-
Bezpłatne webinarium PMR - Rynek odzieży i obuwia w Polsce
... i prognozy rozwoju. Data: 29 maja 2014 Godzina: 10:00-10:30 Udział: bezpłatny Miejsce: webinarium online Webinarium poprowadzimy w języku angielskim. Seminarium internetowe jest zorganizowane przez firmę badawczo-konsultingową PMR i poprowadzi je analityk rynku handlu detalicznego w Polsce, Patrycja Nalepa. Webinarium zostało objęte patronatem ...
Tematy: -
Zadłużenie Polaków rośnie, ale celem nie są bieżące wydatki
... odzież czy utrzymanie ... rynku finansowego. Jednak zapowiadane już na ten rok spowolnienie gospodarcze oraz rosnąca inflacja mogą spowodować zaostrzenie kryteriów udzielania kredytów gospodarstwom domowym. Jednocześnie powiększyć się może skala gospodarstw mających problemy z regulowaniem rachunków za prąd, gaz, wodę, wśród których znaczny udział ...
-
Inflacja II 2010
... udział wydatków w zakresie użytkowania mieszkania i nośników energii, restauracji i hoteli, a także zdrowia. Obniżył się natomiast udział wydatków na żywność i napoje bezalkoholowe, odzież ... (o 1,6%). W tej samej skali, z uwagi na wysoką podaż na rynku krajowym, potaniał cukier. Obniżyły się ceny jogurtów (o 0,6%), wędlin i olejów roślinnych (po ...
-
Wyprawka szkolna bez ofert specjalnych
... zł. Jak jednak wskazują autorzy "Szkolnego barometru cenowego", obserwowane na rynku ruchy cenowe wskazują, że prawdziwe obniżki cen artykułów szkolnych przyniósł ... zł). Największy udział w tych oszczędnościach miała odzież, aż 33 proc. W przypadku obuwia było to 15 proc., a podręczników i lektur 17 proc. Jeżeli chodzi o udział artykułów szkolnych ( ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... (dynamika -44,7%) i 6,5 mln zł (dynamika -29,5%), straciły także ważne dla medium sektory odzież i dodatki oraz produkty farmaceutyczne i leki. W głównej mierze za spadki ... się ich udział w rynku. W pierwszym półroczu wzrosła jedynie wartości inwestycji w reklamę internetową. Dlatego też internet najmocniej zwiększył swój udział w mediamiksie. W ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... handel. To właśnie ta ostatnia branża w całym analizowanym okresie posiadała najwyższy udział w rynku reklamy w Polsce – wyniósł on 15,3%. Największy wolumenowy wzrost wygenerował sektor media, ... zanotowały sektory: higiena i pielęgnacja (-5,1 mln zł, dynamika -14,5%), odzież i dodatki (-4,5 mln zł, dynamika -18,3%), żywność (-3,2 mln zł, dynamika ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności Polski
... co stanowiło 5,7% ogółu biernych zawodowo w wieku produkcyjnym (w poprzednim roku udział ten wynosił 4,8%). PODSUMOWANIE Wyniki Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności przeprowadzonego w trzecim kwartale 2004 r. wskazują na wyraźną poprawę sytuacji na rynku pracy. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku odnotowano zmniejszenie się ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2009/2010
... 9 000 sklepów internetowych, które funkcjonują na rynku oferując szeroki wachlarz produktów i usług. W ... Zegarek.net, a trzecim Hihawa.pl. Kategoria "Odzież i Obuwie" Odzież i obuwie to specyficzna sprzedaż. Wielu klientów ... się na miejscu 3. Kategoria "Apteka" Największy udział w sprzedaży mają soczewki kontaktowe, akcesoria medyczne (ciśnieniomierze ...
-
Dzieci w Polsce w 2014 r.
... wieku żłobkowym i gimnazjalnym mają zbliżoną liczebność – po 1,1 mln i stanowią po 2,9 % ogółu populacji. Udział dzieci i młodzieży w ogólnej populacji maleje nieprzerwanie od lat 90-tych ubiegłego wieku ... języka obcego, co z pewnością w przyszłości zwiększy ich szanse na rynku pracy. Należy również zaznaczyć, że coraz więcej polskich dzieci rodzi ...
-
Sklepy odzieżowe zapowiadają zwolnienia pracowników
... rynku odzieży i obuwia to od 30 mld zł (GUS) do nawet 35 mld zł (PMR). Ze zrealizowanego w 2014 roku badania PMR wynika również, że zlokalizowane w galeriach handlowych sklepy odzieżowe i obuwnicze odwiedza 6 na 10 Polaków, a udział ... obuwnicze zlokalizowane w galeriach handlowych, stanowią połowę rynku. Na rynku odzieżowym występuje natomiast jeden z ...
-
Koszty pracy w krajach Unii Europejskiej
... rynku międzynarodowym. Z kolei wysokie koszty zatrudnienia często stanowią barierę dla przyciągania inwestorów i tworzenia nowych miejsc pracy. Mogą również prowadzić do zwiększania szarej strefy. Z punktu widzenia pracowników ważny jest udział ... inne, takie jak: koszty transportu pracowników, odzież robocza, koszty rekrutacji oraz podatki traktowane ...
-
E-commerce powoli hamuje
... udział ten był notowany jeszcze na poziomie 8,9 proc. Spadek w lipcu dotyczył grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,0% przed miesiącem do 21,5%) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 16,4% do 16,1%), natomiast wzrost udziału odnotowano w grupie „tekstylia, odzież ... sytuacji na rynku - rosnących cen, ...
-
Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce?
... będzie to 60% ogółu e-handlu. W zeszłym roku w Chinach, czyli na największym rynku e-commerce na świecie, udział transakcji w serwisach działających w tym modelu osiągnął poziom 80% ... AGD, po sprzęt sportowy lub tylko sprzedaż wyspecjalizowaną, np. elektronikę lub odzież. Jeśli zaś chodzi o drugą kategorię, to marketplace może być wyłącznie ...
-
Budżet domowy 2007
... udział wydatków na odzież i obuwie w wydatkach ogółem o około 0,3 pp. Z wyjątkiem gospodarstw domowych rencistów, we wszystkich grupach gospodarstw domowych w wydatkach ogółem wzrósł również udział ... tym o sytuacji materialnej jednostki i jej rodziny, jest miejsce zajmowane na rynku pracy. Ubóstwem zagrożone są przede wszystkim osoby i rodziny osób ...
-
Konsumpcja w Polsce po 1989r: wnioski na przyszłość
... oraz efekt naśladownictwa i luksusowej konsumpcji. Na rynku też zachodziły zmiany. Szybka poprawa zaopatrzenia rynku w dobra konsumpcyjne w wyniku zwiększenia krajowej ... także odsetek wydatków na używki. Systematycznie zmniejszał się udział wydatków na odzież i obuwie. Wzrastał natomiast udział wydatków na pozostałe grupy artykułów konsumpcyjnych. ...
-
Czy warto inwestować w akcje Allegro, Amazon i Aliexpress?
... Także w Polsce udział handlu internetowego szybko rósł. W marcu 2021 r. było to 9,5 proc. całej sprzedaży detalicznej. Najczęściej przez Internet kupujemy odzież i obuwie (32 proc. ... rynek nie spowodowało rewolucji, widać, że firma planuje spokojne zdobywanie rynku i stopniowe przyciąganie do siebie sprzedawców, który obecnie używają innych platform ...
-
Pierwszy Biznes i Pierwsza Praca
... "Pierwsza Praca" skorzystało łącznie 2 mln 450,2 tys. osób, z czego 578 tys. wzięło udział w aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu. 183 tys. młodych ludzi objętych aktywnymi formami ... Pierwszy Biznes" jeszcze bardziej ułatwi młodym ludziom start na rynku pracy, tym razem w charakterze przedsiębiorców - powiedział wiceminister Męcina. . ...
-
Najpopularniejsze marki odzieżowe
... dziwi zatem fakt, że młodzi Polacy kupują odzież stosunkowo często. Jak wynika z raportu Fashion Trend, ... segmentów marek odzieżowych dostępnych na rynku. "Oferta rynkowa producentów odzieży odzwierciedla gusta i preferencje nabywców ... w wieku 15-35 lat. Każdego dnia w badaniu bierze udział co najmniej 120 respondentów, dzięki czemu możliwe jest ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2011
... 10 000 sklepów internetowych, które funkcjonują na rynku. Ranking powstał we współpracy ze Skąpiec.pl. Podobnie jak ... .pl na warszawskiej giełdzie. KATEGORIA: ODZIEŻ I OBUWIE Odzież i obuwie to specyficzna sprzedaż. ... wyżyny jakości obsługi. KATEGORIA: APTEKA Największy udział w sprzedaży mają soczewki kontaktowe, akcesoria medyczne (ciśnieniomierze ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... udział nakładów na reklamę behawioralną wynosi niecały 1%, zaś reklama efektywnościowa (model CPA) ma nadal około 9% udziału w rynku ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2011
... Wzrastają wydatki na reklamę online w mniej aktywnych sektorach gospodarczych (odzież i dodatki, farmaceutyki, chemia gospodarcza). Widać wyraźny wzrost nakładów ... notują praktycznie wszystkie segmenty rynku, a szczególnie reklama wideo, SEM i reklama kontekstowa, a także – w tym roku po raz pierwszy – reklama w urządzeniach mobilnych. Swój udział w ...
-
Reklama kontekstowa 2011
... IAB AdEx, które stwierdza, że udział wydatków na SEM stanowi 33% ogólnych ... wskazywana jako najskuteczniejsza to motoryzacja, turystyka, dobra FMCG czy odzież. Finanse i ubezpieczenia, mimo iż wskazywane były o ponad 1/3 ... Adkontekst oraz inne podmioty agencyjne aktywnie działające na rynku reklamy internetowej. Odpowiedzi udzielili specjaliści SEM z 44 ...
-
Pokolenie Z intensywnie korzysta z bankowości
... pieniądze Nastoletni klienci najczęściej pieniądze z konta wydają w sklepach spożywczych (25,5%) i supermarketach (19,7%). Udział takich zakupów stanowił prawie połowę wszystkich dokonanych transakcji (45,2%). Na kolejnych miejscu ... dorosłych, świadomych użytkowników. To korzyść dla samych klientów, banku, jak i dla całego rynku – mówi Anna ...
-
Koszty pracy w Polsce na tle Europy 2020
... kraju zwiększają jego konkurencyjność na rynku międzynarodowym - przyciągają inwestorów, którzy ... przykład koszty rekrutacji, wydatki na odzież roboczą oraz podatki od wynagrodzeń traktowane ... udział pozapłacowych kosztów pracy w kosztach pracy ogółem w Unii Europejskiej wynosił blisko 25%. Najwyższy udział wynagrodzeń, a tym samym najniższy udział ...
-
PZU i Maximus Broker ukarani przez UOKiK
... się jednym z największych brokerów ubezpieczeniowych w Polsce, w zakresie sprzedaży grupowego ubezpieczenia NNW dzieci, młodzieży i personelu w placówkach oświatowych, powiększając trzykrotnie swój udział w tym rynku. Za udział w niedozwolony porozumieniu na przedsiębiorców zostały nałożone kary finansowe – 56 604 783 zł na PZU oraz 61 858 zł na ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
... wzrost zakupów internetowych, można natomiast zauważyć w sektorze odzieży i obuwia. W kwietniu br. udział sprzedaży tych produktów online wynosił ponad 61%, co oznacza przyrost aż o 44 p.p. względem lutego. Ze względu na istotny udział w rynku, Santander jest w stanie na bieżąco obserwować zmiany w intensywności handlu internetowego, osiągając ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2011
... rejestracje). „Pomimo, iż udział nowych ... rynku, który może osiągnąć 40%. Największym segmentem rynku luksusowych dóbr konsumpcyjnych w Polsce, którego wartość w 2010 roku szacowano na 1 164 mln zł (blisko 1/3 wartości całego) jest segment biżuterii i zegarków. Na dalszych miejscach znalazły się luksusowe alkohole (20% wartości rynku), odzież ...
-
Czy zakaz handlu zmieni ulice handlowe w Krakowie?
... że 42% tamtejszych najemców to restauracje i kawiarnie, w co czwartym lokalu znajdziemy odzież i akcesoria, a 15% zaoferuje nam usługi. Eksperci CBRE ... zjawiskiem jest wzrastająca liczba niewynajętych lokali, których udział w składzie najemców ulicy wyniósł 9%. Na Krakowskim Rynku ponad połowę najemców stanowią restauracje, kawiarnie i puby ...
-
Zaległości e-handlu przekroczyły 400 mln zł
... e-commerce jest dynamiczna, a wiele e-sklepów ma problemy z utrzymaniem się na rynku, to eksperci przewidują, że segment ... 5-tą złotówkę ze sprzedaży, w szczególności, gdy chodzi o: odzież, meble, RTV, AGD, prasa i książki. Obroty ... się gałęzią polskiej gospodarki. Gdy dziś udział sprzedaży internetowej w całościowej sprzedaży detalicznej to ok. 9 proc ...
-
UOKiK wykrył kolejne zmowy cenowe
... udział sześć podmiotów. Polegała ona na ustaleniu minimalnych cen odsprzedaży produktów wytworzonych przez Ogrody Polskie, m.in. nawozów, nasion czy mieszanek traw. Doszło również do podziału rynku ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2014
... na samochody luksusowe i premium (5,6 mld zł), ale duży udział w rynku miały także luksusowa odzież i dodatki (2,1 mld zł), usługi hotelarskie (1,3 mld zł), nieruchomości (1,1 mld zł) oraz meble (0,6 mld zł). Jak wskazują prognozy KPMG, w najbliższych latach wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce będzie rosła w nieco niższym tempie ...
-
E-commerce nie dla części samochodowych?
... Północnej i Europie 20 miliardów dolarów, a penetracja tego rynku przez e-commerce osiągnie poziom 9-10%. Jednakże w ciągu 15 lat jego udział ma wzrosnąć do około 30%. Najczęściej ... raporcie na temat elektronicznych platform handlowych. O ile jednak na przykład tania odzież marnej jakości spoza UE będzie się najwyżej gorzej prezentować i szybciej ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2008
... ich sprzedaży. W porównaniu z 2007 r. udział ten spadł o 1,5%, czyli ... odzież, gry elektroniczne, telefony komórkowe. Również popularne gadżety jak iPod, konsola Nintendo Wii, czy nawigacja satelitarna padają łupem nieuczciwych klientów. Autorzy raportu zauważyli także dużą zależność między liczbą kradzieży a okresem funkcjonowania produktu na rynku ...
-
Zmowy ukarane przez UOKIK
... O niedozwolone działania podejrzani są m.in. przedsiębiorcy działający na rynku sprzedaży odzieży i sprzętu turystycznego. Przeprowadzone przez Urząd ... Sklep Sportowy Dyskobol ze Szczecina oraz Espina-Sport. Maksymalna sankcja finansowa za udział w porozumieniu ograniczającym konkurencję wynosi 10 proc. przychodu przedsiębiorcy osiągniętego ...
-
Kapitał ludzki w Polsce jest marnotrawiony
... do szukania płatnego zajęcia. Jak można przeczytać w „Badaniu ankietowym rynku pracy” przygotowanym przez NBP, student studiów dziennych nie może zarejestrować się ... w rankingu pod względem odsetka osób z najlepszymi wynikami. Tylko 8,4 proc. biorących udział w badaniu otrzymało wysokie rezultaty (poziom 4 lub 5). Tu zaledwie 6 krajów było gorszych ...