-
Wyzwania pracownika contact i call center
... zadaniem jest rozwiązanie problemu klienta przez telefon. Najmniej respondentów odpowiedziało, że największą trudnością jest umiejętność odpowiedzenia na najtrudniejsze pytania (7 proc.), czy też mnogość rzeczy, które muszą wiedzieć osoby pracujące w telefonicznej obsłudze klienta. – Praca w dziale obsługi klienta wymaga zaangażowania, a także ...
-
Dlaczego jedne firmy zyskują na AI, a inne nie potrafią jej wykorzystać?
... wiele organizacji zmaga się z barierami, takimi jak brak strategii czy nieprzygotowane procesy. Przykłady wdrożeń pokazują, że AI przynosi wymierne korzyści w obsłudze klienta, e-commerce, finansach i produkcji, a rosnąca liczba firm oczekuje szybkiego zwrotu z inwestycji. Z tego artykułu dowiesz się: Jak polskie firmy wdrażają sztuczną ...
-
10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
... swoich produktów poprzez transmisje na żywo oraz krótkie, angażujące filmy. - przewiduje Anna Nowacka, Dyrektor Marketingu Grupy Shoper. 3. AI w obsłudze klienta W 2025 roku zaawansowane chatboty AI i systemy rekomendacyjne zdominują sposób komunikacji z klientem w e-commerce. Technologie te zrewolucjonizują proces zakupowy, oferując natychmiastowe ...
Tematy: e-commerce w Polsce, e-commerce, rynek e-commerce, zakupy online, sprzedaż internetowa, handel internetowy, sklepy internetowe, handel transgraniczny, cross-border shopping, influencer marketing, AI, chatboty, automatyzacja, omnichannel, SEO, content marketing, CRM, sprzedaż subskrypcyjna, platforma marketplace, rok 2025 -
Klient hiperpołączony czyli bankowość w nowym wymiarze
... analogiczny scenariusz. - „Obecnie widoczna jest postępująca automatyzacja i informatyzacja usług bankowych. Odbywa się ona kosztem zmniejszania znaczenia oddziałów w codziennej obsłudze klienta. Jednak krajowa sieć placówek nie doświadczyła jeszcze drastycznych zmian. Znaczna część zamykanych oddziałów to efekt fuzji i likwidacji „dublujących się ...
-
Użytkowanie telefonii internetowej IP
... inwestycji w contact center ma ogromne znaczenie dla przyjęcia się telefonii internetowej IP w obsłudze klienta. Według najnowszej ankiety przeprowadzonej wśród działających na całym świecie przedsiębiorstw, większość działów firm zajmujących się obsługą klienta, w ciągu kolejnych trzech lat zamierza zainwestować w telefonię IP. Plany te jednak ...
-
Bankowość detaliczna na świecie
... . Oddział jako część i partner sieci bezpośrednich kanałów dostępu, realizujący funkcję zarządzania relacjami z klientami. Bezpośrednie kanały stały się niezbędne w obsłudze klienta i są opłacalne w realizacji transakcji o niskiej marży. Oddział wirtualny - miejsce w fizycznej przestrzeni dedykowane do zdalnej komunikacji np. łączenie się ...
-
Konkurencyjność przedsiębiorstw do poprawy
... klienta oraz zbyt mała odpowiedzialność zarządzających. To niektóre z problemów, które w skuteczny sposób hamują wzrost ... Wersonig. Chociaż mało kto popiera twierdzenie, że biznes i handel są w tych krajach mocno zorientowane na klienta (pogląd taki jest wśród najrzadziej wyrażanych w całym badaniu), przyjazne stosunki z odbiorcami są postrzegane ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 28/2015
... programie restrukturyzacyjnym KHW. Komentarz do wydarzeń gospodarczych NAJWIĘCEJ OFERT PRACY W SPRZEDAŻY I OBSŁUDZE KLIENTA. KANDYDACI POSZUKUJĄ JEDNAK CZEGOŚ INNEGO W II kwartale najczęściej szukano do pracy w obszarach sprzedaży i obsługi klienta, IT oraz finansów i bankowości. Jednocześnie najczęściej poszukiwanymi ofertami przez kandydatów były ...
-
Lubisz podróże? Szukaj pracy w...sprzedaży
... Pracuj.pl, specjaliści obsługi klienta są na drugim miejscu pod względem liczby ogłoszeń o pracę związanych z podróżami służbowymi. Także dla tych specjalistów najwięcej ofert jest w podkategoriach usługi profesjonalne, inżynieria/technika, farmacja/medycyna. Dla inżynierów specjalizujących się w obsłudze klienta wyjazdy służbowe związane są ...
-
Contact center a media społecznościowe
... całkowitej rewolucji w branży call i contact center, to i tak stanowią dla organizacji wyzwanie i jasny kierunek rozwoju. Jeżeli firmy specjalizujące się w sprzedaży i obsłudze klienta oraz ich zleceniodawcy zignorują nowe narzędzia komunikacji, nie tylko pozbawią się możliwości dotarcia do nowych odbiorców, ale i staną przed ryzykiem ...
-
Oferty pracy w maju 2020: ile i dla kogo?
... rolę odgrywało w maju m.in. ponowne zapotrzebowanie na nowe kadry w związku z otwarciem galerii handlowych i znoszeniem części obostrzeń w sklepach wielkopowierzchniowych. Z kolei w obsłudze klienta bardzo interesujące będą zmiany, jakie długoterminowo wniesie rosnąca popularność pracy zdalnej. Może mieć to wkrótce przełożenie np. na nowe wymogi ...
-
Jakie wynagrodzenie na umowie o pracę i B2B? Duże różnice i szerokie widełki
... kwartału 2025 r. na rynku pracy. Najnowsze doniesienia rzucają światło na wynagrodzenia oferowane m.in. w finansach i księgowości, branży IT, marketingu, sprzedaży oraz obsłudze klienta. Autorzy podsumowania porównali również zmiany w widełkach wynagrodzeń w przypadku umów o pracę oraz kontraktów B2B. Oto kluczowe wnioski. Z tego tekstu dowiesz się ...
-
Praca w handlu najczęściej szukana w Internecie
... proc. osób chce pracować w administracji i logistyce. Co dwudziesty kandydat aplikuje na stanowisko pracownika fizycznego, a ok. 4,5 proc. chce zatrudnić się w obsłudze klienta lub finansach i bankowości. – W przypadku pracy w handlu potrzeby kandydatów i pracodawców są podobne. Z naszych obserwacji wynika, że co czwarta firma poszukuje pracowników ...
-
Empatyczne ataki ransomware
... im na dobrej obsłudze klienta, dbają więc o zapewnienie odpowiednich kanałów obsługi i niezawodne odszyfrowanie plików po uiszczeniu płatności. Grupy cyberprzestępcze często funkcjonują w sposób podobny do legalnie działających firm: mają np. własne witryny, pomocne działy FAQ, „okresy próbne” na deszyfrację plików, a nawet kanały obsługi klienta ...
-
Trendy technologiczne na rok 2019
Zrobotyzowana automatyzacja procesów w obsłudze klienta oraz coraz bardziej inteligentne aplikacje to tylko dwa z pięciu najbardziej gorących trendów technologicznych, z którymi przyjdzie nam się mierzyć już w nadchodzącym ...
-
O kim marzy rekruter? Analizujemy oferty pracy
... przez nich specjalista? Praca.pl analizuje, jakie umiejętności są najbardziej pożądane w sprzedaży i obsłudze klienta, informatyce/programowaniu i administracji biurowej. Komunikatywność i odporność na stres ceniona w sprzedaży i obsługi klienta Wprawdzie wymienione w nagłówku kompetencje miękkie przydadzą się każdemu bez względu na sektor ...
-
Płaca minimalna w górę od 1 stycznia 2025. A jakie stawki godzinowe oferowane są dziś?
... to nawet 3,6 mln osób. Najniższe widełki wynagrodzeń za godzinę na UoP w obsłudze klienta Jak wynika z najnowszych danych No Fluff Jobs, polskiego portalu z ogłoszeniami ... analizowanych kategorii najbliżej nowej stawki minimalnej znajdują się osoby pracujące w obsłudze klienta zatrudnione na umowie o pracę – uśredniając, widełki oferowanych im ...
-
Kablówki i telekomy. Wysoka jakość obsługi albo śmierć?
... Communication Service Providers) oferowali proste plany taryfowe bez ukrytych dodatkowych opłat; tę samą jakość obsługi klienta niezależnie od sposobu kontaktu; szkolenia pracowników w salonach i w telefonicznej obsłudze, ponieważ klienci nadal preferują bezpośredni kontakt ze sprzedawcą; oferowanie usług konkurencyjnych dla takich firm jak Netflix ...
-
Małe firmy: czynniki rozwoju
... z klientami, analityce biznesowej, wykorzystaniu chatu mobilnego czy co-browsingu (obsłudze klienta w oparciu o jednoczesne korzystanie z zasobów serwisu internetowego). Informacje o badaniu Opracowanie powstało na bazie opinii ponad 3800 szefów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w firmach zatrudniających do 100 pracowników i działających na ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2016
... większości rozwiązań oferowanych przez ubezpieczycieli. Procesy te zachodzą w obszarach związanych z likwidacją szkód i obsługą roszczeń, jak również w obsłudze klienta oraz polis. Firmy ubezpieczeniowe podejmują intensywne prace związane z rozwojem i konkurencyjnością produktów dedykowanych zarówno klientom korporacyjnym, jak i indywidulanym ...
-
3 czynniki wpływające na sukces i rozwój firmy
... bez szczegółowych danych o klientach, w tym oczywiście danych osobowych, firmy nie są w stanie zapewnić w pełni personalizowanej komunikacji w ofertowaniu i obsłudze klienta. Dla firm jedynym rozwiązaniem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, troska o edukowanie swoich klientów w zakresie wykorzystania przetwarzanych danych ...
-
MŚP: czy odroczony termin płatności faktury to za mało?
... , że zdobycie nowego klienta jest sześć do siedmiu razy droższe niż utrzymanie obecnego. Dlatego mikrofirmy rzadziej niż firmy małe i średnie, koncentrują się na pozyskiwaniu nowych kontraktów, a częściej na obsłudze obecnych. Według naszego badania, w przypadku mikrofirm, grono stałych klientów pozostających w obsłudze, to z reguły 6-10 ...
-
Rynek pracy: specjalizacja w cenie
... pracowników sektora finansów i bankowości, którzy mogli liczyć na 6,7 proc. ofert. Łatwiej było też znaleźć pracę przy telefonie w tzw. call center i obsłudze klienta. Trudniej było w budownictwie oraz ubezpieczeniach. Potrzeby firm nie zawsze pokrywały się z preferencjami kandydatów. Wyjątkiem jest handel, którym zainteresowana była co ...
-
5 wdrożeń Google Asystenta dla biznesu
... a klientami. Uruchomienie Voicebota w marketingu, sprzedaży czy obsłudze klienta, wymaga dużego doświadczenia we wdrażaniu AI w firmie. Jednym z pierwszych projektów InteliWISE jest sterowany głosem Wirtualny Doradca, prowadzący cały proces likwidacji szkody OC. Nawet w tak nieprzyjemnym dla klienta momencie, może on zadzwonić nawet gdy konsultanci ...
-
Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011
... Polsce. Polskie centra usług specjalizują się głównie w finansach i księgowości oraz obsłudze klienta, ale do ich zadań należy również zarządzanie łańcuchem dostaw, zakupami, ... przedsiębiorcom dostęp do najwyższej klasy specjalistów, posiadających doświadczenie i know-how w obsłudze okreslonych procesów. To dlatego firmy świadczące usługi biznesowe ...
-
Placówki bankowe - jakość obsługi 2012
... (91,2%), bułgarskie (90,3%), i na końcu polskie (90,1%). Kategoria druga – „Obsługa, pomoc i doradztwo” W najważniejszej kategorii badania, poświęconej obsłudze klienta, zbadano przede wszystkim kompleksowość obsługi oferowanej w placówkach bankowych. Klienci dokonywali oceny w następujących kategoriach: powitanie, przebieg rozmowy, pożegnanie ...
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
... związany z przygotowaniem treści slajdów, podróży do klienta nie poszedł na marne muszą zmotywować klienta do tego by uczestniczył w tak pomyślanym spotkaniu ... osobisty komputer, to przedstawiciel wykorzystując prezentacje power point koncentruje się na obsłudze komputera, a nie na kliencie! Jakąś część uwagi poświęca nie klientowi – przynajmniej ...
-
Uwierzytelnianie biometryczne w Getin Bank
... uwierzytelniania trwa jedynie ok. 1,5 sekundy, a integracja z wewnętrznym systemem banku zapewnia skrócenie procesu obsługi klienta w oddziale banku. Technologia biometryczna może być wykorzystywana nie tylko w oddziałowej obsłudze klienta, ale również np. w bankomatach (w tej chwili jest ok. 80 tys. biometrycznych bankomatów wykorzystujących ...
-
Co wpływa na wysokość wynagrodzenia?
... prawie nigdy nie zajmują pozycji czołowych, ale zazwyczaj mieszczą się pierwszej piątce najlepiej płacących. Najniższe płace odnotowuje się najczęściej w administracji, obsłudze klienta i produkcji. Częściowo sytuację tę ilustruje tabela 1. Jeśli chodzi o najlepiej opłacane sektory gospodarki to także tutaj można zaobserwować wyraźne trendy ...
-
Praca na zastępstwo: w jakich branżach?
... , w ciągu ostatniego miesiąca pojawiło się łącznie 184 ofert pracy na umowę zastępstwo. Najwięcej propozycji pojawiło się przy obsłudze recepcji (recepcjonistka/recepcjonista), w obsłudze klienta, oraz na stanowiskach asystenckich w działach księgowych i finansowych, a także dla asystentek zarządu. W podziale na województwa pod względem liczby ...
-
Kupno mieszkania: za rezygnacją stoi zdolność kredytowa
... rezygnacji są najczęściej przypadki losowe, takie jak utrata pracy lub zmiana planów życiowych. Dzięki oferowanej przez nas kompleksowej obsłudze klienta, w tym również obsłudze finansowej, związanej z uzyskaniem kredytu hipotecznego, klient w momencie podpisania umowy deweloperskiej ma na ogół potwierdzoną zdolność, a często dysponuje informacją ...
-
Automatyzacja pracy. Nie redukcja, tylko wzrost zatrudnienia?
... gdy 21% planuje je redukować. Cyfryzacja doprowadzi do zmian w zatrudnieniu w IT, gdzie 11% przedsiębiorstw deklaruje wzrost, a 1% spadek zatrudnienia, w obsłudze klienta (9% vs. 4%), HR (3% vs. 0%), finansach i księgowości (4% vs. 3%). W administracji i zarządzaniu biurem w wyniku automatyzacji więcej firm będzie redukować niż powiększać zespoły ...
-
Polskie firmy coraz chętniej wdrażają sztuczną inteligencję
... (7%). W ramach tak ujętych biznesowych priorytetów nie może więc dziwić, że rozwiązania AI są wdrażane przede wszystkim w ramach funkcji skupionych na obsłudze klienta (50%), sprzedaży (40%) oraz IT (37%). Relatywnie nisko w tabeli znalazł się obszar HR (17%), co może wskazywać, że w tej dziedzinie ...
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... email z punktu widzenia firmy jest zdecydowanie prostszy i tańszy w obsłudze. Jednak obsługa komunikacji email w firmach wciąż kuleje. Ponad połowa respondentów badania przynajmniej raz nie otrzymała w ogóle odpowiedzi na wiadomość wysłaną do działu obsługi klienta. To czerwone światełko dla przedsiębiorców – jeśli nie poprawią obsługi ...
-
Tajemniczy klient: sklepy odzieżowe
... sklepie czułam się źle, bardzo nieswojo i miałam wrażenie, że klienci przeszkadzają obsłudze, a nie są mile widzianymi osobami”. „Nie podobało mi się zbytnie ( ... przyjścia ponownie”. Wniosek 1 – bez fachowej obsługi ani rusz Badania tajemniczego klienta realizowane przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK pokazują, że obsługa - fachowa, życzliwa i ...