-
Debiut CWA S.A. na NewConnect
... administracji rządowej oraz samorządowej. Emitent dostarcza klientom rozwiązania informatyczne wspierające obsługę budżetu, elektronicznej legislacji oraz szeroko pojętych usług informatycznych wspierających zarządzanie instytucją. Na dzień sporządzenia niniejszego dokumentu informacyjnego kluczowymi odbiorcami usług Emitenta w ramach administracji ...
-
Działalność gospodarczą założysz przez iPKO
... zaawansowanych rozwiązań informatycznych, pozwalają tworzyć mechanizmy gotowe do zastosowania nie tylko w sektorze finansowym, lecz także w administracji państwowej. Jako pierwszy umożliwił klientom korzystającym z bankowości elektronicznej złożenie wniosku w programie „Rodzina 500+”, założenie profilu na PUE ZUS, Profilu Zaufanego (eGO) czy ...
-
Czy NSA stworzyła bitcoin?
... motyw? Nieskomplikowany – kontrola nad światem. NSA to potężne narzędzie w ręku administracji amerykańskiej, której dotychczasowym środkiem dominacji nad światem była i ... autorstwa NSA pod tytułem „Jak stworzyć mennicę: kryptografia anonimowej gotówki elektronicznej”. Agencja była pierwszą instytucją, która zaprezentowała system podobny do bitcoina i ...
-
Dziurę budżetową załatają … przedsiębiorcy
... . Od początku 2018 r. wszyscy przedsiębiorcy obowiązkowo składają w formie elektronicznej Jednolity Plik Kontrolny obejmujący dane z ewidencji zakupów i sprzedaży prowadzonej dla ... się na konfrontację z fiskusem Od momentu wejścia w życie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej zmieniła się metodyka i podejście organów do prowadzenia weryfikacji ...
-
Inwigilacja firm: fiskusowi wciąż mało. Teraz chce adresy IP od banków
... IP, z których: następowały logowania do usług bankowości elektronicznej umożliwiających dostęp do rachunku podmiotu kwalifikowanego, wraz ze wskazaniem ... do tego celu organy muszą uzyskać zgodę sądu: „…Szef Krajowej Administracji Skarbowej oraz naczelnik urzędu celno-skarbowego mogą korzystać z przetwarzanych przez banki informacji stanowiących ...
-
Twój e-PIT: fiskus wyjaśnia jak złożyć rozliczenie roczne przez Internet
... uzupełnione o dane zgromadzone przez administrację skarbową będzie czekać na niego w wersji elektronicznej na Portalu Podatkowym. Wprowadzenie takiej usługi stało się możliwe dzięki rozbudowie zasobów informatycznych Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej. 2. Kogo dotyczy usługa Twój e-PIT w 2019 r.? W 2019 r. z Twojego e-PIT-a ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje rekomendacje dla rządu nowej kadencji
... administracji rządowej. Należy dokonać krytycznej analizy struktury Rady Ministrów funkcjonującej w ostatnich latach (zwiększenie liczby organów administracji ... o pobyt czasowy, stały, rezydenta długoterminowego UE i obywatela UE w formie elektronicznej. 2. Usprawnienie przetargów i waloryzacja kontraktów realizowanych w ramach Prawa zamówień ...
-
Pakiet VAT e-commerce czyli nowe zasady opodatkowania VAT w handlu
... elektronicznej, zgodnie z wymogami, o których mowa w art. 54c ust. 2 rozporządzenia 282/2011. Kolejny krok ku pełniejszej inwigilacji Dokonując implementacji unijnych przepisów, Ministerstwo Finansów nie omieszkało wykorzystać okazji, by poszerzyć dostęp organów skarbowych do informacji o podatnikach. W ustawie o Krajowej Administracji Skarbowej ...
Tematy: limit sprzedaży wysyłkowej, sprzedaż wysyłkowa, transakcje wewnątrzwspólnotowe, wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru, opodatkowanie VAT, miejsce opodatkowania, czynności opodatkowane VAT, usługi elektroniczne, usługi telekomunikacyjne, rozliczenie świadczenia usług elektronicznych, rozliczenie VAT, VAT od usług elektronicznych, świadczenie usług, import usług -
Doręczenia elektroniczne - nowe zasady od 5 października 2021
... dnia 05.07.2022 obowiązki związane z doręczeniami elektronicznymi obejmą: organy administracji rządowej oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy, osoby wykonujące zawód zaufania ... elektronicznych. Przy czym, nie będzie to tradycyjny adres poczty elektronicznej (email) lecz specjalny adres elektroniczny umożliwiający korzystanie z usługi ...
-
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość e-fakturowania w Polsce
... szereg korzyści zarówno dla przedsiębiorstw, jak i dla administracji podatkowej. Szybszy obieg dokumentów, eliminacja błędów wynikających z ręcznego przetwarzania ... rozwiązań między innymi do elektronicznej wymiany danych i e-fakturowania z ponad 30-letnim doświadczeniem rynkowym. System Comarch EDI to platforma elektronicznej wymiany dokumentów, ...
-
Poznaj 4 sposoby, jak sprawdzić wiarygodność firmy/kontrahenta
... ) oraz o formie prawnej i formie własności; numer telefonu i faksu siedziby, adres poczty elektronicznej oraz strony internetowej, o ile podmiot takie posiada i poda je do rejestru ... VAT, czyli tzw. białą listę . Wykaz jest prowadzony przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej, a kontrahenta sprawdza się wpisując numer konta, NIP, REGON lub nazwę ...
-
Elektroniczna strategia rządu
... środków budżetowych państwa przeznaczonych na badania i rozwój. Rola branży elektronicznej w Polsce Sektor elektroniczny w Polsce powinien przyczyniać się do rozwoju cywilizacyjnego ... gospodarki przestrzennej, gospodarki zasobami naturalnymi, ochrony środowiska i administracji publicznej; b. technologie przemysłowe - chodzi o badania i rozwój: ...
-
Burmistrz on-line
... samorządy wykorzystują Internet do kontaktów z obywatelami. Jednym z podstawowych punktów realizacji idei efektywnej i przyjaznej administracji publicznej jest możliwość kontaktu obywateli z przedstawicielami władz przy użyciu poczty elektronicznej. Oczywiste, że do kontaktów takich potrzeba dwóch rzeczy: podłączenia urzędu do Sieci oraz chęci ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2003
... pracowników poszukiwali również pracodawcy z mediów i reklamy , logistyki , oraz branży elektronicznej. Nie zmieniła się w stosunku do listopada liczba ofert pochodzących z branż: ... komputerowych. Dwukrotnie zwiększyła się liczba ofert dla pracowników działów administracji . Stało się tak za sprawą branży hotelarsko-gastronomicznej , która ...
Tematy: -
Nadciśnienie: twój dziennik on-line
... , a także wzmacniać świadomość zdrowotną mieszkańców. Intencją twórców projektu jest propagowanie idei społeczeństwa informacyjnego, otwartego oprogramowania oraz elektronicznej administracji przyjaznej społeczeństwu, a także promocja województwa łódzkiego jako pionierskiego w kraju świadczeniodawcy usług typu „e-Zdrowie”. Choroby układu krążenia ...
-
Dotacje unijne - praktyczne uwagi i przestrogi
... sygnałów docierających od osób starających się o wsparcie wynika jednak, że część administracji, odpowiedzialna za wdrażanie projektów nie zawsze dysponuje aktualnymi i poprawnymi ... na formularzu tekstowym Word lub innym, nieuprawniona kategoria beneficjenta, brak elektronicznej wersji biznes planu, brak potwierdzenia za zgodność z oryginałem ...
-
Deklaracje elektroniczne coraz bliżej
... , szczególnie istotną przy realizacji projektu na rzecz administracji podatkowej. Mam nadzieję, że kolejne grupy podatników będą mogły jak najszybciej skorzystać z tej wygodnej, elektronicznej formy kontaktu z urzędem podatkowym. e-POLTAX jest pierwszym systemem w polskiej administracji umożliwiającym elektroniczną wymianę dokumentów na tak szeroką ...
-
Niewystarczający dostęp do informacji publicznej
... dostępu do informacji. Badanie Biuletynów Informacji Publicznej oraz komunikacji telefonicznej i elektronicznej z urzędami samorządowymi wykazuje, iż im większa miejscowość, w której ... tego typu w Polsce, testujące dostęp do informacji publicznej w urzędach administracji publicznej i obejmujące w tak dużej skali administrację samorządową. Prawo do ...
-
Rynek usług zarządzania dokumentami w Polsce
... oraz podmiotów administracji publicznej. Odpowiedzi na pytania udzielali głównie przedstawiciele kadry zarządzającej i menedżerskiej (67 proc. badanych), z działów administracji (50 ... Document Management), obejmujących również dokumenty tworzone od razu w formie elektronicznej. Dzięki rozwiązaniom DMS możliwy jest dostęp w czasie rzeczywistym ...
-
Bezpłatna rejestracja firmy od X 2008 r.
... formie, termin będzie wynosił 5 dni a przy wniosku w formie elektronicznej 3 dni. Również od 1 października 2008 r. przedsiębiorcy będą mogli czasowo zawiesić prowadzenie działalności gospodarczej. O wstrzymaniu działalności trzeba zawiadomić właściwy organ administracji urzędowej. W okresie wstrzymania przedsiębiorca nie jest zmuszony czynić opłat ...
-
Stanowisko sekretarki wciąż popularne
... wysokim wymaganiom. W zależności od charakteru pracy, do obowiązków osoby pracującej w administracji biurowej należy szerokie spektrum obowiązków, obejmujące: prowadzenie sekretariatu, umawianie spotkań, sporządzanie raportów, prowadzenie poczty elektronicznej szefa lub całej firmy, koordynacja obiegu dokumentów, rezerwacja biletów, prowadzenie baz ...
-
Telefonia mobilna przoduje w Polsce
... jak telewizja mobilna – jej rozwój wspiera Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). Dynamiczne środowisko operatorów komórkowych dodatkowo wzbogaciło wejście ... administracji publicznej. Sieci nowej generacji wymagają jednak dużych inwestycji, do czego gracze rynkowi w obecnej sytuacji gospodarczej nie są skłonni. Wspólne działania administracji ...
-
PayByNet w Citi Handlowy
... Citi Handlowy” przeznaczona jest dla klientów indywidualnych banku. System PayByNet został wybrany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji do realizacji płatności na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Dzięki temu klienci e-urzędów oraz posiadacze konta w Citi Handlowy będą mogli regulować opłaty urzędowe ...
-
Samorządy w Polsce a pomoc unijna
... samorządy skorzystają pośrednio także z realizacji siódmej osi priorytetowej POIG "Społeczeństwo informacyjne - budowa elektronicznej administracji" o puli dofinansowania 788,2 mln euro, choć głównymi beneficjentami są tu organy administracji publicznej. Cieszy rosnąca zdolność do pozyskiwania środków unijnych, bo świadczy o dobrym już rozeznaniu ...
-
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy a obowiązki fundacji
... członkowskiego Unii Europejskiej albo państwa równoważnego; transakcje z organami administracji rządowej, organami samorządu terytorialnego oraz organami egzekucyjnymi. Przy ... przedmiotowej transakcji. Rejestr transakcji może być prowadzony w dwóch formach: papierowej i elektronicznej. Zarówno ustawa, jak też rozporządzenie nie narzuca fundacji formy ...
-
EUP ZUS coraz popularniejszy
... EUP obsługuje je od początku kwietnia. Dodatkowo 48 wniosków wpłynęło do ZUS za pośrednictwem e-PUAP, czyli Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Aby złożyć w ZUS wniosek w formie elektronicznej należy posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego. Każdy wniosek wysłany przez ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany X 2010
... punktu kontaktowego dla administracji oraz punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców, które będą prowadzone przez ministra właściwego do spraw gospodarki; określa zadania obu punktów, przy czym przykładowe zadania punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców to: utworzenie skrzynki poczty elektronicznej, a także udzielanie ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... utworzenia bazy jest rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie inwentaryzacji pokrycia istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną ... uruchomioną skrzynkę mailową: uke@uke.gov.pl. Ponadto indywidualne adresy poczty elektronicznej dedykowane do obsługi problemów konsumenckich zostały wygenerowane w każdej z 16 delegatur UKE ...
-
Obrót walutami przez Internet
... dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez właściwe organy administracji publicznej (warunki formalne). Dopełnieniem powyższych regulacji w zakresie działalności ... oświadczenia o jej przyjęciu albo oferta jest składana w postaci elektronicznej - w miejscu zamieszkania, lub siedzibie składającego ofertę w chwili zawarcia ...
-
Biała Księga - bariery przedsiębiorczości
... , zliberalizowano przepisy dotyczące wystawiania faktur w formie elektronicznej, uporządkowano reguły dotyczące odliczenia VAT od nabycia ... Kolejnym etapem prac związanych z Białą Księgą jest jej przekazanie przedstawicielom administracji rządowej i samorządowej. Biała Księga powstała przy udziale ekspertów z firm stowarzyszonych oraz prawników z ...
-
Różne formy rejestracji czasu pracy
... za pomocom różnych systemów czy form. Czas pracy np. pracowników produkcyjno-magazynowych może być więc rejestrowany za pomocą elektronicznej ewidencji czasu pracy a czas pracy pracowników administracji w formie papierowej. Takie działanie pracodawcy nie stanowi dyskryminacji którejkolwiek ze wskazanych grup pracowników. Bez względy na formę ...
-
Umowy telekomunikacyjne bez tajemnic
... usług może to zrobić wysyłając je np. pocztą lub w formie elektronicznej. Informacji o tym, że telefony automatycznie łączą się z Internetem Do UOKiK docierają ... byli zainteresowani analizami wyjaśniającymi zastrzeżenia i oczekiwania organów administracji publicznej. Pozytywnie oceniamy współpracę z przedstawicielami branży, którzy włączyli się ...
-
Ważny certyfikat rezydencji podatkowej
... organ administracji podatkowej państwa. Ze względu na to, że certyfikat rezydencji jest dokumentem urzędowym, wydawanym przez właściwy organ administracji publicznej, potwierdzający ... że w danym kraju ich wydawanie zostało zastąpione udostępnianiem dokumentu w wersji elektronicznej, dostępnej na oficjalnej stronie internetowej, można uznać, że forma ...
-
Izba skarbowa: ograniczony zakres działania
... i serwisami ogłoszeniowymi (w powiązaniu z takimi danymi jak nr telefonu, adres poczty elektronicznej czy loginach komunikatorów internetowych). De facto zamawiane narzędzie ma udostępniać ... danych (art. 23 ust. 1 pkt 5 UODO). Zasada działania organu administracji publicznej na podstawie przepisów prawa i w granicach przyznanych ustawowo kompetencji ...
-
Postępowanie administracyjne i podatkowe - zmiany
... a w postępowaniu administracyjnym przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej) obowiązek prowadzenia metryki spraw będzie wyłączony ... czynności wraz z odpowiednim odesłaniem do dokumentów zachowanych w formie pisemnej lub elektronicznej określających te czynności. Warto zauważyć, iż nowelizacja nakłada obowiązek założenia metryk dla ...