eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetOscary przyciągają uwagę internautów

Oscary przyciągają uwagę internautów

2023-03-20 09:05

Oscary przyciągają uwagę internautów

Oscary przyciągają uwagę internautów © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Poniedziałek po oscarowej nocy przyciągnął na strony poświęcone tematyce filmowej około miliona internautów więcej niż w przeciętny dzień - tak wynika z analizy danych z badania Mediapanel. Internautów nie tylko było więcej - spędzali oni na serwisach filmowych więcej czasu niż zwykle.

Przeczytaj także: Kino internetowe iplex.pl

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Czy w lokalizacjach podmiejskich możemy liczyć na niższe ceny mieszkań?
  • Z czym związana jest notowana w ostatnich miesiącach słabsza dynamika wzrostu stawek w głównych miastach?
  • Jak wygląda sytuacja w segmencie domów z rynku wtórnego?
Analizie poddano wybrane serwisy z kategorii „Filmy, seriale, kino, program TV”: noizz.pl - film, eska.pl - cinema, filmweb.pl, interia - film, gazeta.pl - kultura, WP - film, onet.film, antyradio.pl – film, wprost.pl - Prime Time, radiozet.pl - filmy, seriale oraz o2.pl - film. Przeanalizowano okres 2,5 miesiąca (od 1 stycznia do 13 marca 2023).

Jak wynika z danych, w styczniu wybrane serwisy odwiedzało średnio dziennie 1,9 mln osób. W poniedziałek 13 marca, a więc tuż po ceremonii rozdania Oscarów, liczba to wzrosła o niemal milion, do 2,85 mln internautów. Analiza samych poniedziałków od początku roku potwierdza tę obserwację: przed oscarową nocą serwisy poświęcone filmowi przyciągały co tydzień średnio 1,85 mln, co oznacza, że nazajutrz po tegorocznej gali zyskały one 1 mln nowych użytkowników.

fot. mat. prasowe

Wybrane serwisy filmowe – real users (dane dzienne)

W styczniu wybrane serwisy odwiedzało średnio dziennie 1,9 mln osób

fot. mat. prasowe

Wybrane serwisy filmowe – real users (poniedziałki)

W poniedziałek 13 marca liczba użytkowników wzrosła o niemal milion, do 2,85 mln internautów


Tematyka filmowa nie tylko zainteresowała większe grono osób – zwiększyło się również ich zaangażowanie w treści, odzwierciedlone w spędzonym na serwisach filmowych czasie. O ile w poniedziałki 2023 roku na stronach o tematyce filmowej przeciętny użytkownik spędzał średnio 2 minuty 50 sekund, to 13 marca pozostał na nich aż niemal 4 minuty.

fot. mat. prasowe

Wybrane serwisy filmowe – time (poniedziałki)

Zaangażowanie w treści znalazło odzwierciedlenie w spędzonym na serwisach filmowych czasie


Porównanie danych dla omawianych serwisów z ubiegłym rokiem wskazuje, że popularność tematyki oscarowej jest w tym roku mniejsza, niż miało to miejsce w 2022, kiedy to nazajutrz po rozdaniu nagród strony poświęcone filmom odwiedziło 3,23 mln osób. Tegoroczny wynik jest jednak lepszy od tego z 2021 roku – wówczas liczba internautów zainteresowanych kinem wyniosła w dzień po Oskarach 2,19 mln.

Warto zaznaczyć, że tematykę oscarową poruszały nie tylko serwisy kulturalne i poświęcone filmowi. Najważniejsza, a na pewno najpopularniejsza nagroda filmowa była opisywana również w mediach ogólnoinformacyjnych. Wskazane powyżej dane na temat użytkowników i czasu nie odzwierciedlają więc całego zainteresowania, jakim cieszyły się oscarowe wiadomości, a jedynie jego część.

Na zakończenie prezentujemy dane dla całej kategorii „Filmy, seriale, kino, program TV”, w której oprócz stron o tematyce filmowej ujęte są też m.in. serwisy VOD i OTT.

fot. mat. prasowe

Kategoria filmy, seriale, kino, program TV

Tematykę oscarową poruszały nie tylko serwisy kulturalne i poświęcone filmowi


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: