-
USA: recesyjny odczyt indeksu Conference Board
... załamania w amerykańskiej gospodarce, droga do ożywienia wydaje się bardzo odległa. EUR/USD – politycy (ponownie) rozczarowali Wewnętrzne podziały ponownie dały o sobie znać w Europie. Brak zgody co do sposobu powiększenia EFSF i umorzenia części greckiego długu spowodowały odwołanie spotkania ministrów finansów euro grupy przed dzisiejszym ...
-
ADR pomoże rozstrzygnąć spory konsumenckie
... wszyscy konsumenci UE będą mieli możliwość rozwiązywania problemów bez potrzeby wchodzenia na drogę sądową. Zakupy przez Internet W 2010 r. co piąty konsument w Europie doświadczył problemów związanych z nabywaniem towarów i usług na jednolitym rynku. Jeśli sprzedawca odmawia naprawy zepsutego, ale wciąż objętego gwarancją, laptopa lub ...
-
Silver economy
... Day we Wrocławiu – dojrzałe modelki prezentowały stroje znanych firm, udowadniając, że osoby starsze również mogą wyglądać modnie i atrakcyjnie. Badania przeprowadzone w Europie Zachodniej nie potwierdzają stereotypu, że osoby starsze boją się nowości i robią tradycyjne zakupy. 65% kobiet w wieku powyżej 50 roku życia ...
-
Najpopularniejsze skargi konsumentów 2011
... czy sprzedawców internetowych, wręcz przeciwnie – standardy raczej ulegają poprawie. Konsumenci coraz więcej podróżują po Europie i korzystają z udogodnień, jakie daje Wspólny Rynek, np. możliwości zakupów przez Internet w innych ... urlop w wysokości 25 proc. ceny wycieczki. W efekcie działania Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, konsument ...
-
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
... Reklama w wyszukiwarkach nadal się rozwija, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie i jest ważnym kanałem marketingu cyfrowego. W Stanach Zjednoczonych wydatki na marketing w ... 15-procentowego wzrostu w Wielkiej Brytanii i Niemczech, czyli na dwóch największych w Europie e-rynkach. Szacuje się, że ruch generowany przez tablety i ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2012
... POZIOMIE OD 6 KW. Sprzedaż nowych samochodów wciąż spada, zarówno w Polsce, jak i w Europie. W lipcu dealerzy zanotowali najniższy popyt od półtora roku. Zdaniem prezesa Toyota Motor ... rok od 17 lat. – Obawiamy się, że to, co dzieje się w Europie może dotknąć Polskę i potencjalnie wpłynąć na spowolnienie gospodarcze w Polsce – podkreśla prezes ...
-
Rynek detaliczny liczy na e-commerce
... m.in. w Europie Zachodniej czy Japonii wiodący detaliści rozwijają swoją działalność poprzez ekspansję na nowych rynkach, m.in. na Bliskim Wchodzie, w Europie Środkowej i ... na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Płd., regionie Azji i Pacyfiku, ale też w Europie Wschodniej. W omawianym okresie 40 sieci rozpoczęło działalność na nowych rynkach otwierając 107 ...
-
Europejczycy a transport kolejowy
... w Zjednoczonym Królestwie (61 proc.), Irlandii (56 proc.) i we Francji (52 proc.). Wskaźniki zadowolenia poniżej średniej zanotowano w Niemczech, w Szwecji, we Włoszech i w Europie Wschodniej. Tylko 46 proc. Europejczyków uważa, że perony są łatwo dostępne (40 proc. w przypadku wagonów), a jeszcze mniejsza liczba konsumentów zadowolona ...
-
Opinie klientów lepsze niż reklama
... niż opisy pochodzące od producentów. Natomiast doświadczenie jednego z największych w Europie internetowych sklepów z elektroniką, pokazuje, że osoby, które czytają opinie, ... za pomocą tradycyjnej reklamy staje się coraz mniej skuteczne. Współczesny konsument przejawia syndrom zmęczenia natłokiem informacji, którymi bombardowany jest każdego dnia ( ...
-
Click & collect przyszłością e-commerce?
... . Funkcjonujący obecnie model zakupów z dostawą do domu zaczyna być zastępowany przez click & collect (zamów online i odbierz w sklepie). Liderzy click & collect w Europie Click & collect to nowoczesny trend e-commerce, który z sukcesem wdrażają liderzy europejskiego rynku FMCG online. Wiodące sieci detaliczne w Wielkiej Brytanii, czy ...
Tematy: Click & collect, handel detaliczny, handel, e-commerce, zakupy online, sklepy online, sklepy -
Kursy walut 09-13.03.15
... w czwartkowym wystąpieniu Carneya) utrzyma presję na funcie, mimo że w relacji do europejskich walut fundamenty GBP prezentują się najlepiej. Gdzie indziej w Europie na czwartek zaplanowane są dwa posiedzenia banków centralnych. W Szwajcarii SNB prawdopodobnie nie dokona zmian w polityce, ale nie powstrzyma się od ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
... Marketingu, Endo.pl. Warto również przyjrzeć się wynikom badań na pozostałych rynkach w Europie. Finansowe zabezpieczenie transakcji jest szczególnie ważne dla hiszpańskich konsumentów – aż ... zawsze dobrze widoczny dla kupujących online niezależnie od tego, czy konsument wchodzi na stronę startową sklepu, czy bezpośrednio odwiedza stronę produktową ...
-
Aplikacje mobilne piętą achillesową ubezpieczeń
... do grup bankowych – sektora który jest uważany za lepiej rozwinięty technologicznie niż ubezpieczenia. Banki w Polsce są podawane za przykład innowacyjności w Europie, w zakresie wdrożenia obsługi online i aplikacji mobilnych. Jest wielce prawdopodobne, iż wybrane z nich wykorzystają swoje kompetencje w celu poszerzenia działalności na rynku ...
-
Polscy konsumenci z uśmiechem na twarzy
... spadki zanotowano w regionie Azji i Pacyfiku, humory polepszyły się m.in. w Ameryce Północnej, Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie. W Polsce wskaźnik podwyższył się o 5 punktów. Jak ... wolnych środków są oszczędności – odkłada na nie co trzeci polski konsument. Warto również zauważyć, że spada odsetek Polaków, którzy nie posiadają dodatkowych ...
-
Czy e-payment to już norma?
... tak jednak aż w połowie (53%) zbadanych przez idealo sklepów. W 20% przypadków konsument może wybierać wśród dwóch oferentów szybkich płatności, zaś odsetek sprzedawców ... . Serwis ten należy do grupy Naspers i ze swoim produktem jest obecny w 16 krajach w Europie, Azji, Ameryce Łacińskiej i Afryce. W Polsce PayU znany jest użytkownikom w dużej ...
-
Cross-border e-commerce. Gdzie drzemie potencjał?
Przed nami wyniki najnowszego opracowania poświęconego kwestiom związanym z transgraniczną sprzedażą przez internet. Jak miewa się cross-border e-commerce? Jaki jest potencjał tej branży? Jak przedstawiają się zachowania konsumentów? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport opracowany przez Arvato - jednego z wiodących dostawców usług dla branży ...
-
RODO z punktu widzenia konsumentów. Co warto wiedzieć?
Od 25 maja 2018 roku przedsiębiorstwa działające w Europie lub obsługujące klientów z UE muszą dostosować się do RODO, czyli unijnych regulacji odnośnie ochrony danych osobowych (EU General Data Protection ...
-
Zakupy za granicą? Tak, ale raczej nie w Polsce
... wartość mobilnych zakupów w badanych krajach stanowi 32 proc. wszystkich płatności online. Większość konsumentów wciąż zamawia za pomocą urządzeń stacjonarnych, zwłaszcza w Europie Wschodniej i Centralnej: od Rosji (65 proc.), przez Polskę (73 proc.), a kończąc na Czechach (aż 76 proc.). Polacy masowo zamawiają zza ...
-
Detaliści muszą inwestować w nowe technologie
... rynku i odważnie inwestują w nowe technologie. Niedawno w Poznaniu otwarto pierwszy w Europie sklep, w którym nikt nie pracuje. Sprzedaż odbywa się bezobsługowo, sklepu nie obejmuje zakaz handlu w niedziele i święta, a za wszystkie zakupy konsument płaci za pomocą smartfona wyposażonego w skonfigurowaną aplikację. Fundament cyfrowego doświadczenia ...
-
Prezent na Walentynki, czyli kolacje i podróże
... lub za wspólną kolację preferujemy szybkie i wygodne rozwiązania. Od 2016 r. wartość wszystkich transakcji zbliżeniowych z okazji Walentynek wzrosła w Polsce o 209%. Średnia w Europie wzrosła o 348%, ale może wynikać to z faktu, że konsumenci w większości krajów kontynentu w ostatnich latach dopiero przyzwyczajają się do płatności zbliżeniowych ...
-
5 powodów, dla których marki powinny mieć aplikacje zakupowe
... z innych funkcji smartfonu, aby zapewnić konsumentom lepsze wrażenia zakupowe. Jeśli konsument zezwoli aplikacji na dostęp do aparatu lub funkcji lokalizacji, może np. ... (kwartał IV, 2018 r.) wynika, że ponad 50 procent wszystkich transakcji zakupowych w Europie jest obecnie realizowanych przy użyciu urządzeń mobilnych. Współczynnik konwersji ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 45/2019
... samochodów na baterie. Jak pracujemy, czyli spojrzenie na okres aktywności zawodowej Polaków bez różowych okularów... Z badań wynika, że Polacy są w Europie w grupie najkrócej pracujących, a równocześnie świadczenia emerytalne pobierają najdłużej. Statystyczny Polak jest aktywny zawodowo 33,5 roku (podczas gdy np. przeciętny Islandczyk ...
-
Boże Narodzenie wypada słabiej niż Dzień Singla i Black Friday
... ich aktywności zakupowej w czasie poprzedzających Boże Narodzenie akcji wyprzedażowych. W Europie przedświąteczną okazją do zakupów w okazyjnych cenach jest przypadający w tym roku 29 ... jakości markowe produkty. Wg badania GfK pn. FutureBuy 42 proc. konsumentów w Europie zgadza się ze stwierdzeniem, iż w wielu kategoriach, w których robią zakupy, ...
-
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
... proc. dotyczą kupowania poprzez social media – wynika z badania zrealizowanego dla PayPal przez Ipsos. Jak podkreśla Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej, zakupy online robi już zdecydowana większość światowych konsumentów. 7 na 10 wykorzystuje w tym celu smartfona. Gotowych na to wyzwanie ma ...
-
Zachowania konsumentów: pandemii boimy się mniej, ale to nie jest jeszcze optymizm
... proc. badanych z Polski. – Widać odwilż i uspokojenie nastrojów, ale o optymizmie wciąż trudno mówić. W Europie więcej pesymistów jest tylko w Hiszpanii i we Włoszech. Warto zauważyć ... Na podobnym poziomie (54 proc.) utrzymuje się on w Hiszpanii. Najwyższy w Europie poziom poczucia bezpieczeństwa deklarują Francuzi (57 proc.). – W przypadków Niemców ...
-
Wakacje bez problemów? Poznaj prawa konsumenta
... każdym kraju wymagania, którym muszą sprostać hotele czy pensjonaty, są inne, dlatego hotel trzygwiazdkowy z państwie poza UE może odpowiadać jednogwiazdkowemu w Europie. - Bądźmy ostrożni podczas rezerwacji i uważajmy na tzw. „wirtualne kwatery”. Dokładnie zweryfikujmy ofertę, zobaczmy jak można się skontaktować z właścicielem, prześledźmy również ...
-
Rosną wydatki na podróże i alkohol
... w sklepach stacjonarnych. Tylko 45 proc. Polaków deklaruje, że czuje się wtedy komfortowo. W Europie najbezpieczniej w sklepach czują się Holendrzy (62 proc.), a także wielu Włochów (60 proc ... grupie 18-34 lata (53 proc.). Pod względem obaw o zdrowie wyprzedzają nas w Europie tylko Hiszpanie, prawie trzy czwarte z nich lęka się o swoją kondycję ...
-
Zachowania konsumentów: strach przed pandemią maleje, chcemy na wakacje
... się w hotelu sięga już 40 proc., co jest trzecim, najwyższym wynikiem w Europie. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak duże są obecnie obawy przed koronawirusem? ... czerwca byliśmy na dziesiątym miejscu wśród wszystkich badanych krajów i na szóstym w Europie. Teraz mniejszy poziom lęku mają tylko Niemcy, Holendrzy i Belgowie – mówi Michał Pieprzny, ...
-
Pandemia: polscy konsumenci świadomi i troskliwi
... Pod tym względem wyprzedziliśmy nawet Hiszpanów, którzy odnotowują największą liczbę zachorowań w Europie i najwyższe wskaźniki niepokoju we wszystkich pozostałych badanych przez nas kategoriach – mówi ... . Nieco poniżej globalnego trendu (40 proc.) plasuje się polski konsument, który jest gotów wydawać więcej na wygody i udogodnienia w postaci na ...
-
Płatności zbliżeniowe, czyli kariera w pandemii
... transakcji inteligentnymi kartami wraz z rozwiązaniami płatniczymi obsługiwanymi w czasie rzeczywistym i biometrią będą wciąż napędzać popyt na płatności zbliżeniowe. Szacuje się, że w Europie największe zapotrzebowanie na nie spodziewane jest teraz w Rosji, Danii, Szwecji, Włoszech i Hiszpanii. To wszystko pozwala nam stwierdzić, że w tym obszarze ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
... ciągu dwóch tygodni indeks niepokoju polskich konsumentów spadł o 7 pp., do -8 proc. W Europie spokojniejsi od nas zdają się być tylko Belgowie (-10 proc.) i Niemcy ... gotowa więcej wydać na różnego rodzaju zakupowe udogodnienia (trend convenience). Polacy pozostają w Europie liderami w robieniu zakupów na zapas. Ten zwyczaj utrzymuje się na mocnym i ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... raport „Global Marketing Trends 2021”, z którego wynika m.in., że co 4. konsument odwrócił się od marki, którą uznał za zbyt skupioną ... W ubiegłym roku te wskaźniki wyniosły odpowiednio 8 i 5 proc. Jan Michalski, Partner, lider Deloitte Digital w Europie Środkowej, przyznaje, że pandemia wymusza na firmach zmianę podejścia biznesowego i relacji ...
-
5 trendów w usługach finansowych w 30 lat od wydania 1. karty płatniczej
... Millennium (wówczas Bank Inicjatyw Gospodarczych BIG) wydał pierwszą nad Wisłą kartę płatniczą Visa. U nas było to zupełne novum, podczas, gdy w Europie Zachodniej czy w Stanach Zjednoczonych takie rozwiązania stosowane były już na bardzo szeroką skalę. Te 30 lat wystarczyło jednak, aby Polska ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
... transgranicznych. Ankiety przeprowadzono na głównych rynkach konsumenckich w Europie Środkowo-Wschodniej, w Ameryce Południowej i Ameryce Północnej, czyli odpowiednio w ... (26%), uroda i kosmetyki (25%) oraz biżuteria i zegarki (20%). Co dziesiąty konsument, korzystający z oferty zagranicznych sklepów, nabywa w ten sposób gry online i video ...
-
Jak zmiany prawne wpłyną na branżę finansową w 2023 roku?
... dni od dnia podpisania - tyle czasu na odstąpienie od umowy ma obecnie każdy konsument, który pożycza z banku lub firmy pożyczkowej kwotę do 255 550 zł. To ... projekcie resort właściwy ds. gospodarki), wprowadzają jednolite ramy działania firm windykacyjnych w całej Europie. Dłużnik będzie wiedział, że jeśli jego zadłużenie jest procedowane przez ...