-
Pandemia COVID-19 a rynek pracy w Polsce
... agencji zatrudnienia. Odwrócenie trendu? Wzrost otwartości na przekwalifikowanie się Przekwalifikowanie się bierze pod uwagę ponad 65% osób rozważających zmianę pracy lub obawiających się zwolnienia. Odsetek osób zamierzających zmienić zawód jest obecnie znacznie wyższy niż we wcześniejszych falach badania ... Metodologia badania - XV edycja badania ...
-
Szczepienia przeciwko COVID-19: jak przekonać sceptyków?
... braku chętnych – mówi Agnieszka Jędrasik, Business Science & Strategy Manager w agencji mediowej Starcom. Decyzja o szczepieniu jest motywowana w pierwszej kolejności własnym zdrowiem i ... spotkałyby się z powszechną akceptacją społeczną – i to nawet wśród ich zwolenników. Z badania wynika również, że stosunek do szczepień przekłada się na ...
-
Dlaczego Trójmiasto? Co przyciąga biznes?
... zatrudnienia, potencjał biznesowy oraz ocena lokalizacji jako miejsca do życia. Projekt został objęty patronatem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Fundacji Pro Progressio. Stabilizacja mimo pandemii W trzeciej edycji badania BEAS Trójmiasto zajęło wysokie miejsce. Średnia ocena trzech miast wynosi 7,1 punktu w 10-stopniowej skali (spadek ...
-
PARP: jakie skutki pandemii wśród pracowników i pracodawców?
Przed nami wyniki najnowszej odsłony „Bilansu Kapitału Ludzkiego” - wspólnego badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Podstawą opracowania były badania prowadzone tuż przed pandemią COVID-19 oraz na początku jej trwania. Dowodzi ono m.in., że koronawirus nie wpłynął w dużym stopniu na ...
-
Koszyk Roku 2022: znamy najbardziej przyjazne sklepy internetowe
... Koszyk Roku jest organizowany przez Twisto, A Zip Company przy pomocy agencji Edisonda. Partnerami raportu są Mastercard i Tpay. Jest to największe badanie ... komentuje Daria Auguścik, dyrektor ds. rozwoju biznesu e-commerce w polskim oddziale Mastercard Europe. Badania Mastercard pokazują, że konsumenci częściej wracają do tych e-sprzedawców, którzy ...
-
Branża PR a motywacja do pracy 2009
... redukowania stanowisk związanych z PR-em lub mniejszych zamówień na usługi PR-owskie kierowanych do agencji. To pewnie dlatego pracodawcy w tym roku rzadziej podwyższali zarobki, by ... najważniejszym powodem podjęcia pracy w PR są, podobnie jak w zeszłorocznej edycji badania, kreatywna praca i zainteresowanie PR. Ten ostatni powód wskazało w tym roku ...
-
Co planują polscy pracodawcy?
... firmy, dla których agencje pracy tymczasowej nie świadczą usług. Publikacja wyników „Planów Pracodawców” odbywa się w kooperacji z Departamentem Informacji Gospodarczej Państwowej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Wywiady bieżącej, dziewiątej edycji badania zostały zrealizowane w okresie od 9 do 17 lutego br.
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2011
... wzrost wysokości wynagrodzeń” - komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International, firmy rekrutującej specjalistów i menedżerów, i członek zarządu Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia. Wyniki badania Antal Global Snapshot wskazują, że największy procent pracodawców planujących zatrudnienie specjalistów i menedżerów pod koniec II i na ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 40/2012
... proc. w 2013 r. Fitch prognozuje, że poziom długu w relacji do PKB w 2013 r. wyniesie 54,9 proc. Według agencji Fitch rating Polski na poziomie jest na poziomie "A-". ... są zmiany". Jak zwykle dodawano, że potrzeba większych nakładów na badania i systemowych zmian w szkolnictwie wyższym. Kolejny raz mówi się o konieczności położenia większego ...
-
Nowy zakład Mabion w Konstantynowie Łódzkim
... umowy dystrybucyjne z miejscowymi operatorami. Badania na ludziach to ostatni etap procedury poprzedzającej rejestrację leku. Ponadto jednym z celów spółki jest wprowadzenie leków na rynek amerykański. Mabion zakończył pozytywnie wspólną procedurę Scientific Advice w Europejskim Urzędzie ds. Leków (EMA) i Amerykańskiej Agencji ds. Żywności (FDA ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2012
... wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi). Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.
-
Rynek pracy: najatrakcyjniejsze branże 2014
... wynika z badania Randstad Award. Najlepsze branże – kogo i dlaczego cenimy? W tegorocznej edycji największego międzynarodowego badania wizerunku pracodawców ... lat, zdecydowanie wygrały przedsiębiorstwa obszaru energetyki i ciepłownictwa. Kajetan Słonina, Dyrektor Zarządzający agencji doradztwa personalnego i pracy tymczasowej Randstad komentuje: „ ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2014
... będzie rekrutować specjalistów i menedżerów - wynika z szesnastej już edycji badania dynamiki zatrudnienia zrealizowanego przez Antal Global Snapshot. Największe ... podkreśla Artur Skiba, prezes Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia. Liderzy rekrutacji Do liderów w zatrudnianiu specjalistów i menedżerów niezmiennie ...
-
Polski rolnik - postępowy tradycjonalista
... jest osobą postępową, chętnie korzystającą z nowoczesnych technologii - to niektóre z wniosków płynących z badania Agribus, które firma Martin&Jacob zrealizowała na zlecenie Banku BGŻ. Bank ... poszukuje tam różnych informacji branżowych, takich jak: notowania cen, działania Agencji Rynku Rolnego czy rządu. To narzędzie jest także chętnie wykorzystywane ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2014
... o 33% r/r) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych (5,4% udziału przy wzroście o 122% r/r). – Wyniki badania IAB Polska/PwC AdEx potwierdzają coraz większe znaczenie segmentu ... te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą ...
-
Zatrudnianie cudzoziemców: pracodawcy nie mają oporów
... Inglot. Patrząc na badania Work Service ich obawy wydają się nieuzasadnione. Pracodawcy, którzy obecnie zatrudniają pracowników z zagranicy w znacznej większości (97%) są zadowoleni i pozytywnie oceniają ich współpracę z polską częścią zespołu. Informacje o badaniu: Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie agencji Work Service S.A. przez ...
-
Polacy kochają śmieszne obrazki: do czego służą nam memy?
... się nim ze światem. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone w lutym 2016 r, próba ogólnopolska 16+, N=1004, uzupełnione o wywiady eksperckie i desk research. Autorki badania: Marta Bierca, Industry Lead, FMCG, Qualitative, Alicja Wysocka-Świtała, Partner w agencji
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2016
... ok. 50 proc., a w grupie 65+ spada do 35 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Katarzyna Fatyga, dyrektor generalna Diners Club Polska. Wakacyjne plany ... wyjeżdżają częściej, ale zamierzają wydać mniej i korzystać z finansowego wsparcia najbliższych. – Z badania przeprowadzonego przez Diners Club Polska wynika, że największą grupę stanowią ...
-
Czas wolny Polaka: piwo przed telewizorem, książka przy winie
... badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Okazuje się również, że wódka, tak często uznawana za nasz narodowy trunek, znalazła się dopiero na czwartej pozycji. Rezultaty naszego badania ... SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 827 ankiet wśród osób, które ukończyły 18 lat. ...
-
Marketing automation: dotrzymaj kroku kupującym
... automation, dlatego zadbanie o kompetencje pracowników, jest szczególnie istotne. Jednak, jak pokazują badania mamy do czynienia ze wzrostem zainteresowania tą tematyką. ... konsumenta Inną strategią jest outsourcing wybranych procesów do zewnętrznych agencji, które specjalizują się w projektowaniu i przygotowywaniu profesjonalnych e-maili. Materiały ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2018
... polityki (Paweł Kukiz) – wyjaśnia Piotr Zimolzak, dyrektor ds. Badań i Analiz z agencji SW Research. Kobiety w polityce Przeprowadzane od trzech lat badanie „Z kim ... Beata Szydło znalazła się na ósmej pozycji. Niezmienni faworyci Jak tegoroczne wyniki badania różnią się od poprzedniej edycji? Aktualny zwycięzca Andrzej Duda awansował z czwartej ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2018
... i Turcję, 6.653 projektów. Taki wynik oznacza 10-procentowy wzrost względem poprzedniej edycji badania. – Kolejny rekordowy rok za nami. Obserwujemy jednak spowolnienie tempa wzrostu ... około 3% napływu BIZ do Unii Europejskiej. Według danych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, w 2017 roku wartość nowych BIZ w Polsce wzrosła o 19% w porównaniu do ...
-
Co Polacy sądzą o kryptowalutach?
... ? Odpowiedź na to pytanie przynosi raport, którego realizację platforma Luno zleciła agencji badawczej SW Research. Niemal co 10. Polak deklaruje posiadanie kryptowalut. ... i płacić za codzienne zakupy Z czym kojarzą nam się kryptowaluty? Uczestnicy badania Luno i SW Research najczęściej wymieniają pojęcia „waluta” i „wirtualne pieniądze” (22 ...
-
Co 2. firma narzeka na brak pracowników
... Skąd biorą się narzekania na brak pracowników. Zdaniem 52% respondentów badania ManpowerGroup, dzisiejsze niedobory to w głównej mierze efekt braku dostępnych kandydatów. ... boleśnie odczuwa skutki rynku kandydata – komentuje Tomasz Walenczak, ekspert rynku pracy w agencji zatrudnienia Manpower. – To wszystko sprawia, że wymagania przedsiębiorców są ...
-
Jakie wartości etyczne są ważne dla specjalisty PR?
... dużych podmiotów publicznych i prywatnych, jak i pracowników agencji PR i organizacji pozarządowych. W każdej firmie przeprowadzono maksymalnie jedną ankietę. – Hierarchia wartości etycznych współczesnego specjalisty PR to zaledwie jeden z wielu obszarów przeanalizowanych w ramach badania. Rezultaty oraz wnioski mają pomóc w dokonaniu krytycznej ...
-
Plany polskich pracodawców VI 2019
... szukać w innych krajach Ukraina, a kolejne 28% skorzysta ze wsparcia agencji zatrudnienia. Z mniejszym optymizmem o polskiej gospodarce, z większa rezerwą ... %) – recesję. Rok do roku grupa optymistów stopniała o 13 p.p. (o 2 p.p. w stosunku do poprzedniego badania z końca 2018 roku). 48% respondentów uważa, że Polskę czeka stagnacja. Najbardziej ...
-
Praca zdalna wyleczy nas z bezrobocia?
... Wbrew pozorom, to nie tylko oferta dla programistów, grafików czy pracowników agencji reklamowych, ale także tłumaczy, doradców, księgowych, handlowców czy telemarketerów. ... Pomorzem i Mazowszem, Warmii i Mazur, Region Świętokrzyski i Łódzki. Duże chęci, mniejsze możliwości Z badania #RegionyNEXERY2019 wynika, że aż 64% mieszkańców zna założenia ...
-
Tik Tok coraz popularniejszy. Wiek najstarszego użytkownika zaskakuje
... najaktywniejszych miłośników aplikacji zamykają dzieciaki z grupy wiekowej 9-13 lat. Ciekawostka - w trakcie badania najmłodszy użytkownik platformy miał 9 lat, a najstarszy zbliżał się do 60-tki. ... Humanistyczno-Społecznego we Wrocławiu - mówi Magdalena Wysocka, Project Manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie Tik Tok. Badanie ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... roku - czytamy w raporcie z ostatniego badania IAB Polska. Jakie konsekwencje pandemii odczuwa rynek reklamy? Wśród skutków krótkoterminowych respondenci badania wskazali m.in. na: ... niej wkrótce powrócić. Jednocześnie zdecydowana większość (85%) reklamodawców, a także agencji i domów mediowych planuje zmianę przekazów reklamowych. Wśród nich ponad ...
-
Najlepszy samochód wg Polaka: jakie kryteria najważniejsze?
... Kto jeszcze patrzy na wielkość bagażnika? Wśród czynników, które uczestnicy badania określi jako umiarkowanie ważne przy zakupie samochodu znalazło się w sumie ... się dzieje? Julia Izmałkowa, psycholog, założycielka i CEO IZMAŁKOWA, pierwszej w Europie agencji badawczej specjalizującej się w wykorzystywaniu psychologii kłamstwa oraz etnografii dla ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... rozpatrzenie swojego wniosku, a niespełna 15 proc. wskazywało, że w momencie badania, nie kwalifikowało się do wsparcia. Za najbardziej potrzebną pomoc ... wsparcia – mówi Paulina Zadura, dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Informacja o badaniu: Badanie zostało przeprowadzone między 25 maja a 1 lipca ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... . Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.
-
Szukanie pracy: połowa Polaków myśli o zmianie branży
... rozwojem w swojej branży lub zawodzie – takie deklaracje składa 21% respondentów badania Pracuj.pl. Są również oczywiście pobudki ekonomiczne, dla których pracy ... myślą o zmianie specjalizacji, nie rozważa przy tym porzucenia obecnego pracodawcy. Usługi agencji pracy są popularne wśród 24% respondentów, którzy szukają profesjonalnego wsparcia w ...
-
Blogi w służbie PR
... dlaczego?" wydaje się sformułowanie "dlaczego tak późno?" - pisze Małgorzata Woźniakowska z agencji interaktywnej MindChili. Trochę historii Historia blogowania zaczyna się 14 ... . Oczywiście w takim celu - i jest to jak najbardziej właściwe - przeprowadza się badania rynkowe. Jednak blog jest tutaj narzędziem pomocniczym, którego koszty w porównaniu ...
-
Bezpieczny flirt online
... jest ogromny, zarówno jeżeli chodzi o liczbę flirtujących partnerów, jak i internetowych agencji organizujących randki. Chociaż poszukiwanie partnera przy własnym biurku może ... wykorzystywać do czatowania online oraz przeglądania profili potencjalnych partnerów. Według nowego badania opublikowanego przez Accenture w czerwcu 2008 roku, 8% ponad 2000 ...