-
Regulaminowe zasady przyznawania premii
... treści warunki wynagradzania pracowników. Dotyczy to m.in. premii będących często spotykanym dodatkowym składnikiem wynagrodzenia. Od ... razie zawarcia przez niego co najmniej 25 umów ubezpieczenia w miesiącu, przysługuje premia w wysokości do 20% wynagrodzenia zasadniczego. Premii uznaniowej Pracodawca może przyznać premię uznaniową, której wysokość ...
-
Wniosek o becikowe 2013 - uwaga, zmiana zasad
... kopię dokumentu tożsamości wnioskującego o zasiłek w przypadku dziecka niepełnosprawnego - orzeczenie o niepełnosprawności Wniosek o „samorządowe becikowe” składa się u pracodawcy (jeśli zatrudnia on powyżej 20 pracowników), a w pozostałych przypadkach w urzędzie gminy lub w ośrodku pomocy społecznej w którym są wypłacane świadczenia rodzinne.
-
Klastry a rozwój regionalny
... tworzenie kultury innowacyjności i przedsiębiorczości. Są atrakcyjnym miejscem lokalizacji dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz atrakcyjnym rynkiem pracy przyciągającym wykwalifikowanych pracowników, co zwiększa konkurencyjność danego regionu, wpływając tym samym na podnoszenie konkurencyjności podmiotów, które działają na danym obszarze ...
-
Ile zarabia sekretarka?
... Płacowego Jesień 2012 Advisory Group TEST Human Resources, sprawdzimy czego oczekuje się od pracowników zajmujących to stanowisko i jak się ich to wynagradza. Opinia, że ... pozapłacowe ze strony firmy. 54% sekretarek bierze udział w zewnętrznych szkoleniach, 20% posiada dodatkowe pakiety ubezpieczeniowe, a prawie 1/3 ma dostęp do benefitów w ...
-
Zarobki w bankowości w 2012 roku
... w tej branży zarabiało mniej niż 3 400 PLN. Płace jednej czwartej najlepiej opłacanych pracowników przekraczały 8 770 PLN. Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, w 2012 ... firmach z przewagą kapitału zagranicznego mediana wynagrodzeń wynosiła 6 200 PLN i była o 20% wyższa od mediany wynagrodzeń w instytucjach z przewagą kapitału polskiego. ...
-
Cywilizacja informacyjna: czas na "rekonstrukcję"
... opór materii ze strony przedsiębiorstw, które chcą być raczej zamknięte, nieprzejrzyste, zhierarchizowane. Im mniej sformalizowanych struktur, tym więcej zależy od pracowników. A tego przedsiębiorstwa starają się raczej unikać. Przedsiębiorstwa są poligonem doświadczalnym, na którym toczy się dzisiaj specyficzna próba zastosowań nowych wariantów ...
-
Mieszkania czynszowe z rządowym wsparciem
... przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Łatwo dostępne budownictwo czynszowe ma ułatwić sytuację pracowników i osób poszukujących pracy oraz pobudzić wzrost gospodarczy. Fundusz Mieszkań na Wynajem ... wynajmować i nich mieszkania. Fundusz miałby do dyspozycji 5 mld zł na zbudowanie 20 tys. lub więcej mieszkań. Dzięki temu na rynku pojawiłaby się ...
-
Usługi cloud computing: 3 warstwy w modelu dostaw
... . Organizacje potrzebowały większej szybkości, elastyczności, zwinności, za mniejsze koszty. Sama maszyna już nie wystarczała. Naprawianie awarii też nie absorbowało wszystkich pracowników IT, bo maszyny były coraz lepsze, software bardziej dostosowany, a wszystko to powodowało, że cały system był mniej zawodny. Realia rynku ...
-
Zarządzanie marką: ważna spójność
... , wyzwanie stanowi natomiast skonstruowanie unikalnej tożsamości, osobowości i idei wiodącej brandu – tak, aby różniły się od konkurencji i stanowiły powód dla klientów, pracowników i współpracowników do skorzystania z niego. Stanowiąc komunikacyjny punkt wyjścia, idea powinna być następnie przełożona na oferowany produkt czy usługę. Nabywcy nie ...
-
Etnografia organizacji: co to takiego?
... też bardzo istotne z innego powodu – pozwala na późniejszą konfrontację z tym, jak (i czy w ogóle) ten sam problem jest opisywany, nazywany przez pracowników na różnych szczeblach hierarchii. Jak pokazuje doświadczenie – jednym z ważniejszych problemów w firmie jest często to, że każdy dany problem widzi zupełnie ...
-
Bankowość mobilna: Zygmunt Solorz-Żak tworzy Plus Bank
... Smitha rozmawia Ewa Tylus Mobilna bankowość to nie tylko wygoda dla klientów, lecz także oszczędności dla banków – np. kosztów zatrudniania pracowników w placówkach. Czy myśli pan, że banki w Polsce będą coraz chętniej stawiały właśnie na mobilną bankowość? Byłem jednym z pierwszych klientów bankowości ...
-
TVP wychodzi z dołka finansowego?
... zanotowała dodatni wynik finansowy brutto w wysokości 20,9 mln zł. W ubiegłym roku w tym samym okresie TVP miała 150,3 mln złotych straty, a w ... o 65,8 mln zł, głównie na skutek głębokiej restrukturyzacji, obejmującej między innymi zwolnienia pracowników czy wyprowadzenie znaczącej części obsługi i realizacji programów do podmiotów zewnętrznych. ...
-
Planowanie produkcji - harmonogram
... zasobów, musi być na bieżąco (najlepiej on-line) zasilany informacjami o realizacji operacji technologicznych i przezbrojeniach, planowanych i nieplanowanych postojach, absencjach pracowników, braku dostępności materiałów i półproduktów do produkcji, opóźnieniach w ramach obsługi łańcucha dostaw, itp. Jego mała szczegółowość spowoduje, że nie ...
-
Banki w Polsce: sny o potędze
... marżach, które czynią tę bankowość hipoteczną dochodową, co nie jest takie oczywiste we wszystkich bankach. Ta licząca około dwóch tysięcy pracowników instytucja nie miała nadmiernie szerokiej gamy produktów, co stwarzało dobrą okazję pod względem integracyjnym. Do kolejnych zalet można zaliczyć fakt ...
-
Start-up: analiza konkurencji
... długie linki, skoro główne funkcjonalności oferuje za darmo?”. Oprócz wyczerpującej odpowiedzi jednego z użytkowników Quory pod zapytaniem pojawiła się odpowiedź… jednego z pracowników Bitly, który wyjaśnił, na czym zarabia jego serwis. Ciekawostka Dzięki Bitly w 2010 r. skrócono aż 4 mld unikatowych linków. Jak widać, analiza ...
-
Jak używać kody QR
... albo po prostu nie będą chcieli tego zrobić (jak w przypadku niefortunnego pomysłu Subwaya, który nadrukował kody na tył koszulek swoich pracowników [sic!]), znacznie lepiej zamieścić klasyczny URL. Odbiorcy zapamiętają prosty adres strony i odwiedzą ją, jeśli będą mieli na to ochotę. Być ...
-
Polityka compliance wkracza do polskiego biznesu
... pod ich kątem wprowadzać elementy compliance. Mają one być odpowiedzią na dostrzeżone potrzeby. To rozmaite regulaminy i kodeksy, szkolenia dla pracowników, procedury ujawniania nadużyć, nadzorowanie przestrzegania zapisów zawartych kontraktów, współpraca z odpowiednimi organami administracji rządowej i samorządowej. W różnych firmach te elementy ...
-
Co daje myślenie projektowe?
... widzenia na dany temat oraz przesiąkanie wiedzy od różnych grup ekspertów powodują powstawanie naturalnych kanałów przepływu wiedzy. Dzięki włączeniu w proces pracowników liniowych (w miejsce menedżerów), aktywnie wykorzystywana jest bezcenna, bardzo konkretna wiedza wynikająca z wielu doświadczeń. Jak zacząć? Najlepiej od czegoś małego – drobnego ...
-
Szara strefa w Polsce - miliardowe straty dla budżetu
... szarą strefę. Taki scenariusz spotkał Litwę, gdzie w 2009 roku podwyższono akcyzę o 13 procent, w rezultacie czego wpływy z legalnej sprzedaży alkoholu spadły o 20 procent, a w kolejnym roku jeszcze o 10 procent . Specjaliści uważają, że walkę z „szarą strefą” powinno się rozpocząć od obniżenia wysokich stawek podatków ...
-
Ciąża a zwolnienie z pracy: kiedy to możliwe?
... od daty rozwiązania umowy do dnia porodu. Płatnikiem zasiłku będzie ZUS; pracodawca zaś będzie obowiązany wypłacić odprawę (jeśli zatrudnia min. 20 pracowników), której wysokość będzie uzależniona od indywidualnego wynagrodzenia i zakładowego stażu pracy. Przydatne linki: - Kodeks pracy 3. Rozwiązanie umowy terminowej Ustawodawca nakłada obowiązek ...
-
Repartycyjny system emerytalny wraca
... jedyne źródło zarobku. Nie dotyczyłoby to osób, które z tytułu innych umów płacą już składki na ubezpieczenie społeczne. Zmiany dotyczyłyby m.in. pracowników firm ochroniarskich, sprzątających, nauczycieli akademickich (prowadzących wykłady). Według ekspertów ten manewr zwiększy jeszcze i tak wysokie bezrobocie w Polsce – ponad 13,5 proc ...
-
Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?
... page”. Za pomocą formularza kontaktowego można zapytać potencjalnego klienta o imię, nazwisko, e-mail firmowy, numer telefonu, nazwę firmy oraz liczbę pracowników. Warto również stworzyć miejsce na dodatkowe pytania i wątpliwości. 2. Możliwość pobrania wartościowych treści Kolejną, podstawową metodą służącą do przyciągnięcia potencjalnych klientów ...
-
Biuro w "chmurze" - świat przyszłości
... tradycyjnego nośnika, nie tracimy danych – możemy je swobodnie odzyskać dzięki internetowemu dyskowi. Oczywiście firma może każdy folder udostępniać dowolnej grupie pracowników. Po otrzymaniu zgody, będą oni mogli pliki nagrywać, usuwać i edytować. Istnieje także możliwość udostępnienia pliku osobie trzeciej, która nie ma ...
-
Aport przedsiębiorstwa do spółki jawnej bez podatku dochodowego
... 01.04.2014 r. nr ILPB1/415-47/14-2/TW. Jakie wątpliwości wyjaśnił organ podatkowy? Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 1989 r. W firmie jest zatrudnionych około 20 pracowników. Na majątek firmy składają się: sprzęt biurowo-komputerowy, maszyny i urządzenia do produkcji, wyposażenie, samochody, nieruchomości, środki obrotowe, prawo do ...
-
Kształtowanie cen w oparciu o konkurencję
... cenach. ...oraz efektywnej działalności Firmy sprzedające produkty w niskich cenach często mają niższe koszty, które osiągają dzięki efektywizacji działalności i mniejszej liczbie pracowników. Ale decydujące znaczenie ma osiągnięcie dużej ilości sprzedaży w niedługim czasie. Każdy kij ma dwa końce Firmy sprzedające w niskich cenach często ...
-
Co czwarty Polak pracuje w handlu
... Bank Polska i Deloitte. Handel i branże z nim bezpośrednio związane to także 3,6 miliona pracowników, czyli ponad jedna czwarta ogółu pracujących. Pozycji tradycyjnego handlu ... niezagrożony przez handel internetowy. Pomimo bardzo wysokiej dynamiki wzrostu, przekraczającej 20 procent rocznie, udział e-handlu w Polsce w handlu ogółem jest nadal niski ...
-
Gdzie na praktyki i staże?
... bieżącego roku pracodawcy opublikowali już niemal 4,4 tys. ofert, co jest wynikiem o 20 procent lepszym od zanotowanego w analogicznym okresie minionego roku. W ponad ... firmy coraz częściej traktują praktyki i staże jako formę znalezienia i sprawdzenia potencjalnych pracowników. Firmy chcą się dzielić swoim know-how, inwestują czas i pieniądze, ...
-
Analiza SWOT: salon fryzjersko-kosmetyczny
... komunikacji zewnętrznej z klientem. Wizytówki, ulotki, czy też promocje, niech zawsze wykorzystują elementy kobiecej grzywki i dziecięcej grzyweczki. Dyplomy i inne trofea pracowników umieszczone są w widocznym dla klienta miejscu, aby się nimi chwalić, informować na bieżąco o nowych osiągnięciach personelu, budować wizerunek eksperta. Jeśli ...
-
Dlaczego warto prowadzić blog ekspercki?
... . Można jednak go ułatwić. Prowadzenie bloga eksperckiego to działalność, która nie tylko pomoże budować renomę i prestiż firmy, ale również pozycjonować pracowników jako ekspertów w danej dziedzinie. Blog ekspercki jest stroną, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i użytkowników. Przedstawia nowości, komentuje, wyjaśnia i rozwija ...
-
Cyfryzacja wciąż stanowi wyzwanie dla 80% firm
... ” obejmujące 300 firm działających w 20 różnych branżach na świecie pokazuje, że niemal 80% firm nie nadąża z wdrażaniem ... , a także zająć się identyfikacją głosową, mobilnymi aplikacjami, nowymi formami płatności i szkoleniami dla pracowników. Zmiany i udoskonalenia nigdy się nie kończą . Jaką strategię wybrać? Jeśli transformację przeprowadzi ...
-
Zarządzanie innowacją w przedsiębiorstwie
... , ma zapewnić przede wszystkim pomoc w opracowaniu nowego rozwiązania lub rozwoju aktualnie wykorzystywanej technologii. Tym nie mniej, pozyskując dla przedsięwzięcia pracowników naukowych, o ile dokonamy właściwej selekcji, możemy pozyskać dodatkowo nie tylko wsparcie merytoryczne przedsięwzięcia, ale również autorytet, który zaświadczy o wysokim ...
-
Decyzje inwestycyjne na rynku giełdowym a raport kapitału intelektualnego
... mającym bezpośredni wpływ na wartość przedsiębiorstwa (korzenie). Kapitał intelektualny składa się z kapitału ludzkiego, czyli wiedzy, doświadczenia, charyzmy i umiejętności pracowników, którzy nigdy nie stanowią własności przedsiębiorstwa, a są jedynie „wypożyczeni” na określony czas, i tak zwanego kapitału infrastrukturalnego, będącego własnością ...
-
Customer Journey Map - idź ścieżką pragnień swojego klienta
... dla każdej osoby pracującej w naszej firmie. Dlaczego? Ponieważ jej sukces, a tym samym poprawienie skuteczności wsparcia klienta, leży na barkach wszystkich pracowników – od szefa do magazyniera. Drugi składnik, to zaproszenie zespołu do tworzenia Customer Journey Map. Nie jest tak, że komunikujemy się ...
-
Marketing behawioralny w social media
... to jednak jeden z najlepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi konsumentów. Jeśli to możliwe, skup się na ukazaniu twarzy zadowolonych klientów lub pracowników firmy, tak aby nadać odpowiedni ton publikowanej treści. Ludzie w podświadomy sposób reagują na niewerbalny przekaz płynący z wyrazu twarzy. Postaraj się ...
-
Przemysł spowalnia. Wzrost PKB zagrożony?
... również dobra passa w budownictwie. Dane dotyczą firm zatrudniających minimum 10 pracowników. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym wyniki produkcji okazały się ... połowie 2014 r. będzie zdecydowanie niższy niż w pierwszej połowie. Przemysł to ponad 20 proc. naszego PKB i osłabienie jego wzrostu spowalnia wzrost całej gospodarki. ...