokość wyliczanych z nich marż ze sprzedaży. Pytanie, czy są coraz wyższe, i czy Bezpieczny Kredyt ...
-
Wizerunek TVP i programu i9:30 wykorzystany przez cyberprzestępców
Wizerunek TVP i Marka Czyża, prezentera programu i9:30 zostały wykorzystane przez cyberprzestępców do bezprawnego promowania aplikacji hazardowej - informują eksperci ESET. Cyberprzestępcy przy użyciu technologii deepfake stworzyli fałszywe filmy, które pojawiły się w social mediach. „Samotna mama z Warszawy została milionerką dzięki aplikacji ...
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
W okresie okołoświątecznym, czyli od 23.12.2023 do 6.01.2024 ruch w internecie był mniejszy, choć oczywiście niektóre kategorie odnotowały wzrost liczby internautów - wynika z badania Mediapanel realizowanego przez firmy Polskie Badania Internetu i Gemius. W okolicach Bożego Narodzenia były to serwisy o tematyce kulinarnej i teologiczno-religijnej ...
-
Projektor Optoma UHZ55 dla graczy i kinomaniaków
Optoma prezentuje projektor UHZ55, wyświetlający obraz w rozdzielczości 4K UHD i wyposażony w funkcję kontroli za pomocą asystenta głosowego Alexa, z wbudowanym odtwarzaczem multimedialnym. Ponadto na projektorze można zainstalować aplikacje takie jak YouTube czy Spotify, korzystając z wewnętrznego sklepu z oprogramowaniem. Dla miłośników filmu... ...
-
Zwolnienie przez Skype. Pracownica może wygrać przed sądem pracy
Skandaliczna sytuacja o której rozpisują się media w całej Polsce jest przykładem, że niektórzy przedsiębiorcy wciąż nie szanują prawa pracy, a "januszowe" prowadzenie biznesu nie jest obce nawet tak ...
-
Podatek od aut spalinowych już w 2024 roku?
Po kilku miesiącach od wyborów parlamentarnych do przestrzeni medialnej wrócił temat podatku od posiadania samochodów spalinowych. Jest on jednym z tzw. kamieni milowych Krajowego Planu Odbudowy. Ostatnio pojawiły się wśród polskich polityków sprzeczne głosy na temat tego czy osoby rejestrujące pojazdy spalinowe, a finalnie także corocznie ...
-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
86,2% młodych Polaków z pokolenia Z przynajmniej raz w miesiącu kupuje online - wynika z marcowego raportu "Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej" przygotowanego na zlecenie MediaMarktSaturn Polska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co konsumenci z pokolenia Z kupują w sieci najczęściej? Dlaczego Generacja Z kupuje online i w aplikacjach ...
-
Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?
PBI oraz Gemius przedstawiają kolejną już analizę danych z badania Mediapanel, która poświęcona została internetowej aktywności Polaków podczas tegorocznej Wielkanocy. Pod lupę wzięto okres od 1 marca do 2 kwietnia 2024. Oto, co udało się ustalić autorom badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Wielkanoc była dla Polaków okazją do surfowania ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2024
95 transakcji fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w I kwartale 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Dominowały sektory Media/IT/Telecom (20%), Przemysł (13%) oraz Healthcare (12%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które z transakcji fuzji i przejęć przeprowadzonych w I kw. 2024 ...
-
Raport Elephate "Ranking blogów w e-commerce". Najsilniejsze strategie SEO i content marketingowe w świecie e-handlu
Agencja Elephate ogłosiła premierę najnowszego raportu dotyczącego świata e-handlu: "Ranking blogów w e-commerce", edycja 2024. Tym razem eksperci poddali analizie aż 524 sklepy internetowe z 32 branż. Głównym celem zestawienia jest wyróżnienie sklepów online, które najskuteczniej wykorzystują strategie SEO i content marketingowe, by skalować swój ...
-
Oprogramowanie szpiegujące. Groźny nie tylko Pegasus
... ostatnich tygodniach polskie media poświęcają sporo miejsca oprogramowaniu szpiegującemu. Jest to bardzo poważny problem, którym wbrew obiegowym opiniom nie kończy się na jednym z izraelskich ...
-
Nie trzy a jedna obniżka stóp w tym roku w USA
Inflacja w USA przyniosła większą zmienność rynkową niż łącznie decyzja FOMC, aktualizacja prognoz oraz konferencja prasowa po posiedzeniu. Pomimo, że z mediany oczekiwań amerykańskich decydentów wynika, że możemy oczekiwać jedynie jednej obniżki w tym roku (a nie trzech jak prognozowano w marcu), na rynku nastąpiła poprawa nastrojów na skutek ...
Tematy: komentarz walutowy, kursy walut, złoty, dolar, euro, funt, jen, rynek akcji, komentarz giełdowy, giełdy światowe -
Jak zadbać o dobrostan pracowników?
Zły stan psychiczny coraz większej ilości pracowników nie jest tajemnicą. Media alarmują o trudnej sytuacji pracodawców i samej służby zdrowia, która nie ma zasobów, aby sprostać temu wyzwaniu. Z drugiej jednak strony, warto zauważyć, ...
-
Zwolnienia pracowników w mediach: rośnie liczba publikacji
Rośnie liczba publikacji w mediach o zwolnieniach pracowników - wynika z danych Instytutu Przywództwa. W rekordowym marcu 2024 roku na portalach internetowych ukazało się ich prawie 11 tysięcy. Od stycznia 2022 roku liczba tych doniesień wzrosła o ponad 40%. Instytut Przywództwa sprawdził, jak często na portalach internetowych ukazywały się ...
-
SINN-y bezpieczne niczym obligacje skarbowe?
Historia wprowadzania na polski rynek funduszy typu REIT trwa już dobre 8 lat i coraz bardziej przypomina "niekończącą się opowieść". Tymczasem w najlepsze trwa medialna batalia, mająca za zadanie z jednej strony sprowokować legislacyjną mobilizację rządu w przedmiotowej kwestii, z drugiej w miarę możliwości podreperować zapewne wciąż dość marną ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2024
82 transakcje fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w II kwartale 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Dominowały sektory Technology/Media/Telecom (20%), Biotechnologia i ochrona zdrowia (15%) oraz FCMG (12%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie były największe transakcje na ...
-
Globalna awaria Microsoftu i CrowdStrike
Media od rana donoszą o globalnej awarii systemów Microsoft i aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, która spowodowała zakłócenia i problemy w wielu branżach. Paweł Jurek – DAGMA Bezpieczeństwo ...
-
Rynek reklamy wideo wzrósł o 11,2%
Pojawiła się najnowsza analiza Publicis Groupe, a w niej doniesienia dotyczące sytuacji rynku reklamy wideo w I półroczu bieżącego roku. Wartość rynku osiągnęła poziom 3,27 miliarda zł, co oznacza wzrost na poziomie 11,2%. Nie jest zaskoczeniem, że przemożny wpływ na dynamikę inwestycji w badanym okresie wywarły Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. ...
-
Współpraca z influencerem a rozliczenia podatkowe - co musi wiedzieć przedsiębiorca?
W dzisiejszym marketingu influencerzy odgrywają kluczową rolę, łącząc marki z konsumentami za pośrednictwem swoich zasięgów w mediach społecznościowych. Jednakże współpraca z nimi, która przynosi konkretne korzyści finansowe, rodzi również istotne zobowiązania podatkowe. Jak przedsiębiorcy powinni prawidłowo rozliczać działania z twórcami, aby ...
-
Wynagrodzenia 2023. Podsumowanie Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń
W 2023 roku mediana wynagrodzeń osób pracujących w Polsce wyniosła 7 144 PLN i była wyższa o 887 PLN niż w roku ubiegłym (o 14,2%). Niestety dysproporcje między zarobkami kobiet i mężczyzn nadal są bardzo widoczne. Podobnie jak w latach ubiegłych mężczyźni zarabiali o około 20% więcej niż kobiety. Warto pamiętać, że głównym celem Ogólnopolskiego ...
-
Reklama online zgodna z prawem. O czym trzeba pamiętać?
Prowadząc działalność w mediach społecznościowych trzeba pamiętać o obowiązujących przepisach prawa, które regulują nie tylko działania offline, ale również online. Przekonują się o tym boleśnie influencerzy, którym prokuratura stawia zarzuty związane z nielegalną reklamą, a także ci, którzy otrzymują kary od Prezesa UOKiK za kryptoreklamę i ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2024
84 transakcje fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w III kwartale 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Dominowały sektory Technology/Media/Telecom (20%), Biotechnologia i ochrona zdrowia (11%) oraz przemysł (11%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie były największe transakcje ...
-
Linie lotnicze vs nietrzeźwi pasażerowie. Ryanair i Wizz Air zaostrzają zasady
Od czasu do czasu media nagłaśniają incydenty z udziałem pijanych pasażerów na pokładach samolotów. Ryanair i Wizz Air dostrzegając skalę problemu, zaostrzają swoje zasady wobec nietrzeźwych pasażerów. ...
-
Jak płacimy rachunki za internet, TV i telefon?
1/4 zadłużonych Polaków nie płaci w terminie rachunków za multimedia - pokazują dane ERIF Biuro Informacji Gospodarczej. Po trzech kwartałach 2024 roku łączne zobowiązania z tego tytułu sięgają ponad 2 mld zł. W bazie ERIF BIG widnieje 758 tys. zobowiązań na kwotę 2,033 mld zł z tytułu nieuregulowanych płatności za usługi telekomunikacyjne i ...
-
Zmiany w PKE: większe prawa klientów operatorów komórkowych
10 listopada 2024 r. rozpoczęło swoje obowiązywanie znowelizowane Prawo komunikacji elektronicznej (PKE). Z punktu widzenia statystycznego Kowalskiego w szczególności ważne są zmiany, na mocy których umowy z operatorami komórkowymi będą korzystniejsze dla konsumentów i ochronią ich przed dodatkowymi kosztami. Jak podkreśla ERIF, nowe PKE jest ...
-
Polski e-commerce 2004 vs 2024
Dziś Black Friday - zakupowe święto coraz popularniejsze wśród polskich konsumentów. Z tej okazji, a także z okazji 20-lecia badania Mediapanel, realizowanego przez Gemius oraz PBI, eksperci przyjrzeli się oglądalności serwisów zakupowych online na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. Jakie są wnioski z tej analizy? W analizie porównano dane za ...
-
Kradzież danych osobowych: pomysły hakerów się nie kończą
O tym, że internetowi złodzieje wykorzystają każdą okazję, aby wykraść wrażliwe informacje o użytkownikach sieci, nie trzeba już przekonywać chyba nikogo. Kolejnym tego potwierdzeniem jest najnowsze badanie serwisu ChronPESEL.pl, z którego wynika, że kradzieży lub próby wyłudzenia danych osobowych na własnej skórze doświadczyło już blisko 1/3 ...