-
Tłusty Czwartek 2025 nie szokuje cenowo
Zbliża się Tłusty Czartek 2025. Z tej okazji eksperci z Banku BNP Paribas sprawdzili ceny składników ciasta pączkowego. Ceny niektórych surowców do produkcji pączka w ubiegłym roku znacząco wzrosły, jednak sytuacja w wielu kategoriach produktowych jest relatywnie stabilniejsza, więc ceny tych słodkich wypieków nie powinny w tym roku szokować. ...
-
Pośrednictwo finansowe IV kw. 2024. Wzrosty we wszystkich kategoriach
Pośrednicy finansowi zrzeszeni w Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) udzielili w IV kwartale 2024 więcej kredytów we wszystkich kategoriach produktowych. O 2,9 proc. w porównaniu do III kwartału wzrosła wartość kredytów hipotecznych, o 2,1 proc. wyższa była wartość kredytów gotówkowych i o 12,9 proc. - kredytów firmowych. Wyniki ...
-
Ile kosztuje influencer marketing? Różnice w stawkach zaskakują
... influencerzy mogą zarabiać średnio od 3 000 do 10 000 zł za post, a największe gwiazdy tej platformy znacznie więcej. Podróże to kategoria, w której TikTok zaczyna zyskiwać przewagę. O ile na Instagramie ceny postów wahają się w granicach 3 000 – 10 000 zł, to na TikToku ...
-
Dziedziczenie kryptowalut - kluczowe aspekty techniczne i prawne
... problemów operacyjnych giełdy. Wiele platform wypracowało własne protokoły transferu aktywów w przypadku śmierci użytkownika. Portfele zimne i gorące (cold/hot wallets) Kategoria odnosząca się do połączenia z Internetem – portfele zimne, pozostające offline, zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa kosztem wygody użytkowania. Portfele gorące ...
-
Stare nawyki czy nowe zwyczaje? Jak robimy zakupy online?
... dobijają do czołówki, to nadal wiodącym miejscem zakupów online w większości kategorii jest Allegro. W przypadku usług nie ma jednego lidera – każda kategoria rządzi się swoimi prawami. Wśród najsilniejszych graczy znalazły się takie serwisy, jak Booking.com, Intercity, Netflix, e-Bilet, Spotify, Wakacje.pl ...
-
Specjaliści branży IT pozbawieni pracy zdalnej?
... kategoriach branżowych. Największy odsetek ofert pracy zdalnej – 71,5 proc. – można znaleźć w kategoriach IT Business Intelligence oraz GameDev. Trzecie miejsce zajmuje kategoria AI – 62 proc. Tryb hybrydowy jest najrzadziej oferowany we wszystkich analizowanych branżach. Tak jak w przypadku pracy zdalnej, najczęściej można ją ...
-
371 Polaków ma dług powyżej miliona złotych
... zł długów. Na trzecim miejscu wśród milionerów są osoby w wieku 56-65 lat – to 95 dłużników z długiem 186,4 mln zł. Najmłodsza kategoria wiekowa dłużników (26-35 lat) liczy 13 osób i 47 zobowiązań o łącznej wartości 29 mln zł. Na szczęście nie notujemy jeszcze w KRD ...
-
Presja narasta ale Fed utrzyma postawę "wait and see"
... nie wskazują na wyraźne przyspieszenie, widoczne są już efekty wtórne nowych ceł, szczególnie w obszarze dóbr trwałego użytku (np. samochodów). W przeszłości kategoria ta działała dezinflacyjnie, notując w latach 2009–2019 spadek deflatora o 1,7 proc. rocznie. Jednak w 2023 i 2024 r. ceny spadały nawet o 2 proc. rocznie, aż ...
-
Mitsubishi Outlander PHEV 2025 - czy warto wybrać nową hybrydę plug-in?
Na ten model czekało spore grono fanów japońskiej marki. Niektórzy obawiali się francuskich wpływów, ale Azjaci wykonali projekt po swojemu. Jak wyszło? To zależy w jakich kategoriach. Nowe Mitsubishi Outlander PHEV ma potencjał, ale jego charakterystyka nie wszystkim przypadnie do gustu. Wszystko za sprawą napędu. Karoseria Pod względem ...
-
Polacy coraz chętniej kupują marki własne. Trafia do nich już co czwarta złotówka wydana na FMCG
Wydatki Polaków na marki własne w kategoriach FMCG osiągnęły wartość 63 mld złotych - wynika z raportu YouGov "Private Brands". To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie rynek urósł także wolumenowo - o 3,7 proc. Do maja 2025 roku ich udział wzrósł do 24 proc. Oznacza to, że już co czwarta złotówka wydawana na produkty FMCG trafia ...
-
Rynek reklamy w Polsce: 6,6 mld zł w I półroczu 2025, radio rośnie najszybciej
... w kinach – o 9,3%, na trzecim miejscu znalazł się zaś internet z dynamiką 8,7% (przy czym nie wszystkie obszary rosną jednakowo, a najszybciej rozwijała się kategoria search). Pozostałe zwyżkujące media osiągnęły dynamiki poniżej rynkowej: inwestycje w reklamę wideo zwiększyły się o 6,7%, w reklamę out-of-home o 3%. W przypadku prasy odnotowaliśmy ...
-
Data Act w marketingu i sprzedaży: Co muszą wiedzieć firmy od września 2025?
... jazdę zgodną z przepisami – wyjaśnia Maciej Bednarek, radca prawny w Kancelarii Adwokackiej Pałucki & Szkutnik. 2. Firmy świadczące usługi przetwarzania danych Ta kategoria jest kluczowa dla dostawców systemów lojalnościowych i innych narzędzi wykorzystywanych w działaniach marketingowych, zwłaszcza działających w modelu SaaS (Software as a Service ...
-
Już co dziesiąty Polak ogląda telewizję w streamingu, ale daleko nam do USA
... i przesuniętą w czasie do 7 dni) oraz oglądalność streamingu (oglądalność stacji telewizyjnych na żywo na platformach OTT jest klasyfikowana jako oglądalność streamingu). Kategoria "Inne" obejmuje oglądanie nierozpoznanych treści. Informacje o The Gauge: The Gauge™ został stworzony, aby zapewnić branży medialnej comiesięczną analizę korzystania ...
-
Koszty życia przerastają możliwości pokolenia Z?
... rachunków za swoje lokum. Koszty życia pochłaniają większość dochodów Nic dziwnego więc, że rachunki i inne wydatki na prowadzenie domu to kategoria, na którą wydaje się najwięcej w gospodarstwie domowym dla aż 57 proc. respondentów. Wyżej uplasowały się tylko codzienne zakupy żywności i chemii ...
-
Ranking lokat i kont oszczędnościowych. Przegląd możliwości dostępnych w październiku 2025
... z oprocentowaniem 5% dla kwoty do 1 000 000 zł na lokatach 3, 6 lub 12-miesięcznych. Oferty dla średnich kwot (do 100 000 zł) Ta kategoria jest odpowiednia dla osób chcących zdeponować większe oszczędności, nadal korzystając z atrakcyjnego oprocentowania. Citi Handlowy – konto oszczędnościowe: Zapewnia 6,4% do kwoty 100 ...
-
2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność
... 30% poniżej poziomu sprzed pandemii COVID-19. Jednak pomimo zauważalnego wzrostu penetracji rynku przez pojazdy elektryczne z roku na rok, dzięki czemu kategoria pojazdów BEV stała się trzecim wyborem nabywców, wyprzedzając pojazdy z silnikiem wysokoprężnym (+3 pkt od początku roku do 16%), tempo to jest ...
-
Zakupy online zamiast kolejek. Świąteczny e-commerce bije rekordy popularności
... wskazało aż 70 proc. badanych – to właśnie one stanowią główny powód, dla którego Polacy sięgają po zakupy online w grudniu. Ta kategoria jest szczególnie popularna wśród najmłodszych osób w wieku 18-29 lat – w tej grupie odpowiedziało tak aż 84 proc. osób. Na drugim miejscu ...
-
Jak Polacy przygotowują się do Black Friday 2025?
... , potem przyjemności, coraz częściej korzystają z modeli finansowania zakupów – rekordowy poziom zapytań o „raty” , zastępują zakupy materialne doświadczeniami – podróże jako nowa kategoria premium, w beauty stawiają na naukę i technologię zamiast natury i marketingu. Podsumowanie: sezon racjonalnych decyzji Black Friday 2025 to już nie dzień ...
-
Prawo jazdy kat. C jednak nie od 17 lat. Parlament Europejski zdecydował
... Europejski przyjął pakiet zmian, który znacząco wpłynie na wszystkich użytkowników dróg. Choć 17-latkowie zyskają dostęp do prawa jazdy kat. B, to kategoria C pozostanie zarezerwowana wyłącznie dla osób pełnoletnich. Nowe przepisy mają zwiększyć odpowiedzialność kierowców i poprawić bezpieczeństwo w całej Unii Europejskiej. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Świąteczne zakupy online 2025: Ile Polacy wydadzą na święta, co chcą kupić i jakie prezenty podarują najbliższym?
... po produkty z najróżniejszych kategorii. Najpopularniejszą wśród badanych, są kosmetyki i perfumy – ich zakup w sklepach e-commerce preferuje 46 proc. badanych. To jednocześnie kategoria, którą najliczniej wskazują pięćdziesięciolatkowie (58 proc.) oraz mieszkańcy małych miast, do 50 tys. mieszkańców – 55 proc. Tuż za produktami drogeryjnymi ...
-
Polacy pokochali city break. Te polskie miasta wybieramy najczęściej
... miast zwyciężyły ex aequo Kraków i Gdańsk – wynik zgodny z ugruntowaną pozycją tych ośrodków na turystycznej mapie Polski. Prawdziwą niespodzianką okazała się kategoria średnich i małych miast. Triumfował Kazimierz Dolny, drugie miejsce zajęło Świnoujście, a trzecie Sandomierz. Wyniki pokazują wyraźny trend: mniejsze ośrodki, wcześniej ...
-
Zmęczenie luksusem i wzrost cen. Jak zmienia się rynek premium?
... plasuje nas wśród najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Polski rynek dóbr luksusowych utrzymuje stabilny wzrost, przyciąga nowe marki i inwestycje, a kategoria experiential luxury rozwija się w tempie przekraczającym 9% rocznie. Buduje się również społeczność świadomych i wymagających konsumentów. Ta dynamika wynika z relatywnie niższej ...
-
Rosną koszty utrzymania mieszkania. W 2026 r. opłaty jeszcze wyższe?
... stawek o od niecałych 2% do ponad 5 % wobec analogicznego okresu przed rokiem. Szerszego omówienia wymaga przy tym opał. Jest to szczególnie zróżnicowana kategoria. Mieści się tu węgiel, olej opałowy, drewno, pellet itd. Dokładne dane w rozbiciu na ceny poszczególnych typów opału nie są niestety ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem