-
Orlen znowu na szczycie Coface TOP 500 CEE
... stworzenie rankingu najbardziej liczących się na rynku przedsiębiorstw. Liderem zestawienia okazuje się nasz ... udział miały: energetyka, motoryzacja i handel – również najliczniej reprezentowane w rankingu branż. Dla większości podmiotów zysk netto również wiązał się ze wzrostem między 5,0 proc. (drewno i meble) i 51,4 proc. (tekstylia, skóra i odzież ...
-
Dzień ochrony najmłodszych
... ochronę najmłodszych członków społeczeństwa informacyjnego. W przeglądaniu stron internetowych biorą udział instytucje należące do Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów i Egzekwowania ... telefonów komórkowych naiwności oraz niewiedzy najmłodszych uczestników rynku, jest zidentyfikowanie i precyzyjne określenie metod, które są stosowane ...
-
Inflacja II 2009
... miesiącem były ceny mięsa wieprzowego i masła (po 1,1%). W wyniku licznych promocji na rynku detalicznym, nadal obniżały się ceny artykułów w grupie „jogurty, śmietana, napoje i desery mleczne ... strukturze konsumpcji. Znacznie obniżył się udział wydatków na żywność i napoje bezalkoholowe. Wzrósł natomiast udział wydatków na towary i usługi w zakresie ...
-
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
... firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety i radio, a 3% kosztowała reklama kinowa. Obserwowany duży udział luksusowych magazynów kobiecych w torcie reklamowym branży modowej jest raczej, ... Internetu. Udział tych mediów – a przede wszystkim telewizji i Internetu – będzie zatem sukcesywnie rosnąć. Wynika to nie tylko z ogólnych tendencji na rynku, ...
-
Biznes IT rośnie, jak zarabiać i gdzie kupować? A może eksport...?
... kupujemy wszelkiego rodzaju gadżety typu komórkowy telefon, ładną odzież, smaczne potrawy, buty i wiele innych. Są to produkty, których sam ... . 70% ogólnego obrotu na rynku elektronicznym B2C zachodniej europy w 2002 roku (European Information Technology Observatory). Udział Wielkiej Brytanii w elektronicznym rynku turystyki wzrósł z 16.9% w ...
Tematy: -
Reklama wielkoformatowa w 2011 r.
... ), rok później zastąpiła branża „odzież i dodatki” (prawie 14 mln zł) - dodaje prezes Przybyłowski. W zeszłym roku z nośników wielkoformatowych korzystało 305 reklamodawców. Rok wcześniej było ich 317 czyli o 3,8 proc. więcej. Największymi reklamodawcami w 2011 r. były firmy: PTC, UIP i TVN. Zmiany na rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce ...
-
Upadłości firm II 2016
... rynku (odmiennie niż w poprzednich miesiącach). Upadające firmy traciły udział w rynku – koncentracja w wielu branżach wymusza już nie tylko niskie marże, ale wypiera z rynku lokalne podmioty Firmy, które upadły w lutym traciły w ubiegłych latach udziały w rynku ... hurtowników art. konsumpcyjnych (żywność, odzież), wyposażenia mieszkań oraz art. ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
... rynku pod względem ilościowym (0,3%) i wartościowym (1,4%), samochody luksusowe również odnotowały wzrost sprzedaży o 5,6% r/r. Co ciekawe, na polskim rynku samochodów premium i luksusowych rośnie zainteresowanie pojazdami z napędem elektrycznym. Ich udział ...
-
Debiuty na NewConnect XII 2009
... odzież, książki i gry, ale również akcesoria do jazdy konnej czy wędliny. Środki z emisji akcji spółka chce przeznaczyć na ekspansję zagraniczną – głównie na rynku ... jej pierwszeństwo i wyłączność na finansowanie przedsięwzięć studia – a w związku z tym gwarantuje 90% udział w przychodach z eksploatacji filmów. East Pictures ma na celu inwestycje w ...
-
Rozwój e-commerce: czy polskie magazyny są na to gotowe?
... Polski stwarza nowe możliwości dla rynku magazynowego wraz z ekspansją ... udział najemców e-commerce w popycie brutto sięgnął 5,8% w 2014 r. 70% ankietowanych operatorów spodziewa się znacznego wzrostu zapotrzebowania na usługi logistyczne. W efekcie wzrośnie także popyt na powierzchnie magazynowe, generowany przez sprzedaż takich produktów jak odzież ...
-
GSM dla nieletnich
... uczestników akcji wynika, że ich liczba jest ściśle związana z poziomem rozwoju rynku telefonii komórkowej w danym kraju: zauważyć można tendencję, że im bardziej ... (46 proc.) witrynie zagranicznej. W przeglądaniu stron internetowych wzięły udział instytucje należące do Międzynarodowej Sieci Ochrony i Egzekwowania Praw Konsumenckich (International ...
-
Vistula&Wólczanka przejmie W.KRUK
... ekskluzywna odzież dla kobiet. Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego Prezes Urzędu uznał, że koncentracja nie przyczyni się do istotnego ograniczenia konkurencji, w szczególności przez powstanie lub umocnienie pozycji dominującej na rynku. Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do Prezesa UOKiK, jeżeli biorą w niej udział ...
-
Lojalność klientów - rodzaje
... poziomem uzyskiwanych dochodów oraz z poziomem rozwoju rynku, w obrębie którego ci konsumenci funkcjonują. W krajach ... mediach ogólnopolskich (telewizja, prasa, radio, internet, outdoor) wzięły udział osoby znane w Polsce: Kayah, ... które są związane z Harleyem odpowiednią licencją np. odzież skórzana, konkretne lokale gastronomiczne, rodzaj słuchanej ...
-
Firmy odzieżowe: upadłość Schiesser AG
... ponieważ ta od dawna ulokowana jest na Bliskim i Dalekim Wschodzie… Wartość światowego rynku tekstyliów wyniosła w 2007 roku 500 mld euro, z czego 30% przypadało na ... się na produkcji wysokiej jakości odzieży, w Polsce zwłaszcza pod obcymi markami. Decydujący udział kosztów pracy powoduje, że zamówienia na ten wymagający rodzaj produkcji przenoszone ...
-
Formy promocji zatrudnienia
... in. w oparciu o przepisy ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz.U. z 2008 r. Nr 69 ... przykład na: materiały i surowce, eksploatację maszyn i urządzeń, odzież roboczą, posiłki regeneracyjne itp. ... dofinansowania jest co najmniej 6-procentowy udział pracowników niepełnosprawnych w całkowitej liczbie zatrudnionych w ...
-
Polskie sklepy internetowe nie tylko dla Polaków
... odzież i obuwie, z kolei najważniejszą przeszkodę powstrzymującą przed podjęciem decyzji o kupnie online stanowią ceny przesyłek. Najnowsze badanie przeprowadzane przez Ipsos na zlecenie PayPal udowadnia, że handel transgraniczny i biorący w nim udział ... zadowoleni mogąc wspierać rozwój ekonomiczny polskiego rynku oraz przedsiębiorców, umożliwiając im ...
-
Podróbka, czyli o stratach na 261 mld złotych
... 11 sektorach (kosmetyki i higiena osobista, odzież, obuwie i akcesoria, artykuły sportowe, zabawki i gry, biżuteria i zegarki, ... i higieny osobistej: Według raportu obecność podróbek na rynku prowadzi do strat sięgających około 30 mld złotych ... pirackich w handlu międzynarodowym, a także pokazuje udział gospodarczy sektorów intensywnie korzystających z ...
-
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje
... czwarty kwartał minionego roku (+17%), co zadecydowało, że całkowita wartość rynku w 2020 wrosła o blisko 5% Czy początki roku okazały się tak samo ... dynamikę odnotowały segmenty: „handel”, „chemia gospodarcza”, „media, książki, CD i DVD” oraz „odzież i dodatki”. Po wzrostach wydatków na reklamę w internecie odnotowanych w ostatnim kwartale 2020 ...
-
Second hand po polsku: czy chętnie kupujemy rzeczy używane?
... zlecenie Santander Consumer Banku, zgodnie z którymi już 69 proc. ankietowanych kupuje produkty z rynku wtórnego. Aktualnie w drugim obiegu można znaleźć właściwie każdy możliwy produkt, jednak niektóre ... przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 22 marca-8 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa ...
-
Młodzież w świecie reklamy
... . robi to średnio trzy do czterech razy w tygodniu. Z ponad trzech tysięcy biorących udział w sondzie uczniów, aż 70 proc. co najmniej raz na tydzień towarzyszy ... rodzicami, nie przekładają się na traktowanie ich przez sprzedawców jako równoprawnych uczestników rynku. Połowa przyznaje, że są lekceważeni przez obsługę w sklepie. Co drugi młody ...
-
Holtzbrinck Ventures inwestuje w Epuls
... przyjętą przez właściciela serwisu, firmę Pixelate Ventures. Rozwojowi Epuls w Polsce towarzyszą przygotowania do uruchomienia bliźniaczej platformy w Niemczech. Znajomość realiów tamtejszego rynku i jego uwarunkowań ze strony nowych partnerów odgrywa tu istotną rolę. Nowo pozyskani partnerzy zapewnić mają serwisowi Epuls pomoc w postaci know-how ...
-
Wzrosła liczba płatności kartą przez Internet
... 2 mln transakcji o łącznej wartości prawie pół miliarda zł. To rekordowe wyniki w historii polskiego rynku płatności on-line. Polacy coraz częściej nie tylko kupują w ... odzież i książki. Tymczasem towary te nie cieszyły się wśród użytkowników kart płatniczych znaczną popularnością. Objęły odpowiednio tylko 4 i 14 proc. wszystkich transakcji. – Udział ...
-
Połączenie spółek Marks&Spencer i MSF
... nie przyczyni się do istotnego ograniczenia konkurencji, w szczególności przez powstanie lub umocnienie pozycji dominującej na rynku. Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do UOKiK, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro ...
-
Rozbudowa Magnolia Park we Wrocławiu
... we Wrocławiu, w odległości zaledwie 1 kilometra od miejskiej obwodnicy, 2,7 kilometra od Rynku Starego Miasta oraz jedynie 6 kilometrów od wrocławskiego lotniska w Strachowicach. Magnolia Park ... ale i w całym regionie. Obecnie centrum posiada unikalną ofertę markowych produktów, a także proponuje udział w wystawach, koncertach, pokazach mody i ...
-
Marki odzieżowe w social media
... w badaniu były mikroblogi, fora internetowe oraz portal społecznościowy Facebook. Znaczny udział procentowy posiadają również blogi i serwisy informacyjne. Popularność Najwięcej wzmianek zanotowano w kontekstach trzech z pięciu marek należących do potentata na polskim rynku odzieżowym, spółki LPP. W związku z tym nie dziwi fakt, że największą ...
-
Praktyki rynkowe dyskryminują konsumentów
... Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej usług na rynku wewnętrznym. Dyrektywa usługowa 2006/123/WE obliguje państwa członkowskie do ... odzież z zagranicznego sklepu internetowego. Zamówienie nie zostało jednak zrealizowane ze względu na to, iż sklep nie wysyła towarów do Polski. W czerwcu 2013 r. Europejskie Centrum Konsumenckie wzięło udział ...
-
Ferie zimowe 2017: Kanary dla bogatych?
... Rynku Turystycznego TravelDATA ... wprawdzie nie przeszkadza w dokonywaniu wydatków na potrzeby bieżące (żywność, odzież, obuwie), ale negatywnie oddziałuje na sprzedaż, w tym zwłaszcza z ... porównawczą wycenę Rainbowa, która według najczęściej stosowanej metodologii posiada 50-procentowy udział w ogólnej wycenie spółek. Na razie wycenę porównawczą dla ...
-
Producenci odzieży: powrót koniunktury dopiero w 2023 roku?
... ma skurczyć się o dość pokaźne 8%, co w ujęciu ilościowym oznacza redukcję około 158 tysięcy etatów. Z rynku może zniknąć z kolei 6% firm (około 13 tysięcy). Jeżeli wziąć pod uwagę, że udział sektora MŚP w obrotach ogółem branży tekstylnej dwa razy przewyższa średnią w europejskim sektorze produkcyjnym, to ...
-
Kursy i szkolenia online: co myślą o nich pracownicy?
... przez Pracuj.pl. Prawidłowością zaobserwowaną przez badaczy był fakt, że udział takich respondentów malał wraz z poziomem wykształcenia. Brak doświadczeń z kursami online ... jeśli firma gwarantowałaby im dostęp do darmowych szkoleń i kursów. Wraz z dojrzewaniem rynku pracy kandydaci w Polsce coraz uważniej przyglądają się ofercie benefitów, ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... odzież, obuwie, akcesoria) oraz RTV/AGD, a dodatkowo także książki i prasa. W wymienionych obszarach górka sezonowa zaczyna się już w październiku. W zeszłym roku udział ...
-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... odzież / dodatki, sprzęty domowe, meble , dekoracje a także motoryzacja (wszystkie o około 5 proc.). Jeśli chodzi o klasy mediów największy udział wciąż posiada oczywiście telewizja. Co ciekawe, przez pierwsze dziewięć miesięcy jej udział w mediamiksie istotnie spadał, ale dzięki rewelacyjnej końcówce roku udział ... 2016 r. Wartość rynku (a zatem i ...
-
Handel detaliczny w strefie Euro: konsumpcja odporna na inflację?
... piątego kwintyla (wykres 8). Z kolei restauracje, artykuły rekreacyjne, odzież i transport, które mają większy udział w konsumpcji zamożniejszych gospodarstw domowych, odnotowały ... inflacji, sprzedaż i zyski wiodących firm skorzystały również na wzroście udziału w rynku nieistniejących już sieci detalicznych i niezależnych sklepów, które nie zostały ...
-
Konsument w UE ufa reklamom
... w którym wzięli udział konsumenci z 27 krajów Unii Europejskiej. Pytania dotyczyły m.in. jakości i cen produktów, jakości usług oraz konkurencji na rynku handlu detalicznego. ... proc. ankietowanych), najsłabiej w tej ocenie wypadają świeże owoce i warzywa (56 proc.) oraz odzież i obuwie (55 proc.). Polscy konsumenci nie odbiegają w swojej ocenie od ...
-
Sektor MSP: lepsze czasy na horyzoncie
... odzież i obuwie – 43,8 proc., poligrafia i wydawnictwa – 50 proc.) niż jej poprawy (transport i spedycja – 16 proc., odzież i obuwie – 16,4 proc., poligrafia i wydawnictwa – 10,5 proc.). Poziom sprzedaży i cen – w dół Na kiepskie nastroje przedsiębiorców bez wątpienia miała i nadal ma wpływ malejąca sprzedaż. Obniżenie sprzedaży na rynku ... udział 2393 ...
-
Budżet domowy 2006
... udział wydatków na nośniki energii w wydatkach ogółem, zwłaszcza w gospodarstwach rencistów i emerytów – odpowiednio o 1,2 i 0,8 pkt. procentowego, a nieco mniej w pozostałych grupach społeczno-ekonomicznych. Większy był także udział wydatków na rekreację i kulturę, głównie w gospodarstwach rencistów (o 0,5 pkt. procentowego), na odzież ... na rynku ...