-
Stabilność finansowa konsumentów 2010
... europejskich przede wszystkim ze względu na większy optymizm panujący w tych krajach Ameryki Północnej. Od stanowiącej punkt odniesienia edycji z 2007 r. w Europie znacznie wzmogło się doświadczanie problemów finansowych. Towarzyszy mu podwojenie się wskaźnika pesymizmu dotyczącego własnej przyszłości finansowej wśród osób prowadzących gospodarstwa ...
-
M-commerce przyszłością handlu detalicznego
... 300 największych detalistów w całej Europie, jest częścią najnowszego raportu na temat branży handlu detalicznego, przygotowanego przez Economist Intelligence Unit (jednostka badawcza związana z tygodnikiem The Economist) a wspartego przez MasterCard: The I Factor: how consumer demand is driving retail innovation (Ja - konsument: w jaki sposób ...
-
Kierowcy a oznaczenia opon
... stopniu jako kryterium zakupowe. Przy wyborze marki lub modelu opony, konsument nadal kieruje się przede wszystkim ceną i uzależnia swoją decyzję ... konsument kieruje się przede wszystkim ceną i uzależnia swoją ostateczną decyzję od porady sprzedawcy. Jeśli przyjrzymy się wynikom badania, to dostrzeżemy, że jedna trzecia konsumentów w Europie ...
-
Zakupy online. Jak kupują Europejczycy?
... . Spośród nabywców, którzy w 2017 roku kupowali w zagranicznych serwisach, około 67% wybrało sklepy zlokalizowane w Europie, tyle samo kupowało w serwisach zlokalizowanych na innych kontynentach. 39% klientów sklepów internetowych w Europie wybrało serwisy w sąsiednich krajach. 44% nabywców wybrało Chiny, a 31% - USA. Według raportu, większość ...
-
Nowa era prywatności. Co zmieniło RODO?
... Holandii, Francji i Niemiec. – Te różnice może tłumaczyć liczba kampanii dotyczących ochrony danych osobowych, które były prowadzone w Europie w ciągu ostatniego roku. Lepiej poinformowany konsument staje się bardziej sceptyczny – mówi Ewelina Witek. Wiedza a działania i obawy Wyniki badania przeprowadzonego przez Deloitte świadczą o wysokim ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
... że są bardziej zaniepokojone niż tydzień temu. Polska nie jest jedynym krajem w Europie, którego obywatele czują się coraz bardziej zaniepokojeni. W ciągu dwóch tygodni od ostatniego badania ... atrakcyjne promocje i obniżki poluje połowa z nas. Również co drugi polski konsument stara się kupować lokalne marki, a 42 proc. z nas wybiera produkty ...
-
Prawa konsumenta są takie same dla wszystkich podróżujących po UE
... innego kraju, zapoznaj się z podstawowymi informacjami w zakresie praw konsumenta podczas podróży po UE, Norwegii, Islandii i Wielkiej Brytanii - ECK w Europie - Europejskie Centrum Konsumenckie (konsument.gov.pl) Osoby, które przebywają na terytorium Unii Europejskiej mogą korzystać z praw, jakie daje im RODO. Więcej na ten ...
-
Ferie zimowe - te prawa konsumenta warto znać
... deska snowboardowa to też bagaż), reklamację wyślij w ciągu 7 dni. Nie zwlekaj do powrotu z urlopu. Konsument poza zwrotem pieniędzy za uszkodzone narty mógł się domagać zwrotu za ... nakazy uzależnione np. od pogody lub znaków drogowych. Przed podróżą samochodową po Europie – szczególnie zimą, warto zmienić opony na zimowe. Pamiętaj, że przepisy w ...
-
Społeczności internetowe przyszłością sieci
... do jakiego stopnia internauci angażują się w nowe usługi dostępne obecnie w sieci. Z powodu zwiększonej penetracji szerokopasmowych łączy w Europie, użytkownicy mają obecnie więcej okazji do korzystania z Internetu. Internauci w Europie co najmniej raz w miesiącu odwiedzają serwisy społecznościowe (23 proc.), zaś fora internetowe odnotowały 30 proc ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... na 11. miejscu Austria z sektorem logistycznym o wartości blisko 1,3 mld euro. Logistycy, zarówno w Europie, jak i poza nią, są przekonani, że pomimo chwilowego spowolnienia w światowym ... że problemy w łańcuchach dostaw, które rozpoczęła pandemia, a następnie spotęgowała wojna w Europie, pogłębią się w bieżącym roku. To z kolei sprawia, że 68% ...
-
Handel detaliczny: konieczne nowe strategie rynkowe
... planowany wzrost rynku internetowego w 2012 roku to 16%. Handel detaliczny w Europie Zachodniej zawsze należał do dynamicznie rozwijających się rynków odnotowujących nieustanny wzrost ... wzmocnione poradą ze strony sprzedawcy jest tym, czego oczekuje dzisiejszy konsument". - wyjaśnia Krzysztof Badowski. "Oznacza to, że więksi detaliści powinni odejść ...
-
Branża telekomunikacyjna: nadeszły niespokojne czasy?
... podobnie jak wymogi prawne do dystrybuowania jej na rynku. W Europie trwają prace nad stworzeniem Jednolitego Rynku Cyfrowego, który ma pomóc w ujednoliceniu ... . Widać to także na polskim rynku – tłumaczy Piotr Mieczkowski. Konsument w centrum zainteresowania 82% respondentów badania wskazało zarządzanie doświadczeniami klientów jako priorytet na ...
-
Opakowania plastikowe. Największy problem Europy?
... plastikowych toreb ze sklepów (wymienione przez 26% badanych) to dwa główne czynniki zwiększające świadomość konsumentów na temat problemów związanych z opakowaniami w Europie. W Polsce to właśnie eliminowanie plastikowych toreb jest czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na wzrost świadomości konsumentów – wskazało go 32% respondentów ...
-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
... się o swoje zdrowie ( 66 proc.). Jesteśmy pod tym względem na drugim miejscu w Europie za Hiszpanią (75 proc.). Na świecie najwięcej osób niepokojących się o własną kondycję ... zdrowie bliskich osób. To powód do zmartwień dla 82 proc. badanych i najwyższy wynik w Europie. Także tu globalnie wyprzedzają nas Chiny, choć niewiele, bo o 1 pp. Zarówno w ...
-
Allianz Trade: niewypłacalność firm wyraźnie wzrośnie
... odsetek (budownictwo, dobra trwałego użytku). Co się stanie, jeśli nastąpi kolejny poważny kryzys finansowy? Niedawne zakłócenia, jakich doświadczył sektor bankowy w Europie i Stanach Zjednoczonych, rodzą uzasadnione pytanie: jaki byłby wpływ kryzysu kredytowego na niewypłacalność przedsiębiorstw? Według naszych szacunków kryzys finansowy, taki jak ...
-
Jak Polacy spędzają urlop
... % urlopowiczów wyjeżdża dwa razy w ciągu roku, a na częstsze eskapady może sobie pozwolić tylko 3% spędzających wakacje poza domem. Podróżując po Polsce i Europie najczęściej wybieramy samochód – odpowiednio 64% i 59% odpowiedzi. Wraz ze wzrostem liczby przewoźników lotniczych rośnie także liczba korzystających z oferowanych przez nich ...
-
Szkodliwy hałas
... stylu życia, tradycji, uwarunkowań historycznych i klimatycznych, hałas stanowi poważny problem w całej Europie. Do tego stopnia, że rocznie ok. 10 milionów osób zmienia ... firmy AEG-Electrolux. Informacje o badaniu Niezależny projekt badawczy na temat hałasu w Europie został zrealizowany na zlecenie AEG – Electrolux w styczniu b.r. przez Market ...
-
Samochody elektryczne coraz popularniejsze
... Pałka, menedżer w dziale doradztwa podatkowego Deloitte. Ogólne zainteresowanie samochodami elektrycznymi w Europie jest duże, ich rzeczywista sprzedaż będzie jednak różna w poszczególnych krajach, ... 480 km. Z raportu Deloitte wynika, że ilość pieniędzy, które respondenci w Europie są w stanie przeznaczyć na zakup auta znacznie się od siebie różni w ...
-
Polacy mają zaufanie do banków
... sobie z niepewnością na międzynarodowych rynkach finansowych. Warto też zauważyć, że w Europie średnio 55% klientów banków detalicznych przyznało, że ich zaufanie do sektora ... dotyczy aż 70% klientów w Polsce i jest to wyższy wskaźnik niż w Europie, gdzie z usług więcej niż jednego banku korzysta 63% ankietowanych – komentuje Piotr Popowski, ...
-
3 mld zbliżeń, czyli statystyki Visa Europe
... liczba będzie nadal rosła w szybkim tempie, jako że większość nowych terminali instalowanych w Europie od stycznia br. obsługuje płatności zbliżeniowe, ułatwiając detalistom osiągnięcie celu, ... jest akceptacja takich płatności od początku 2020 r. przez wszystkie terminale w Europie. Visa Europe współpracuje z bankami i innymi partnerami, aby do 2020 ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... potrzebuje. Mimo to pod względem robienia zapasów nadal jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie, razem z mieszkańcami Wielkiej Brytanii. Wśród europejskich konsumentów, którzy szukają ... proc. i 10 proc. naszych respondentów. We wszystkich badanych przez nas krajach w Europie tą drogą najczęściej decydujemy się kupować właśnie rzeczy z tych dwóch ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... i odbierają w sklepie elektronikę (13 proc.), a także jedzenie w restauracjach (12 proc.) – w tym przypadku popularność tej formy zakupu urosła w ciągu miesiąca o 3 pp. W Europie najbardziej przekonani do tej formy zakupów wydają się być Holendrzy. Najczęściej kupują online i odbierają osobiście jedzenie w restauracjach (15 proc.). Na ...
-
Zachowania konsumentów: tania czy zdrowa żywność?
... unikają zamawiania gotowych posiłków, ze względu na wykorzystanie plastikowych opakowań – mówi Irena Pichola, partner, liderka zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej. Coraz popularniejsze produkty lokalne Wielu Europejczyków w ostatnim roku częściej wybiera towary regionalne (60 proc.), pochodzące ze równoważnych upraw oraz ...
-
Polski rynek dóbr luksusowych z rekordem, sztuka zyskuje na znaczeniu
... , co świadczy o rosnącej pozycji Polski na globalnym rynku dóbr luksusowych – komentuje Tomasz Wiśniewski, Partner w Dziale Deal Advisory, Szef Zespołu Wycen w Europie Środkowo-Wschodniej, KPMG w Polsce. Rosnąca liczba zamożnych Polaków napędza rynek Liczba potencjalnych nabywców dóbr luksusowych stale rośnie, a ich wynagrodzenia sukcesywnie się ...
-
Polskie drogie banki
... detalicznej w Polsce i państwach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Z analizy wynika m.in., że koszty usług bankowych w naszym kraju należą do najwyższych w Europie w relacji do PKB na jednego mieszkańca i poziomu gospodarczego Polski oraz państw OECD. W porównaniu z państwami OECD, klient detaliczny w Polsce ponosi np ...
-
Czarna lista stacji paliw - c.d.
... przez Ministra Gospodarki. System monitorowania i kontrolowania jakości paliw, który ruszy 1 stycznia 2004r. wzorowany jest na rozwiązaniach belgijskich – jednych z najefektywniejszych w Europie. Przeprowadzona w Belgii przed wejściem w życie systemu kontrola jakości paliw wykazała, że ok. 30% sprzedawanego paliwa nie odpowiadało normom jakościowym ...
-
Wyroby alkoholowe i Polacy
... Strong. Klientela whisky wykazuje dużo większe niż przeciętny polski konsument zainteresowanie sportem, książkami, muzyką i spędzaniem czasu poza domem. Tylko 22% z nich nie wyjeżdża na wakacje, podczas gdy reszta podróżuje po Polsce (44%), Europie (28%) lub innych kontynentach (6%). Konsumenci Lodowej dużo rzadziej podróżują ...
-
Upadłość konsumencka
... Zjednoczonych i Kanadzie, a w Europie choćby u naszych zachodnich sąsiadów, a także w Wielkiej Brytanii, czy Szwajcarii oraz wielu innych państwach i spełniają swoją rolę. Najwyższy czas, aby takie regulacje zaczęły funkcjonować także w Polsce – komentuje Adam Łącki. Projekt ustawy o upadłości konsumenckiej przewiduje, że konsument, który nie radzi ...
-
Zielona Księga pomoże konsumentom w Unii
... którym niedozwolone jest nadużywanie pozycji dominującej. Obecnie ochrona konkurencji w Europie realizowana jest głównie przez urzędy antymonopolowe. Niedoceniana zaś jest ... . Ma to zwiększyć dostępność tej drogi dochodzenia roszczeń, ponieważ konsument w praktyce nie ma możliwości udowodnienia na przykład zawiązania zmowy cenowej. Innym ...
-
Prawa konsumenta on-line
... lub dokonują zakupów prezentów drogą elektroniczną. Zanim udamy się w podróż po Europie i po zakupy w innych krajach europejskich tak drogą tradycyjną, jak też poprzez ... oddało do dyspozycji Polskich konsumentów swoją nową, rozbudowaną stronę internetową www.konsument.gov.pl, której promocja rozpoczęła się także na portalach internetowych Onet, ...
-
Linie lotnicze: nieuczciwe oferty i strony internetowe
... oparty na blisko 5 000 skarg, które napływały do Centrów w całej Europie w 2006 r. Wydaje się, że rozsądnym rozwiązaniem w obecnej sytuacji byłoby wprowadzenie w ... praktyk zalicza się obowiązkowe ubezpieczenie będące elementem oferty albo sytuacje, w których konsument zmuszony jest do wyraźnego wycofania się z klauzuli dotyczącej ubezpieczenia, ...
-
Rynek czekolady a święta
... kategorii dzięki zróżnicowanej ofercie, wśród której każdy, nawet najbardziej wybredny konsument, znajdzie coś dla siebie. Najbardziej dynamicznie rozwija się segment premium (11 proc ... ważnym trendem, który w Polsce jest jeszcze nieco mniej widoczny niż w Europie Zachodniej i USA, jest dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie. Coraz więcej Polaków ...
-
UE: "kolejowe" prawa konsumentów większe
... Europie konsumenci w razie problemów mogą liczyć na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W przypadku opóźnień ... z powodu opóźnienia pociągu o ponad 4 godziny stracił dalsze połączenie lotnicze do stolicy jednego z krajów europejskich. Konsument był zmuszony do zmiany rezerwacji na następny dzień i nocowania w hotelu. Koszt zakupu nowych ...
-
Czynsze za nieruchomości przemysłowe w 2009r.
... Gurgaon (New Delhi) i Chakan (Pune) – odpowiednio 16,7% i 15,4%. Na rynku europejskim wystąpiła polaryzacja zmian stawek czynszu: w Europie Zachodniej odnotowano w ciągu roku spadek tylko o 3%, natomiast w Europie Środkowo-Wschodniej czynsze obniżyły się o ponad 12%. W krajach nadbałtyckich, tj. Łotwie, Estonii i na Litwie, spadki czynszów wyniosły ...
-
Etyka w biznesie coraz ważniejsza
... of Management Accountants). Organizacje kierujące się zasadami etyki nie są z pewnością w biznesie zjawiskiem nowym. W czasie rewolucji przemysłowej w Stanach Zjednoczonych i Europie wiele firm wzrastało na tradycjach filantropijnych. Tym, co odróżnia współczesne podejście do etyki, jest konieczność uwidocznienia jej decydującej roli w strategiach ...