eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Małe firmy: czynniki rozwoju

Małe firmy: czynniki rozwoju

2016-03-07 11:27

Małe firmy: czynniki rozwoju

Dlaczego niektóre małe firmy rozwijają się szybciej niż inne? © Coloures-pic - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Osiągnięcie sukcesu w biznesie to wypadkowa wielu czynników. Salesforce postanowił przyjrzeć się, dlaczego jednym firmom udaje się zabłysnąć, a innym nie. W opracowanym na ten temat raporcie wskazano sześć prawidłowości, dzięki którym niektóre przedsiębiorstwa są w stanie osiągać ponadprzeciętne rezultaty.

Przeczytaj także: Mikro i małe firmy 2015

Autorzy raportu „Benchmarks for Small Business Growth” pochylili się nad czynnikami odpowiedzialnymi za rozwój małych przedsiębiorstw, zwracając szczególną uwagę na trzy sfery działalności:
  • marketing,
  • sprzedaż,
  • obsługa klienta.

Obserwacji poddano wiele zagadnień, jak np. wykorzystanie aplikacji mobilnych i narzędzi analitycznych, dbałość o dawanie klientowi jak najlepszych doświadczeń, troskę o najlepszych pracowników oraz docieranie do konsumentów. poprzez social media. Po analizie odpowiedzi decydentów z 9 krajów świata, ujawniono uniwersalne czynniki, które pomagają małym przedsiębiorstwom rozwijać się na konkurencyjnych rynkach.

Badanie wykazało, że firmy z ponadprzeciętnymi wynikami biznesowymi mają przewagę nad pozostałymi przedsiębiorstwami w każdym aspekcie wykorzystania nowoczesnych technologii w marketingu, sprzedaży i relacji z klientem. „Obecnie bez odpowiednich technologii nie jest już możliwe wdrażanie efektywnych strategii skoncentrowanych na potrzebach klientów. Łączenie marketingu ze sprzedażą i obsługą klienta to dziś bardzo szerokie i złożone zagadnienie. Można jednak uczyć się od najlepszych na rynku firm. Nasze badanie pokazuje wiele aspektów, które każde przedsiębiorstwo może brać pod uwagę przy budowaniu strategii. Opracowanie na pewno jest wartościową inspiracją dla managerów chcących kreować skuteczne modele sprzedaży i marketingu” – powiedział Grzegorz Lisiecki, Dyrektor Sprzedaży Salesforce w krajach bałtyckich i w Polsce.

Raport wskazuje m.in. sześć prawidłowości wspólnych dla firm, które osiągają ponadprzeciętne rezultaty:


1) Aplikacje mobilne


Szybko rozwijające się małe firmy coraz częściej wykorzystują aplikacje mobilne, które pozwalają poprawić efektywność pracy i elastyczniej działać w sferze sprzedaży i obsługi klienta. W ciągu najbliższych 2 lat małe firmy planują ponad dwukrotnie zwiększyć na tym polu aktywność i wydatki. Jednym z kluczowych powodów wykorzystania aplikacji jest zapewnienie klientom lepszej obsługi i skutecznej komunikacji w modelu 1 na 1 - zarówno w obszarze sprzedaży (od zainteresowania do transakcji), jak i po zakupie (obsługa klienta, serwis).

fot. mat. prasowe

Firmy o najlepszych wynikach biznesowych stawiają na aplikacje mobilne

W ciągu dwóch lat małe firmy chcą zwiększyć wydatki na aplikacje mobilne o 140%


2) Analityka biznesowa


Szybciej rozwijające się firmy częściej bazują na rozwiązaniach analitycznych wspomagających decyzje i zarządzanie. 51% marketerów jest zdania, że analityka biznesowa to dziś krytyczny lub bardzo ważny środek wspierający wdrażanie strategii marketingowej. Firmy podkreślają przy tym, że kluczem do sukcesu jest spójność. Coraz bardziej powszechne jest porównanie marketingu i sprzedaży do tzw. „podróży klienta”, czyli trosce o to, by niezależnie od sposobu interakcji z firmą klient uzyskiwał spójne informacje i miał podobne, pozytywne doświadczenia.

fot. mat. prasowe

Aplikacje mobilne jako środek dostępu do informacji o klientach w trybie online

Zastosowanie aplikacji mobilnych w obszarze obsługi klienta w ciągu dwóch lat wzrośnie o 219%


3) Marketing automation, mobile marketing i media społecznościowe


Małe firmy coraz chętniej wykorzystują innowacyjne rozwiązania z obszaru marketing automation i marketingu mobilnego. Częściej też aktywnie uczestniczą w mediach społecznościowych. Zainteresowanie nowymi modelami działania jest ogromne – w ciągu najbliższego roku małe firmy planują zwiększyć zaangażowanie i wydatki na marketing automation o ponad 140%.

4) Docenianie talentów i kompetencji


Badanie wykazało, że firmy rozwijające się szybciej od reszty, mocniej zabiegają o utrzymanie w organizacji talentów i kompetencji. 42% szefów sprzedaży w małych firmach wskazuje utrzymanie wartościowych pracowników i ich satysfakcję jako bardzo ważny czynnik sukcesu. Co może być zaskakujące, w dużych firmach czynnik ten wskazywany jest jako bardzo ważny przez mniejszy odsetek managerów (35%).

fot. mat. prasowe

Odsetek firm już wykorzystujących aplikacje mobilne w sprzedaży i obsłudze klienta

Małe firmy dotychczas sięgały po aplikacje mobilne wolniej od dużych firm


5) Adaptacja nowoczesnych technologii


Firmy o najlepszych rezultatach biznesowych budują swoją przewagę dzięki innowacyjnym technologiom. Okazuje się, że w gronie najlepszych firm pionierami są działy marketingu – 34% szefów marketingu twierdzi, że szybko i skutecznie wdraża w działaniach innowacje i nowe technologie (określa się mianem „heavy tech-adopter”). W działach sprzedaży i obsługi klientów podobnego zdania jest 29 i 22% managerów.

fot. mat. prasowe

Małe firmy osiągają wyniki dzięki narzędziom mobile marketingu

Dla małych firm priorytetem staje się możliwość utrzymywania kontaktu z klientem w czasie rzeczywistym. W opinii managerów najbardziej w tym pomocne są narzędzia mobilnego marketingu

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: