09:43 20.10.2021
... stopniowe wprowadzanie nowych obowiązków dla poszczególnych grup. I tak: Od dnia 05.07.2022 obowiązki związane z doręczeniami elektronicznymi obejmą: organy administracji rządowej oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy, osoby wykonujące zawód zaufania publicznego, podmioty niepubliczne wpisane do rejestru przedsiębiorców w KRS, NFZ ...
00:22 10.05.2021
Informatyzacja szeroko rozumianej administracji publicznej uległa w ostatnim czasie znacznemu przyspieszeniu. Praktycznie we wszystkich sprawach urzędowych, w tym w sprawach podatkowych, wymiana korespondencji może obecnie następować drogą elektroniczną. ...
11:59 10.11.2020
... internetu. W badaniu wzięli udział mieszkańcy zamieszkujący teren objęty siecią NEXERY. Łącznie zostało zrealizowanych 1601 wywiadów. Natomiast badanie administracji publicznej zrealizowano wśród 298 przedstawicieli samorządów szczebla powiatowego i gminnego w Regionie Świętokrzyskim, Warmii i Mazur, Kujaw z Pomorzem i Mazowszem oraz Łódzkim ...
14:30 22.11.2019
Polacy są gotowi na e-urząd, jednak e-urząd nie jest jeszcze gotowy na Polaków. Taki wniosek można wysnuć z ostatniej odsłony badania Autopay Research. Z deklaracji 56% respondentów wynika, że woleliby sprawy urzędowe załatwiać przez internet. Najwyraźniej jednak nie mają takiej możliwości, skoro 60% badanych nadal w tym celu udaje się do urzędu. ...
11:04 28.06.2016
... ostatniego roku niespełna 1/3 z nas (31%) kontaktowała się online z jednostkami administracji poprzez inne narzędzie niż e-mail, z czego przygniatająca większość zrobiła to wyłącznie ... suplementarnego indeksu e-partycypacji obywatelskiej (E-Participation Index) ucyfrowienie polskich sfery publicznej jest porównywalne do krajów, które weszły do Unii ...
11:16 06.03.2015
Dział administracji rządowej „informatyzacja” powstał ponad 10 lat temu. Przez ten czas decydenci polityczni, wspierani przez licznych przedstawicieli środowiska informatycznego, pracowali nad dobrym sposobem ...
11:54 27.06.2014
... Usług Administracji Publicznej. Które z tych rozwiązań jest dla petenta wygodniejsze? E-podpis czy e-PUAP W ciągu ostatnich 10 lat na informatyzację usług publicznych przeznaczono w Polsce ok. 4 mld zł. Dzięki takim inwestycjom coraz więcej spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu. Według danych Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji ...
12:55 25.06.2014
... stanie prawnym nie jest dopuszczalne wnoszenie do sądów administracyjnych pism opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, w tym także za pośrednictwem urzędu administracji publicznej w drodze elektronicznej. Wątpliwości w tej kwestii miał prezes Naczelnego Sądu Administracyjnego, który zwrócił się do NSA o podjęcie w składzie 7 sędziów ...
09:17 10.06.2014
... będzie mógł się z nią zapoznać nawet po tym terminie. Zawiadomienia o czekającej e-korespondencji obywatel otrzyma w swojej skrzynce na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Jeśli obywatel obawia się, że może przeoczyć takie e-zawiadomienie, może dodatkowo ustawić sobie powiadomienie na maila. Zostanie w ten sposób ...
14:08 04.06.2014
... o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw INFORMATYZACJA DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW REALIZUJĄCYCH ZADANIA PUBLICZNE 11 maja 2014 r. weszła w życie ustawa ... do spraw informatyzacji na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (dalej „ePUAP”); nałożono na podmioty publiczne ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Zadłużenie wobec telekomów spada
Gdzie Wall Street znajdzie swój dołek?
Kapitał emerytalny w ZUS wzrośnie o ponad 9 proc.
Otrzymana kara umowna a obowiązek zapłaty PIT
Kredyt bez wkładu własnego. Rząd podnosi limity
"Mieszkanie bez wkładu własnego": limity mają wzrosnąć
Jakie mieszkanie na kredyt może kupić dziś średnio zarabiająca rodzina?